Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

José, ik ben met gewone melk begonnen met een jaar. Ook met kruiden en jus.

Je moet het "opbouwen" (de kruiden). Maar Len heeft eer nooit last van gehad, dus hij at al vrij snel wat wij ook eten.

• Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier staat in ons beroemde groeiboekje(wat ik dus ook doe) dat je al 1 lepetje jus mag geven bij het eten vanaf een maand of 9 dus dat doe ik ook wel eens hoor...

Geplaatst

kijk...nu gaat het al beter smaken....1 lepel jus is alweer wat!

Ik ga het een beetje opbouwen ze is nu bijna 9 maanden!

Hebben jullie nog leuke ideetjes voor gourmetten met een baby van 9 maanden?

Ik heb al wat dingetjes voor haar erbij maar er kan nog wel wat bij vind ik!

Ik heb al koolvis courgette broccoli aardappelschijfjes voor haar hahahah...volgens mij al veel te veel..maar ideeen zijn welkom hoor.

Geplaatst

champignons?

gehaktballetjes,

is altijd moeilijk natuurlijk,

behalve hier want hier eten ze alles,en het liefst vlees!!!!

stukjes perzik?

verder zou ik het eigenlijk ook niet weten.

liefs brenda.

Geplaatst

Peertjes kun je volgens mij wel geven (ik bedoel die 1/2 peertjes in blik)

en gewoon kip met gourmetten zonder kruiden oid kan ook gewoon volgens mij.

Doen wij ook.

We hebben ook kabeljauw, zeewolf/duivel.

Volgens mij kan je inderdaad ook wel gehaktballetjes geven.

Graag hoor ik ook nog meer tips; ben benieuwd aangezien we zelf ook gaan gourmetten!

Geplaatst

Hoi allemaal,

José, de antwoorden zijn al gegeven hier.

Gewone zuivel mag officieel pas na 12mnd, maar eerder kan je best doen, maar dan kleine hoeveelheden.

Hier krijgen ze als basis Nutrilon 2, maar toetjes van gewone melkproducten.

Nu krijgen ze dagelijks een Danoontje, of samen een bakje yoghurt met suiker-roosvicee-jam om iets te zoeten.

Gourmetten:

Alles is in principe toegestaan, als het maar niet teveel zout bevat. Dat kunnen de nieren nog niet behappen.

Denk aan stukjes brood - zachte groente - aardappelkroketjes fijngeprakt - zacht vlees (gehakt - kip - kalkoen - witvis - kaasburgertje etc).

Fruit uit blik is ook lekker zacht en fris. Maar als wij zouden gourmetten, zou ik hen gewoon lekker van mijn bord laten mee-eten, zonder sausjes.

Wij gaan beide dagen bij fam. eten, en heb ik die Olvarit a la carte gekocht. Ze merken er weinig van als ze niets extra lekkers krijgen. Als ik maar niet vergeet de Danoontjes mee te nemen.......... anders is het ruzie haha.

Eet ze!

Groetjes Laura

Geplaatst

Wij hebben ook die olvarit a la carte gekocht!

Het is tenslotte voor de meiden ook kerst!!!

Fijn Lau dat je nog even antwoord hebt gegeven!

Nu voel ik me toch wat zekerder!

Dank je wel!

Enne.....niet vergeten de toetjes mee te nemen!!!!!!!!!!

(mijn meiden zijn trouwens helemaal weg van die yogolino's!, ook erg lekker!)

Geplaatst

nog ff wachten voor mij en dan mag ik gaan testen of milan alweer tegen gewone melk producten kan!!

kan ik ook toetjes gaan geven!!

Geplaatst

Hier gewoon aan t potje, het gourmetten zie ik nog niet zo zitten, wel heel veel joghurt graag hahaha maar ze krijgen maar een klein schaaltje samen

Geplaatst

Afgelopen 2 dagen de schema's ver te zoeken hoor.

Er gingen gemiddeld wel 3 flessen naar binnen, maar verder een hoop broodkorsten, stukjes sauzijzenbrood, toetjes, salade en de a-la-carte maaltijden, die ze niet lusten!

Ik die dure bakjes gekocht, trok Iris haar neus op en Thomas nam voor de beleefdheid een paar hapjes. Hmmmm, naja met kerst mag alles hè!

Roos, wanneer ga je testen en waarmee? Als hij 9 maanden is? Spannend!

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel hè!

Groetjes Laura

Geplaatst

Haha die Lau; hier precies hetzelfde hoor!

Die a la carte werd niet gegeten!!!

Ze keken ons echt aan van hoe kun je ons dit nou geven hahaha.

Roos, wanneer ga je beginnen met testen?

Geplaatst

milan is al 9 maanden!!

nee we gaan testen in februari

ze wilde in eerste instantie testen als milan een jaar is maar dat wilde ik niet

straks heeft hij er last van op zijn 1e verjaardag!!

dus doen we het dan!!

Geplaatst

haha vind het wel erg grappig dat ze dat a-la-carte niet aten....

Geplaatst

Ja dat vonden wij ook Amanda!

Het andere bakje van a la carte heb ik aan mijn vriendin gegeven, kan haar zoontje het mooi opeten.

Wat een sterren hè!?

Geplaatst

Ik heb hier nog een paar bakjes over, dus wie ze wil haha

Sorry Roos, in mijn beleving was Milan nog een piepklein mannetje.....

Goed van je hoor, om in feb te gaan testen.

Heb je eigenlijk wel al soja geprobeerd?

Geplaatst

Nou hier ook nog 6 bakjes van die zooi in de aanbieding...gratis op te halen....ze eet het echt niet.,...heb ik volgens mij al eens geschreven in een ander topic....ziet er ook allemaal hhetzelfde uit en ruikt ook allemaal hetzelfde..ik heb ze echt allemaal geprobeerd!

ze heeft liever die van het kruidvat met vis en spaghetti!

brrrrrrrrrrr

Geplaatst

Haha die Joos.

Hier precies hetzelfde!

Vispotje en spaghetti staan hoog bovenaan bij de meiden!(kruidvat)

En bruine bonen met appeltjes (olvarit).

Grappig toch, dan denk je je kindje te verwennen en dan krijg je dit.

Ik moet er ook wel weer om lachen!

Geplaatst

Ja en de bloemkool met kaas ook....hahahaha...en amanda ...pas op jij...niet lachen om ons hè...hahahahahahaahha

Ik had willen zeggen , je had ons wel eens mogen waarschuwen maar ze hadden die kuipjes nog niet toen hè?

Ze hebben ook van die bordjes vanaf 1 jaar amanda...heb je die al eens gehad?

Geplaatst

hahaha Joos...

ik heb die a la carte ook 1 x gehad, toen at Len die ook niet goed, maar ik dacht dat dat kwam doordat hij dat niet zelf kan eten (hij wil niet gevoerd worden).

Niet dus haha.

Die bordjes heb ik ook nog niet gehad, ik koop niet meer veel kant en klaar, hij eet nu eigenlijk altijd met de pot mee, soms een potje.

Geplaatst

hoi meiden,

nou hier geen probleem hoor met eten,

potjes eten ze allang niet meer,

heb net nog een potje of tien weggegooid hadden we nog steeds staan,

hier hebben ze mee gefonduet....

eerst gewoon warm eten vooraf en toen vlees voor hun in de boter gebakken en gewoon samen met ons mee gegeten vonden ze geweldig,

hebben hier echt zitten bunkeren....

liefs brenda.

Geplaatst

hahaha lara,geeft niet hoor..

nee ik heb nog steeds geen soja geprobeerd

wacht wel totdat alles samen komt

hier is de a la carte een favoriet,haha

Geplaatst

wat grappig, ik heb er nog over staan twijfelen(de a la carte) maar dacht toch maar niet...poeh poeh

Hier gewoon gegeten, iets later naar bed geweest maar voor de rest prima gegaan..

faas eet de tonijn met pasta niet(van bonbebe) favoriet idd bruine bonen?

Heeft iemand ervaring met vispotje met druiven van olvarit???????wat een combi..

xxxcyn

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden