Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend weer Sofia. Nu die verwelende wachtweken. Kom je ze altijd wel goed door?

Ik heb trouwens van de week een nieuw Topic geopend onder ziekenhuizen. Ik vond het wel fijn om een LUMC topic te hebben, waar we met LUMCers kunnen kletsen. Dus als je ook zin hebt?

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Guusje

Tot nu toe kom ik het redelijk door, maar goed er is pas 1 dag voorbij hahahaha. Ik ben op het moment wel thuis, want ik zit tussen 2 banen in. Op 1 april ( en dat is geen grapje) ga ik aan mijn nieuwe baan beginnen dus ik ben lekker in alle rust bezig deze maand (geen werkstress die de boel kan verstoren) en was vandaag lekker van het mooie weer aan het genieten. Mijn zusje is 8 weken geleden bevallen van een prachtig meisje en ik heb vanmorgen op haar opgepast. Vast oefenen met vieze luiers en flesjes en noem maar op;-).... en natuurlijk lekker buiten in het zonnetje wezen wandelen en weg lopen dromen van mijn eigen ieniemienie die er misschien wel aan gaat komen. Je weet maar nooit!!! Gevoelsmatig ook al wel snel, volgende week vrijdag dat ik al mag testen. Het enige waar ik van baal is dat ik vandaag moest beginnen met de Utrogestan.... ik vind het een vervelend medicijn. Komt misschien ook wel door de bruine afscheiding veroorzaakt door dit medicijn de vorige keer waardoor ik de hele tijd zenuwachtig me af heb lopen vragen of het oud bloed was, de maandelijkse periode of een innestelbloeding. Dus ik heb echt gemengde gevoelens over dit medicijn.... maar ja, het is niet anders!

Ik ga morgenochtend naar je Topic kijken over het LUMC. Heb net wat administratieve klusjes gedaan en heb dus vierkante ogen van mijn laptop. Ga lekker slapen, ben moe.

Groetjes van Sofia

Geplaatst

Ze zijn er weer! De zenuwen. Vrijdag mag ik testen, maar ik voel nu al weer vanalles. Of voel ik het nou niet? Gek word ik er van! Ik vind het doodeng om naar het toilet te gaan, bang dat ik weer die vervelende bruine afscheiding ga zien...die de vorige keer het voorteken van mislukken was! Maar toch voel ik me goed. Wel moe, heb pijnlijke borsten en was gister misselijk, maar dat komt door de Utrogestan. Ik krijg van iedereen te horen dat ik er zo goed uit zie, loop te stralen, raar! Zou dit iets betekenen? Ik heb geen gekke pijn in mijn buik, maar misschien moet dit juist wel? Ik ben zo onzeker, zenuwachtig en verlang zo naar goed nieuws as vrijdag..... van mij mag er echt een flinke zwieper aan de klok gegeven worden, want de tijd gaat me echt te langzaam op het moment....

Geplaatst

Hoi Sofia

Nog even volhouden meid, maar als je loopt te stralen...... dat is meestal een goed teken!! en goed dat je een baby hebt vast gehouden. Het schijnt een Afrikaanse wijsheid te zijn dat vrouwen die zwanger willen worden, een baby moeten vasthouden. hihi wie weet helpt het!!

Ik ben heel benieuwd naar vrijdag! Zet 'm op!

Sterkte met wachten, ga veel leuke dingen doen zou ik zeggen. Een hou je nichtje lekker vaak vast.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hey Noor!

Thanks! Ik had vanmiddag echt even de kriebels, maar ben nu weer rustig;-)

Is dat waar, die Afrikaanse waarheid haha, dan ga ik denk ik vanaf nu iedere dag maar even bij mijn zusje langs om mijn nichtje te knuffelen. Sowieso wel leuk natuurlijk!!

Telt voetballen met je neefje van 2,5 dan ook mee......?

Ik ben lekker aan het genieten hoor, van mijn laatste 2 weken vrij, zeker als het dit weer blijft. Morgen ga ik in ieder geval lekker shoppen met een vriendin, dus dat gaat gezellig worden.

Wat heerlijk dat het bij jullie gelukt is en dat jullie nu een zoontje hebben! Ik denk dat ik ook "hebberig" genoeg zou zijn om dan voor een 2e keer te gaan! Ik lees dat je misshien eind maart de punctie hebt, dus dan ben je waarschijnlijk net weer begonnen met de hormonen?

Ik ga voor je duimen dat het allemaal gaat lukken! Het zou toch fantastisch zijn als je een broertje of een zusje voor je kleine mannetje kan krijgen!!

Groetjes Sofia

Geplaatst

Helaas!!!.... Het was zo'n mooie droom.... Maar dromen zijn echt bedrog!!! KUT (sorry)... Maar het doet ook zo'n pijn....

Geplaatst

Heee Sofia......... wat lees ik nu?! Negatief getest zo begrijp ik?

Potverdorie! Wat ontzettend rot voor je!

He, het ging allemaal zo voorspoedig..... echt balen zeg!!

Nou heel veel sterkte met je tranen. Je moet het er echt even goed uithuilen en dan weer proberen nieuwe moed te verzamelen. Niet makkelijk!!

Heel veel sterkte meis. Hou je tandjes op mekaar. Die ene grote droom kan echt uitkomen hoor!!

Lieve groet

Noor

Geplaatst

Hee Noor,

Dank je wel voor je lieve berichtje. Doet me goed. Omdat jij weet hoe het voelt. Zo klote!! Werd vanmorgen met een dof gevoel wakker, maar gelukkig schijnt het zonnetje en ga ik zo lekker naar buiten toe. Opladen moet ik me al heel snel weer vanwgee de escape IUI. Maar gelukkig ben ik een optimistisch, vrolijk mens, dus dat komt wel goed. Ik ga zo lekker ongelimiteerd shoppen in mijn eentje hahaha, dat maakt altijd (tijdelijk) een hoop goed en kan ik in mijn eentje mijn gedachtes op een rijtje zetten zonder al die goedbedoelde opmerkingen van familie en vriendinnen, du nu zo verkeerd bij me binnenkomen. Dus ja, tanden op elkaar en dan komt het wel weer goed met me. We mogen met z'n allen hiero trots op elkaar en op onszelf zijn, want het is niet niks allemaal wat we voor onze kiezen krijgen... En toch iedere keer "vrolijk" onszelf weer bij eljaar rapen en gewoon doorgaan!!!!

Liefs, sofia

Geplaatst

Ik heb gister heerlijk een heel stuk gefietst en mijn gedachte op een rijtje gezet, gestopt bij ici paris en met een tas vol verwencremetjes naar huis toe gaan. Shoppen helpt niet, maar voel me wel beter door het mooie weer denk ik. We gaan het nog een keer proberen, heel snel al en maar hopen en dromen dat het misschien dan wel gaat lukken. Dank je Sylvie, voor je lieve berichtje!!

Geplaatst

Ik ben een beetje over de zeik om het zo maar eens te zeggen. Ik heb vrijdag de negatieve uitslag op mijn test gekregen. Vrijdag en gister echt verdrietig geweest, vandaag uiteraard ook nog, maar aangezien ik nog niet ongesteld ben, dacht ik net.... wat gek en ik ga eens naar de site van Predictor omdat daar zo'n mooie biologische klok op staat. Ik ben me kapot geschrokken! Volgens al mijn gegevens, is een eerste positieve bloedtest pas mogelijk vanaf 19 maart en mij hebben ze al getest op 18 maart.

Het zal toch niet???? Het zal toch niet zo zijn dat ze me te vroeg getest hebben???? Omdat ze misschien geen bezetting in het lab hadden op zaterdag???? Dit is echt klote... want ik begin me nu gekke dingen af te vragen en ben weer teruggestort in mijn onzekerheid (en dat terwijl ik net een beetje rust had over het feit "niet zwanger")

Ik heb geen vroege test in huis, dus zelf testen heeft nu geen zin. Ik denk dat ik morgen een test bij mijn huisarts aanvraag, of zou dit gek zijn?

Ze hebben toch niet echt deze blunder gemaakt waar ik bang voor ben???..... omdat het weekend was???? heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zo bang dat ik nu zwanger ben, en gestopt met de Utrogestan.... straks zit er toch een kindje en gaat het mis omdat ik deze medicijnen niet meer gebruik. HELP!!!

Geplaatst

Hoi Sofia,

Jeetje wat rot dat je nu zo onzeker bent! Maar ik denk dat de biologische klok op de predictorsite misschien niet bedoeld is voor als je ivf doet...?

De emmy die teruggeplaatst wordt is toch 'al' 3 dagen oud, dus dan heb je wat voorsprong in tegenstelling tot een natuurlijke conceptie.

Volgens mij kan een bloedtest op dag 12 dan al wel uitsluitsel geven. (was je TP 7 maart?) Maar dit is mijn redenatie..

Misschien kan je voor je eigen zekerheid morgen een test halen en zelf testen? Als je toch zwanger bent moet het dan wel te zien kunnen

zijn met een urine test. Meid ik hoop het stiekem voor je!!! En niet al teveel zorgen over de utrogestan die je dan niet gebruikt hebt, want er zijn ook

ziekenhuizen waar ze dit helemaal niet gebruiken, en die vrouwen toch zwanger zijn geworden/ gebleven!

Groetjes Miekske

Geplaatst

Hoi Sofia

Ik snap je verwarring. Ik vind het zelf ook erg snel. 7 maart IUI en dan 17 maart al testen. In Brussel testen ze ook na 10 dagen maar dat is met een cryo van 5 dagen oud. bij mijn IUI's was het in elk geval altijd na 14 dagen testen.

Maar ik vrees toch dat ze er niet naast zitten want als ze ook maar enige twijfel hadden dat het kon de 17e, dan zouden ze toch voor maandag gekozen hebben?

Wel storend dat je nog niet ongesteld bent, nu ga je toch weer twijfelen... Inderdaad even zelf een testje doen morgen als je het zeker wilt weten.

Heel veel sterkte meis, je zult wel aan niets anders kunnen denken nu! Niet leuk dat je nu met twijfels naar je bed moet straks.

Lieve groet

Noor

Geplaatst

Hee Miekse, dank je wel! Het was een IUI deze keer, afgebroken IVF die is overgegaan in IUI. Ik had dus geen Emmy deze keer. Misschien heb je ook wel gelijk en is het wel helemaal niet van toepassing op ons IVF'ers. Maar omdat IUI toch het meest op de natuurlijke situatie lijkt, vraag ik me af of ze de goede datum hebben genomen om bij mij de bloedtest te doen.

Ik heb al een keer eerder 2x een echo en bloedprikken op de dagen na elkaar gehad (donderdag en vrijdag) omdat er dan op zaterdag niemand voor mij hoefde terug te komen. Vandaar dat ik me nu afvraag het zal toch niet..... maar misschien probeer ik wel hoop te putten uit niets.... ik weet het niet. Ik ga morgenochtend een test doen, dan maar geen vroege test en kijk dan wel hoe & wat verder....... ik baal er een beetje van dat ik op het moment zo'n onzekere miep ben, maar ja tis ook niet niks.

Wat gaaf dat jij zwanger bent, geweldig meis wat moet dat een heerlijk gevoel zijn. Zo te zien heb je ook al heel snel je 20 weken echo, wauw!!

Groetjes Sofia

Geplaatst

Hee Noor, ja ik vind het maar raar allemaal. Maar wel heel erg snel. Ik weet het ook niet meer. De vorige 2x keer bij mijn IUI is er ook pas na 14 dagen getest en wist ik ook lal dat het mis was omdat ik al (lang) ongesteld was voordat er uberhaupt bloed werd geprikt. Jezus, waardeloos. Nou ja, morgenochtend testen en dan maar zien en er nu maar van uit gaan dat ik Niet zwanger ben, dan kan het alleen maar meevallen.

Heb ik weer hoor!!

Thanks, liefs Sofia

Geplaatst

Tuurlijk laat ik het weten. Ga nu lekker filmpje kijken met manlief (even ontspannen) en dan straks lekker (proberen te) slapen

Ook alvast welterusten en tot morgen

Liefs, Sofia

Geplaatst

Vanmorgen hoefde ik al niet meer te testen, gewoon ondgesteld geworden dus ze hebben niets verkeerds gedaan in het ziekenhuis en hadden helemaal gelijk toen ze zeiden dat ik niet niet zwanger was. Sorry dames, dat ik me even zo liet meesleuren.

Geplaatst

nou daar hoef je je niet voor te verontschuldigen! het is niet raar gedacht hoor en dan nog al die hormonen in je lijf daar word je sowieso al onzeker van...

Probeer maar even goed te herstellen en je verdriet te verwerken meis.

het hakt er toch in, een paar weken tussen hoop en vrees leven...

sterkte

noor

Geplaatst

Hoi Sofia,

Wat een domper toch weer....En niks geen sorry het is gewoon zo klote die onzekerheid!

En inderdaad bij IUI is het toch weer wat anders en zou ik ook gaan twijfelen. Heel veel sterkte meis!

Ik hoop echt dat je snel zwanger bent. En lief dat je me feliciteerd.

Groetjes Miekske

Geplaatst

Hoi Noor, ik dacht dat het vandaag was, maar ik zie dat je morgen je 1e FM weer hebt. Spannend!! Laat je even weten hoe het gegaan is, alvast heel veel succes voor morgen!

Groetjes Sofia

Geplaatst

Hee Miekske, tuurlijk feliciteer ik jou... hier doen we het toch allemaal voor, voor ons eigen kleintje!! Helemaal leuk dat het gelukt is.

Ik kan ook gewoon genieten hoor van baby's, al zijn er natuurlijk die moeilijke momenten. Ik ben zelf nog steeds optimistisch genoeg dat het mij ooit ook gaat lukken.

Ben op het moment veel bij mijn zusje, ze heeft begin januari een dochtertje gekregen en hoewel ik stiekem daar best een paar traantjes over gelaten heb, ben ik blij en gelukkig voor mijn zusje en tot over mijn oren "verliefd" op mijn nichtje. Ik zit op het moment al een aantal maanden thuis vanwege een arbeidsconflict en maak tot mijn plezier heel erg veel mee van mijn nichtje, echt leuk. Ik heb ergens bijna 8 jaar gewerkt, maar op het moment dat ik na mijn operatie de medische molen van de feritiliteit instapte, voldeed ik schijnbaar niet meer op mijn werk. Openlijk zullen ze het nooit toegeven, maar het gezeur is echt begonnen na mijn operatie toen bleek dat ik zelf niet zwanger zou raken (althans niet zo makkelijk) en ik dus op mijn werk open kaart moest spelen dat ik bezig was om zwanger te worden. Ik kon daar niets meer goed doen en afgelopen zomer kwam ik terug van vakantie en kon ik bij de directie komen en moest ik maar na gaan denken over mijn vertrek daar. Bizar gewoon. Natuurlijk heb ik gewoon een advocaat ingeschakeld, hebben we willen schikken (mijn baas niet) en is het tot een rechtzaak gekomen die ik heb "gewonnen" Ik heb dus best wel veel gezeur gehad, gedurende mijn eerste IUI/IVF pogingen en ben blij dat ik het nu achter me kan laten. Ik begin pas over 14 dagen aan mijn nieuwe baan, dus ben nog lekker van alles aan het genieten. Ik zie dat ik ben afgedwaald; ik wilde alleen zeggen dus dat ik het echt top vind om te zien hier wanneer er iemand is zwanger geraakt en er een kindje op komst is, ik weet wat iemand heeft moeten meemaken en ben blij dat het dus ook goed gaan kan!! Geeft weer hoop!! Nu ik nog;-)

Groetjes Sofia

Geplaatst

Hoi Noor,

Wat goed, ik zie dat je meting en punctie al heeft plaatsgevonden. Wanneer is de TP? Je zit dus in je spannende dagen. Viel de punctie nog een beetje mee?

Ik ben doorgegaan, dus loop redelijk gelijk met je op. Ik heb gisteren mijn eerste fm gehad en had ook van alles wat 1 supergrote en 6 kleinere van verschillende afmetingen.

Mijn punctie is aanstaande donderdag en zondag de TP. Heel spannend allemaal weer, maar ik ben blij dat ik meteen ben doorgegaan en dat ik nu een beter resultaat heb dan de vorige keer. Wil je heel veel sterkte en succes wensen en ik zou het leuk vinden om te horen hoe het met je gaat!

Groetjes van Sofia

Geplaatst

Ik ben zo blij! Uit mijn punctie kwamen 5 eitjes en gister heb ik te horen gekregen dat ze allemaal bevrucht zijn!! Jeejjjjjj!! Morgen de terugplaatsing en dan maar weer wachten! Ik hoop dat de eitjes verder goed delen zodat er misschien wat overblijft om in te vriezen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden