Ga naar inhoud

Voedingskundige vragen en adviezen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahahaha lau..

bij mijn schema bedoel ik 1,5 stuk pp dus 3 stukken appel,peer, banaan, mango, mandarijn enz samen

• Reacties 412
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb nog ff een vraagje over de fruithap.

Geven jullie een heel potje of een half potje per keer (als jullie een potje geven)?

Ik moet morgen naar het CB, maar kan het beter hier vragen denk ik!

Geplaatst

He Beau,

Onze meiden eten samen twee potjes fruit leeg..... dat kunnen ze wel, eten!!

Geplaatst

Oh, t'is niets, ben net ff online en ik moet mijn aantal berichtjes natuurlijk wel weer ff opkrikken na drie weken geen forum....

Geplaatst

hey beau,

ik geef milan s'morgens een vers stuk fruit

en nazijn avond eten een heel potje fruit

als toetje!!

hij mag nog geen zuivel dus doe ik het daarom maar ff zo!!

Geplaatst

Handig Roos dat je het zo doet.

Weet je al wanneer je gaat beginnen/ kunt gaan beginnen met het geven van zuivel?

(misschien heb je het wel al eens gezegd hoor maar weet het even niet meer)

Geplaatst

Ik geef Marissa 'smorgens een heel stuk vers fruit, meestal peer (vind ze heerlijk!) en 'smiddags een kuipje (100 gram) of een half potje van 200 gram.

Soms eet ze een heel potje leeg, maar meestal ongeveer de helft.

Bianca

Geplaatst

eten jullie kids vers fruit? heel of geprakt?

Len eet alleen banaan (helemaal zelf)

Maar de rest spuugt hij alles uit, stukjes peer, appel....

Af en toe eet hij mandarijn.

Als ik het prak met de staafmixer eet hij het wel, hij vind die glibberige stukjes niet prettig volgens mij. (hij eet ook geen pannekoek, poffertjes, komkommer, tomaat, of spekjes.. )

Geplaatst

Goh, die Len. Nu al een aversie tegen gezonde kost haha.

Thomas weigert stukken fruit op het KDV. gepureerd met stukjes eet ie daar wel.

Thuis krijgen ze samen 2-3porties fruit.

Stukjes banaan, halve partjes mandarijn, kiwi met een lepeltje scheppen, en soms samen 2 potjes.

Eergisteren heb ik 2 dunne pannenkoeken voor hen gebakken. Jam erop et voilá.

Smullen geblazen.

Geplaatst

He, Amanda, en als je de appel raspt? Ik weet nog dat ik een keer ziek was en dat mijn moeder me geraspte appel moest geven (ik hield toen niets binnen). Ik vond dat enorm lekker (al was ik wat ouder). Je kan er dan ook nog een beetje uitgeperste sinaasappel bij doen. Volgens mij deed mijn moeder dat ook altijd bij mijn zusje.

Geplaatst

geraspt heb ik nog niet geprobeerd, maar geprakt/staafmixer eet hij wel alles. Ook potjes met stukjes eet hij. Alleen echt vers gesneden eet hij niet......

hihi die Thomas, leuk..

Geplaatst

sinaasappel Roos.

Banaan stopt.

Ik weet niet of hij het te hard vind.. harde koekjes eet hij wel haha..

Geplaatst

Ik weet het ff niet zo, Roos.

Maar inderdaad wat Amanda zegt, zeker geen banaan geven!

Maar als de ontlasting hard is kun je ook wat extra water geven hoor bij zijn melkfles.

Of wat water tussendoor.

Dat maakt de ontlasting ook wat zachter.

Heeft Milan er veel last van?

Geplaatst

Ik was ff dit topic vergeten....hahahahaha

Beau ik geef anne-meya altijd een heel potje fruit en over de rest van de dag krijgt ze altijd ook nog een manderijn.

En roos meteen voor jou manderijn is goed!

Geplaatst

Hey Roos, heeft Milan last van verstopping / harde ontlasting?

Iris ook vaak, dus ik kan me voorstellen dat je iets voor hem wilt doen.

Extra vocht (in de fles) is altijd goed. Niet teveel suikers (sapjes verdunnen) en vezels kunnen helpen. Banaan bevat veel suiker en kan daarom de klachten versterken.

Verder kan je veel soorten fruit geven. Ik zou wel even uitkijken met citrusfruit en kiwi, omdat hij daar misschien meer klachten van krijgt, gezien zijn verleden.

Dus appel-peer-meloen-paar druiven kunnen helpen. Verder ook alle groenten.

Succes en ik hoop dat het snel verbetert.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden