Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Sofia, 40 jaar en woon in Alphen aan den Rijn.

Ik ben op dit moment bezig met mijn 2e IVF poging.

Eerste poging is alles volgens het boekje gegaan, met uitzondering van het uitblijven van een zwangerschap. Heel verdrietig. Ik had bij deze 1e poging 8 eitjes, waarvan er 6 bevrucht zijn, 2 zijn teruggeplaatst en de overige 4 helaas niet goed genoeg waren om in te vriezen.

Vol goede moed vorige week woensdag begonnen aan poging 2, deze keer met Acupunctuur omdat ik gelezen heb dat dit mee zou kunnen helpen aan een eventuele zwangerschap.

Vanmorgen 1e echo en bloedprikken en een enorme teleurstelling te verwerken. Ik heb maar 2 folikels??... hoe kan dit nou. Ze zijn al wel groot, al 16mm maar hoe kan het nou dat ik er maar 2 heb deze keer. In het ziekenhuis deed de echo-mevrouw zo vaag tegen me, ze kon en wilde er verder niets over zeggen. Ik moet nu wachten totdat ze me vanmiddag bellen. En ik voel me nu zo onzeker. Ik vraag me af of de echo ook wel goed is uitgevoerd.

Heeft iemand dit al meegemaakt? Heeft het wel zin met 2 eitjes? En zouden het er nog meer kunnen worden? Ik snap het gewoon niet....

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hallo Sofia, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Hoi hoi

Welkom hier en heel erg veel succes.

Ik hoop dat ze met een duidelijk antwoord komen vanmiddag want kan me indenken dat er onzeker van word.

Ik heb er geen ervaring mee maar er zijn hier vast dames die het wel hebben.

Succes

Posted

Welkom Sofia,

elke maand is weer anders met het aantal follikels, kwaliteit geen maand is hetzelfde. Misschien is je dosis te laag dat ze niet goed doorgroeien. Met maar 2 follikels zou ik geen punctie laten doen want je bent een IVF poging kwijt met weinig kans. Is er een escape iui mogelijk voor jullie of is de zaadkwaliteit te slecht?

Hoop dat je vanmiddag meer weet.

Posted

Welkom Sofia,

Ik had in januari ook maar 2 follikels. Ik ben in de vervroegde overgang dus dat was te verwachten.

Ik heb wel een punctie laten doen...want voor ons is elk eitje een kans.

Ik had uiteindelijk maar 1 eitje, deze is wel bevrucht en ik was zwanger...helaas een vroege miskraam.

Ik hoop voor je dat het ziekenhuis vanmiddag een antwoord heeft.

sterkte en succes!

Groetjes Daan

Posted

Hoi Sylvie en Hoi Daan, dank voor jullie berichtjes

Het is wel een idee.. om vanmiddag te vragen wat mijn kansen zijn op dit moment en of er evt mogelijkheid is om het deze keer om te zetten naar IUI. Die heb ik al 2x gehad (en helaas niet gelukt) maar de Pregnyl is al in huis uiteraard, dus wie weet is het een ideetje. Thanks!

Aan de andere kant neig ik er wel naar om bij enige positiviteit uit het ziekenhuis, toch de punctie te ondergaan en dan maar hopen op een bevruchting, goede TP en uiteindelijk zwangerschap! Ik word er ook niet jonger op en heb inmiddels begrepen dat mijn leeftijd nu van cruciaal belang is. Ik heb (dat is het enige wat ze losliet) van de echoscopiste begrepen dat ze ook nog wel eens een paar dagen langer door laten gaan met de decapeptyl en de Gonal F omdat ze de natuurlijke eisprong kunnen uitstellen met de decapeptyl. Kunnen ze in tussentijd kijken wat er dan met de folikels gebeurt. Tsja...Ik zit echt de klok vooruit te kijken. Ze kunnen bellen tussen half 3 en half 6, er komt nu in de tussentijd niet veel uit mijn handen vanmiddag ;-)

Groetjes Sofia

Posted

Hoi Sofia

Van harte welkom.

Wat een teleurstelling zeg. Misschien heb je inderdaad een mindere maand (is heel gewoon hoor) en heb je bij wijze van spreken volgende maand wel een goede leg. Ik heb al 6x een poging gewaagd (waarvan de laatste verse poging met succes) en ik had ook wel eens weinig follikels en de keer erna weer veel meer.

Als je er echt maar twee hebt, zou ik mijn beurt denk ik voorbij laten gaan deze maand, hoe erg je er ook naar uit gekeken hebt. Statistisch gezien wordt de helft bevrucht geloof ik, dat betekent dat je 1 terugplaatsing zou kunnen krijgen als alles goed gaat en hij goed doordeelt. Bij terugplaatsing van 2 heb je toch meer kans. En mocht er wel bevruchting optreden maar ze delen niet mooi door, heb je helemaal geen terugplaatsing en is er voor de verzekering wel een beurt voorbij. Daar kan je nog wel eens spijt van krijgen, mocht poging 3 onverhoopt ook niet tot resultaat leiden. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat het snel lukt, het blijft een mysterie en een groot wonder zwanger worden.

Dan moet je de 4e poging zelf betalen.. Bovendien heb je dan een pijnlijke punctie voor niets gehad. Als je pas 2 IUIs hebt gehad, zou ik voor een 3e gaan persoonlijk.

Dit is mijn mening, die ik je zeker niet wil opdringen hoor. Maar denk wel ff goed na. Kan niet in je portemonnee kijken maar het is allemaal vrij kostbaar.

Oh meid wat zul je verschrikkelijk balen!!!

Heel veel sterkte met wachten en overleg het ook goed met je man (die zijn vaak wat rationeler dan wij met al die hormonen; wij willen zwanger worden en wel NU NU NU).

Ik zal je volgen vanavond!

Groetjes

Noor

Posted

Hallo allemaal

Nou net het ziekenhuis gesproken. 2 follikels zijn idd niet veel tevenover de 8 van de 1e keer. Op mijn vraag "of het wel zin had om verder te gaan met IVF" kreeg ik het antwoord dat n.a.v. de uitslag van het bloed de verwachting is dat het niet veel beter zou worden. Mijn voorstel om het naar een IUI om te zetten werd in eerste instantie al goed ontvangen door de IVF-verpleegkundige maar ze is het wel met mijn arts gaan overleggen.

Ze heeft me net weer teruggebeld en verteld dat mijn IVF-arts as vrijdag toch eerst zelf een echo wilt doen, als het er dan beter uit ziet spreken we een en ander door en gaan we door met de IVF (als we dat zelf ook beslissen uiteraard) en mocht het niet beter zijn geworden gaan we het omzetten naar IUI en krijg ik as weekend nog een IUI behandeling

Wauw! dit geeft mij weer een beter gevoel. Fijn dat dit kan en fijn dat het dan nog niet helemaal voorbij is. 2 follikels (die nu al 16 mm zijn) kunnen idd via IUI zorgen voor een zwangerschap. Ik heb dus weer een vonkje hoop! Dank je wel Sylvie en Noor voor de tip, jullie hebben me hier echt mee geholpen!!

En wie weet heb ik wel goede gezonde follikels die goed genoeg zijn voor IVF, vrijdag weten we alles!!

Groetjes Sofia

(Ps, het kan zijn dat mijn profiel etc er een beetje raar uitziet, het was me niet helemaal duidelijk vandaag waar ik wat neer moest zetten ;-) maar dat ga ik nu even oplossen)

Posted

Dank! Ik ben in ieder geval een stuk rustiger nu ik weet dat ik 2 opties heb. Ik zal jullie morgen op de hoogte houden.

Groetjes Sofia

Posted

Hi Sofia, fijn dat je nu 2 kanten op kan...en dat je het weer positief ziet!

Ik duim voor je!

Daan

Ps. wat zagen ze dan aan je bloed? Dat het niet beter zou worden?

Posted

Hoi Daan,

Ja, het is wel fijn dat het nu allebei de kanten nog op kan. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er heel erg naar neig om het toch om te zetten naar een IUI, 2 follikels vind ik toch wel een risico. Maar goed, morgen kan ik het met mijn arts bespreken.

Over dat bloed, dat heb ik dus niet gevraagd. Stom he! Ik was gister niet helemaal mezelf en heb me een beetje laten overdonderen door alles. Maar dat komt ook dat ze je dan bellen n.a.v. de uitslag van je bloed en dan zeggen ze meteen "Sofia, we hebben de volgende afspraak voor je gepland staan op blablabla".. je moet dan dus zelf aan de rem trekken en vragen stellen, want uit zichzelf vertellen ze niets (heb ik ook de vorige keer gemerkt) ik ben er dus bovenop gesprongen en en erover begonnen of het nog wel zin had en of IUI geen betere optie was. Ze was toen heel lief, die verpleegkundige, en heeft een heleboel voor me geregeld en met de dokter gesproken en me nog een keer teruggebeld, maar over de uitslag van het bloed dus geen woord gerept behalve "we verwachten niet dat het beter gaat worden nav uitslag bloed" maar ik bespreek dit morgen en laat je weten wat ze daar uit halen, goed?

Dank je wel dat je met me meeleeft!

Hoe gaat het met jou? Zit jij nu tussen behandelingen in? Tis ook wel wat he, ik zei gister tegen een vriendin "tis wel een aanslag op je leven hoor, dat hele fertiliteitsgebeuren" en dat bedoel ik niet zo dramatisch als het klinkt nu :) maar ik heb enorme bewondering voor alle meiden op dit forum als ik het zo lees... tis toch allemaal wat! Dan ben ik nog maar een groentje met wat ik mee heb gemaakt tot nu toe!!

Ben wel blij dat ik me nu eindelijk hier heb aangemeld, stukje herkenbaarheid is toch wel heel belangrijk. Mijn ouders en zusje, en familie van mijn vriend en mijn vriendinnen zijn heel erg lief en ik ben blij met ze, maar begrijpen toch niet altijd alles.

Groetjes Sofia

Posted

Hi Sofia, dat laten overdonderen ken ik ook hoor! Dan loop het ziekenhuis uit en dan bedenk je van alles wat je eigenlijk nog had willen vragen...dom hè (-;

Het is echt wel een aanslag op je leven hoor...en het klinkt niet dramatisch, het is gewoon zo. Al die dromen...en verlangens en tegenvallers..het is niet niks!

En dan vind ik een forum heerlijk..de mensen om je heen zijn super belangrijk maar toch begrijpen ze soms niet alles en hier wel, zo fijn!

Wij hebben net onze eerste poging gehad...we mogen nog een tweede maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat wel wil! Wij hebben een ontzettend verdrietig jaar achter de rug...en onze kansen zijn heel erg laag dus de kans op weer verdriet is heel groot.

Dat wordt goed nadenken dus.

Succes met je beslissing!

liefs Daan

Guest Guusje
Posted

Aller eerst welkom hier Sofia.

Vandaag weer een echo, altijd weer erg spannend. Hoop dat er toch nog wat follikels mee zijn gaan groeien. En anders IUI! Ik hoop iig op een goede afloop.

Mag ik vragen in wel zkh je loopt?

Groetjes Guusje

Posted

Nou, de kogel is door de kerk. Het gaat IUI worden. Vanmorgen weer echo en bloedprikken en naar aanleiding van de echo hadden mijn vriend en ik eigenlijk al de knoop voor ons zelf doorgehakt, wat ons betreft zou het IUI gaan worden. Nog steeds 2 follikels , inmiddels supergroot aan het groeien, goed baarmoederslijmvlies, maar er was verder niets bijgekomen(op een heel ieniemienie kleintje na dan). Vanmorgen wel vernomen dat de hormoonwaardes in mijn bloed ook uitstekend waren afgelopen woensdag, maar we vinden het risico met maar 2 follikels te groot voor een IVF-poging. Ik heb ook vrede met IUI, wie weet word ik er wel hartstikke zwanger van!!

Net met het ziekenhuis gesproken en ze gaan er in mee, het gaat dus echt IUI worden en maandagmiddag zal het plaatsvinden. De zenuwen gieren nu al weer door mijn buik ;-) Wat snel!! Wat spannend weer!!

Gisteren weer naar de acupuncturist geweest waar ik loop vanwege IVF. Ik heb het hele verhaal gedaan en hij is me alvast gaan behandelen alsof er een tp had plaatsgevonden. Ik was net een cactus met al die naaldjes in mijn lijf, maar voel me er wel heel goed bij. Ik weet niet of acupunctuur een wondermiddel is, maar die man zijn kamer hangt vol met geboortekaartjes en mijn zusje is ook na een vervelende periode (maar nog net voordat ze de molen inging) zwanger geraakt na acupunctuur behandeling door hem, dus ik geloof er wel in! Zondagochtend ga ik weer.

@Daan: ik had het verkeerd begrepen. Dat ze er vanuit gingen dat het niet zou verbeteren had niets met mijn bloedwaardes te maken. Bloedwaarde is juist goed. Maar aangezien er 2 follikels waren en die toen al zo dominant groot waren woensdag, gingen ze er vanuit dat er geen follikels meer bij zouden komen. Dit klopt min of meer wel.

@Guusje: in het LUMC. Ik ben hier destijds terecht gekomen vanwege mijn Cyste en daarna door naar fertiliteit van het LUMC. Ik ben erg tevreden over dit ziekenhuis. Jij woont aan de kust zo te lezen, zit je ook in dit ziekenhuis?

@allemaal: dank jullie wel voor jullie berichtjes weer, fijn om te weten dat jullie met me meeleven.

Een heel fijn weekend, liefs van Sofia

Guest Guusje
Posted

Hey Sofia,

IUI is voor nu een mooie oplossing toch? Het is anders zo zonde van je poging. En wie weet!!! Maandag TP? spannend allemaal hoor! Moet je dan wel Pregnyl spuiten?

Ik loop inderdaad ook in het LUMC. Aan je verhaal te horen dacht ik al dat jij ook in heb LUMC loopt. En je woont in Alphen, 1+1=2 hahaha Ik heb Sandra Dieben als arts, en jij?

Posted

Hai Guusje!

Ja, ik had ook al het vermoeden dat jij in het LUMC liep.

Ik zit bij Dr. Verburg maar ik ken Sandra Dieben wel van mijn vorige IVF ze heeft toen de punctie gedaan en de TP. Ik vind haar heel erg aardig en volgens mij is ze ook kundig.

Ik moet inderdaad vanavond en morgenavond nog Decapeptyl spuiten, vanavond nog met Gonaf F en morgenavond deze niet meer maar wel vlak voor het slapen gaan Pregnyl prikken. Spannend allemaal weer. Ik heb wel pijn in mijn buik vanavond, voel mijn linker eierstok enorm, maar lekker languit op de bank zo en dom naar de TV staren vanavond ;)

Jij hebt ook al een hoop meegemaakt! Ik vind je wel dapper als alles zo lees. Zeker je laparoscopie, ik ben alleen mijn rechter eileider kwijt, je zal enorm verdrietig zijn geweest dat ze allebei weg zijn. Dit is ook mijn grote angst!

Begrijp ik nou goed dat jij binnekort weet wanneer je ook weer gaat beginnen?

Guest Guusje
Posted

Het is heftig geweest 3 weken geleden. Ik heb natuurlijk al zo veel echo's gehad, maar niemand heeft gezien dat mijn eileirders zo slecht waren. Toen ik in januari voor een echo ging voor de laatste 2 cryo's zagen ze wel wat vocht zitten in mijn linker eileider. Dit was de rede dat ze even wilde ""kijken"" Vooraf had ik wel met Dr Louwe (gyn) afgesproken, dat als mijn eileider(s) niet meer te opereren zijn en ik er niets aan heb, dat ze er dan uit mochten. Maar ik had totaal niet verwacht dat het helaas wel het geval was. De gyn zelf ook niet. Dud het was een enorme shock. Maar nu, nu zie ik het weer anders, met die eileider had ik achteraf gezien nooit zwanger kunnen raken, dus dan liever er uit halen. De gyn gaf zelfs aan dat de kans van slagen voor IVF nu veel groter is. Dat is wel een fijne gedachten en daar gaan we maar van uit.

22 maart hebben we een gesprek met Dieben, hoe het met me gaat, en ook wanneer ik weer mag beginnen. Ik hoop eind maart. Ik heb er weer zin in.

Fijne avond

Groetjes Guusje

Posted

Jee, dat is inderdaad heftig! Getverderrie wat moet jij een verdrietige tijd achter de rug hebben. Ik kan het me heel erg goed voorstellen. Je wilt zo graag zwanger raken en het gaat al zo moeilijk en dan heb je ook nog zoveel tegenslagen. Ik vind je dapper en heel erg knap dat je jezelf weer zo goed weet op te laden en kan zeggen dat je er weer zin in hebt!

Ik heb ook een laparoscopie gehad, waarbij een 7 cm grote cyste op mijn rechter eierstok en mijn rechter eileier zijn weggehaald. Ik ben daar verdrietig over geweest. Al was het er maar 1, ik kan me wel indenken hoe jij je gevoeld moet hebben.

Ik ga voor je duimen dat je "groen licht" krijgt om eind maart weer te beginnen! Ik hoop het echt voor je!!

Geniet van je weekend, liefs Sofia

Guest Guusje
Posted

Goed zo Sofia, je bent er weer klaar voor!

Ik doe zelf ook acupunctuur, al heeft het bij mij nog niet gehlopen voor een zwangerschap (wat nu te verklaren is), maar gelukkig wel voor andere dingen. Maar de volgende poging ga/blijf ik ook acupunctuur doen.

Succes morgen.

Posted

En dan is het grote wachten nu weer aangebroken!!... Nou ja, volgende week vrijdag weten we alles, Keep my fingers crossed!!