Jump to content

Recommended Posts

Posted

K ben zo brutaal om even een nieuw topic te openen.

Even int kort m'n verhaal; we zijn eind Mei gestart met hormonen voor IUI, Eerst Deca daarna Gonal F erbij..... afain.... na de eerste keer gelijk door voor de 2de keer, die uiteindelijk niet door is gegaan (zie m'n hantekening.)

Deze afgelopen maand, zouden we ff een maandje zonder hormonen doen....

Als ik naar m'n eigen cycles kijk (zoals die was t/m Mei) ben ik meestal rond de 25/26 dagen.

Vorige maand liep ik door de mutsenballen ook al 2 dagen overtijd, maar nu zit ik dus al op dag 32, en heb net weer ff (2) testen gedaan, maarrrrrrr negatief.... Gatsie, k zit gewoon gruwelijk te balen.

Als het dan toch niet zo is, wor ik liever maar ongesteld.....

t zit écht al n week enorm te rommelen van binnen, en steeds heb ik het gevoel dat ik ieder moment ongi ga worden.....

Heb hier iemand ervaring mee....... kwor hier zo enorm nerveus van..... bah!!

ken wel janken.

Zou het gewoon echt komen dat m'n lichaam zo van slag is van de hormonen??

Trijnie

Posted

Trijnie wat ontzettend klote die onzekerheid!!!

Ik ben niet bekend met IUI, wij doen aan ICSI maar ik ben wel bekend met een steeds langere cyclus. Dit kan zeker het effect van de hormonen zijn.

Ik ben zelf "Vitex agnus castus" gaan gebruiken wat in de "zwanger worden" vitaminen zitten van de Etos. Dit extract wordt niet aangeraden als je zwanger bent want het kan "baarmoeder samentrekkingen" tot gevolg hebben.

Mijn cyclus was op een gegeven moment rond de 33/34 dagen en is nu sinds ik dit gebruik (ik gebruik het nu 2 jaar en ik merkte de werking na ongeveer 2 maanden dit gebruikt te hebben) teruggebracht naar 26/27 dagen.

Zie onderstaande uitleg:

Bonusan Vitex agnus castus extract

pblt.gifBevordert een normale, regelmatige en evenwichtige menstruatie;

pblt.gifHelpt bij menstruatie gerelateerde ongemakken waaronder wisselende stemmingen: Al sinds de tijd van Hippocrates wordt Vitex agnus castus aanbevolen voor een normale menstruatie. Dit inzicht is inmiddels ook in de praktijk gebleken. Na inname van Vitex agnus castus bemerkte 90% van de vrouwen een bevordering van een normale en regelmatige menstruatie. Vitex agnus castus extract is momenteel het meest gebruikte kruid bij ongemakken rondom de menstruatie; veranderingen die in het lichaam plaatsvinden tijdens de menstruatie, kunnen zich ook uiten via de huid; ook in deze gevallen kan vitex agnus castus uitkomst bieden;

pblt.gifOndersteunt de vruchtbaarheid van de vrouw;

pblt.gifBevordert een goede lactatie: in de praktijk blijkt dat vitex agnus castus veilig kan worden toegepast bij vrouwen die borstvoeding geven, al kan het weken duren voordat de invloed merkbaar wordt;

pblt.gifBiedt ondersteuning wanneer de eerste overgangsverschijnselen zich aandienen. Vitex agnus castus helpt het lichaam in balans te brengen en zo deze ongemakken te verlichten. Het middel is met name toepasbaar in de eerste stadia van de menopauze.

pblt.gifOndersteunt de borstvoeding: In de geschiedenis wordt vitex agnus castus al lange tijd gebruikt door zogende vrouwen ter bevordering van een gezonde melkproductie. In de praktijk blijkt dat Vitex agnus castus veilig kan worden toegepast bij vrouwen die borstvoeding geven, al kan het weken duren voordat de invloed merkbaar wordt.

Bron: www.derodepilaren.nl

Hopelijk ben je gewoon zwanger en heb je al deze info niet nodig!

Sterkte gewenst in deze onzeker tijd!

Groetjes Nathalie

Posted

Ha Nathalie,

Bedankt voor het reageren!!

k Heb met interesse ff zitten lezen over dat extract, ik ken dat helemaal niet, maar ik ga er me eigen zeker is ff in verdiepen!!

t Is echt ronduit irritant als je zolang op je menstruatie moet wachten.

We zitten nu te pauzeren omdat we strax verder gaan met IVF/ICSI....... waarbij we ook weer aan dezelfde hormonen gaan, maar dan in zwaardere dosering.

liefs Trijnie

Guest Sannie66
Posted

Hoi Trijnie,

Had het ook afgelopen maart; februari mijn 'rustmaand'.. en ipv 26/28 dagen cyclus, heb ik ook 33 dagen moeten wachten op mijn menstruatie.. die maar 2 dagen (!) duurde.. normaal 4/5.. maar ben daarna wel zwanger geworden..

Het is en blijft frusterend.. normaal zit je er NIET op te wachten en nu je graag wilt starten en je dus op je cyclus zit te wachten.. komt-ie niet...hormonen hebben toch wel degelijk veel invloed op je 'normale' cyclus...

Sterkte nog even...

Posted

Kan zijn dat je cyclus ontregeld is door alle hormonen.

Heb dit ook gehad, dacht ook dat ik zw was maar helaas. Eisprong kwam later en daardoor ook de ongi.

Kl*te als dit gebeurt.

Posted

Bedankt meiden, voor jullie reactie,

@Sannie, je hebt gelijk, normaal zit je Totaal niet op je menstruatie te wachten, en dan komtie, en nu ist andersom.

k had het ziekenhuis gemaild, die mailde terug dat als ik maandag s ochtends weer moest testen, (als ik het dan nog niet ben) en als tie dan weer negatief is mag ik gelijk starten met Deca, waardoor ik als het goed is, 2 weken later alsnog ongi word.

ze schreef dat het niet uit maakte voor de procedure of dat ik nu later ongi was.

@Sylvie, ik had ook zo de hoop op een gegeven moment, zeker omdat ik altijd zo netjes binnen het termijn ongi ben, en nu dus zo'n eind over tijd ging lopen. Zelfs m'n man had hoop zeg maar. Dan komt wel de klap hard aan als die ***test negatief is. k Heb me gister echt ff heel rot gevoeld!!

liefs

Posted

Zo gek, ik heb idd. ook gewoon allemaal 'zwanger' verschijnselen, wat ik vorig jaar (toen ik écht zwanger was) ook voelde zeg maar; moe, duizelig, prikkelbaar (niet te zuinig), steken in m'n baarmoeder (mond), zeur buik (al een week)opvliegers, vreselijk veel zin in thee met chocola hebben (heb ik normaal écht nooit, zelfs nooit als ik ongi word)........ dit soort dingen heb ik nu al 1,5 week, en t wor ook nie minder zeg maar....... k vind t echt heel apart. en k heb het gevoel dat m'n lichaam me weer vreselijk in de steek laat!!

Posted

erruh eej?!dat stomme wachten!!!!!!!!! Maar ja...... We zijn in ieder geval niet de enige die wachten.... Wanneer kan/kon jij je ongi ongeveer verwachten.

Bij mij was t vorig jaar na die miskraam/curretage gewoon weer netjes op dag 26. Zelfs toen waren m'n hormonen niet zo van de leg als nu!!

Afain... We wachten maar weer verders.... nog geen verschijnselen hier dat tie er aan komt!!

Posted

Als ik maandag nog niets heb krijg ik weer een echo. Volgens mijn arts had er al moeten zijn, helaas kan mijn lichaam nog wel eens raar reageren.

Maar ik wil ook verder. Hierna heb ik nog 1 cyclus rust en daarna weer opstarten met iui, wil dit graag dit jaar nog doen.

Hier ook nog geen tekenen van bloed. Wat een omgekeerde wereld is dit toch....

Posted

Denise stelde voor, int wachtbankje van NOvember om n wachtbankje-ongesteld te openen.. haha.... al dat gewacht.

Hier nog geen teken van ongi te bekennen.

WEl ontzettend moe, dus misschieen een voorteken dat tie er aan komt.... maar ja, dacht ik een week geleden ook al.

Posted

Ik roep ook al 10 dagen: het komt er aan, nu gaat het echt gebeuren, maar nee hoor.

Ben nu ook weer erg moe, lig al de hele middag op de bank, zou het dan echt komen deze keer :-) hahaha.

Wordt vervolgd......

Posted

En sylvie.... hoe ist met jou??

Hier nu weer een zeurbuik, dus ben benieuwd....

maar verder niks te zien, horen of te ruiken :-p

Wel lekker trouwens dat je weer IUI mag gaan doen, dat is toch veel minder bellastend dan IVF/ICSI.

Vandaag een jaar geleden kregen we tijdens de echo te horen dat het niet goed was, ik was toen 8 weken zwanger. Was op m'n vaders verjaardag!! ik moet er weer zo aan denken joh!!

Bah, wat een rot tijd hebben we toen gehad.

HOe ver was jij met je 2ling zwangerschap toen het mis ging??

Posted

Nee hier helaas nog geen tekenen, alles voelt weer normaal.

Ik was ook 8 wk, had net een paar dagen ervoor een echo gehad en het hartje gehoord. De arts had gemist dat het een tweeling was anders hadden we ook te horen gekregen dat het waarschijnlijk niet goed was. Zw was heel gecompliceerd met weinig kans van slagen ipv daarvan kreeg ik te horen dat ik kon gaan genieten en dat alles verder wel goed zou gaan.....

Ik werd heel ziek en daardoor zkh opname toen kwamen ze erachter dat het niet goed was. De hartjes waren net iets daarvoor gestopt met kloppen, dat was zwaar. Dit was overigens in een ander zkh, in mijn geboorteplaats waar ik bij mijn moeder op bezoek was, de thuishaven zullen we maar zeggen.

Dat is ook vervelend op de verjaardag van je vader, dat vergeet je nooit meer. Wat kunnen sommige ervaringen toch een nare bijsmaak geven.

Hopelijk kun je vandaag een beetje ontspannen en genieten van de verjaardag van je vader.

Zou zeggen neem een borrel en proost op je kleintje.

Posted

Dus nog steeds samen wachtende.

Meid, wat een heftig verhaal ook zeg!! Als je dat dan te horen krijgt, wor ook wel ff alle grond onder je voeten weg geslagen he?!

En dan kort geleden weer die miskraam.... eigenlijk zou het 'verboden' moeten zijn, om in ons geval (als t al zo moeilijk is om zwanger te raken) een miskraam te krijgen.

Ik ga lekker aan de borrel vanavond.... na... eentje dan, k moe weer naar huis rijden ;-)

Nou wachtse maar weer...... ;-p

Posted

Nou ik heb al geborreld bij het eten, mijn hele alcohol tolerantie ben ik kwijt na de mk, hahaha.

Ja het zou verboden moeten worden na alle moeite die we er voor doen dat wij geen mk krijgen....

Helaas werkt de werled zo niet.

Jammer :-(

Posted

Hey meis.

Hoe ist bij jou inmiddels?

Hier nog niks te zien, k heb vanmorgen nog getest, maar negatief, had ik wel verwacht. had glad de hoop niet meer dat ik zwanger zou zijn hoor.

Dus vanmidd. maar weer beginnen met de Deca.

Posted

Ik heb net een echo gehad en nog steeds dik bms dus nog aan het ontzwangeren ofzoiets....

Baal als een stekker dus we gaan het opwekken met Primolut, 10 dagen lang 3x daags slikken. Had ze beter 2 wk geleden kunnen meegeven dan was ik er nu vanaf geweest.

Zal dus volgend jaar worden voordat ik weer kan opstarten, zucht.....

Jij gaat beginnen met de Deca, blijft kl*te als je cyclus ontregeld is maar ja wat wil je met al die hormonen.

Wordt vervolgd......

Posted

Ik kan hier ook plaatsnemen op het "menstruatie=wachtbankje". Heb al ruim 4 jaar een cyclus van 28 dagen. Als ik dan al een dag overtijd was, was ik zwanger.

Nu heb ik 10-9 de punctie gehad voor mijn 1e ICSI. 4 weken er na was ik al weer ongesteld. En nu dus verplichte "rustmaand".

24-9:menstruatie

vrijdag 22-10 verwachte datum menstuatie. ochtend testje:negatief.

zondag 24-10 ochtend licht streepje zichtbaar Zwanger???

maandag 25-10 avond:testje negatief.

dinsdag 26-10 ochtend: licht streepje; donkerder als zondag.....Bloed geprikt in ziekenhuis: negatief........

Snap er echt niets meer van. Nu moet ik dus maar afwachten wanneer de menstruatie gaat komen. Als er vrijdag nog niks is moet ik weer gaan bellen met Geertgen.

Komende cyclus zouden we terugplaatsing in eigen cyclus krijgen. Weet echter niet wat er nu gaat gebeuren... Wil liefst zsm verder. Dit afwachten is ook maar zenuwslopend zeg!!

Posted

Hey Wbm

Sjonge, wat frustrerend meid, zeker als je test ook nog eens een licht streepje aangeeft.

Hebben ze nog gezegd hoe hoog je HCG was met bloedprikken?

je word zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, en ik had zelf op een gegeven moment zoiets van 'alstie dan toch negatief is, laat het dan nu maar komen'.

En hier net zo, ik ben nog nooit overtijd geweest (behalve dan toen ik zwanger was) dus ik had dit ook niet verwacht.

Toch is het logisch als je kijkt wat je lichaam ff te verduren krijgt, met al die hormonen.

Heb je al overlegd met het ziekenhuis?? ik ben ben gaan mailen, toen ik 4 dagen over was, wat ik moest doen zeg maar.

Gelukkig mocht ik gewoon starten met de Deca gisteren, dus m'n planning loopt niet in de soep!!

En Sylvie??Al wat te zien??

Het kan bij mij over 2 weken komen, maar dus ook eerder (wat ik hoop, kan ik ook eerder beginnen).

liefs

Posted

Nee hier nog niets maar ik moet nu de kuur afmaken ook al krijg ik bloed maar dat zal wel niet het bms was nog steeds te dik.

Nog 9 dagen hormonen slikken en eindelijk de sluizen open, om het zo maar even te zeggen.

Laten we hopen dat het bij jou eerder komt.

WBM het is heel erg als je zweeft tussen hoop en wanhoop, succes!

Posted

Hey Wannabemom

Hoe ist inmiddels met je? weet je al wat meer??

Suc6 Sylvie, met je kuur. Heb ik ook wel eens gehad.... bahbahbah..... wat heb ik me daar beroerd van gevoeld.

Hier alles rustig. Dus, k verwacht al niet eens meer dat ik eerder ongi ga worden, dan over 2 weken.

We zien t wel hor, k ga me er niet meer druk om maken (proberen ;-) )

Posted

Hoi Tweety,

het is idd troep zeg om te slikken en ben nog niet eens op de helft. Nog meer hormonen....

Misschien ook beter om het "langs" je neer te leggen.

Makkelijker gezegd dan gedaan toch?

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use