Jump to content
Zara

IVF in UZ Gent

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wij zijn nu ongeveer een jaar onder behandeling in het UZG. We zijn erg te spreken over de vriendelijkheid van de mensen daar.

Helaas is er echter ook het één en ander mis gegaan en vinden wij dat we toch ook zelf veel aan moeten dragen.

Wij vragen ons nu af of we gewoon pech hebben of dat dit misschien voor andere mensen hier herkenbaar is.

Dus, heb je ervaring met UZG dan horen wij dat graag. Zowel positief als negatief.

Heel erg bedankt alvast!

Zara wat bedoel je met dat je zelf ook veel aan hebt moeten dragen???

Wij zijn al onze 4 icsi behandelingen en 6 cryo tp's daar geweest en ondanks dat het heel soms wat stroef verliep wat betreft het telefonisch contact krijgen hebben wij niets dan lof. Als we met iets nieuws kwamen, bv de assisted hatching of aspirine dan werd er serieus over gepraat. Ook toen we vroegen of we tussen de 2e en 3e behandeling extra onderzoeken kregen vanwege de laatst vergoede poging was dat geen probleem.

Succes en ik hoop dat de lucht tussen jullie geklaard kan worden en jullie wens alsnog uit gaat komen!!!!!

Dank je wel voor je reactie Witje!

Ik bedoel met het zelf aan dragen dat we steeds zelf met van alles aan moeten komen. Dit in de brede zin van het woord. Informatie van dit forum koppel ik terug als het op ons van toepassing is, alternatieve geneeswijzen die in onze situatie misschien zouden kunnen helpen, evt. andere hormoonstimulatie omdat de eerste poging in overstimulatie eindigde, verschillende telefoontje van het UZG met verschillende uitslagen enz. Heel breed dus.

Misschien is mijn verwachting te hoog maar ik verwacht van een ziekenhuis dat zij de experts zijn op dit gebied. Zoals eerder gezegd is er bij ons veel mis gegaan en ik word er onrustig van als ik dan denk dat ik zelf op zoek moet naar oplossingen. Ik ben geen expert...

En die telefonische bereikbaarheid en het niet terug gebeld worden, zijn erg herkenbaar.

Wij lopen ook sinds ongeveer een jaar in Gent en ik heb juist wel vertrouwen in Gent. Zeker vergeleken met de zh in Nederland. Het zelf aandragen, dat herken ik wel, maar dat is volgens mij meer omdat er heel veel dingen niet bewezen zijn. Assisted Hatching bijvoorbeeld, als wij dat willen dan kan dat, maar de arts geeft dan wel aan dat het niet bewezen is.

Telefonische bereikbaarheid vind ik wel een drama!

Hallo Nika,

Dank je wel voor je reactie!

Ik had eergisteren ook al op je gereageerd maar mijn bericht is weer weg helaas.

Ik vind het fijn om te horen dat je veel vertrouwen in Gent hebt. Zeker als ik zo je geschiedens lees. Heftig joh! Hou houd je de moed erin?

Mag ik je vragen of jij iets aan je verklevingen hebt laten doen? Ik heb nl. ook verklevingen maar mij is verteld dat het weinig zin heeft om deze weg te laten halen.

Verder heb ik geen ervaringen met Nederlandse ziekenhuizen. Gent is voor ons het dichtsbijzijnde ziekenhuis en op internet vonden wij ook goede verhalen over het UZG.

Naast de telefonische bereikbaarheid heb ik de laatste maanden ook vaker een uur of langer moeten wachten voor ik aan de beurt was.

Hi Zara,

Wij hebben jaren in Nld gelopen, en in Belgie is de aanpak toch wel weer anders. Ook echt het gevoel dat ze er daar voor willen gaan, en dat is fijn.

Moet zeggen dat ik dat ook wel nodig heb, want het is wel behoorlijk zwaar. Als ze in Belgie ook zo passief waren als in Nld weet ik niet of ik het nog langer had volgehouden.

Wat zijn dan precies de dingen die jij vervelend vind?

Verklevingen heb ik niets aan laten doen. Ik weet ook pas sinds vorig jaar dat ik die heb, omdat ze in Belgie gelijk een kijkoperatie hebben gedaan. Het is bij mij te erg om er wat aan te doen. Ons eerste kindje is onder/door nogal nare omstandigheden geboren. Er is toen zoveel beschadigd in mijn buik dat het een grote verkleefde ellende is :-(. Wat voor verklevingen heb jij? Heb je endometriose?

Word jij in de wacht gezet als je Gent belt? Ik krijg steeds in gesprek. Probeer het nu al vaak via de centrale, dan gaat het sneller.

Hallo,

Ik ben ook positief over het UZG, en niet alleen omdat het in de eerste poging daar gelukt is. Misschien hangt het af van de arts waarbij je onder behandeling bent. Wij zijn bij dr. de Sutter onder behandeling geweest. Het personeel is vriendelijk en kundiger dan in Nederland. Ik heb altijd het idee gehad dat ze precies wisten waar ze mee bezig waren. Ik heb gevraagd voor een behandeling met menopur en een punctie onder algehele narcose en beide waren geen probleem. We hebben nooit echt lang hoeven te wachten, in ieder geval absoluut niet langer dan een half uur. Telefonisch hebben we ze altijd kunnen bereiken, behalve die keer dat we belden op de nationale feestdag in Belgie. We belden wel altijd tussen 10 en 12 of tussen 13 en 15 uur. De enige nadelen vonden wij de lange reistijd (zo'n 2,5 uur heen en weer 2,5 uur terug) en de lange wachtlijst van enkele maanden. Daarnaast zag het gebouw, hoewel ze nu aan het verbouwen zijn, er de eerste keren dat we er kwamen niet uit.

groetjes,

Jeannet

Ja, wat een verschil met die oude Sannie!

Ik was er op de eerste dag dat ze openden en het personeel was gelijk een stuk vrolijker...

Nika, de dingen die ik vervelend vind. Onze eerste IVF-poging is helemaal verkeerd afgelopen. Er zijn behoorlijk wat fouten gemaakt. Deze fouten zijn ook toe gegeven maar we krijgen er geen poging voor terug.

Na mijn missed abortion heb ik ruim vijf weken moeten doorsukkelen voordat er eindelijk wat gebeurde. (De miskraam kwam nl. niet vanzelf op gang.)

We hebben iedere keer! problemen met de financiële afhandeling. Wij zijn verzekerd bij CZ en rekeningen gaan rechtstreeks naar hen toe. Keer op keer krijg ik aanmaningen of vervelende gesprekken bij de onthaal dat rekeningen niet betaald zijn terwijl ze dan in werkelijkheid al wekenlang of soms een maandlang betaald zijn. CZ heeft zich hier ook al me bemoeid omdat zij dit probleem heel vaak horen van Nederlandse verzekerden.

Verder had ik al endo maar deze is sterk verergerd vanaf het moment dat ik met de IVF-behandelingen ben begonnen. Sinds mijn curettage heb ik veel pijn en volgens de echoscopie zou dat door endo en verklevingen komen.

Wat de telefoon betreft. Of ik krijg helemaal geen gehoor, de in gesprek toon of ik word in de wacht gezet. Verder heb ik nu al drie keer gehad dat ik terug gebeld zou worden tussen 2 en 4 en dat ik dan niet gebeld wordt. Erg vervelend want je zit wel in spanning. Als je dan zelf tegen vieren belt, krijg je of alleen de in gesprek toon of het antwoordapparaat dat je de volgende dag moet terug bellen. Meestal bel je toch voor "spannende" dingen en ik vind het vervelend dat je dan nog een extra dag moet wachten.

Gelukkig is dit alles voor jullie niet herkenbaar. Waarschijnlijk hebben wij gewoon pech tot nu toe.

Zara ik ben ook verzekerd bij CZ en hebben eigenlijk nooit problemen gehad met betalen. Wel deed ik het zo dat ik zelf de rekeningen declareerde, dus ik liet de facturen uit Gent gewoon naar mij toe sturen. Een hele enkele keer ging het fout.

Dat van het terugbellen heb ik 1 keer gehad, toen ikk dus wel zwanger bleek te zijn, heb ook echt aangegeven dit vervelend gevonden te hebben.

Nou Zara,

je bent niet de enigste hoor die problemen heeft met de facturen.

Bij ons is het zo dat CZ een gedeelte betaalt en Gent stuurt dan de rest van de rekening naar ons toe.

Ook al enkele malen contact opgenomen met cz hierover en die zeggen,stuur de rekeningen maar naar ons.

En dan nog even over het bellen,dit hebben wij ook al een aantal keren mee gemaakt,maar we hadden wel 1x dat ze dan zelf nog om 16.45u belde naar ons.

gr.judith

Hier geen problemen met facturen, want wij betalen alles zelf. Maar kan me voorstellen dat je dat vervelend vind.

Het terugbellen tussen 2-4, eigenlijk niet terugbellen, herkenbaar. Ik bel ze meestal zelf, want soms moest ik dan ook nog het zh in Nederland bellen voor een echo ofzo (die liet ik in Nederland doen), en zij gaan om 16:30 dicht.

Wij hebben de laatste x bijna 2 cryo's teruggeplaatst gekregen, terwijl dat absoluut niet mag bij mijn. Dat vond ik wel heel slordig.

Maar goed, verder ben ik wel tevreden. Weet je, ik heb zo veel gezeik in Nederland meegemaakt, dat ik Belgie echt een verademing vind.

Heel veel sterkte verder, en ik hoop dat alles vanaf nu voorspoedig voor jullie verloopt!

Helaas weer een minder positieve ervaring.

Na onze missed abortion moest ik op de eerste dag van mijn menstruatie bellen om een afspraak te maken voor een controleecho in verband met een evt. cryoterugplaatsing. Ik braaf gebeld en verteld dat ik nog wel HCG in mijn bloed had. Geen probleem volgens degene die ik aan de lijn had. Waarde was laag, controleecho pas op dag 12, geen probleem.

Wij op naar Gent. Alles zag er goed uit. Afspraak gemaakt voor cryotp. Vraag ik op de valreep nog naar het HCG. Wordt die arts boos en vraagt me wie mij heeft gezegd dat ik verder mag? Hallo, ik heb alles aan de telefoon uitgelegd en ga heus niet voor mijn lol 2 uur heen en 2 uur terug in een auto zitten voor niks.

Grrr.... Vind het nu toch echt wel allemaal vervelend worden. Wat moet je daar nou mee?

Jeetje zeg dit is wel heel vervelend zeg. Moet je nou een hele maand wachten???? Voor een cryo kan je ook ovu testen gebruiken en op de posi dag bellen en dan word er een datum geprikt voor de tp. Dan bel je dus op de eerste dag van je menstruatie en ga je afhankelijk van je cyclus lengte vanaf een bepaalde dag testen. Scheelt je ook weer een rit van 2x 2 uur!!!!

Dank je wel voor de tip! Nooit geweten dat het ook op die manier kan.

En je vraag klopt. Ik moet een hele maand wachten (mits de HCG dan uit mijn bloed is)

Vind het wel lang want deze poging loopt van september...

Hoe gaat het met jou en je zwangerschap? Misschien heb ik jou en anderen al weleens gezien in Gent...

Gek dat je elkaar dan niet kent he? En in de wachtkamers wordt ook zo weinig gesproken. Volgens mij zijn onze Belgische buren niet gewend om gedag te zeggen als ze de afdeling binnen komen.

Het klopt hoor,niemand die wat zegt en je weet toch voor wat we daar allemaal zitten..

Nog geen hallo of goedendag als je de wachtkamer binnen komt.

Hihi ..eigenlijk best gek,ik zeg altijd hallo of iets anders, dus als er dan de volgende keer iemand wat terug zegt,dan ben jij dat misschien wel!

Heb gisteren weer "goedemorgen" gezegd hoor en er reageerde 1 persoon maar dat was jij waarschijnlijk niet want ze sprak met een Belgisch accent ;-)