Jump to content

Beslissing genomen ivf

Yvonne1

Recommended Posts

Beste lotgenoten,

Ik heb begin september 2007 na heel veel onderzoeken een kijkoperatie gehad en daar werd vastgesteld dat ik verkleefde eileiders heb. Ze hebben een doorgankelijkheidsonderzoek gedaan en daar kwam naar voren dat een eileider nog wel doorgankelijk zou zijn, maar minimaal. Mijn kans op een natuurlijke zwangerschap is dus minimaal. Ik ben zelf al drie jaar van de pil af en tot nu toe dus geen zwangerschap. Ik heb nu besloten om voor ivf te gaan. Ik heb op 31 januari een afspraak met de fertiliteitsarts bij het MCH Westeinde in Den Haag. Ik vind het erg spannend en heb al veel gelezen op de verschillende sites. Ik wil goed voorbereid er instappen. Mijn vriend heeft al een dochter van zes en ik ben dus ook al stiefmoeder en dat bevalt prima, maar er gaat niets boven een kind van jezelf. Ik ben al een keer zwanger geweest toen in 19 was. Ik heb toen een abortus gehad onder druk van mijn ex-vriend. Ik moest het van hem laten weghalen en ik stond totaal onder druk van hem. Ik was toen al drie maanden zwanger en het is was echt een nachtmerrie. Ik stribbelde tegen en ze hebben mij lachgas moeten geven om me rustig te maken. Ik stond er zelf niet achter, maar ik kon niet anders (dacht ik toen). Ik heb hier later nog veel verdriet van gehad en nu besef ik des te meer dat een kind krijgen een geschenk is en niet vanzelfsprekend. Ik hoop zo dat het voor mij mag gaan lukken via ivf en wil mijn ervaringen met jullie delen. Wie kan me vertellen wat er gebeurt tijdens een intake. Wat zeggen ze allemaal? Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,

Yvonne

hoi yvonne, welkom hier!

wat vreselijk wat je hebt meegemaakt. een abortus lijkt me al erg moeilijk, maar onder die omstandigheden echt heel erg.

en nu dan ivf; ook behoorlijk zwaar!

Ik kan me niet meer precies alles van de intake herinneren. Stom he? Ik weet wel dat er bepaalde dingen zijn die moeten gebeuren. Bloed prikken om ziektes uit te sluiten, naar een voorlichtingsavond gaan, uitleg over het te gebruiken schema. dat soort dingen.

succes!

lis

Hoi Yvon, wat een verhaal zeg....w.b die intake, dat is denk ik in elk ziekenhuis anders. Wij hadden een intake op de ivf afdeling en 1 met de gyn.. (voorburg)

Ik wil je igg veel succes wensen en ik hoop dat je hier je antwoorden vind!

Gr.Sab

Hallo Yvonne,

Sjonge niet niks hoor. Bij mij staat de intake nog vrij vers in t geheugen dus zet je schrap :) Eerst moesten we naar een informatieavond. Dit is met een flink aantal stellen in een collegezaal. Je krijgt dan een afspraak voor de eigenlijke intake.

Daar gaan ze je heeeeeeel veel vragen stellen over je menstruatie, evt voorgaande zwangerschappen, familie geschiedenis etc etc. Bij ons wilden ze ook weten wat we precies wilden met de zogenoemde restembryo's, of je die wilt laten invriezen zodat je later een cryo behandeling kan doen of vernietigen of ter beschikking stellen voor de wetenschap. Dan leggen ze uit wat voor schema je krijgt voor de behandeling. Wanneer je precies met spuiten en met wat enzenz. Dan maken ze nog een echo om te zien hoe je eierstokken er nu uitzien en tenslotte moet je bloed prikken om te zien of je ziektes hebt. Zo ja, dan kunnen de overgebleven embryos niet worden ingevroren (om besmetting te voorkomen) De intake viel ons reuze mee, weet niet hoe het in Den Haag gaat natuurlijk, maar stel gewoon al je vragen en zorg dat je weet wat je moet, kan en mag en waar je de artsen kan bereiken bij vragen enzo.

Heel veel suc6 de komende tijd en we duimen dat t snel een heeeeel mooi resultaat oplevert.

Grz, Sissie

He meis, welkom hier.

Wat een verhaal zeg, wat ontzettend moeilijk dat je dat door hebt moeten maken. Nu dus op naar de eerste IVF, veel sterkte en succes!!

Ik vond de intake niet veel voorstellen, beetje achtergrondgegevens doorgeven, bloedprikken en dat was het wel zo'n beetje. Wij hebben geen voorlichtingsavond gehad (gelukkig, had ik ook niet veel behoefte aan). Dit is dus in elk ziekenhuis anders, en heb geen idee hoe dat in die van jullie gaat.

Hoi Lis,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had niet verwacht zo snel al reacties te krijgen. Ik las dat je endometrios hebt. Ik dacht ook dat ik dat had want ik heb wel al die klachten rondom mijn menstruatie. Tijdens de kijkoperatie zeiden ze dat ze het niet gevonden hadden. Maar ze zeggen ook dat je van verkleefde eileiders geen klachten hebt. Nou ik ben 2 weken per maand ongesteld. Ruim voor de gewone menstruatie ben ik al aan het bloeden. Mijn eisprong is superpijnlijk en ik voel mijn eileiders gewoon zitten. Als ik dan druk op mijn eileiders verga ik van de pijn. Dus dat vind ik wel raar. Hoe zit dat bij jou?

Groetjes,

Yvonne

Hoi Sissy,

Bedankt voor je reactie. Ben jij bij een ziekenhuis in behandeling geweest of bij een kliniek? Misschien zit daar wel verschil in wat betreft een voorlichtingsavond en zo. Nou ja, ik zie het wel. Ik kan nu bijna al niet wachten en hoop dat snel 31 januari is want dan weet ik ook of er een wachtlijst is etc. Ik laat dan weer van me horen.

Groetjes,

Yvonne

hoi Yvonne,

Wij zijn in het EMC in Rotterdam. Zou kunnen dat een kliniek iets anders werkt ja. Voor ons was er ook geen wachtlijst. Als ze je in kunnen plannen met je cyclus enzo dan kan je in principe gelijk starten. Is wel een voordeel.

Duurt nog wel lang de 31e maar ja aan de andere kant, gaat ook wel weer snel.

Grz, Sissie

Hoi Sissie, wij lopen ook in het EMC en in het MCRZ in Rotterdam. Onze intake was gewoon bij de gyn, we kregen idd de standaard vragen over gezondheid, operaties, medicatie enz (gewoon je complete medische verleden) daarna allebei 'gescreend' dus bloedtesten. inwendige echo bij mij en een zaadtest voor mijn man. Toen alle uitslagen daarvan bekend waren terug voor een tweede gesprek, waarin dus duidelijk werd dat we ICSI konden gaan proberen. Ik kreeg meteen na het gesprek een prikinstructie en uitleg van mijn medicatie en schema....binnen twee weken na dit gesprek was ik al een het spuiten! Zo snel kan het dus gaan! We hebben de gesprekken en de punctie in het MCRZ maar de bevruchting en de tp in het EMC.

Heel veel succes!

Groetjes, Sandra

Hoi Yvonne,

Welkom hier .

Zoals Sissy het schrijft is het bij ons ook gegaanm kwa info avond en intak,en wij hebben nog prikinstructies gehad tijdens de intake met de assistente.

Veel succes en houd ons op de hoogte he.

gr lentezon

Hoi Yvonne,

Jeetje wat een verhaal joh. Hopelijk komt er snel resultaat voor je. Je hoort het vaak genoeg dat vrouwen met deze problemen heel goed zwanger kunnen raken. Je maakt gewoon eitjes alleen kunnen ze niet vervoerd worden. Met ivf wordt dit voor je geregeld en, omdat je al eerder zwanger bent geweest, zal er met innesteling of andere zaken waarschijnlijk niks mis zijn. Goede kansen dus zo lijkt het!!

Is er bij jou nooit een hsg-onderzoek gedaan? Zelf heb ik twee keer zo'n onderzoek gehad, 1x poliklinisch en 1x tijdens de kijkoperatie. Bij een hsg-onderzoek worden je eileiders doorgespoten om te kijken of er verklevingen zijn. Niet echt een prettig onderzoek kan ik je zeggen.

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

liefs Micky

Hi Yvonne, wij zijn doorverwezen naar Voorburg door de huisarts. We wonen namelijk tegen Voorburg aan, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft...

Het voordeel van Voorburg is dat alles in eigen huis gebeurt want ze hebben een eigen ivf-kliniek.

Ik weet alleen niet hoe het zit met vooronderzoeken als je die ergens anders hebt gehad of je dan weer opnieuw moet in Voorburg. Ik denk van wel aangezien wij bij een verse poging ook alles weer opnieuw moeten laten nakijken..grrrr, maar das misschien overal, ik ga het meteen hier vragen haha.

Als je nog meer wilt weten, roep je maar!!!!

P.S leuk dat je ook in DH woont!!!

Gr.Sab

Hai Yvonne.

Allereerst welkom hier.

Gezellie dat je mee komt kletsen............je hebt de juiste site daarvoor uitgekozen.....haha.

Mijn eileiders zijn ook verkleefd, maar ik heb inmiddels ook via IVF een mooie dochter gekregen.

Dus het is mogelijk.....!

Succes met alles, en hopelijk gaat ook jouw wens snel in vervulling.

Groetjes Liesbeth

hoi yvonne

nou mijn intake stelde ook niet veel voor ik zit bij mcrz en emc .maar ik heb natuurlijk al 3 operatie,s gehad dus ben door de gyno doorgestuurdt naar ivf arts in mcrz en moest vragen beantwoorden en lijsten invullen maar ze heeft alles van mijn eigen gyno een dossier gehad zodoende.

nou ik hoop dat je de intake wel goed ervaart groetjes artiko

ha yvonne,

ik heb ook dat ik ruim voor de menstruatie al bloed. de ene keer eerder dan de andere keer. het verandert ook een beetje in de tijd, dus echt een duidelijk beeld kan ik je niet geven.

de laatste tijd is het zo dat ik na de eisprong (of tijdens wie zal t zeggen) pijn voel en ook ga bloeden. dat rommelt eigenlijk gewoon door tot de menstruatie. t is niet altijd met pijn geweest... dat is van de laatste paar maanden.

ik heb t wel ns gevraagd aan mn arts, maar die zegt dat t bloeden niet met de endo te maken heeft. toch heb ik dat wel ns gelezen op de endo-site...

voor ik met onderzoeken naar het niet zwanger worden begon heb ik het vele bloeden laten onderzoeken. dat deden ze met een soort microscoop. daaruit kwam dat er gevoelige cellen aan de baarmoedermond zitten die gaan bloeden. ik ben het precieze verhaal een beetje kwijt, maar volgens mij komt het er op neer dat de baarmoedermond tijdens de cyclus verandert; de gevoelige cellen komen meer naar buiten te liggen in het laatste deel van de cyclus en die gaan dan bloeden. ik had ook vaak contactbloedingen dus het kan wel voor een deel kloppen.

anyway, bij mij wordt nu het beste gedaan bij endo en dat is 3 maanden zoladex voor de ivf-poging dus voorlopig heb ik even helemaal geen last van bloedingen, fijn! (haha de bijwerkingen zijn ook niet mis hoor, dus fijn is ook een beetje ironisch bedoelt)

Ik denk dat als ze echt je hebben geopereerd ze toch endo zouden moeten hebben gezien als het er was... maar je twijfelt dus. maar aan endo doen ze niet vaak iets, ik heb recentelijk een paar keer aangegeven dat ik wat pijn heb, maar ik krijg het idee dat ze steeds minder happig zijn een operatie te doen ivm littekenweefsel. (ik heb in het verleden wel een grote buikoperatie gehad) het lastige is dat endo zo vaag is...

zou het voor jou behandeling veel verschil maken als je endo zou hebben? wellicht ook hormonen, maar dat doen ze niet als er geen bewezen endo is. en nog een operatie is oook niet zo leuk. misschien kan je nog een gesprek aanvragen omdat je onzeker bent over de situatie. ze moeten dan toch met een verhaal komen waar die pijn vandaan komt!

anders zit er niets anders op dan te vertrouwen op de artsen en op je lichaam die misschien wel heel goed op de ivf reageert!

als je nog wat wilt weten hoor ik het wel hoor!

heel veel succes!

lis