Ga naar inhoud

Overstimulatie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En, alles goed gegaan met de tp? Je zit nu vast heerlijk op het bankje.....heel veel sterkte in je ww! We duimen voor een prachtige afloop!

Liefs, San

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou hier ben ik dan weer na een paar dagen op de bank gelegen te hebben.. wat een buikpijn en flinke maagpijn heb ik gehad zeg afgelopen weekend.. vooral vrijdag na de terugplaatsing was het heel erg..

De terugplaatsing op zich viel heel erg mee, dat is echt een eitje!! in vergelijking met de punctie..

Die maagpijn, zou dat ook kunnen komen van de progestan?? Ik lees wel op de bijsluiter dat het maag en darmklachten kan geven..

Morgen moet ik weer op controle in het ziekenhuis.. ben nu wel sinds gisteren aangekomen en mn buik begint wel een beetje op te blazen.. Maar ik voel me nu toch echt wel beter dan het weekend, gelukkig maar..

San , jij ook veel succes, jij bent nu begonnen met de deca!!

groetjes kim xx

Geplaatst

Hey meid, lekker dat de tp ook goed is gegaan. Ik heb zelf geen klachten meer gehad na de tp (wel na de punctie, maar da's logisch) heeft t daar misschien nog mee te maken? Je had ook zo'n superoogst....nou, sterkte in de ww....wanneer mag je testen?

Yep, de 1e spuit Deca zit er weer in.....lekker hoor dat we weer meedoen. Wilde echt zooooo graag weer verder....komt helemaal goed! Volgens mij ben ik trouwens de enige die deze week weer start?? Of zijn er toch nog andere meiden die ook gaan beginnen??

Liefs, San

Geplaatst

hoi kim,

heel veel stekte en dat je maar gauw weer opknapt,

het word weer spannend komende weken.

hoi san,

ik ben 5 feb begonnen, een paar dagen eerder,

ik moet 19 feb weer voor het eerst naar het ziekenhuis.

heel veel succes.

groetjes nicole

Geplaatst

Hoi Nicole, dan loop je idd iets voor, maar da's niet zo erg...lopen we toch een beetje gelijk op....voelde me al een beetje alleentjes...snik, snik......nee, da's gekheid maar t is toch fijn als er iemand een beetje gelijk met je opgaat toch? Ik moet de 20e voor mijn 1e fm, dat worden weer spannende dagen dus.....jij ook heel veel succes!

Liefs, San

Geplaatst

hoi san,

gaat als goed met spuiten, of heb jij ook last van bijwerkingen,

ik heb last van een draaient gevoel in mijn buik als ik de spuit heb gezet,

en last van mijn humeur. ben niet altijd even vrolijk nu.:lac:

groetjes nicole

Geplaatst

Hey Nicole, hier gaat alles goed met spuiten. Ik ben er nu ook veel relaxter onder omdat je alles al een keer hebt meegemaakt. Verder ben ik niet bepaald bang voor naalden, dus mij maken ze niet gek. Ben wel meteen begonnen met heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel water drinken tegen de hoofdpijn. Heb daar tot nu toe nog niet echt last van (beetje sluimerend....) dus dat gaat wel lekker. M'n emo's daarintegen.....pfffff.....vlieg weer alle kanten op.....en dat draai gevoel....yep.....je voelt de spuiten haast hun werk doen....maar ach...we doen het weer met alle liefde! Gaat t bij jou ook allemaal goed?

Liefs, San

Geplaatst

ik voel dat ik ong moet worden maar het zet niet door.

ben de 21 dag van mijn cyclus begonnen met spuiten dus het moet nog komen,

ze zeggen in de 2week met decapeptyl. ik drink nu ook meer water als anders maar ik ben niet zo'n drinker en vergeet het wel eens en dat voel ik dan ook aan mijn hooft.

groetjes nicole

Geplaatst

Hey Nicole,

Ik moest op de 1e dag van mijn cyclus beginnen met de Deca (de dag dat de ongi goed doorzet zeg maar) en vanaf de 3e dag ook Gonal bij gaan spuiten. Vindt t op die manier wel ideaal want ik heb veel minder last en t is ook minder hevig dan anders.

Dat water drinken moet je echt goed volhouden, bij werkt t echt. Overal staan weer flesje water (op m'n bureau op het werk, in de woonkamer, de keuken, de auto enz....enz.....) heel grappig. Op die manier vergeet ik t niet. Moet alleen ook heeeeeeel vaak plassen, da's dan weer minder....af en toe echt rennen...haha....

Groetjes, San

Geplaatst

ha san,

ik spuit nu alleen decapeptyl, dat is ook in elk ziekenhuis anders,

ik snap er soms niets van, als ik dat hier allemaal zo lees is het bij iedereen anders. ik spuit geen gonal wat ook is?

groetjes nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Ik moet strakkies de 3e dag van mijn cyclus gaan bloedprikken. En wat ik er van begreep... zo effies nu, wordt aan de hand daarvan strakkies de medicatie afgestemd... Dus logisch dat het voor iedereen anders is. En elk ziekenhuis heeft denk ik zijn eigen ervaringen en dus ook zijn eigen werkwijze...

Groetejssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Nicole,

Volgens mij heeft idd ieder ziekenhuis zijn eigen protocol. Ik moet vanaf de 1e dag van mijn ongi Deca spuiten en dan vanaf dag 3 ook Gonal- F. Deca doet t volgende:

Decapeptyl is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt. Het medicijn onderdrukt de eigen hormoonactiviteit, zodat het lichaam zelf vrijwel geen invloed meer heeft op het aanmaken van eiblaasjes. Dit wordt in een latere fase door middel van een ander hormoon (Gonal-F) geregeld.

De eierstokken worden met dit hormoon gestimuleerd om meerdere follikels met daarin de eicellen te verkrijgen. Bij een gewone menstruatie-cyclus rijpt er per keer maar één follikel met daarin één eicel. Voor een IVF behandeling zijn meerdere eicellen noodzakelijk om de kans op succes te vergroten.

Gonal- F is doet t volgende:

GONAL-f wordt gebruikt om meervoudige groei van follikels (en daarmede van meerdere eitjes) te bevorderen bij vrouwen bij wie conceptie-hulptechnieken worden toegepast, zoals in-vitro-fertilisatie (IVF). GONAL-f kan worden gebruikt, samen met een ander hormoon lutropine alfa geheten (recombinant menselijk luteiniserend hormoon) om ovulatie op gang te brengen bij vrouwen die niet ovuleren ten gevolge van een zeer lage productie van vruchtbaarheidshormonen (FSH en LH) door de hypofyse

Maar niet iedereen krijgt deze combi van meds. K heb ook al heel wat andere meds voorbij zien komen.

Hoe ziet jouw schema eruit?

Liefs, San

Geplaatst

ik moet op dag 21 van mijn cyclus beginnen met decapeptyl.

2 weken later voor een echo,

als dan als goed is mag ik met puregon beginnen.

met dan dag 9 weer terug voor een fm, en dan +- om de dag ligt er aan hoe hard ze groeien. 36 uur voor de puntie pregnyl

de dag van de punctie s'middags met progestan beginnen.

zo moet het gaan, maar kan nog van alles gebeuren,

maar dat hoop ik niet.

groetjes nicole

Geplaatst

Hey Dames,

Het is echt bij iedereen anders?! Veel sterkte de komende "prik"weken, hoop dat er een paar goeie follikels bij jullie groeien.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden