Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Naomi: wat een wonderlijk goed nieuws!! Ik las het net op het Isala forum, wat goed!!! Ben benieuwd wat ze er maandag over zeggen, maar er zit er in ieder geval één die het heel goed doet bij je! Misschien was je heel in het begin zwanger van een tweeling?

xxx

Geplaatst

Naomi, ik lees het hele gebeuren nu pas, wat liggen blijdschap en verdriet dicht bij elkaar zeg, ik dacht hetzelfde als Emm en dat het misschien een 2ling was.

In iedergeval duim ik voor je dat het goed is en goed blijft en ben heel benieuwd wat ze in het zh vinden van je bakkie!

Geplaatst

Zeg Naomi, wat doe je mij schrikken! Jeetje, toch wel spannend hoor! Véél succes maandag, het weekend kan voor één keer waarschijnlijk niet snel genoeg voorbij gaan :-)

liefs,

Ellen

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!! Gelukkig vieren we en vandaag en morgen Sinterklaas en hebben we vanavond ooknog een verjaardag!

Hopelijk gaat t weekend heel snel...

Liefs

Geplaatst

Jeetje Naomi,

wat wonderlijk! Wat een ongelooflijk nieuws! Ik dacht ook gelijk aan een tweeling! Ik hoop dat je het weekend een beetje rustig door kunt komen.

Kissie Mia

Geplaatst

Jemig Naomie jij hebt echt mooie verhalen.

Eerst spontaan zwanger en nu was de echo toch goed,

Wat een heen en weer geslinger maar ik ben superblij voor je.

En nu even geen verrassingen meer..........

Geplaatst

Hallo!

Ik zou ook graag op dit bankje willen gaan zitten want wij hebben afgelopen vrijdag op 3 december een positieve test in onze handen gekregen!

Maandag nog voor de officiele bloedtest naar t ziekenhuis. Er zijn op 19 november 2 verse emmies teruggeplaatst, een 8 en een 9 cellige. Wat zou er zijn blijven plakken? Ben benieuwd naar t HCG. Ik zie hier leuke berichten maar helaas ook erg trieste.

@ Naomi, heel veel sterkte komende tijd...

Geplaatst

Gefeliciteerd Loes!

Fijn dat het met iedereen goed gaat. Heftige verhalen maar gelukkig bijna allemaal met goede afloop!

Hier gaat het wat op en af. Nog wel steeds buikpijn. Ben zo onzeker Gatver!

Gelukkig is het bijna maandag! heel dubbel ik zie er naar uit en tegenop!

Hebben meer van jullie misschien wat pijn gehad in het begin van de zwangerschap???

Liefs

Geplaatst

@ Loes: gefeliciteerd met je zwangerschap! En welkom op dit bankje! Op naar een goede echo! Wanneer krijg je de eerste echo? Zullen het er 2 of 1 zijn.....

@ Begina: krijg je maandag je eerste echo? Het gevoel er naar uit te zien maar er ook tegenop te zien is voor mij heel herkenbaar!

Ook wij hebben morgen weer een echo. Pas aan t einde vd dag.heel veel succes!

@ Rachel: tja, ik maak er wel een hele wirrewar van hè?! Hopelijk krijgen we morgen weer een goede echo. Wat een spanning moet een mens kunnen voorduren zeg!!

Hoe gaat het bij jou?

@ zwangertje: ben zo benieuwd hoe het met jou gaat meid!

@ alle andere meiden, hoe gaat het met jullie??

Liefs Naomi

Geplaatst

Loes, gefeliciteerd met je positieve test!

Verder meiden die maandag een echo hebben, ik duim voor jullie hoor. Zelf mag ik dinsdag voor mijn 1e echo. Nu beginnen de spanningen te komen hoor, had ik eerder nog geen last van..

Verder ben ik nog steeds erg moe en heb het extra koud. Ben bij vlagen misselijk, maar houdt alles nog binnen gelukkig.

Zal blij zijn als ik de echo gehad heb, weet ik eindelijk hoe het van binnen gaat met het kleine wonder.

Geplaatst

Pfff, wat spannend allemaal al die eerste echo's!! Ik moet nog zo lang wachten voor mijn gevoel... maar ja, voor ik het weet is het de 17e..

Namoi: super spannend weer voor jou!!!! Hoe houd je je eronder?

En alle andere meiden morgen: heel veel plezier vooral he??!!! Voor de eerste keer 'de kleine' zien lijkt me nogal wat :clap2:

Hier verder alles goed, wat steken in mijn lies rechts en die waren de afgelopen 2 nachten zo fel af en toe dat ik er wakker van werd (1 of 2 keer maar hoor haha) dus ik hoop dat dat allemaal goed is en erbij hoort.... wat een leek ben ik ook hahaha.

xxxx

Geplaatst

Ha, het 12-weken bankje is lekker actief!

@ Naomi: de rollercoaster van emoties die zwanger zijn heet....... wat een verhaal nou weer! Ik hoop dat je nu verder zorgeloos verder kunt en dat je in 2011 je beebje in je armen kunt sluiten!

Gisteren met de doppler het hartje laten horen aan mijn moeder en zus, zo bijzonder!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hallo Dames,

Naomi wat een verhaal, sterkte maandag hopen dat de kleine weer lekker gegroeid is, ik had een beetje hetzelfde, ook heel veel bloedverlies tussendoor, bleek ook dat dat kwam omdat het andere vruchtje afgekomen is, maar heb het vruchtje zelf niet gezien.

Bloeden is nu ook al een paar weken gestopt gelukkig.

Gister de doppler gehaald en gelijk geprobeerd, vriend kon geen hartjevinden, daarna heb ik het zelf geprobeerd en vond ineens wel een hartslag in de verte maar weet niet zeker of het van de kleine is of van mezelf, dcht ongeveer 26 slagen in 15 sec te tellen.

Kreeg gisteravond ineens kramp heel erg laag ter hoogte van mijn schaambeen was geen pretje.

Groetjes suus

Geplaatst

hey Suus,

Als je t hartje niet kunt vinden, moet je niet gelijk ongerust worden hoor. Het is echt een zoekplaatje. Een ding weet ik wel: als je t hoort weer je ook zeker dat het je beebje is, is een soort locomotiefje of heel snel dravend paardje, het hartje gaat zo snel! En 26 slagen in 15 sec, zal ws je eigen hartslag zijn geweest, die verhoogd was vanwege de spanning! De hartslag van je beebje zit op ongeveer 40 per 15 sec. Nogmaals: als je t hoort weet je t gelijk! En 10 / 11 weken kan nog echt te vroeg zijn.

Succes!

Lot

Geplaatst

@lot,

ok ik zoek dan veels te hoog waarschijnlijk, gister heb ik redelijk wat kramp gehad net boven mijn schaambeen dus dan moet ik het daar eens proberen, vond di kramp wel eng omdat ik normaal helemaal niks voel. en nog 11 dagen tot aan mijn echo.

Gr suus

Geplaatst

jeetje een paar dagen niet op het forum geweest, en ik dacht nee he slecht nieuws, maar naarmate ik verder aan het lezen was zag ik dat gelukkig het nieuws goed nieuws werd. jeetje naomi wat een onzekerheid he. Nou op naar een hele mooie echo vanavond.

Geplaatst

Dank je moki! Hoe gaat t met jou?

@ lot69: wat gaaf dat je het hartje zelfs al aan je moeder en zus hebt kunnen laten horen!! Echt bijzonder!!

Hier wel erg zenuwachtig voor eind van vanmiddag.... Gelukkig moet ik de hele dag werken!! ( en alleen met m'n man, kun je elkaar lekker gek maken...)

Ik zal vanavond laten weten hoe het is gegaan.

@ zwangertje: nogmaals heel veel succes vanmiddag!!

En volgens mij waren er nog meer dames die vandaag voor echo moesten... Jullie ook succes!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Jeetje, wat is hier weer veel geschreven,

Loes, gefeliciteerd!!

Naomi, heel veel succes vanmiddag/vanavond!

Hier morgen 11 weken, ik heb nergens last meer van, alleen pijnlijke borsten, soms wel een beetje onzeker, juist omdat ik me zo goed voel, afwachten tot de 12 weken echo, 17 dec. pas....

Geplaatst

Ook hier worden de spanningen steeds erger. En dan nog tot het einde van de middag wachten op de echo.

Naomi en andere dames die vandaag of deze week de echo hebben; Ik ga heel erg hard voor jullie duimen!

Na alle spanningen mag het nu toch ook wel eens goed gaan toch?

Geplaatst

Tjonge jonge, een paar dagen niet op het forum geweest en heel wat na te lezen. Wat een spanning bij sommige zeg, pfff! Heel veel succes voor degene die vandaag ook een echo hebben en dan in het bijzonder Naomi28.

Hier helaas eentje die van het 12-weken bankje is afgedonderd. Ik heb zojuist mijn 2e echo gehad en geen hartje. Het is 5 dagen geleden gestopt. Heb dus een missed abortion. We zijn nog deels in shock, maar voornamelijk erg verdrietig.

Ik wens iedereen heel veel succes, zal de komende tijd niet meelezen doet nu te veel pijn...

Geplaatst

o nee toch slecht nieuw dublin wat erg voor jou en je partner, dit is toch iets waar we allen voor vrezen ik wel tenminste. Wij hebben afgelopen vrijdag een echo gehad met 10 weken, en alles gaat tot nu toe goed. maar toch.......... en het blijkt maar weer het kan alle kanten op. Dublin heel veel sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden