Jump to content

de trotse mama's van "uitgerekend in aug 2010"

Recommended Posts

Posted

Hierbij een nieuw gezellig plekje voor de trotse mama's van het topic "uitgerekend in augustus 2010"

Ik hoop jullie hier allemaal weer te zien om gezellig met jullie verder te kletsen over onze mooie lieve kleine keuteltjes.

De trotse moeders van "uitgerekend in augustus 2010" zijn:

*C&D bevallen op 17 april van zoon Tygo

*Pienke bevallen op 15 juli van een zoon en dochter

*Iza bevallen op 28 juli van dochter Leia

*Amber bevallen op 30 juli van zoon Stijn

*Heleen bevallen op 6 augustus van dochter Thirza

*Nanne bevallen op 10 augustus van dochter Noor

*Colle bevallen op 12 augustus van zoon Kian

*Moortje bevallen op 16 augustus van zoon Maikel

*Jeegeetje bevallen op 18 augustus van zoon Lars

*Louke bevallen op 1 september van dochter Famke

(de lijst is compleet toch?)

Ik wil graag Keesje erbij zetten die 7 augustus uitgerekend zou zijn, maar ze is 31 mei voor het laatst online geweest. Hopelijk horen we nog eens wat van haar.

Nu ik dit topic maak denk ik aan IVFmama, Nine, Aafke & Esther die ik zo graag ook hier had willen zien/spreken en tussen onze namen had willen zien staan maar helaas(in ons vorige topic) afscheid hebben moeten nemen van hun wondertje(s):sad::cry2:

Posted

Ik voel me zoooo alleeeeeen traaaaalaaaalaaaa.:ninja_hide::yawn:

Ik ben hier helemaaaaal Remyyyyyyyy....tralalaaaaaaa.:whistling_girl::misc_expressions-wh:blahblah1:

Meiden, waar zitten jullieeeeee?????:toot: Tis zo saaaaaaai hierrrrr!:bum:

Ik mis de gezelligheid.:circle2:

Is iedereen zo druk met de beebjes? Tijd voor ontspanning!!!!!!

Nou ik ga voor de verandering Kian maar eens een slokje geven :)

:vliegje:Niek

Posted

Haha Niek..ik zat gisteren ook al te twijfelen..zal ik hier een krabbel zetten...vond t ook al zo akelig stil

hier voor je!

Geloof dat iedereen idd erg druk is met alles wat rondom een beeb moet gebeuren.

Bij ons wordt er ook minder frequent geschreven hoor...paar vaste schrijfsters ...maar op een gegeven moment heb je weinig meer te melden en lijkt de wereld alleen nog maar te bestaan uit luiers en voeden...even leuk maar om daar nou over te blijven schrijven hahaaa.

Alles goed met Kian..leuke foto's heb ik gezien van m..mooi kereltje.

Hoop dat je snel gezelschap krijgt van je oude clubje ;-)!

Groetjes Manon

Posted

Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier een teken van leven. Onze club is inderdaad behoorlijk uitgedund! Gelukkig hebben we hyves en facebook nog ;-) Komt volgens mij ook wel een beetje door het nieuwe forum. Ik weet niet wat het is, maar ik vind de uitstraling en zoekfuncties niet zo fijn meer. Maar uiteraard wil ik wel gezellig mee blijven kletsen en de groei van alle ukkepukjes blijven volgen.

x

Amber

Posted

Hallo allemaal,

ik vind het ook niet meer zo fijn op dit nieuwe forum en merk dus dat ik hier nog weinig kom, maar wil natuurlijk wel even laten weten dat alles heel goed gaat met Famke. Ze is nu 8 weken en 3 dagen.

Maandag naar consultatiebureau en ben heel benieuwd wat ze nu weegt en hoelang ze is.

Ik geef nog steeds borstvoeding en zit op 5 voedingen per dag. Ons meisje slaapt al een paar weken door en dan bedoel ik dus echt door. Zo'n 8 tot 9 uur achter elkaar dus gewoon echt een hele nacht. Dat is natuurlijk superfijn. Overdag zit er dan natuurlijk wel minder tijd tussen de voedingen want ze moet haar eten toch inhalen.

Tegen alle regels in slaapt ze op haar buik. We hadden echt problemen met slapen totdat we haar een keer op de buik legde en ze sliep .... !!!!

heheh, mijn ouders komen nu binnen vallen dus kan dit niet nu verder afmaken maar verstuur het we afvast, Tot later ....... xxxx

Posted

daar ben ik weer!

Ik vind haar al zo'n echte grote meid. Maandag is mijn vriendin bevallen van een meisje en ze is zooo klein, ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat Famke ook zo klein is geweest. Ik vond het een heerlijk gevoel om zo'n pasgeboren kleintje weer vast te houden.

En wat is dat leuk he! die geluidjes die ze gaat maken. Het lijken al hele verhalen. En hoe ze reageert op papa en mama, zo fijn en leuk.

Met mij gaat het niet helemaal goed. Ik voel me wel goed als ik niet teveel doe. Heb veel pijn aan lichaam, aan gewrichten, bekken en schaambeen. Ik heb helaas ook last van urineverlies. Maandag ga ik naar de fysio om alles te laten controleren en voor oefeningen.

Mijn bloed is ook niet in orde dus het geschommel begint. Ze hebben me van te voren gezegd dat het ongeveer een jaar gaat duren voordat ik weer helemaal goed ben ingesteld op mijn medicijnen. Het aanpassen is begonnen dus net als in de zwangerschap wordt het weer bloed prikken om de 4 weken en aanpassen. Jammer genoeg voel ik dat natuurlijk ook dat het bloed niet goed is.

Maar ondanks dat natuurlijk dolgelukkig met ons wondertje.

Vrijdag vertrekken voor een weekje op vakantie met ons drietjes, heerlijk, echt veel zin in. Vind het ook zo heerlijk voor papa dat hij een week samen met zijn dochter is. Andere baan is nog niet gevonden dus nog altijd nooit eerder thuis dan 21.30 uur, dus ziet haar af en toe helemaal niet.

Maar volgens mij moet je echt veel meenemen voor haar .... ga het eens opschrijven, volgens mij een hele auto vol met Famke-spullen hahaha.

Colle; is je huis al verkocht? dat van mij nog niet ... wel animo ... maar steeds starters waarbij de banken moeilijk doen. De dubbele lasten beginnen wel erg merkbaar te worden :-(

maar ik blijf positief en er komen gewoon binnenkort 2 mensen die daar ook heerlijk gaan wonen zoals ik er graag heb gewoond.

Ik ga nu weer verder,

dames, de groetjes!

liefs,

Posted

Hai Louke,

Wat fijn om weer van je te horen en wat fijn om te horen dat het goed gaat met Famke. Minder fijn om te lezen dat het lichamelijk met jou niet zo lekker gaat. :(

Famke al een paar weken doorslapen met borstvoeding??? Hoe doe je dat??? hahaha. Kian krijgt ook borstvoeding maar komt nog gewoon vrolijk iedere 3 uur hoor. Heel soms zit er ineens 1x in de nacht 5 uurtjes tussen, maar dat is 1x in de week ofzo.

Zou wel lekker zijn om een keer goed door te kunnen slapen...maargoed ik ben allang blij dat de borstvoeding zo goed gaat!

Kian begint ook steeds meer te kletsen en is echt een super vrolijk en tevreden mannetje. Hij lacht de hele dag door, zelfs al is hij soms dood moe. Overdag wil het slapen niet altijd lukken..hij maakt vaak korte slaapjes.

Verder is hij net uit maatje 56 gegroeid en gaan we nu over naar 62..sommige kleertjes zijn nog wel wat aan de grote kant...hij hangt dus net ergens tussen de 56 en 62 in.

Ons huis is helaas ook nog niet verkocht..wel 2 kijkers gehad afgelopen open huis, maar helaas het is weer niks geworden. Ook al geregeld mensen gehad die het financiëel niet rond konden krijgen :(

We hebben nu de knoop doorgehakt en gaan eind november, begin december toch naar ons nieuwe huis verhuizen. De huurder gaat er eind november uit dus vanaf dan zitten ook wij met dubbele lasten...dus dan maar verhuizen en dan hopen dat we een huurder kunnen vinden voor ons huidige huis.

6 december moet ik helaas weer werken :( Ik zie er tegenop. We hadden al een gastouder gevonden (in maart al) maar nu kregen we een paar weekjes geleden te horen dat er toch ineens door gezondheidsproblemen en oplevering van hun huis er geen plek meer was voor Kian. We moesten dus snel opzoek naar een nieuwe gastouder wat nog best lastig bleek te zijn.

Nu gaat hij voor 2 maandjes naar een andere gastouder en vanaf begin februari is hij weer lekker bij mij thuis. Ik heb besloten voor mezelf te beginnen in ons nieuwe huis...als gastouder :) Ik heb de papieren ervoor, ik kan meer uren maken, het verdiend een stuk meer en ik hoef Kian niet weg te brengen naar de opvang. Heeeerlijk.

Ook is het nodig omdat ik met mijn baan wat ik nu heb te weinig verdien om de dubbele lasten te kunnen betalen.

Ik ben nu Markplaats aan het afstruinen naar leuke spulletjes. Ik heb al een houten zandbak, een wipwap, houten treinen, driewielers, loopauto's, traphekjes en andere leuke dingen voor weinig geld weten te scoren.

Ook ben ik nu druk bezig met het maken van mijn eigen website.

Jammer dat ons clubje nu aan het uitdunnen is :( waarschijnlijk heeft het er inderdaad mee te maken dat het forum anders is :(

Ik moest er ook even aan wennen maar ben er nu weer aardig thuis in.

Hopelijk heeft het even tijd nodig en is het het hier straks weer super gezellig met z'n allen.

Louke, heeeeel veel plezier en geniet van jullie vakantie!!! Ga je ook lekker voor het eerst zwemmen met Famke?

Je zal inderdaad veel mee moeten nemen hahaha. Ik ben vandaag een dagje weggeweest. (feestje van mijn oma) en heb dan al een flinke tas vol met spullen voor Kian hahaha. Luiers, extra setjes kleding, babyfoon, speeltjes, badspullen (want mijn zus heeft hem eerst bij mijn ouders in bad gedaan), vershoonmatje, wat speeltjes en de tas zit zooo vol hoor :)

Amber, leuk dat jij ook weer even een teken van leven hier hebt gegeven...maar we hebben hyves ook nog. Facebook heb ik wel maar doe er eigenlijk niks mee. Wat kan je daarmee doen dan? Dan zal ik me er eens in gaan verdiepen.

Liefs Niek

Posted

Zal ik me ook maar weer eens melden dan :happy7: (dank je Colle!)

Inderdaad jammer dat ons clupje zo is uitgedund!

Hier gaat het lekker, dametje groeit als kool op mijn borstvoeding, inmiddels ongeveer 6,5 kilo! (morgen 2e keer prikjes en dan weer wegen) het was een poosje een groei spurt, ze kwam 800 gram in 2 weken aan :happy1: en nu lijkt het dat ze 500 gram in 1 maand is aangekomen. Beter natuurlijk, voordat ik straks een half jarige van een kilo of 10 heb, haha!

Ze doet het super, is zo vrolijk... Gezellig! Ze heeft wel wat last van krampen en lastig poepen (max. 2 keer per week, vaker 1 keer per week) dus ben vandaag met haar bij een osteopaat geweest. Hopelijk doet dat wat! Ook stonden haar voetjes bij geboorte HEEL erg scheef (klem gezeten onder mijn ribben..) en daar doet ie ook gelijk wat mee!

Ik ga echt mijn best doen om hier weer meer mee te kleppen dames! We hebben zoveel met elkaar meegemaakt voor en tijdens de zwangerschap.. Tis toch leuk om zo nu en dan eens van elkaar op de hoogte te blijven!

Posted

Whaaaa net een heel lang verhaal getypt, verstuur ik hem....WEG!!!

Geen zin om hem nu opnieuw te typen straks probeer ik het wel weer opnieuw.:mad:

Posted

Hee meiden,

ja, hier ook een reactie na al die tijd... sorry Colle!!

Alles gaat lekker, en het kleine mannetje groeit echt als kool! Hij woog twee weken geleden 6500 gr... dus Iza, die 10 kilo bij 6 maanden, die halen we hier wel!!

We genieten zo enorm van het kleintje, echt...! Ik voel me ook elke dag nog steeds intens gelukkig met hem. Hij is zo vrolijk en lief... zucht, 'k denk dat ik nooi meer naar mijn werk ga...

Liefs,

Jeegeetje

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Daar ben ik ook weer eens!

Ha Jeegeetje, ik heb Leia vanmorgen even thuis gewogen, en 7400 gram inmiddels! Hahaha... ze gaat echt als kool.. Weer een dikke 700 gram in een maand.. (en dat op borstvoeding :-o) dinsdag voorlopig de laatste prikjes! Osteopaat heeft heel erg geholpen, zijn maar 2 keer geweest, maar heb er een ander kind voor teruggekregen!

Het is zo vreselijk genieten.. Ik besef me meer en meer wat een geluk we hebben gehad.. en met de dag raakt de ellende van het zwanger raken verder weg.. Het is het allemaal zó waard geweest en nu we het resultaat van alle moeite kennen, zou ik het zó weer doen! Heel bijzonder!

Ik moet 10 januari weer aan het werk. Heb heel erg mazzel gehad met nog vakantie en ouderschapsverlof. Mijn man blijft de maandag thuis, dinsdag en woensdag gaat ze naar de opvang en donderdag en vrijdags ben ik thuis. Prima verdeling zo en toch zie ik ertegenop. Denk dat het wel goed is weer aan het werk te gaan maar ik moet zeggen dat ik het niet eens erg zou vinden om niet meer aan het werk te hoeven. Nooit verwacht! Maar ze is zo leuk, en ze veranderd zo snel.. Dat eerste jaar helemaal thuisblijven zou wel vreselijk fijn zijn. Maarja, ik heb sowieso al mazzel dat ik pas weer ga werken als ze 5,5 maand is!

Hoe is het met de rest? Pien wat een vreselijk heerlijk stel heb je daar!

Mijn pretletter:

IMG_6500.jpg

• 5 weeks later...
Posted

Hey Niek,

Zag ik je laatst weer even voorbijkomen in de berichten?

Iets met verhuizing?

Ik denk zal jullie topic..door jou gestart weer eens de lucht in gooien ...hij stond helemaal onderaan ;-) hahaha

Allemaal erg druk met werk en beebs...enehh verhuizen !

Alles goed met jou en je manneke?

Pieneke..leuke foto van jullie meiske en kerel!

Groetjes van eneh..inbreker..

Posted

Hallo Dames,

HIer ook weer een berichtje van mij. Hier de afgelopen tijd een moeilijke tijd achter de rug. De eerste 3 maanden dat Tygo thuis was heeft hij alleen maar gehuild, hij was alleen stil als hij sliep. Het kleine menneke had ook al zo veel meegemaakt.

Nu is Tygo al bijna 9 maanden en een super vrolijke mannetje! Hij weegt nu 7100 gram en we zijn vorige week gestart met fruithapjes en groentepotjes! Het fruit gaat er wel in maar die groenten zijn een drama. Maar we hebben geen haast. Alles op het gemakje.

Hoe gaat het verder met jullie en jullie lieverdjes?

Liefs, Chantal