Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij zitten qua leeftijd tussen de 2 en de 4,5. Ik denk dat we vast een voorstel aan de bovenkant van die grenzen krijgen want daar zijn niet genoeg aspirant ouders voor zo heb ik begrepen. En we hadden een mooie lijst volgens WK, volgens mij staan we voor redelijk veel dingen open. Dus ik hoop dat we niet zo lang hoeven wachten maar ja je weet het allemaal nooit van tevoren. Ik probeer mezelf een beetje in te houden qua hoop zeg maar.

Bedoel je dan dat ze al een voorstel hebben voor je ( wat dan helemaal binnen je wensen en grenzen valt) en daar al mee bezig zijn voordat je het zelf weet? De loa is de brief dat china bevestigd dat het allemaal doorgaat toch? Geen idee of WK

het ook wel eens zo doet eigenlijk.

Inmiddels hebben we al een mooie brief van een vriendin en van de leerkrachten van onze zoon, nog eentje te gaan en woensdag medische keuring. En we moeten nog even een paar staatsportretten maken met nette kleren aan enzo voor in het dossier! Nog een werkgeversverklaring en de Vog's zijn nog niet binnen maar wel in de pipeline, we komen er wel!

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo Vianne, dat schiet lekker op.. Zit je al op bij de facebook groep wachtgroep Wereldkinderen? Daar hoor je ook hoe snel het nu gaat. Er komen veel voorstellen langs hoor en de laatste tijd ook weer veel meisjes en jonge kinderen.. spannend hoor!

Ik bedoelde inderdaad je eigen medische keuring bij een onafhankelijke arts.. Dat was nog niet zo simpel.. Maar waarschijnlijk heb je die nu al achter de rug.

Tja die aanbevelingsbrieven.. ook zo'n dingetje..

Succes met alle voorbereidingen

En Wannebemom... Whahaaaaaaaa over 2 dagen ga je al.. Zo gaaf!

Geplaatst

Oh die groep ga ik even opzoeken, goeie tip! De keuring is idd al geweest, alleen bloeduitslag enzo zijn nog niet terug. Vog nu al in huis, verrassend snel! Ik denk dat we eind volgende week alles wel bij elkaar hebben. Mooi om te horen dat er veel voorstellen binnenrollen, ik ga eigenlijk helemaal uit van een jongetje ( omdat ze aangaven dat die kans vele malen groter is). Maar een meisje zou ook wel heel leuk zijn, scheelt ook verven want de beoogde kamer is nu toevallig al roze!

nog 2 nachtjes slapen wannabemom! Alvast een hele goeie reis en een mooie eerste ontmoeting met jullie 2de gewenst!

Geplaatst

Ha Vianne.. Ik heb me helemaal vergist.. De medische keuring voor de RvK duurde zo lang.. Niet de medische keuring voor WK.. Maar je bent al bijna klaar, fijn hoor! De site al gevonden? Ik vond het heel fijn om mijn vragen te kunnen stellen.

Wij hielden ook rekening met een jongetje met een schisis.. Maar het kan ineens heel anders zijn! In onze afreisgroep zaten wel 3 jongetjes met een schisis.. Wij haalden toen als enige een meisje op.

Geplaatst

Bij ons waren die medische keuringen zo gefikst. Maar andere mensen van onze via hadden wel heel veel gedoe om het geregeld te krijgen. Ik zit al bij de wachtgroep inmiddels, ik ben die ene van dat stel met die zoon van zes die veel zin hebben om hun brusje op te halen! Oh en nu moet ik die zoon van school halen, laterrrr!

• 3 weken later...
Geplaatst

Nou, ons dossier is inmiddels 2 week geleden naar Wereldkinderen gestuurd dus nu kunnen we zelf even niks meer doen. Het wachten is op een inlogdatum in het chinese systeem en dan wordt het spannend! Als ik er aan denk krijg ik gewoon een soort week gevoel in mn maag, hopelijk heb ik dat straks niet de hele tijd als hier de telefoon gaat want wie weet duurt het bij ons nou net wat langer!

inmiddels heb ik al een mooi china- bibliotheekje, met boeken over China voor kids maar ook voor onszelf. En voor mijn verjaardag een prachtige grote landkaart van China gekregen!

Volgens mij zal Wannabemom ook al zo'n beetje weer terug moeten zijn, ben benieuwd hoe het gaat!?

• 4 weken later...
Geplaatst

Pomtiedomtiedom, pomtiedomtiedom....wachten op de LID, hoe lang duurt dat doorgaans, weet iemand dat!? En wanneer is die lentefeestvakantie in China afgelopen? Want we kunnen natuurlijk niet wachten op de volgende stap maar ja we moeten wel wachten.. Sleutelwoord van adoptie, al mogen we niet klagen dat we na 2 jaar al op dit punt staan....

Geplaatst

Oh volgens mij duurt dat normaal een paar weken.. niet overdreven hoor. Op het extranet kun je zien of je al een login-datum hebt. Maar het kan ook maar zo dat ze achter de schermen al een tijdje bezig zijn met een kindje voor jullie.. Je weet maar nooit!

• 1 maand later...
Geplaatst

Het is hier wel erg stil. Wij zijn net klaar met de voorlichtingsbijeenkomsten, nu maar wachten op reactie van de raad. Ben benieuwd hoe kang dat gaat duren...kan niet snel genoeg gaan.

hoe is het met de wachtenden op een voorstel. Al nieuws?

Geplaatst

Nou om de stilte even te doorbreken: vorige maandag hebben wij het voorstel gekregen van een jongetje van 2,5 jaar!!!

we zijn superblij en hopen hem deze zomer op te mogen halen. Ons dossier lag slechts 4 weken in china dus dat ging supersnel! De chinese vlag met blauwe balonnen ging uit dus en onze zoon mocht trakteren op school omdat hij een broertje krijgt! In totaal zijn we nu 2 jaar onderweg met de adoptieprocedure wat voor adoptiebegrippen snel is maar voor china niet raar op dit moment. Wie openstaat voor kindjes boven de 2 jaar heeft op dit moment binnen een aantal maanden een voorstel. Mits je open staat voor de verschillende special needs natuurlijk. Ons zoontje heeft een klompvoetje aan 1 kant, daar gaan we dus mee aan de slag als hij thuis is bij ons.

Vandaag heb ik kleertjes uitgezocht van onze oudste ( dat kan ik nu zeggen, haha) die hij straks past, zo leuk om daar mee bezig te zijn! Had ik natuurlijk nog zeeen van tijd voor maar ik had er gewoon zin in!

Geplaatst

Hoihoi!!!

Jeetje. Toevallig heb ik al enkele weken niet meer op dit forum gekeken (druk druk met twee jongens.....) Maar wat een SUPER leuk bericht zeg!!

Proficiat met jullie zoontje en broertje. Ik kan me goed voorstellen dat jullie op een blauwe wolk zweven. Lekker ook een jongensgezin straks!

Hopelijk gaat de LOA snel komen. (of hebben jullie die al???) zodat jullie zsm naar China mogen. Hebben jullie ook al veel foto's mogen zien?? En uit welke provincie komt hij???

Onze Jing heeft ook een klompvoetje. Maar was al in China geopereerd. Wij zijn in eindhoven bij dr. Besselaar (aanrader fijne kundige arts) en hoeft voorlopig alleen 's nachts een spalk en wat fysiotherapie.

Veel plezier met de voorbereidingen en ben heel benieuwd wanneer jullie mogen gaan!!!

Geplaatst

Hi Wannabemom! Leuk om van je te horen, kep je even een pbtje gestuurd met klompvoetjes-ins en outs! Ons zoontje komt uit Shanxi, de loa is er nog niet, ben heeeeel benieuwd hoe lang dat gaat duren, hoe sneller hoe beter natuurlijk!

groeten!

Geplaatst

Wauw gefeliciteerd met jullie zoontje!

Ook hier een zoontje ui tChina met 2 klompvoetjes, ook dol op dokter Besselaar.

Onze zoon bleek ook nog heupdysplasie te hebben en behoorlijke moeilijke klompvoetjes.

We hebben net een behoorlijk traject achter de rug maar door dokter Besselaar staat hij inmiddels doet zijn eerste stapjes en zitten zijn heupjes in de kom zonder zware operaties wat andere ziekenhuizen wel aanrade.

Dokter Besselaar is de klomvoeten goeroe in Europa en zeer bekend met adoptie kindjes en wat oudere kindjes.

Heel veel voorpret en succes met de laatste wacht weken maanden.

Groetjes Roos

Geplaatst

Dank je! Ja ik had al van hem gehoord, de klompvoetenfluisteraar! Is wel ver vanaf Groningen, maar misschien is het toch wel een idee om hem mee te laten denken. Als ik de foto's zo zie heb ik wel het idee dat onze jongen geen simpele vorm van een klompvoetje heeft, zijn voetje aan die kant lijkt extreem klein. Maar ja we weten het allemaal pas echt als hij hier is en dan zien we het wel. We gaan er voor en er komt vast een oplossing.

Geplaatst

Het allerbelangrijkste is dat ze hem niet hebben geopereerd! Mocht dit wel zo zijn komt het ook goed, maar zonder operatie kunnen ze hier in Nederland het meeste. Ook al hoor ik ook verhalen dat ze in China topwerk hebben afgeleverd maar dat was met onze Liam niet zo.

Geplaatst

We hebben gisteren recente foto's en zelfs een filmpje gekregen! Zoooo leuk! En redelijk duidelijke foto's van zijn voetje ( ik gok dat jij dat ook al op fb hebt gelezen!?). Kunnen we die naar Schuppers of Besselaar mailen voor een mening of hebben die mensen het veeeeel te druk voor dergelijke onofficiele wegen?

Geplaatst

Dokter Besselaar antwoord mijn vragen zelfs dat wij in China zaten! Ik was zo onzeker pas moeder en krijg je een kindje in je armen met twee benen in het gips terwijl hij niet geholpen zou zijn. Gemaild binnen 12 uur antwoord het gips moest eraf. En gelijk een afspraak zodra Liam thuis zou zijn in de zelfde week. Dit is natuurlijk iets wat je niet wilt, maar Liam bleek toch geopereerd en zijn wonden waren flink ontstoken geraakt. Je snapt dat wij dus heel blij waren met de afspraak.

Ik weet van dokter Besselaar zeker dat hij reageerd en het geen probleem vind. Ik heb nog nooit zo'n kundige meelevende arts ontmoet. Later in de behandeling bleek Liam ook nog eens Heupdysplasie te hebben hij heeft echt heel Europa afgebeld naar methodes hoe wij het beste Liam konden helpen. In Nederland raden ze aan om zij heupen te breken met alle gevolgen van dien ( je krijgt dat littekenweefsel in de kom) waar je dus de rest van je leven pijn en last van hebben . uiteindelijk hebben we geluisterd naar de dokter en dit niet gedaan maar wat anders wat volgens Nederland belachelijk was.. Maar Liam zijn heupjes zitten in de kom , hij staat inmiddels en schuift langs de bank en geen zware operatie dus geen littekenweefsel. Wel moet ik erbij zeggen dat misschien als dit niet goed blijft gaat zo'n zware operatie nodig is. Maar tot nu toe niet.

Twee weken geleden had ik een vraag , even gemaild gelijk antwoord en we mochten gelijk langs komen , geen wachttijd van 3 weken! Wat nodig is gaat deze arts voor.

Geplaatst

Nou ik heb hem gemaild en benieuwd naar zijn visie op de voet van onze zoon. Op de recente foto's was te zien dat er niks aan gedaan was, hopelijk blijven ze er ook af tot wij komen! We hebben ook contact met een stel dat pas een zoontje heeft uit hetzelfde tehuis. Zij hadden een positieve indruk van het tehuis, heel fijn om te horen. Zij hadden een fototoestel aan het tehuis gegeven dus waarschijnlijk hadden we dankzij hen zo snel duidelijke foto's!

Geplaatst

Vianne, gefeliciteerd met jullie zoon! Hoop dat jullie snel mogen afreizen en dat ze inderdaad er van af blijven. Nu leuke dingen uitzoeken. Spannend hoor. Wij zijn helaas nog lang niet zo ver. Eerst nog maar wachten op bericht van de raad.

Geplaatst

Dank je Bengeltje, we genieten volop van de voorpret!

inderdaad de volgende dag een reactie! Hij gaf aan dat we een ruime ingeplande afspraak kunnen maken bij hem zodat alles in 1 dag bekeken kan worden. Hij maakt dan een plan en werkt samen met UMC Groningen zodat we zoveel mogelijk daar kunnen doen. Heel fijn dus, zo'n met je meedenkende arts!Dus als we weten wanneer ons mannetje thuis is kunnen we een afspraak plannen. Ik heb er wel een goed gevoel over in ieder geval.

Geplaatst

Geweldig! Ja is echt een dokter die bedenkt wat voor jullie het beste is en niet voor hem:).

Nu dat je weet dat dit geregeld is heel veel plezier van het genieten van het voorbereiden voor jullie mannetje.

Ik weet dat de maanden en weken vooraf voorbij zijn gegaan als een roes, ook het eerste half jaar thuis, nu 8 maanden thuis kan ik zeggen dat we langzaam aan het landen zijn:)

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hee. Vianne.. Ik heb iets gemist denk ik op FB.. Of allang gereageerd maar onder een andere naam! Wat heerlijk!

Misschien ben je intussen al wel thuis met de kleine.. haha..

En Bengeltje.. Veel succes!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi Vianne! Hebben jullie al een afreis datum? Wij hebben net de gesprekken met raad afgerond en wachten nu op de beginseltoestemming, maar door de vakanties kan dit wat langer duren helaas. Maar al dat wachten gaat ons tot nu toe wel goed af. Ben benieuwd hoe dat straks zal zijn.

groeten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden