Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Liefelikethis, van harte gefeleciteerd!

Wat wannebemom al zegt echt iets om te vieren en wat goed dat je er achterna hebt gebelt , vraag me dan wel af waar jullie eeste rapport ligt.

Ben zeer benieuwd hoe alles gaat lopen de procedure van Amerika daar lees je niet veel over , wel kijk in naar tlc en dan moet ik vaak aan jullie denken vind het toch wel heel speciaal:)

Mogen jullie ook bv bij de bevalling zijn , en moeten jullie ook der heen om vooraf kennis te maken?

Zou je wat meer kunnen vertellen over de procedure?

Heel veel succes!

Liefs Roos

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dankjullie wel!

ja natuurlijk wil ik wat meer over de procedure vertellen, het is idd anders. We hebben eind van deze maand een intake bij a new way, onze vergunninghouder. We maken alle papieren in orde en gaan ook een contract aan met een amerikaanse vergunninghouder. We hopen dat we alles ergens in mei klaar hebben en met ons portfolio ( het boek waar een birthmother adoptie ouders op selecteert) in amerika te liggen. Vanaf dat moment begint het wachten, tot een birthmother ons uitkiest. Er is daarom geen wachtlijst.

Er zijn stellen die binnen een paar maanden uitgekozen worden, maar het kan ook een jaar duren.

als de bm bevallen is heeft ze drie dagen de tijd om zich te bedenken en dan gaat het kindje naar een fostercare gezin. Dan kunnen wij de tickets regelen en ongeveer na 2 a 3 weken het kindje ophalen. We moeten dan ongeveer 3 weken in de states blijven voor de rechtszaak en het paspoort van het kindje. Dan kunnen we naar huis! Na 9 maanden is de finalization en is het officieel van ons. Deze rechtszaak gaat via skype, we hoeven dus niet opnieuw naar amerika

We houden als de bm het wil, altijd contact, het is nl een open adoptie. Dit vinden we erg belangrijk zodat ons kindje altijd contact heeft of kan nemen met zijn of haar geboorteouders.

Het is een risicovol en zeer prijzige adoptie maar we hebben het ervoor over en vertrouwen op een goede afloop! Ik hoop dat er een birthmother is die ons gezin met een kindje van 6 perfect vindt voor haar kindje om in op te groeien. Wij kunnen in ieder geval niet wachten en hebben al een kinderwagen op het oog! heerlijk om te mogen shoppen!

liefs,

mirjam

Geplaatst

Heel erg bedankt voor je uitleg:)

Het is dus niet zo dat je eerst kennis maakt , je ziet je kindje pas in de fostercare?

Nou moet eerlijk zeggen dat het mij ook een voordeel lijkt dat jullie kindje altijd haar of zijn roots weet dit is gewoon fijn en lijkt mij veel rust te geven.

Zou het ook zo kunnen zijn dat de bm bv kan eisen dat jullie eens in de zoveel jaar bv naar Amerika moeten voor een ontmoeting?

Geplaatst

ja idd, we zien het kindje in het pleeggezin en mogen dan het kindje meenemen. Als de bm het wil kan er een ontmoeting zijn in de weken dat we in amerika zijn.

Nou de bm kan heel wat eisen maar het contact wordt voorzichtig opgebouwd en ze kan geen eisen stellen voorafgaande aan de adoptie en of dit hierdoor wel of niet doorgaat gelukkig.

al het contact gaat via de vergunninghouder en we mogen onze grens hierin aangeven.....

ik krijg net een mailtje van a new way dat we op intake mogen! 30 jan al! echt te gek dat ze op zondag de tijd neemt om ons te mailen!

helemaal blij!

Geplaatst

Super 30 januari al weer op intake!! Wat snel zeg 2 weken na de BT!!

Wel heel anders hoor die procedure in Amerika. En ook heftig hoor.

Wij vonden het al dubbel om sjeng mee te nemen uit china, weg uit zijn land.

Maar als je dan ook nog de biologische ouders gaat ontmoeten en je hun kindje dan mee neemt. Pffff kan me voorstellen dat het heftig gaat zijn.

En als je geluk hebt klikt het tussen jullie. Maar wat als er geen klik is?? Je zal er wrs. wel uitgebreid op voorbereid worden.

Wij mogen maandag 27-1 naar de raad in Eindhoven. Eigenlijk hadden we maar 1 gesprek thuis, maar onze vorige raadsmedewerkster doet de onderzoeken niet meer.

Daarom krijgen we een extra gesprek. Moet zeggen dat ik het ergens ook wel fijn vind. Nu kunnen we rustig eerst alles bespreken zonder een stuiterende peuter op de achtergrond. En daarna komt ze nog even bij ons thuis op bezoek.

MOet zeggen dat het ook steeds weer meer begint te kriebelen!! Als ik weer hoor dat er weer bijna een SN-lijst uitkomt denk ik al; hopelijk heel veel matches zodat er voor ons weer een stuk minder mensen op de lijst staan.:happy7:

Geplaatst

Hoi Wannebemom , 2 zielen 1 gedachten ook ik hoop hier dat de lijst maat lekker door mag stromen ook omdat ik het iedereen ook zo gun , maar ook zodat wij lekker snel aan de beurt zijn , zo ziet het er alleen niet uit de lijsten zijn kort , toch wat oudere kindjes, voor sommige is dit juist fijn maar vooral de sn zijn wat ingewikkeld.

We zijn benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen , ik weet wel dat Meiling het heel erg rustig had naar ons nog maar 1 paar ouders op de wachtlijst.

Geplaatst

Zo vandaag het eerste gesprek er op zitten bij de raad! Ging heel goed. Lekker ontspannen gepraat over sjeng en hoe we alles ervaren hebben.

En volgende week(3 februari)komt ze al bij ons thuis voor het laatste gesprek. Dat gaat lekker snel! Morgen en donderdag(roel) nog even de medische keuring. Misschien in februari nog wel de BT??

Roos; al bekend wanneer de landenintake is???

Geplaatst

Hoi Wannabemom jullie gaan als en speer:) heerlijk .

En de afspraakjes worden ook zo snel achter elkaar gemaakt.

Wij hadden heel snel de BT in huis ik praat dan echt over binnen 2 weken.

Wij hebben nog niks gehoord , is nu 3 weken geleden intussen de eerste rekening betaald en contract met verhaaltje en foto;s opgestuurd.

Ik hoop toch deze week wel wat te horen , wij hebben ook aangegeven dat we nu al bewijs van goed gedrag willen aanvragen dit duurt vaak het langst.

Ja je weet gewoon niet waarom er soms weken over heen gaat en soms maar een paar dagen.

Zodra ik meer weet meld ik het:)

Geplaatst

hmmm ik had vmo ook al dit verhaal gepost, maar ik zie niks staan... nou dan nog maar een keer!

zo super zeg wannebemom!

Heb jij al wat gehoord zomerzotheid??

wij hebben gisteren de intake gehad en zijn nu begonnen met alle documentenverzamelen! Ik heb er mezelf 4 tot 6 weken voor gegeven en dan moeten alle papieren en fotoboek in de VS liggen. Dan zijn we officieel waiting parents en kunnen we uitgekozen worden door birthparents! whoehoe!

Geplaatst

Nee nog niks gehoord is dinsdag 4 weken gelden dat wij op de sn zijn geweest , ik verwacht toch wel binnekort iets te horen.

Wel al de eerste rekening betaald foto's opgestuurd contractje getekend dus is niet dat we stil hebben gezeten hoor:D

Als ik meer weet post ik gelijk wat.

Groetjes Roos

Geplaatst

hoi hoi vraagje: hebben jullie fotoboekjes moeten maken om mee te sturen naar het land? zoja, mag ik vragen hoe jullie dat gedaan hebben? via hema/ah/kruidvat of zelf op de pc??? Ik kan wel wat tips gebruiken!

Geplaatst

een van mijn laatste berichtjes over het prive maken van onze blog mogen jullie als niet verzonden beschouwen. Het blijkt dat er een hele hoop mensen nu niet meer mee kunnen lezen omdat ze geen google account hebben. We houden het dus vooralsnog open en als we mogen afreizen openen we een aparte blog die we wel prive maken...

beetje gedoe dus!

Geplaatst

Super Lifelikethis!!

Fijn dat de intake goed ging. Ben ook benieuwd naar hoe lang het bij jullie gaat duren. Kan ik je blog gewoon via google vinden? VInd het wel leuk om mee te lezen.

Wij hebben destijds een klein boekje via de HEMA gemaakt. Gewoon wat algemene foto's van ons zelf. Dit jaar ook eentje gemaakt om op te sturen met chinees nieuwjaar.

Vind zelf de hema website heel handig werken. Ben zelf wel altijd mega lang bezig met foto's kiezen.....

Hier is vanmorgen de raadsmedewerkster weer geweest. Ging super en sjeng gedraagde zich voorbeeldig. Volgende week mogen we het rapport al gaan inlezen!! En dan weer naar Meiling voor intake. Ik denk dat ik woensdagavond even ga bellen naar meiling. Even doorgeven dat we er weer aan komen. Ben benieuwd hoe lang we deze keer moeten wachten.....

Roos; nog fftjes en dan landenintake!! Ik heb wel het gevoel dat jullie razendsnel jullie papieren in orde gaan maken. Wij hadden destijds ook het gevoel; hoe sneller hoe beter!

Wij hebben toen met visumonline gewerkt. Wij wonen ruim 2 uur van den haag rijden. Was voor ons wel een fijne oplossing.

Geplaatst

o joh das snel, volgende week al inlezen! is er kans dat jullie dan dit jaar al mogen afreizen? wow! hopelijk gaan jij en roos snel die kant op! misschien wel tegelijk??? ik zet ons blogadres in mn handtekening hieronder!

wij zijn toch maar zelf gaan prutsen met het fotoboek, want het moet eerst in pdf naar het adoptiebureau om te kijken of het voldoet aan de eisen. Ik moet zeggen, het wordt mooi! er moet een dear birthmom letter bij, en tekstjes over wat ik over mijn man zeg, hij over mij, wij over onze zoon. En dan over ons huis, over nederland, hoe we de toekomst zien en dat aangevuld met veel grote gelukkige foto's van ons! Een birthmom moet een keuze maken op basis van onze dear birtmom letter en de foto's, dus het moet wel helemaal top zijn!

Bruintje, ben je al begonnen met de VIA?

Geplaatst

Jeetje Wannebemom volgende week al jullie rapportje inlezen wat spannend weer:)

Ik geloof niet dat jullie een intake krijgen maar alleen een de sn intake maar misschien heb ik het fout.

Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet naar DenHaag toe maar kunnen we alles regelen via visumoline?

Dit zou super zijn want wij wonen ook op 2 uur rijden we hadden al in de planning om te gaan overnachten daar.

@lifelikethis heerlijk he zo bezig zijn met jullie kindje ook speciaal zo'n brief maken het zou mij best aangrijpen denk ik.

Heel veel plezier deze dagen met alles en ik ga ook lekker meelezen met jullie.

Geplaatst

Het is wel heerlijk om te lezen dat er bij jullie allemaal wat vorderingen zijn! Wij zijn de dagen nu eerst aan het aftellen tot de eerste bijeenkomst (18 februari), best spannend maar weer een stapje in de goede richting! :)

Lifelikethis, gefeliciteerd met jullie BT! Nu dus druk met alles verzamelen, lijkt me best lastig hoor om de juiste foto's te kiezen en te bedenken wat je gaat vertellen aan de BM. Heel veel succes de komende weken. Ik heb jullie blog aan de favorieten toegevoegd, binnenkort eens lezen.

Wannebemom dus al bijna de BT in huis en daardoor ook bijna toe aan de volgende stap. Willen jullie misschien iets vertellen over jullie ervaringen met Meiling (ben wel benieuwd, aangezien zij hoogstwaarschijnlijk ook onze vergunninghouder zullen worden). En zomerzotheid natuurlijk ook al de eerste contacten met Meiling achter de rug, ben wel benieuwd..

Geplaatst

Hoi Bruin 18 Februari al jullie eerste via ook wij hadden hem vorig jaar in februari dan kan je een beetje vergelijken waar jullie over een jaar nu zijn:)

Graag wil ik je meer vertellen over Meiling !

Wij vinden het een warm bad.

Om te beginnen ben ik begonnen om alle vergunninghouders voor China te bellen en mailen , ik heb een wao dus niet heel makkelijk te bemiddelen .

*KT nooit kunnen bereiken en mail contact daar doen ze niet aan , en gelezen op hun website dat ze hogere eisen aan hun adoptieouders stellen dus hier waren we snel klaar mee.

*Wk Heel goed te bereiken fijn om mee te praten zowel via de de telefoon en via mail , ze nemen alletijd voor je .

Ook zijn wij op een open dag geweest dit vond ik opzich heel leuk ze laten adoptieouder hun verhaal vertellen de arts die de dosiertjes nakijkt is echt een super dame geweldig mens, maar wat mij tegen stond is dat om onze middag je bijna gewongen werd om lid te worden en toen er een aantal dit niet deden zeiden ze dat we dit toch moesten worden omdat ze anders niet in zee konden gaan met hun.

Dut vond ik nogal opdringerig.

*Meiling via de telefoon en mail goed te bereiken kon echt alles vragen ook weer een warm bad gevoel.

Bijna alle medewerkers zijn vrijwilligers ze doen dit echt om dat hun hart daar ligt dit scheelt ook enorm in de kosten (zometeen meer hierover) .

Nadeel je intake duurt erg lang , je krijgt eerst een intake hier vertellen ze je hoe Meiling werkt , daarna kan wel 8 weken zijn krijg je een snintake hier ontmoet je de mensen die matchen en nemen ze samen met jullie al jullie keuzes door heeeel uitgebreid (vonden wij best heel zwaar) daarna krijg je officeel thuis bericht of je bemiddelbaar bent , en daarna krijg je het laatste gesprek waar je alle papieren moet gaan verzamelen.

Wij zijn bijna nu 4 maanden verder en ja dat heeft Wk niet.

Nu prijs verschil hier Wk zegt dat je totaal inclusief zakgeld 25000 kwijt bent , maar je zakgeld kan zo duur of goedkoop als je zelf wilt , en Meiling geeft als richtlijn 17500 ik denk dat wannebemom ons kan vertellen of dit ongeveer klopt.

Voor beide bedragen is dit een richtlijn het ligt er ook aan hoe duur zijn je tickets ,neem je 2 of 3 stoelen ga je er op uit? en ga zo maar door.

Voor ons is 7500 euro een groot verschil .

Wat betreft Meiling ze zijn flexibel wat betreft hun regels en eisen.

Nou moet je niet denken dat je bv doodziek kan zijn maar met mijn wao en doktersverklaring gaan ze bv toch met ons in zee en daar zijn wij heel blij mee.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Geplaatst

Zo leuk om van iedereen te horen dat er weer schot in de zaak zit!

Bruintje; fijn dat jullie al bijna de VIA gaan krijgen. Heerlijk om eindelijk te gaan beginnen. En tja het kan soms dan ineens snel gaan hoor.

Wij zijn zelf heel positief over Meiling.

De lange intakes is misschien wel lang wachten. Maar bij onze eerste moest ik toch nog wachten tot ik 30 zou worden. En ik vond bij iedere intake het juist fijn dat je er achteraf thuis nog goed over na kon praten en bedenken wat je precies wilt voor het volgende gesprek. Je krijgt al zoveel informatie tijdens iedere intake dat ik het lastig zou vinden om alles te onthouden na 1 gesprek.

Maar tijdens het wachten konden we altijd terecht met vragen. Onze contactpersoon mochten we altijd bellen.(tja soms was hij aan het werk en dan belde hij later terug)

Toch erg fijn als je bezig bent met de documenten.

Tijdens de reis gaat er altijd iemand van Meiling mee en een chinese begeleider. Voor ons gevoel werden we van A tot Z begeleid. Van vertrek op schiphol waar we eerst allemaal samen koffie gingen drinken en onze begeleider contacten had zodat we ook zeker de buggy's mee mochten nemen. De hele papierenwinkel werd ook heel goed in de gaten gehouden. Iedere naam en letter werd 3x gecontroleerd. Maar er werd ook vaak geinformeerd hoe het met de kindjes ging. Zo moest een kindje veel hoesten en ging de chinese begeleider mee naar de dokter/apotheek. Maar ook in de week erna vroeg hij wel 5x per dag of de "baby ok??" was. En bij thuiskomst op schiphol stond Ineke van Meiling klaar met een klein cadeautje voor ieder kindje.

Wat betreft de kosten; ik denk dat rond de 17.500 wel een reeele inschatting is. Het ligt een beetje aan de wisselkoersen op dat moment. Wij kwamen op ongeveer

15.000 uit tijdens de eerste reis. We kregen na thuiskomst ook nog een paar 100 euro terug. DIt was het verschil tussen de precieze kosten en het voorschot.

Wij werden geadviseerd om ongeveer 7750 euro contant mee te nemen. Daar hebben we het wel redelijk van gered.

Vanavond heb ik ook nog even gebeld met meiling. Om door te geven dat we weer gaan voor de 2e. De mevr. aan de telefoon gaf ook aan dat de wachttijden tot intake op dit moment kort waren. En tot voorstel ietsjes langer. Maar dat op dit moment de langst wachtenden maanden aan het wachten was.

Als je op de wachtlijst staat krijg je ook regelmatig een mail met hoeveel wachtenden er op de lijst staan en met hoeveel documenten ze bezig zijn. Dat vonden we altijd wel

hele spannende mailtjes.

@lifelikethis; in theorie kunnen roos en ik samen reizen, ja!. Maar ik hoop toch voor Roos dat ze nog eerder mag gaan als wij! Ik bedoel; wij willen ook graag een nr. 2 maar

als je al zolang wacht op nr. 1 is iedere week eentje te veel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden