Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb het net even bekeken maar het heeft niet echt een link, er staat dan gewoon " facebook.com" boven...ik ben ook blond, misschien ligt het daar aan!? Komt het niet tevoorschijn als je zoekt op "adoptie uit china" ?

• 2 weken later...
Geplaatst

He Bengeltje

Ik ben ook lid van deze facebookpagina.. Er bestaan er meerdere. Maar adoptie uit china is een fijne om mee te beginnen. Als je eventueel al je vergunninghouder weet zijn daar vast ook groepen voor. Bij Wereldkinderen in ieder geval wel. Heel fijn om tips van te krijgen of gewoon informatie te lezen. Wij zijn inmiddels al een aantal maanden thuis met onze dochter. Achteraf is alles toch nog snel gegaan.. maar vooraf is het een traject van veel geduld en de langste adem hebben. Maar als je dan zo 's morgens wakker wordt gemaakt met een stralende lach en een dikke knuffel, is al die leed al heel lang geleden.

Ik wens jou en Vianne heel veel succes en een spoedig traject toe. Volg je hart in het maken van keuzes.. dat is mijn belangrijkste tip!

Liefs Margot

Geplaatst

Dank je Margot en gefeliciteerd met de komst van je dochter! We zitten nu te wachten op de raad voor een laatste gesprek waarin we het rapport in kunnen zien. Hoor maar niks dus ik ga na het weekend toch maar even bellen...

ik vind die pagina ook erg leuk, je komt er helemaal in zo met al die ervaringsverhalen, heel fijn om te lezen en zoveel gelijkgestemden te zien!

Geplaatst

Dank je Margot. We wachten nog op de VIA bijeenkomsten dus we hebben nog geen vergunninghouder gekozen, wel voorkeur maar eerst nog goed rondkijken en daar helpen tips van anderen zeker bij. Wat fijn dat alles bij jullie zo goed gaat op dit moment en zo een lach of knuffel maakt het wachten zeker goed.

liefs

• 2 weken later...
Geplaatst

Vertel vertel!?!

ondertussen is het laatste raadsgesprek geweest en het was een prima rapport. We blijken gewoon hele aardige en normale mensen te zijn! Dus positief advies tav het adopteren van een sn- kindje tot 60 maanden! Yeehaa!

nu is het wachten tot de bt daadwerkelijk in de bus zit en dan hopelijk snel op intake bij wereldkinderen.

Tijd dus om onze sn- lijst helemaal concreet te maken. Over sommige dingen blijf ik twijfelen. Zo hadden wij bijv. Hiv op de ja- lijst staan. Maar als je dat dan een beetje peilt in de omgeving staan mensen daar toch wat gestresster tegenover dan wij gedacht hadden...dus dan ga ik toch twijfelen....

Je merkt sowieso dat je zelf al veel meer gewend bent aan het idee dat er iets medisch zal zijn. Mensen om je heen zijn niet zover in dat denkproces of hebben sowieso geen kennis of ervaring met welke vorm van beperking of ziekte dan ook...

dus dan schrikken ze soms erg van de mogelijke sn's. Lastig hoor! Maar ik denk wel dat familie en omgeving er anders tegen aan kijkt als ons kindje er eenmaal is ( hoop ik tenminste!). Dan is het een persoontje en niet meer een onbekend kind dat iets heeft. Toch? Stel me even gerust!?!

Geplaatst

Ik ben inderdaad eventjes niet hier geweest.

Maar................vorige week dus gebeld met super nieuws. We mogen weer papa en mama worden van een geweldig kereltje!!

Hij heeft Zhang Tong Jing ( roepnaam Jing!) en is bijna 2,5 jaar oud. We zijn al helemaal verliefd. Het gaat ineens wel heel hard. Als verassing kregen we namelijk

al de dag later bericht dat onze LOA al binnen is. Dus we gaan waarschijnlijk in januari of februari weer naar CHina!!

Geplaatst

Vianne; ook spannend voor jullie zeg!!!

Het gaat nu dus ook voor jullie echt gebeuren. Het kan nog steeds erg snel gaan met China. Ik ga dus wel echt voor een voorstel in 2015 voor jullie hoor.

De SN van Sjeng daar denken wij niet zo veel meer over na. Hij is nu 2x in rotterdam geopereerd aan zijn handjes. Beide operaties heel goed verlopen. EEn keer dagopname en een keer een nachtje blijven.

Maar als je dan daar andere kindjes ziet met bijv. een stofwisselingsziekte of leukemie die misschien niet eens 10 jaar oud worden. Tjaa... waar hebben we het dan over met een paar vingers missen of afwijkende voeten??

Vind het allemaal erg relatief hoor.

Meestal als je kindje er is dan zal hij/zij wrs. snel iedereen inpakken met een heerlijke lach of knuffel. (tenminste bij ons) En dan wordt de "SN" al snel vergeten.

Geplaatst

Tjee wat kunnen jullie al snel afreizen dan zeg! Moet je ineens snel aan de slag met een kamertje enzo, of is dat al klaar?!

Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt met de familie, die afleveringen van " met open armen" helpen ook wel, haha, kunnen ze zich een beetje een beeld er bij vormen!

Mag ik vragen wat de sn van jullie tweede is?

Succes met de voorbereidingen voor de reis!

Geplaatst

Ja ineens gaat het snel!! Net ook nog de herhaling van "met open armen"gezien. En echt heel herkenbaar.

Het is nog steeds onwerkelijk dat wij over een paar weken/maanden weer zo'n mannetje in de armen mogen sluiten.

Onze Jing is geboren met een klompvoet en daar in china al aan geopereerd. Verder mist hij een deel van zijn rechterhand.

Beetje vergelijkbaar met sjeng dus. Wat ze bij meiling aan geven is dat er steeds meer combinaties van SN's voor komen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb met ontroering alle pagina's bijna gelezen van dit topic. Ik ben Karina en heb 2 zoons, Julian die overleden is tijdens mijn zwangerschap en Valentijn van bijna 3 jaar.

Omdat ik na Julian 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen heb gehad, heb ik helaas geen eileiders meer en is Valentijn door middel van IVF ontstaan.

Nu zijn wij al meer dan 1 jaar bezig voor een brusje maar helaas blijkt dit niet zo makkelijk te zijn, waar het bij Valentijn de eerste keer raak was, is het nu een weg van teleurstellingen.

Mede daardoor hebben we besloten om een BKA nummer aan te vragen, gaan nog wel (op dit moment) verder met IVF maar zouden ook heel graag een kindje willen adopteren (en dat zal ook nog zijn als de IVF zal lukken). Zal waarschijnlijk een lange weg worden maar dat hebben we er zeker voor over!

Nu flink aan het "inlezen", wat staat ons te wachten, waar moeten we op letten? Een fijne tijd, dat naast de teleurstellingen van de medische molen, ons een soort hoop geeft.

Geplaatst

Vianne

Wij hebben bij de keus van een SN ook rekening gehouden met onze familie. Ik persoonlijk vind HIV al ingewikkeld, maar ik weet dat familieleden het helemaal moeilijk zouden vinden. Ik kies er dan dus niet voor want wil dat ons kind gewoon zonder beperkingen geaccepteerd wordt in onze familie. Het kind heeft al genoeg afwijzing gehad.

Je moet voor jezelf gewoon duidelijk nadenken over wat jullie belangrijk vinden. En over wat je aankan en aanwil.. Spannend allemaal hoor.

Karina81

Wij waren ook nog bezig met IVF tijdens de procedure voor adoptie.. Mag niet maar het duurt allemaal al lang genoeg. De keus voor een adoptie is wel iets meer dan een keus voor een kindje. Het programma open armen laat nog niet zien welke problematiek er allemaal bij kan komen na de adoptie. Je moet dus bewust zijn dat je voor een kindje kiest dat heel veel zorg en aandacht nodig heeft. En ook al gaat het heel goed, onze dochter is echt een vrolijke stuiterbal, in ons achterhoofd hebben we wel steeds dat er veel verdriet ook bij dit meisje zit. En nu doet ze daar niks mee, maar dat gaat echt wel komen.

Adoptie is voor ons een kans om toch ouder te worden en daar genieten we met volle teugen van. Maar ze zeggen het altijd goed in de adoptiewereld. We zoeken ouders voor het kind en geen kind bij de ouders..

Wannebemom ..

Ik mis de naamswijziging.. haha

Liefs Margot

Geplaatst

Hoi Margot,

Daar zijn we zeker van bewust. Begrijp me niet verkeerd maar als ik zo jouw reactie lees heb ik toch het idee dat ik onze keuze moet verdedigen.

Ook al hebben we biologische kinderen, we denken er al jaren over en hebben nu de knoop doorgehakt om, -wat de toekomst ook brengt-, om ons in te schrijven.

We zijn ons terdege bewust van alle voors- en tegens en hebben hier goed over nagedacht. We hebben nog zoveel liefde over en te geven!

Kom zelf uit een gezin met een geestelijk en lichamelijk zusje dus ik ben zeker wat gewend.

• 2 weken later...
Geplaatst

Oh Karina81.. helemaal niet nodig om je te verdedigen.. Ik wilde alleen even een realistisch beeld scheppen.. Wanneer je gaat adopteren word je continu bevraagd en beoordeeld.. Pff misschien vind ik dat nog wel het zwaarst. Er zijn ook sites op facebook waarin leden alleen maar praten over de dingen die mis kunnen gaan, over de kinderhandel en over alles wat in mijn ogen negatief is.. Ik word daar zo zwaarmoedig van.. Natuurlijk gaan we adopteren omdat we zelf ouder willen worden, maar ik denk dat er ook sprake kan zijn van een win-win situatie.. Natuurlijk kiest het kind niet voor een leven in Nederland, maar hier zijn wel mogelijkheden die het kind in China niet heeft. Onze dochter heeft 4,5 jaar in een tehuis gezeten en er was geen Chinees gezin dat voor haar wilde zorgen.. Ik bedoel maar.. Wij zijn dolblij met haar en hier krijgt ze alle liefde die ze verdiend.

Jullie hebben ook nog genoeg liefde om te geven dus het kindje zal bij jullie een warm plekje vinden..

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik lees af en toe met jullie mee en heb diep respect en bewondering voor jullie.

heel veel succes, liefde en geluk met jullie adoptieproces.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Whooow Vianne!! Wat fijn. Volgende week al intake. Lekker vooruitzicht zeg. 2015 gaat vast en zeker een spannend jaar worden.

Met uiteindelijk gaan wachten op HET telefoontje.

Wij kregen vorige week ook weer fijn nieuws; 17 januari mogen we al naar Jing vliegen. Nog ruim 4 weekjes......

Geplaatst

Jeetje wat kunnen jullie al snel afreizen zeg! Hoeveel tijd zit er tussen voorstel en afreizen? Ik dacht dat altijd 4 tot 6 maand was ofzo!

ja spannend inderdaad, hopelijk hebben we snel de hele papierwinkel in China liggen, dan kan het wachten beginnen!

Geplaatst

@Vianne dat verschilt heel erg per vergunninghouder.. En wanneer iedereen beschikbaar is in China. Wij hadden ons voorstel op 25 februari en vlogen op 4 juni naar China.. Na je voorstel is het wachten op de LOA.. Dan kunnen ze pas de reis gaan plannen. Het wachten op de LOA is net zoiets als wachten op je voorstel, er is geen pijl op te trekken.. Bij ons kwam hij redelijk snel, namelijk op 1 april terwijl ze gemiddeld 4 maanden wachten.

In adoptieland is een ding zeker.. dat niks zeker is, haha! Maar wij waren 10 maanden na ons intake gesprek thuis met onze dochter.. Dus het belooft een mooi jaar te worden voor jullie!!

Snel alle benodigde papieren regelen, regel vast een afspraak voor medisch onderzoek, dat is nog het lastigst namelijk en dan kunnen de papieren naar China..

Wauw als ik zo terugkijk is het zo snel gegaan.. attachment.php?attachmentid=5939&stc=1

Geplaatst

Leuke foto! En wat een schatje ( je dochter dan he! Over andermans mannen doe ik geen uitspraken!). Bedoel je medisch onderzoek van jezelf als aspirantouders?

Geplaatst

Hoi Vianne!! Wat een spannende tijd. Bij ons is het afreizen idd heel snel. Voorstel van 5-11 en dus 17-1 afreizen. We hadden wel al de LOA 1 dag na het voorstel al binnen.

Bij sjeng moesten we daar 3 maanden op wachten.

• 2 weken later...
Geplaatst

Whooohooo Wannabemom, nog even en je hebt jullie tweede kindje in de armen! Spannend hoor! Wij zijn nu druk bezig met documenten verzamelen en dat schiet al lekker op! Ben benieuwd wat men van onze " aanbevelingsbrieven" brouwt!

ook de leerkrachten van ons zoontje moeten/ mogen er eentje aanleveren en hij mag zelf ook een tekening maken voor in het dossier want dat zouden de chinese autoriteiten ook waarderen zo staat er bij de uitleg. We komen steeds een stapje dichterbij het einddoel!

Geplaatst

Oooh Vianne! Bij jullie schiet het dus ook erg op!! Zodra je documenten ingelogd zijn kan het echt snel gaan hoor!

Ligt natuurlijk ook deels aan je eisen mbt leeftijd en SN. Hoe het precies bij wereldkinderen gaat weet ik niet. Maar bij Meiling zijn nog steeds voorstellen.

Wel stond laatst in het meilingblaadje dat er de laatste tijd steeds vaker op het laatste moment nog kindjes toch in China geplaatst worden (alleen maar goed natuurlijk).

Maar dat het dus kan dat ze achter de schermen al met een kindje voor jullie bezig zijn. Maar dat het dan op het laatste moment niet doorgaat. Daarom willen ze nu bij meiling wachten tot ze de LOA binnen hebben. Daarom kan het daar iets langer duren voor je een voorstel hebt. (bij ons; inloggen 24-7 voorstel 5-11; nog niet heel lang) Maar wij hadden dus meteen al een LOA dag na voorstel.

In ieder geval ben ik heel benieuwd hoe snel het bij jullie zal gaan. Ik hoop dat jullie snel een broertje of zusje voor jullie zoon mogen krijgen!!

Hier echt aan het aftellen. Nog maar 7 nachtjes slapen en dan gaan we.... Het is nog steeds heel onwerkelijk hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden