Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hij lijkt op mijn schema laura, ik snap alleen niet t warme hapje, wanneer doe je dat dan?

gezellig he, samen eten, nog even en ze eten helemaal mee (en beginnen dan te rebelleren natruurlijk...oeps)

bianca, haha liefst stoofperenyoghurt... da's heel grappig, lekker meissie, lief zo eigenwijs.

ebbe denkt altijd eerst dat ie t niet lekker vindt, yoghurt, de eerste hap komt er steevast weer uit. na drie happen weet ie niet hoe snel die het weg moet krijgen. ik doe er een beetje diksap door (door biogarde) en dat is gelukkig prima...ja ook zoet...zucht...

maar hij eet prima, soms s avonds huilend, maar dat is onduidelijk of het van de moeheid is of van t eten dat ie niet lekker vindt. maar hij eet het dan toch meestal wel op. hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Lis

• Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Lis,

Ja, warme hap er vergeten tussen te zetten, is om 18.30uur ongeveer. Daarna de laatste fles en naar bed.

Iris huilt 's avonds ook vaak hoor. Tot de lepel in haar mond zit. Vervolgens weer hard huilen tot de volgende lepel haha. Ergens halverwege wordt ze rustiger.

Dacht dat alleen de dames het hadden, maar Ebbe is dus ook een hittepetit haha.

Wij hebben bij Babypark online 2 stoelen besteld. Hopelijk komen die deze week eindelijk en kunnen we aan tafel. Daar hebben we echt zin in!!!!!

Geplaatst

Haaai,

ooh Laura het is zo gezellig aan tafel met het gezin!!!

Hier zetten we ze meestal in de stoeltjes op tafel en dan eten wij later maar van de week hebben we met z'n allen gegeten..

ikke pannekoeken bakken en die oogjes ..ook werden ze woest hoor, heb ze maar af en toe een stukje gegeven.

lieve gilt hier de boel ook goed bijelkaar hoor als het niet snel of zo gaat..gillen!!!!!!

faas is altijd druk met andere zaken bezig, de hond, de kachel..hij wil de laatste dagen zelf eten..ik geef hem ook maar een lepel in de hand maar als je met je lepel aankomt dan grijpt hij hem..lekker knoeien..

Ik geef wel 200 a 300 gram warm eten nu...dat gaat erin hoor.

Lis je hebt ook van die babytoetjes met smaakjes...misschien iets voor Ebbe?!

cyn

Geplaatst

200-300gram warme hap?????????????

Haaaa, hier samen een half potje hahaha.

Ben nog aan het opbouwen. De fles van 16uur moet er eigenlijk uit en dan zullen ze ook wel meer gaan eten dan?

Toch gek hè. Allemaal ongeveer even oud en toch heel andere schema's en gewoonten.

Lis, ik heb van de week fruitmoesjes met granen gekocht. Ze aten bijna de verpakking erbij op. Midsschien een idee? Wel duur trouwens hoor. Krijgen ze dus echt niet iedere dag.

Hey meiden, hoe krijgen jullie kindjes eten op het kdv?

Hier geven ze fruit dat tot moes is gepureerd en brood zonder korstjes......

Ik prak alle fruit en geef brood met korst. Toen ik dat zei, keken ze me zo vreemd aan....

Alsof ik een barbaarse moeder ben die haar kinderen nu al brokken eten geeft.....

Ben ik echt een uitzondering dat ik geen puree meer wil geven?

Geplaatst

ik prak ook het fruit hoor, alleen als het erg hard is peer/appel maak ik er moes van, ze zijn hier dol op stukjes..

Heerlijk hoor met korst, nee dan stikken ze hier hahaha..lieve maakt van die proppen in haar mond maar ze etne nu wel een bammetje pp

verder stop ik er bijna alles in lekker macaroni, vis, eitjes alles geprakt..als het maar niet te droog is..dan gaan ze kokhalzen..

Die toetjes vind ik ook duur hoor maar ze zijn bij de appie in de aanbieding( 2 halen 1 betalen)

Hier eten ze minimaal een potje de man hahahaha(lekker duur, appie eigen merk nu hoor)

cyn

Geplaatst

Ze eten ook vaak met de pot mee hoor. Als wij Hollandse pot hebben, dan kook ik zonder zout en dat is een stuk goedkoper. Je hebt toch 2 kindjes hè.

Hey, ik ga aftaaien. Nog even tv kijken.

Sterkte morgenochtend.....

Groetjes

Geplaatst

Hier eet anne-meya ook een heel potje van 6 maanden...smullen maar.....en dan ook nog een grote pot fruit er achteraan...is dat teveel dan...ze krijgt geen melk meer erna hoor...dat pas 2 uur later!

Hier nu ook weer een ander schema!

7 a 8 uur pap uit een beker

10 uur toetje

12 uur boterham met 200 melk

half 4 warme hap en fruit

half 7 a 7 uur 200 melk en naar bed....dit moet 8 uur worden maar nu valt ze om 6 uur bijna om van de slaap.

Als ze niet genoeg melk heeft gedronken geef ik haar nog wat als wij gaan slapen...dat drinkt ze slapend op!

Lekker dan die wiltlof..ga ik haar geven!

Laura wat mogen ze eigenlijk nou echt niet hebben......ik vraag steeds 1 los ding maar ik kan beter vragen wat mogen ze echt niet hebben...honing weet ik, andijvie en spinazie, leverworst maar 1 keer per week.

Is er nog iets of mag ik de rest gewoon geven...bijv pindakaas op brood...mag dat...pasta heeft ze al gehad....ik neem dan pasta zonder suiker....mmmmmmmmmm...lekker vond ze het!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik zal hier ook ff ons schema neerzetten, misschien heeft iemand er iets aan?

07.00 uur pap van 200 ml opvolgmelk en 6 eetlepels bambix

10.00 uur circa 100 gram fruit per persoon (half potje/halve geprakte banaan of iets dergelijks)

12.30-13.00 uur brood (halve/hele per persoon met korst) met opvolgmelk uit fles (Roos 150 ml/Kim krap 100 ml)

15.00 uur tussendoortje (meestal soepstengel of koekje en Roos diksap)

16.30 uur 200 gram groentehap en yoghurt met diksap als toetje

19.30 uur Roos fles 200 ml opvolgmelk/Kim pap 200 ml opvolgmelk en 5 eetlepels Nutrix.

Roos eet en drinkt alles voorbeeldig op. Kim daarentegen drinkt steeds slechter uit de fles en het laatste papbordje gaat er de laatste dagen ook niet meer in.... Ik wijt het nog aan de tanden, haar mondje zit echt vol met allerlei bobbels (met name bovenin). Ze drinkt nu 's middags de fles met speen 3 (eigenlijk papspeen) en dat gaat redelijk. Ik ga binnenkort maar eens een tuitbeker proberen denk ik.

En Laura, zoals je leest, ook wij geven onze kids geprakt fruit (mits niet te hard) en brood met korstjes (mits ook niet te hard natuurlijk). En dat gaat prima hoor. Het kokhalseffect zit bij die kleintjes nog vrij voor in de mond, daar moet je niet te snel van schrikken. En zo wennen ze er tenminste gelijk aan.

Geplaatst

Wauw wat gaat dat allemaal snel als je dit leest. Nu al aan de brokjes eten en yoghurt toe. Heerlijk smullen allemaal.

Wat ik me wel afvraag, hoe zit het nu met yoghurt? Volgens het CB in Nederland mag dit pas vanaf 9 maanden en dan alleen nog speciale voor kinderen. Omdat er anders teveel eiwit binnenkomt en dat slecht zou zijn voor de niertjes.

Nu laat ik Famke ook wel af en toe van onze yoghurt snoepen of geef haar pure griekse yoghurt (die vindt ze toch lekker!). Verder geef ik haar yogoline of hoe het ook heet. Ze krijgt max. 3 toetjes per week. Er zit toch suiker in en dat wil ik nog niet te vaak geven.

Bianca,

fijn dat het met Marissa zo goed gaat. En niet te druk maken over het eten hoor, het ziet er toch goed uit? Een kind pakt toch wel wat het nodig heeft.

Hier heb ik gelukkig niet te klagen over wat Famke eet, dus dat is weer een strijd minder. Verder gaat inderdaad het grote opvoeden beginnen. Wel leuk toch stiekem, hebben we weer een nieuwe uitdaging. Ben wel toe aan kruipen en lopen hoor, ook al wordt het dan drukker. Hier heeft Famke al 3 woorden gezegd, voor zover je daar van kunt spreken dan.

Poep, papa en ik ook (althans het klonk als kook, toen ik zei dat ik papa ging bellen). Het zal wel een toevalstreffer zijn geweest. Nu ben ik druk bezig met het woord boek. Toen mijn neefje in 2004 werd geboren op 20 feb. kon hij met kerst al boek zeggen. Dat gaat Famke natuurlijk inhalen...Het wordt geen wedstrijd hoor!

Corine

Geplaatst

hahahaah....nu al praten...knap hoor.....hier is het da de doe papa en dat soort gekheid....hahahahah

Nou ik zou een cd tje maken met steeds het woord boek corine...hahahahahah

En yoghurt krijgt anne-meya al een tijdje hoor...hier zeggen ze niet dat dat pas mag met 9 maanden...en heb je yoghurt speciaal voor kinderen?

Geplaatst

De eerste hapjes vaste voeding zijn voor velen een mijlpaal in de ontwikkeling van je kindje en er wordt vaak rijkhalzend uitgekeken naar het moment dat je dan eindelijk dat eerste lepeltje met fruit mag geven. Maar de overstap naar vaste voeding kan ook veel vragen oproepen, hoe pas je het in en wanneer mag je wat geven? De zuigelingenvoeding voor baby’s van 0 tot 6 maanden zullen we hier niet behandelen. De reden hiervoor is dat dit wettelijk niet mag. Voor alle vragen hierover dien je je te wenden tot het consultatiebureau of huisarts. Wel mogen we praten over de bijvoeding vanaf 6 maanden. Houd in acht dat met 6 maanden melk ook nog steeds het belangrijkste is voor je baby, vaste voeding noemen we dan ook niet voor niets bijvoeding.

Vaste voeding

De eerste zes maanden heeft je kind voldoende aan borstvoeding (advies World Health Organisation) of volledige zuigelingenvoeding. Bijvoeding is voor het leveren van extra voedingsstoffen niet nodig. Zeker als je kind een verhoogd risico op allergieën of eczeem heeft is het aan te raden om niet vóór de 6 maanden te starten met bijvoeding.

Wanneer ga je beginnen met bijvoeding

Vanaf 6 maanden zal je kindje niet meer voldoende hebben aan alleen borst- of flesvoeding. Je mag dan gaan beginnen met bijvoeding. De bijvoeding gaat een belangrijke rol spelen in de dagelijkse voeding. Buiten het feit dat het eerste hapje leuk is zal je kindje ook smaken leren kennen. Ook eten van een lepeltje moet je baby leren. Een baby geeft dit meestal aan door smakgeluiden en hapbewegingen te maken. Bijvoeding stimuleert dus ook de mondmotoriek en zorgt voor een aanvulling van vitamines en mineralen.

Hoe ga je beginnen met bijvoeding

Meestal begint de bijvoeding met groente of fruit. Misschien gebruik je al wat rijstebloem in de melk. Ook dat is bijvoeding en mag in principe ook pas vanaf 6 maanden gebruikt worden. Rijstebloem kan ook toegevoegd worden aan de afgekolfde borstvoeding maar zal dan niet indikken, het behoudt echter wel de voedingswaarden. Bouw het aantal schepjes rustig op i.v.m. de stoelgang van je baby. Als je gaat beginnen met groente of fruit begin dan met één soort tegelijk en geef elke soort 3 dagen achter elkaar i.v.m. eventuele allergie en het wennen aan de smaak. Je kunt kiezen uit potjes of zelfgemaakte voeding. Potjes zijn handig en net zo gezond als zelf bereiden. Zorg er wel voor dat wanneer je zelf groente of fruit maakt dat het altijd vers is en dat je aan de groente geen zout toevoegt. De reden hiervoor beschrijven we hieronder.

Geschikte fruit en groente soorten om mee te beginnen

Fruit

• appel

• peer

• abrikoos

• meloen

• mango

• perzik

• banaan

Neem altijd vers fruit wanneer je dit zelf maakt. Fruit uit blik bevat nl. veel suikers.

Groente

• bloemkool

• broccoli

• snijboontjes

• sperzieboontjes

• worteltjes

Neem ook hiervoor altijd verse groente wanneer je dit zelf maakt. Groente uit een pot of blik bevat vaak zout.

Begin eerst alleen met fruit òf groente totdat je weet dat je baby geen allergie heeft. Vanaf dat moment kun je gaan variëren.

Honing

Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) geeft het advies geen honing te geven aan kinderen tot 1 jaar. Honing is een natuurproduct dat besmet kan zijn met de sporen van de bacterie die botulisme veroorzaakt. Kinderen onder de 12 maanden kunnen ernstig ziek worden van deze bacterie.

Deze waarschuwing geldt alléén voor honing als zodanig, dus niet voor de producten waarin honing is verwerkt (zoals babykoekjes met daarin honing).

Schema voor baby’s van 6 maanden.

Hieronder een schema van het consultatiebureau Dit schema is vermeld om je een indruk te geven hoe je de voeding over de dag kunt verdelen, maar uiteraard is het enkel een leidraad en kun je naar eigen inzcht dit schema gebruiken en aanpassen. Heeft jouw baby een voedselallergie, volg dan de instructies van je huisarts of consultatiebureau.

TijdstipVoeding7:00 uurborstvoeding of pap van opvolgmelk met rijstebloem (200cc)12:00 uurborstvoeding of opvolgmelk (200cc)tussendoorfruithapje (wanneer je net begint met fruit, geeft je dan eerst een paar theelepeltjes om te proberen en geef elk fruitsoort 3 dagen achter elkaar)17:00 uurgeleidelijke introductie van groente en aardappelen of witte rijst of macaroni of spaghetti of bonenpuree en 2 à 3 keer per week 1 eetlepel gemalen mager vlees, kip, vis, ei en1 theelepel (dieet)margarine/ olie 22:00 uurborstvoeding of opvolgmelk (200cc)Nb. Borstvoeding kan ook op verzoek gegeven worden!

Als je er voor kiest om vers fruit en groente te geven, begin dan ook met een kleine hoeveelheid en bouw dit langzaam op naar de behoefte van je baby.

Ook kun je je baby af en toe een tussendoortje (maximaal 4 keer per dag) geven zoals

• startkoekjes

• biscuitjes

• broodkorst

• soepstengels

• rijstewafels

• crackertjes

• stukje fruit

• drinken in vorm van sap (verdund met water)

• roosvicee

• dixsap

Nitraatrijke groentesoorten:

Wanneer je baby goed reageert op de groente kun je ook eens andere, nitraatrijke groente proberen zoals:

• andijvie

• bietjes

• bleekselderij

• knolselderij

• Chinese kool

• koolrabi

• paksoi

• postelein

• prei

• raapstelen

• rabarber

• sla

• spinazie

• spitskool

• venkel

Geef je baby deze groente echter niet vaker dan 2 keer per week.

In de maag van de baby wordt nitraat in nitriet omgezet. Ook wanneer je deze groenten lang laat liggen of opnieuw opwarmt, wordt nitriet gevormd, doe dit dus bij voorkeur niet. Veel nitriet kan bij baby’s schadelijk zijn voor de ademhaling.

Wacht tot de baby 1 jaar is met het geven van groenten zoals ui, prei, paprika, witte kool, rode kool, savooienkool, boerenkool en rauwkost. Hiervan kan je kind darmkrampen krijgen.

Vanaf 7 maanden ga je een fles melk afbouwen

Dit doe je niet in een keer maar stapsgewijs om je baby te laten wennen aan vaste voeding. Je Baby heeft nog minimaal 600 cc opvolgmelk nodig per dag.

Je baby heeft wel voedingsstoffen nodig. Je kunt beginnen met de fles van 5 uur ‘s middags af te bouwen. Dit doe je niet in een keer maar in twee keer. Je stapt over op een volledige maaltijd met of zonder vlees en je geeft na de maaltijd nog 200 cc opvolgmelk. Naarmate je je kindje meer eten gaat geven bouw je de melk af. Je kunt dit in nog twee stappen doen of in een keer, dat hangt af van de behoefte van je baby. Als je dan de opvolgmelk niet meer geeft vervang je deze door bijv. gewone yoghurt (yoghurt mag pas gegeven worden vanaf 7 maanden).

Vanaf 7 maanden mag je je baby ook brood geven (met 6 maanden ook al maar beperk het dan tot een korstje niet te vers lichtbruin of wit brood). Naarmate je kindje meer brood eet geef je minder opvolgmelk. Let wel: je baby moet nog minimaal 500cc opvolgmelk per dag drinken. In de ochtend geef je pap i.p.v. rijstebloem. Deze is vrij dik en zal moeilijk door de fles te drinken zijn. Dit kun je dan van een lepeltje geven. In de meeste gevallen zal dit geen problemen opleveren en is juist goed, hiermee leert je kindje van een lepeltje te eten. Dit stimuleert de motorische ontwikkeling van de mondspieren, wat weer belangrijk is voor de spraakontwikkeling.

Schema consultatiebureau bij 7 maanden

TijdstipVoeding7:00 uurborstvoeding of pap van opvolgmelk (200cc)12:00 uur 1 snee lichtbruin of wit brood met bijvoorbeeld jonge kaas, smeerkaas, leverpastei, ongekruide kwark, fricandeau, kipfilet, fruit, tomaat, met mate zoet beleg en dun besmeren met (dieet)margarine. Daarbij borstvoeding/beker opvolgmelk (100 ml)17:00 uur groente en aardappelen of witte rijst of macaroni of spaghetti of bonenpuree en 2 à 3 keer per week en 1 eetlepel gemalen mager vlees, kip, vis, ei en 1 theelepel (dieet)margarine/ olie. Yoghurt toe.22:00 uur borstvoeding of opvolgmelk (200cc)

Bij 8 of 9 maanden

Als je baby 8 of 9 maanden wordt verandert er aan het schema niet veel. Alleen de maaltijden hoeven niet meer gepureerd te worden. De darmpjes van je baby zijn nu zover ontwikkeld dat het wat grotere stukjes kan verwerken. Gebruik, als je de maaltijden zelf bereid, nog steeds geen zout, de niertjes van je baby zijn nog niet ver genoeg ontwikkeld om het te kunnen verwerken. Geef je nog borstvoeding dan hoef je hiermee niet te stoppen. Je kunt gewoon nog borstvoeding blijven geven. Bij 8 en 9 maanden geef je minimaal 2 borstvoedingen per dag, eenmaal 200cc pap van opvolgmelk en de aanvulling van de voorgeschreven vitamines.

Zodra je kindje zelf kan zitten in een kinderstoel kun je opvolgmelk en sap uit een beker in plaats van uit de fles gaan geven. Dit is goed voor de ontwikkeling van de mond en gezichtsspieren, wat weer belangrijk is voor de spraakontwikkeling. Ook is drinken uit een beker in plaats van uit de fles beter om de vorming van cariës tegen gaan. Bouw dit langzaam op, geef bijvoorbeeld eerst een gedeelte uit de beker en de rest uit de fles. Is het in het begin erg veel geknoei, gebruik dan een tuitbeker. Maar laat je kind bij voorkeur uit een gewone beker drinken.

Schema consultatiebureau bij 8 en 9 maanden

Per 24 uur heeft je baby dit nodig:

• 1 flesvoeding/ borstvoeding

• 1 papvoeding of broodmaaltijd

• 1 broodmaaltijd

• 1 warme hap en een fruithapje

Het schema voor baby’s van 10 maanden

Vanaf 10 maanden gaat je baby over op 3 maaltijden per dag. En kan dus mee eten met de tijden die je zelf aanhoudt. Het schema ligt dus nu helemaal in je eigen handen.

De 3 voedingen bestaan dan uit een ontbijt van brood of pap. Lunch bestaat uit een broodmaaltijd en in de avond een warme hap. Tussendoor een fruithapje. De hoeveelheid die je geeft hangt af van de behoefte van je kindje. Ook tussendoor, maar ruim voor de maaltijd geef je 2 a 3 bekertjes drinken, een koekje, soepstengel, broodkorst of net wat je baby lekker vind. Wees echter voorzichtig met suiker en siroop.

Aanbevolen blijft ongeveer 500cc aan opvolgmelk. Krijgt je baby minder, dan moet je extra vitamines geven. Vraag welke dit zijn bij je consultatiebureau.

Wanneer je baby 1 jaar is mag hij met de pot mee gaan eten. Houd wel in de gaten hoe je kind reageert op bijvoorbeeld kruiden en specerijen. Krijgt hij last van darmkrampjes, wacht er dan nog even mee.

Word er geen opvolgmelk meer gegeven dan dien je je kind wel de nodige vitamines te geven. Per dag wordt zo’n 300ml aan halfvolle melkproducten aanbevolen.

Dit stond op de site van menzis.....hier hebben ze het over 7 maanden en dan mag je yoghurt hebben!

Geplaatst

ik geef zre nog geen yoghurt maar dat zal wel met mijn luiheid te maken hebben hhahahahahnee wel van die minitoetjes voor baby's samen eentje..

ga het morgen wel kopen...

Lieve heeft rond 6 maanden echt 3 weken lang alleen maar papapapa gezegd, gek werd ik ervan hahaha soms ook mamammmmmmmme

Dat ben ikdan hahahahah

cyn

Geplaatst
Wat ik me wel afvraag, hoe zit het nu met yoghurt? Volgens het CB in Nederland mag dit pas vanaf 9 maanden en dan alleen nog speciale voor kinderen. Omdat er anders teveel eiwit binnenkomt en dat slecht zou zijn voor de niertjes.

Corine

Wat vervelend elke keer he, die tegenstrijdige adviezen. Ons CB zei bij het laatste bezoek dus dat we de meiden wel als tussendoortje of als toetje volle yoghurt mochten geven....

Geplaatst

Er bestaat geloof ik wel danoontje van opvolgmelk. dat gaf mijn zus haar oudste toen hij klein was (nu bijna 7 jaar).

Echte zuivel bevat meer eiwitten dan opvolgmelk, waardoor de nieren meer belast worden.

Dat is dus de reden dat het afgeraden wordt om kinderen

Maar aan de andere kant; vroeger kregen onze opa's/oma's en ouders toch ook niet anders?

Ik heb zelf een middenweg gekozen; ze mogen een paar happen (lees; half schaaltje haha) van ons toetje. Dat varieert van naturel yoghurt, ijs tot vla met smaakje.

Ze genieten er teveel van om ze het te onthouden is mijn mening.

José, ik heb niet echt een lijst paraat voor wat ze allemaal wel of niet mogen.

Je hebt zelf al de belangrijkste genoemd denk ik.

Corine, Famke al aan het "kletsen', gaaf hoor! Hier niet meer dan poehhh (met gespetter), baaaaa, brrrrrrrrrrrrrr en ieieieieie (is gillen voor Thomas haha).

Geplaatst

ja inderdaad..onze vaders en moeders kregen als ze geen bv kregen melk met molenaars kindermeel...en dat iedere fles...dus zo`n toetje zal niet zo erg zijn!

En laura wat een goede middenweg heb je weer gevonden...hahahahah...hoe groot zijn jou schaaltjes...hahahaha

• 4 weken later...
Geplaatst

hey laura,

milan heeft nu een nieuw schema van het cb!!

maar kindjes krijgen toch rond deze leeftijd een kwarkje na de warme hap

maar milan mag geen zuivel

mag hij dan wel soja of is dat ook niks??

dit is zijn schema:

07.30 uur 150 ml melk+1snee brood

09.30 uur fruithapje

12.00 uur 150 ml melk+1 snee brood

16.00 uur warme maaltijd

19.30 uur 200 ml melk

dus krijgt hij nu 500 ml melk

en de rest bijvoeding!!

Geplaatst

Ik heb even een vraagje over potjes!

Wat is nou het verschil tussen potjes van 6 en 8 maanden!

Ik weet dat er in 8 maanden stukjes zitten!

Ik hab anne-meya al een potje van 8 maanden gegeven en ze vind ze veel lekkerder dan die van 6 maanden en het komt het meest in de buurt van vers!

Ik bedoel ermee dat als ik haar vers geef het eten prak en er dus ook stukjes inzitten....en die van 6 maanden zijn zo glad!

Geplaatst

de stukjes maar ook sommige ingredienten....ui, paprika enz geloof ik.

hier ook stukjes hoor, die gladde mix vinden ze echt niet meer te pruimen..

cyn

Geplaatst

die had ik voor Len laatst ook, iets met vis, zalm? en spinazie. Hij vond het niet zo lekker..

Maarja, hij is mijn kookkunst gewend natuurlijk.. :whistling_girl:

Geplaatst

nee ik kook met teveel knoflook en sambal

dat kan ik kleine milan niet aan doen!!

ze zijn 1,59 geloof ik per 2 met nu 25% korting bij de appie heijn!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden