Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Ik vraag me af wie er ook in Voorburg op de fertiliteitspoli lopen en tevreden zijn?

Op aanraden van een vriendin van mij ben ik naar dit zkh gegaan in april dit jaar. In de tussentijd is er bij mij pco ontdekt en bij mijn vriend een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik heb een hsg gehad in juni en in okt was er pas tijd voor een kijkoperatie. Alles bleek gelukkig goed. Nu ben ik deze cyclus begonnen met clomid 50 mg. Ik twijfel om in dit zkh te blijven omdat alles ongelooflijk lang duurt voor mijn gevoel. Ik krijg nu dus clomid 50 mg zonder echo's. Ik moet mijn bloed laten prikken op dag 5 en 8 van een hoge temp om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Als ik geen eisprong heb gehad dan moet ik sowieso tot 24 dec wachten op mijn nieuwe afspr krijg ik wel een eisprong en wordt ik ongesteld dan moet ik op eigen houtje verder met clomid. Naar mijn idee best eng want in juni heb ik al een cyste gehad in eigen cyclus.

Ik vroeg laatst op de afspr stel dat we naar een aantal pogingen niet zwanger zijn ivm de verminderde kwaliteit van het zaad gaan we dan door op iui. Het antwoord was nee. Hij wilde dan eerst verder kijken waarom ik Pco heb? Ik heb nl geen pco beeld. Heb ondergewicht en daardoor wil hij dat dan onderzoeken. Konden ze dat niet doen voor ik aan de clomid begon?

Al met al vind ik het dus lang duren en vraag ik me af of andere dat ook zo ervaren of dat ik gewoon gedult moet hebben? Normaal begrijp ik altijd dat andere door mogen gaan iedere maand met clomid als bv 50mg niet aanslaat, maar ik moet iedere keer zes weken wachten en dan pas met provera beginnen en dan pas op 100mg voor mijn idee verspil je zo een hoop tijd.

Natuurlijk wil ik dat alles goed gebeurd maar juist het feit dat ik geen enkele controle krijg voelt voor mij raar aan.

Ik zit nu te denken om een second opinion aan te vragen bij het lumc.

Hebben andere hier goede ervaringen mee?

Posted

Hoi Izzy, wij zijn van R'dam (EMC) overgestapt naar Voorburg en erg tevreden over de ivf afdeling. Voor we daar echter terecht kwamen, hadden we een aantal afspraken op de 'gewone' gynaecologieafdeling (voor de deuren zeg maar) en onze ervaring is idd dat het daar lang duurt. Ze zitten enorm vol en een volgende afspraak kan zo weken verder zijn. We zaten ook vaak zo een half uur te wachten voor we aan de beurt waren. Wél zijn ze heel erg grondig, wat helaas ook vaak tijd kost. Toen wij overstapten moesten we helemaal opnieuw beginnen: bloedprikken, temperaturen, zaadonderzoek. Vreselijk frustrerend, maar uiteindelijk is het wel effectief gebleken.

Van Clomid en pco heb ik geen verstand, dus daar kan ik verder niks over zeggen. Kan me alleen wel voorstellen dat als je niet het standaard beeld hebt, ze verder willen kijken. Kan uiteindelijk alleen maar in je voordeel werken denk ik dan, stel dat ze het op kunnen lossen door goed evrder te zoeken? Maar een second opinion kan nooit kwaad, al is het maar voor je eigen gevoel (kijk even goed naar je verzekering, volgens mij zijn de voorwaarden voor second opinion veranderd). Ook is het belangrijk dat je je prettig voelt bij een ziekenhuis en de gang van zaken. Voorburg is voor ons zo ongeveer heilig ;-) maar dat is echt voor iedereen anders.

Succes!

Posted

Henne,

bedankt voor je reactie! Fijn dat jullie zo positief zijn over Voorburg en jullie goed geholpen worden. Ik heb altijd al het idee gehad dat het achter de deuren sneller gaat want daar hoor je juist altijd positieve verhalen over, maar mij houden ze maar in het eerste gedeelte wat ik niet begrijp.

Je hebt gelijk hoor dat het heel goed is dat ze alles grondig onderzoeken, maar ik begrijp heel vaak van andere dat als er matig zaad is er over gegaan wordt op iui.

Ik heb ook nog eens pco en toch moeten we zelf door blijven emmeren. Mijn arts zei dat er weinig kans is dat het zo lukt en dan vind ik het echt zonde van onze tijd.

Als ik een second opinion laat doen dan wordt mijn huidige arts toch op de hoogte gesteld daarover? Ik vraag me af of hij dat op prijs stelt... Ik zit gewoon erg in dubio over wat ik moet doen.. Ik wil natuurlijk niet mijn glazen ingooien.

Posted

Hoi Izzy,

Wij hebben nog geen echte (behandelings)ervaring in Voorburg, maar het intake gesprek op de IVF afdeling, hebben wij als zeer positief ervaren! Na drie mislukte icsi behandelingen voor een brusje, hebben wij besloten om over te stappen naar een ander ziekenhuis. Wij twijfelen nu tussen voorburg en dusseldorf. Hierdoor hebben wij in beide ziekenhuizen een afspraak gemaakt om te bespreken hoe zij onder meer een vierde behandeling zien. Inmiddels hebben wij een gesprek gehad in Voorburg en dat hebben wij zeer positief ervaren! (het gesprek in Dusseldorf vind aankomende donderdag plaats)

Er wordt nu o.m een stollingsonderzoek uitgevoerd. Dit omdat de drie pogingen voor een brusje niet gelukt zijn. In ons oude ziekenhuis vonden zij zoiets niet nodig. Ik heb wel het idee dat de artsen in Voorburg deskundig zijn en alles gewoon goed willen onderzoeken ipv "lopende band" werk.

Als onze uitslagen goed zijn, kunnen wij eventueel in januari al starten. Dus eenmaal aangekomen op de ivf afdeling zelf, kan het dus behoorlijk snel gaan.

Ook vond ik het zeer positief dat zij wilde meedenken met ons voorstel mbt eventuele andere hormonen. Uiteindelijk beslist wel de arts, maar iIn ons oude ziekenhuis was dit sowieso onbespreekbaar.

Ik wil je heel veel succes wensen met de toekomstige behandeling!!!!!!

Posted

Oja, nog even ene aanvulling op het vorige berichtje: Wij konden wij direct door naar de IVF afdeling. Wij hoefden niet eerst naar de gynafdeling. Nadat ik gebeld had om een afspraak te maken, kon ik een kopie van mijn medisch dossier inleveren. Enkele weken later hadden wij een daadwerkelijk gesprek op de IVF afdeling. In ons geval ging het hierdoor eigenlijk sneller als verwacht.

Posted

Wij zijn ook in Voorburg onder behandeling na 3 mislukte icsi pogingen en onvriendelijke en onprofessionele behandeling elders overgestspt naar voorburg , ECHT TOP:

Wij hebben voor de klapdeuren alleen een eerste geprek gehad en vervolgens behandelingen voorbij de deuren. Helaas ook veel mislukte pogingen en tp maar ook ons kleine prinsesje aan dit super team te danken.

Het fijne vind ik dat ze met je mee denken en voelen blij zij als het goed gaat maar ook heel fijn/goed reageren als je weer een teleurstelling te verwerken krijgt.

kortom ik ben er echt heel blij mee !!

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Izzy,

Ik las net je berichtje. Ook wij zijn overgestapt van ons 1e zkh naar Voorburg. Ik vind het een wereld van verschil. Aangezien mijn medisch dossier ook werd opgestuurd konden we gelijk "achter de klapdeuren" plaats nemen. wij zijn 1 augustus gestart terwijl we ons pas eind juni aangemeld hadden. Er was plek dus we konden zo door. De eerste keer was het gelijk raak, ik ben nu 4 mnd zwanger, dat was een enorme verrassing. Wat wij met name heel prettig vonden was de persoonlijke benadering, het hechte team van artsen en verpleegkundigen. Zo weet iedereen wie je bent en wat er speelt. Wellicht was het in het andere zkh ook gelukt, maar hier waren we zelf ook veel meer ontspannen bij en dat is toch erg belangrijk denk ik.

De punctie was dit keer vervelender en ik kreeg een behoorlijke overstimulatie. Maar ik werd zo goed in de gaten gehouden en had elke dag 1 tot 2 keer telefonisch contact met ze. Op zaterdagav werd de arts nog naar het zkg geroepen voor mij. dan voel je je nogal opgelaten, maar hij vond het zo belangrijk. Al met al een fijne ervaring, en de procedure vergt toch best wat van je.

Heel veel succes met je beslissing en je behandeling.

Groetjes,

Mama-Ree

Posted

Goh Mama-Ree,.....toen ik lag bij te komen van de punctie kwam er een stel het uitslaapkamertje in dat zwanger was maar overstimulatie had. Ze mocht naar huis, als ze heel veel zou drinken en rusten want de waardes waren op het randje. Ik zou nu ruim 15 weken zwanger zijn geweest dus misschien hebben we toen wel naast elkaar gelegen hihi. Even heel goed denken hoor, het was een dinsdag, ik denk 31 augustus. Wilde nog gefeliciteerd door het gordijntje roepen, maar vond dat ook weer inbreuk op iemands privacy ;-)