Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen aan Laura

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Becel light is een halvarine, wat niet meer betekent dat er minder vetten in zitten dan margarine. Light betekent hierin dus minder vet. Kindjes mogen wel gewone margarine, omdat iets meer gezonde vetten beter zijn voor hun gezondheid.

Milan mag niet alle margarines vanwege de aanwezigheid van melkbestanddelen (kan je op het etiket op de onderkant lezen).

In boters zitten geen zoetstoffen dus

• Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laura op het cb zeiden ze ze mag nu alles hebben ..alleen een beetje opletten met zout en suiker....nou ja dat is voor iedereen goed dus geen probleem.

Maar.............mogen ze nu dan ook honing op brood?

Of als ze een zeer keeltje hebben of zo.

Geplaatst

Inderdaad, honing mag vanaf 1 jaar en mag nu dus officieel niet.

Heeft te maken met de aanwezigheid van het butolistme-virus dat in honing (pure) kan zitten, waar de kindjes dus ernstig ziek van kunnen worden.

De kans is erg klein hoor. Zie vhet maar als dat een zwangere gaan rauw vlees mag etc. Liever niet, vanwege de kans op.

Geplaatst

Dank je wel meis.

ik wacht nog maar ff dan...heb zelf een allergie voor bijen....heb altijd een epi pen spuit bij me voor als ik gestoken word...en honing veroorzaakt soms buikpijn.

Dus wacht ik maar ff!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi Laura,

Hoeveel calorieen heeft een kindje van een jaar per dag nodig?

Ik lees overal weer wat verschillend, de ene keer 850, andere keer 1300...

Liefs, Bianca

• 2 weken later...
Geplaatst

hey laura,

ff tussendoor

milan reageert nog steeds zwaar op melk

ben al weer 2 x begonnen met de p-test maar steeds uitslag

en nu heeft tie ook nog eens flinke eczeem

Geplaatst

wat balen Roos!!!

Ben je nu weer sojamelk aan het gebruiken ?

Geplaatst

Roos, mijn advies: voorlopig GEEN KOEMELK meer.

Volgens protocol adviseren wij vanaf 12mnd koemelk test.

Reactie = minimaal 3 maanden niet meer proberen.

Daarna pas introductie van sojamelk uitvoeren op dezelfde manier als koemelk.

Mocht dit goed gaan, dan kan je dit als melkvervanger gebruiken.

Koemelk dan pas weer met 2 jaar proberen.

Als je zijn immuunsysteem blijft terroriseren met koemelkeiwitten, dan is er een kans dat ie er gevoelig voor blijft en dat de klachten steeds heftiger worden.

Wanneer ga je weer naar je diëtist?

Geplaatst

ok!!

ja nou je weet wat voor een dietiste ik heb!!

ik heb geen afspraken meer alleen nog eentje via de telefoon!!

en ik moest van haar in mei weer beginnen

en als hij dan ging reageren dan pas weer over een half jaartje!!

lekker duidelijk dus!!

Geplaatst

Soms vraag ik me af of diëtisten wel bijscholingen volgen en veranderde protocollen lezen....

Balen dat ik zover van je af zit, maar nogmaals, bellen mag ook hoor!

• 1 maand later...
Geplaatst

He laura,

heb effe een tip nodig...ze denken dat ik een allergie voor aardbeien heb(na t eten dikke ogen, galbulten...vooral op mijn handen en voeten, jeuken niet normaal..)

Kan ik er iets aan doen?? en ik las ook ergens dat je kinderen tot 18 maanden geen aardbeien moet geven?? heb ik ze dus ook gegeven!!

thanks cynthia

Geplaatst

Hey Cynth,

Allergie voor aardbeien kan tijdelijk zijn, omdat je er immers nooit eerder op hebt gereageerd.

Wat kan helpen als je ze echt wilt eten, kook ze dan eerst.

Dan vallen die haartjes eraf en die zijn meestal de boosdoener. Kán helpen.

Verder kan het misschien ook komen door bepaalde bestrijdingsmiddelen.

Waar heb je ze gegeten? In NY?

Hopelijk verdwijnen je klachten snel.

Verder adviseren we alleen kindjes die kans maken op een allergie om aardbeien (en kiwi - citrusvruchten) niet eerder te geven dan 8-9 maanden. Je hebt dus niets fout gedaan hoor.

Groetjes Laura

Geplaatst

wat heb ik niet gegeten in NY hahaha nou niets gezonds in ieder geval..

De arts dacht aan aardbeien om dat ik de reactie kreeg 1 uur na het eten ervan en en eruit ziet als een voedselallergie...

Even afwachten maar mijn handen en een kant van mijn gezicht zijn nog super gezwollen..ik slik nu Xyzal..

thanks Laura , Cynthia

ps nog steeds geen business stoelen voor de terugreis check iedere week effe.

Geplaatst

Jeetje Cynt, balen zeg! Een heftige reactie geweest dus. Ik dacht aan een paar vlekjes.....sorry.

Xyzall is een anti histaminica. Histamine is onze afweerstof, die wordt gevormd bij een afweerreactie van het lichaam. Door deze stof krijg je ook de klachten. Het medicijn helpt histamine het lichaam uit te krijgen, en dus ook de klachten te verminderen.

Als het nog een keer gebeurt, kan je evt een allergietest laten doen.

Sterkte!!!

Enne, bedankt voor het checken!!! Heb de hoop al een beetje opgegeven voor business.

Ook niet meer mogelijk dus via Curacao? Pech, we komen vast wel terug, dan maar iets minder comfortabel.

Groetjes

Geplaatst

Hey Cynt, wat een ellende zeg, bah!! Hoe voel je je verder dan? Ben je er ook rot van? Wat een narigheid, ik hoop dat het snel over gaat meis. Ik slik trouwens ook Xyzal, of hoe je het ook schrijft. Tegen mijn allergie/hooikoorts. Ik krijg er alleen wel erge hoofdpijn van en een enorme droge mond..

Geplaatst

ik voel me wel goed nu hoor, het wordt steeds minder alleen nog dikke vingers en een oog wat trekt en af en toe mijn voeten, de xyzal lijkt te werken...

Maar ben ook nog gaan menstrueren dus voel me een beetje labiel hahahahhaha

gr Cynthia

Geplaatst

o Cynt, wat vervelend zeg!!

Len had dat laatst ook galbulten, toen zei de dokter, dat het van heel veel kan zijn, hoeft niet perse voedingsmiddelen.

En het kan ineens opkomen, dus dat je nu opeens allergisch wordt voor bijv. aardbeien.

Balen zeg, hopelijk is het snel over.

Galbulten is net als brandnetel, zo ziet het uit vind ik, en jeukt..

Voor Len heb ik spul van vsm, wordt ook gebruikt bij waterpokken, dat koelt dan jeukt het niet zo.

• 1 maand later...
Geplaatst

He Laura,

Ik heb weer ns een vraagje voor je!

Zoals je gezien hebt is ebbe een flinke dreumes en best wel beweeglijk... hij was de laatste keer qua lengte gemiddeld en qua gewicht iets erboven.

Ik geef m smorgens altijd pap, vind ik makkelijk en zelf hou ik er ook van smorgens wat anders te eten dan tijdens de lunch. ik geef m dan 200 ml met 7 scheppen bambix (of hoe t ook heet).

Voor hij weer gaat slapen (rond 10 uur, soms later) geef ik m nog wat (meestal rond 9en) een soepstengen of 2 rijstwafeltjes. Maar vaak heb ik het idee dat hij smorgens zo'n honger heeft. als ik m een stuk boterham geef eet hij t droog op en snel ook. ik weet t niet, wat denk jij? zal ik m er standaard een boterham bij geven of is t gewoon dat hij t lekker vindt? t is voor hem volgens mij net zo lekker als een koekje (zeurt hij ook om smorgens, maar ja, smiddags ook...)

eigenlijk vraag ik me af wat nou een goed ontbijt is en of een boterham met een beker melk meer voedt dan de fles pap....

Alvast weer bedankt he?

Lis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden