Jump to content

Wanneer is bevalling begonnen?

Recommended Posts

Posted

Hallo Dames,

Om dit moment ben ik 40,5 weken zwanger en dus aan het wachten totdat de bevalling gaat beginnen. Om me heen hoor ik verschillende verhalen van wat je als eerste voelt. De VK zegt dat bij de meeste vrouwen 's nachts, als je rustig bent, de weeën beginnen. En dat pas later het vruchtwater breekt.

Graag zou ik van jullie willen weten wanneer/ hoelaat je bevalling begonnen is en wat als eerste gebeurden, voelde je eerst weeën of was je vruchtwater gebroken?

Alvast bedankt allemaal voor de info.

Groetjes van een afwachtende Linda

Posted

Heej Linda,

Wat spannend voor je!! Wachten is het ergste.

Bij mij begon de bevalling met het breken van de vliezen en dit was rond half 6, 6 uur in de morgen. Lag nog lekker in min bedje.

Heel veel succes met wachten en ik hoop dat je snel je hummeltje mag vasthouden.

Liefs Elke

Posted

Hoi Linda,

Ellendig he dat wachten!

Toen ik 5 dagen over tijd was en om 23.00u 's avonds op de bank zat, braken m'n vliezen. Ik had net 2 uur daarvoor als een hysterische de trapkast opgeruimd en vanalles naar de tuin, naar zolder en naar de container gebracht. Haha. Of dat er iets mee te maken had?

Om 1.30 kreeg ik weeen en om 8.22 is onze dochter geboren.

Succes met de laatste loodjes hoor!

Groetjes,

Annelies

Posted

Het is al even geleden maar je vraagt naar ervaringen...

Bij mij begon het ook met breken van de vliezen, ik had ook gehoord dat dat maar bij 10 procent zo is en dacht al: dat zal bij mij wel zijn en inderdaad... Ik was ook flink 'over tijd', ben bevallen 12 dagen na de uitgerekende datum. Ik zou anders maandag, 14 dagen na datum worden ingeleid maar in de nacht van zaterdag op zondag braken mijn vliezen om 2 uur 's nachts, zonder een enkele wee. Die kwamen pas een beetje op gang om 8 uur 's ochtends, maar stelde niet veel voor.

Ik moest in het ziekenhuis bevallen vanwege hoge bloeddruk, dus ze hebben me om 12 uur 's middag weeenopwekkers gegeven via een infuus en toen kwam het goed op gang! Ik ging in een paar uur van 2 naar 10 cm ontsluiting en had halverwege persdrang maar dat mocht nog niet, pfff... Heb ook een prik in mijn been gekregen als pijnstilling, hielp een beetje. Uiteindelijk is mijn dochter iets voor half 6 geboren, toen ik eenmaal mocht persen (opluchting!) was ze er in 10 minuten.

Heel veel succes!

Caroline

Posted

Ik ben ingeleid en bij mij kwam het op gang na het inbrengen van een gel. Ik voelde eerst wat menstruatie-achtige krampen die steeds onaangenamer werden en dus weeen bleken te zijn. Ik had het in het begin echt niet door dat dat een wee was. Later natuurlijk wel, maar in het begin was het voornamelijk erg onprettig, maar niet heel pijnlijk. En tijdens een wee zijn toen mijn vliezen spontaan gebroken.

Succes!

Posted

Hoi hoi,

Bij mij zijn alletwee de bevallingen begonnen met het breken van de vliezen, dit was 's nachts dus in bed. Binnen een half uur kreeg ik weeën (bij beide keren).

De kans is overigens maar 10% dat de bevalling begint met het breken van de vliezen, maar bij mij was het dus 2x het geval!

Veel sterkte nog met de laatste loodjes!

Groetjes, Marije

Posted

Hey,

Bij mij is de bevalling begonnen met weeen, die begonnen woensdagavond. De ontsluiting vorderde alleen niet zo, Zaterdag naar het ziekenhuis gegaan en weeenopwekkers gehad.Mijn vliezen hebben ze in het ziekenhuis gebroken. Hij is 4 dagen te vroeg geboren.

Veel succes met de laatste loodjes!

Posted

Hoi

Bij mij braken rond 3.30 uur de vliezen. Om 7 uur contact gehad met het ziekenhuis omdat ik geen weeen had, moest gelijk komen. Er is bij mij een veter ingebracht en zo rond 12 uur begonnen de weeen.

Succes met de laatste loodjes

Groetjes nurse

Posted

Bij mij begonnen ze savonds, rond tienen. Inderdaad eerst flinke menstruatiekrampen, die heel snel onprettig werden: tadaa, weeen.

Mijn vliezen zijn kunstmatig gebroken toen ik al VO had...

Ik was drie dagen over tijd, en had stiekem 'smiddags van de wonderolie gesnoept... maar of dat nou het zetje heeft gegeven.. ik was in ieder geval mooi leeg en heb dus tijdens de bevalling niet gepoept. Niet dat dat je op dat moment ook maar enigzins interesseert hoor!

Spannend he, dat wachten!! hoop dat het niet al te lang meer duurt voor je!

Posted

Wat leuk dat ik al meteen zo veel reacties krijg. Bedankt voor de info en natuurijk voor de steun!

Zo lees je maar weer dat het toch bij iedereen anders gaat en je van te voren niet weet hoe en wat je staat te gebeuren.

Mijn man en ik wachten gewoon ongeduldig verder haha

Posted

hoi,

Bij mij is het begonnen met het breken van de vliezen. 'S morgens om half 9 lag nog in bed. Pas 's avonds kreeg ik wat weeen en tegen 23 uur heftige weeen. De volgende morgen om 06.35 uur is onze zoon geboren.

Heel veel succes met wachten, hoop voor je dat je je kleine gauw in je armen hebt!

groetjes Annie

Posted

Hoi,

Bij mij is het 's nachts begonnen met weeen. Ik werd om 00.30 wakker van de eerste (flinke!) wee. Ik verloor daarna constant kleine beetjes vruchtwater dus er zat sowieso al een flinke scheur in het vlies. Om 2.00 uur was de verloskundige er en had ik al volop persweeen. Om 2.49 is onze dochter geboren met een hele golf vruchtwater...een supersnelle en heftige bevalling, maar achteraf (vooral als ik andere verhalen hoor of lees) heb ik echt niets te klagen. Bij mij dus geen duidelijk breken van vliezen, of een langzame opbouw van weeen...

En idd, geen enkele bevalling is hetzelfde en als het eenmaal begint, is er geen houden meer aan ;)...Succes nog even met wachten meid, ik hoop dat je snel jullie wondertje in je armen mag sluiten!

Groetjes, San

Posted

Ik ben met mijn zoon met 41w+1 dag bevallen;

Bij mij begon het (de eerste keer dus) vrijdag `s ochtends met bloederig slijmverlies waarna lichte krampen/weeën volgden. `s avonds begonnen de echte weeën die voortduurden tot de volgende dag. Omdat zaterdags de ontsluiting niet vorderde moest ik naar het zh waarna, omdat ik helemaal op was, rond 18.30 de vliezen zijn gebroken en zondags "vroeg in de ochtend" (1.55) onze zoon na ongeveer een klein uur persen eindelijk hoofdschuddend werd geboren (zijn hartslag daalde te ver en hij moest er op dat moment écht uit, hij was helemaal met zijn hoofdje aan het wroeten wat de verpleging nog nooit eerder had gezien). Een bevalling van zo`n beetje 30 uur...voor mij dramatisch

Van mijn dochter ben ik met 41 w (thuis) bevallen en begon ook weer met bloederig slijmverlies in de ochtend. Verder die dag krampen/lichte weeën en opvliegers gehad en `s nachts begonnen de weeën rond 4.00. Ze is geboren de volgende middag rond 12.30 dus zo`n beetje 8 en een half uur later, een stuk vlotter dus dan de eerste bevalling èn een stuk relaxter...

Ik ben benieuwd wanneer jij je kleintje eindelijk in je armen mag gaan sluiten, succes!

Liefs Disi

Posted

Bij de eerste is er niets gebeurd en ben ik na 15 dagen overtijd ingeleid (dag 16 pas iets ontsluiting; infuus en vliezen doorgeprikt).

Dit keer 's ochtends naar de gyn, waar alles nog zo dicht zat dat ik niet inleidbaar was. Daarna de hele middag een minder prettig aanvoelende buik. 's Avonds nadat onze oudste zoon naar bed was lag ik lekker op de bank tv te kijken toen de vliezen braken. Daarna meteen om de 3 minuten weeen.

Dat wachten op hoe en wanneer het start is vervelend he? Succes met het afwachten!