Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oooh op je trouwdag zou fantastisch zijn maureen

anneka, ik snap dat t toch een kleine teleurstelling is voor jou, precies wat je zegt dat er wonderen bestaan...waarom dan niet bij jou..

zara mn duimen draaien voor je

Elke voor jou schiet t ook al aardig op he;)

xx

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames even niks van me laten horen. Vandaag de laatste fm gehad. 23 follikels te zien. Nog net iets te klein dus vandaag nog deca en gonal f en morgen de pregnyl erin en dan donderdag de punctie. 1 dag later dus. Ik ben niet zo goed op de computer dus wilt iemand mijn punctiedatum veranderen in de 24e? Ik ga de helft van min follikels afstaan als donoreitjes voor iemand anders. ik vind het wel erg spannend worden. Dit wordt onze vierde behandeling en tevens de laatste.

Geplaatst

Poezebeest succes met de punctie vandaag!!

En Zara met de terugplaatsing!

Laten jullie even weten hoe het gegaan is?

Lieve groet

noor

Geplaatst

Zara, succes vandaag. Je bent volgens het lijstje de eerste officiele wachter op dit bankje.

Maureen, ik heb al overwogen om met de arts een escape iui te bespreken. Het blijft toch zonde van een poging, zo'n minimale 'opbrengst'. Nou ja, eerst maar even afwachten vanmiddag. Waarom moest jouw vriendin stoppen met spuiten?

Geplaatst

Ladies! Ik ben ook weer back in game. Aanstaande zaterdag krijg ik mijn eskimootjes terug. Zondag Pregnyt gezet en vanochtend moest ik begonnen met dat smerige Utro. Bah... Heb een partij inlegkruisjes aangeschaft voor de komende weken hahaha

Veel succes allemaal!

Geplaatst

Wachten op red devils:

Anneka (23 maart uitslag bloedtest)

Armanda (19 maart?)

CD 1

Elke: 19 maart

Armanda:

Follikelmeting:

Noor: 1e 23 maart

Hoopvol: 25 maart

Punctie:

Poezebeest: 22 maart

Jessie: 24 maart

Terugplaatsing:

Zara: 22 maart

Esther73: 24 maart

Maureen: 25 maart

Kris74: 26 maart

Testen

Esther73: 6 april

Zo volgens mij is ie nu weer up-to-date! Zo niet.....dan pas ik 'm graag nog eens aan hoor.

Groetjes

Noor

Geplaatst

armanda wil je heeel veel succes wensen met deze poging.

en alle andere natuurlijk ook.

me duimen draaien voor jullie en op na groen dames..

veel liefs angel

Geplaatst

Wachten op red devils:

Armanda (19 maart?)

CD 1

Armanda:

Follikelmeting:

Elke: 31 maart

Punctie:

Terugplaatsing:

Elke: 4 april ?

Testen

Esther73: 7 april

Maureen: 8 april

Elke: 19 april?

Hij was niet up to date :) Nu weer wel

Liefs Elke

Geplaatst

Dag dames,

Graag zou ik me op dit wachtbankje aan willen sluiten. Heb nog maar 1 keer eerder op een wachtbankje gezeten, helaas toen zonder resultaat.

Heb zaterdag 19 maart de punctie gehad, gisteren 21 maart de teruplaatsing, 5 april mag ik testen.

Heel veel succes allemaal, dat we maar zo snel mogelijk deze weken door mogen komen, met een groene bank als resultaat.

Geplaatst

Hoi Karin,

Van harte welkom op het bankje!

Spannend, 5 april testen. Die vreselijke wachtweken hoef je nu niet meer alleen door te komen dan he!

Als ik vragen mag, waarom kies jij voor Icsi eigen cyclus? Heb zelf nooit eigen cyclus aangeboden gekregen (doen ze ook niet overal denk ik) en ik weet ook niet of ik er voor zou kiezen. Daarom ben ik benieuwd naar de beweegredenen van mensen die het wel doen. Behalve dat sommige mensen anders te veel eicellen aanmaken met hormonen misschien. Ik weet er gewoon heel weinig van af dus vandaar mijn (hopelijk niet al te domme) vraag.

Wachten op red devils:

Armanda (19 maart?)

CD 1

Armanda:

Follikelmeting:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen

Karin81: 5 april

Zo je staat er bij hoor!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Wachten op red devils:

Armanda (19 maart?)

CD 1

Armanda:

Follikelmeting:

Ellie71: 3e 23 maart

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen

Ik moet het met 3 folikkels doen. Waarschijnlijk vrijdag punctie. Ik weet dat ik er blij mee moet zijn, maar had toch op meer gehoopt. De gyn gaf aan dat er voor mij geen alternatieven zijn. Ik zit al aan de maximale dosering. Nou, knopje om en maar hopen dat het gaat lukken.

Geplaatst

Hoi Noor,

Het UMC in Groningen is zover ik weet het enigste ziekenhuis in Nederland die de eigen cyclus behandeling doet. Zolang je enigzins een regelmatige cyclus hebt en onder de 35 bent proberen ze eerst 6 x in de eigencyclus. Deze 6 x staat gelijk aan 1 gestimuleerde poging, na de 6 x mag je dus nog 2x een gestimuleerde.

Ze pakken je eitje uit je natuurlijke cyclus, je gebruikt beperkter hormonen, de kans op meerlingen willen ze hiermee verkleinen, de kans op succes van 6 x ec is ongeveer gelijk met 1 gestimuleerde poging. Voordeel is dat wanneer het niet lukt je de volgende cyclus direct door kan. Nadeel is dat je vaak naar het ziekenhuis moet en het risico dat het niet lukt wat groter is omdat je maar voor 1 follikel gaat die niet volledig onder controle is.

Het is niet echt een bewuste keuze, ik zie het meer als een opstap naar de gestimuleerde poging. Als het hiermee lukt zou super zijn.

Ik zie dat jij ook al een lange weg hebt bewandeld! In ieder geval met als resultaat een zoon, ik hoop dat hij nog een brusje krijgt. Veel succes.

Geplaatst

Kijk dat is een helder antwoord. Beantwoordt gelijk veel vragen. Je mag dus 6x "proberen" die te samen als 1 poging gelden aha! Omdat ik vrij veel mensen hier zie die al een aantal pogingen hebben gehad, dacht ik dat zij de 4e etc poging allemaal zelf moesten betalen. Dat is dus niet zo. En je kan steeds direct door. Ja dat zijn toch wel voordelen. Ik geloof er overigens in dat er elke maand maar 1 "dominant" ei beschikbaar is, ook als je meerdere "kweekt". Het lijkt mij dat het dominante ei dat eitje is, wat eigenlijk voor die maand bedoeld was en in dat kader snap ik icsi eigen cyclus wel. Maar het leek me zo'n risico ivm de 3 pogingen die maar vergoed worden. Nou, weer wat geleerd!

Nogmaals bedankt en veel succes

Groetjes

Noor

Geplaatst
Hallo dames even niks van me laten horen. Vandaag de laatste fm gehad. 23 follikels te zien. Nog net iets te klein dus vandaag nog deca en gonal f en morgen de pregnyl erin en dan donderdag de punctie. 1 dag later dus. Ik ben niet zo goed op de computer dus wilt iemand mijn punctiedatum veranderen in de 24e? Ik ga de helft van min follikels afstaan als donoreitjes voor iemand anders. ik vind het wel erg spannend worden. Dit wordt onze vierde behandeling en tevens de laatste.

hoi Jessie,

beetje stomme vraag misschien, maar waarom sta je de helft af als donor eitjes? ik bedoel, kunnen ze die niet bevruchten en als cryo's bewaren voor jullie zelf zodat je meer kans hebt?

sorry als het stom overkomt hoor xx

Geplaatst

hallo,

Ik ben nieuw hier.....

Maar ik heb vandaag mn eerste cryo tp gehad in eigen cyclus.....

Het was een hele mooie blasto....zo zien we ze niet vaak was de reactie op ziekenhuis....

Nu wachten tot 1 April dan mag ik komen testen.....

ik ga me effe inlezen op deze site..

Groetjes

Geplaatst

Hoi Femmie,

Van harte welkom hier! Ik zet je erop:

Wachten op red devils:

Armanda (19 maart?)

CD 1

Armanda:

Follikelmeting:

Ellie71: 3e 23 maart

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen

Femmie80: 1 april

Mooi hoor een blastocyst! Ik hoop dat ie blijft zitten waar hij zit. Heel veel succes gewenst.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het werd hier nog even spannend. Ik had gisteravond wat roze/bruine streepjes bij het afvegen en vanochtend was het al meer. Op het werk was het daarna nog meer. Nog niet zoveel als een ongestelheid, maar het was er wel. Dus ik heb naar de kliniek gebeld omdat ik vrijdag een TP heb. Ik kon vanmiddag meteen terrecht. Met de echo is de baarmoeder bekeken, maar die zag er goed uit. Lekker dik bedje en het was heel rustig. Verder gekeken. Nu komt het van mijn baarmoederhals, daar is een adertje kapot. Dit blijkt helemaal geen probleem te zijn, gelukkig............. zoals het er nu naar uit ziet gaat de TP a.s. vrijdag gewoon door.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Oei Maureen, dat was flink schrikken zeker?

Hier was het vanmorgen nog spannend want ik had gisteren het ziekenhuis niet te pakken gekregen en vanmorgen kreeg ik steeds het antwoordapparaat. Voor de zekerheid toch maar vertrokken omdat ik anders niet op tijd zou zijn.

Halverwege werd ik gebeld dat er een tp kon plaatsvinden. Blij!!! Bij onze vorige IVF hadden we nl. 8 cryo's maar allen zijn niet goed ontdooid of doorgedeeld en dat was een grote klap omdat we dit totaal niet verwacht hadden.

Ze hebben gisteren 3 cryo's ontdooid. Eentje is helaas gelijk afgestorven en de andere twee zijn gedeeltelijk doorgedeeld. Er is mij verteld dat we hier zeker zwanger van kunnen raken maar dat we minder kans hebben dan met een verse poging.

Weet nog niet zo goed wat ik hier van moet denken. Iemand hier dit ook al eens meegemaakt?

Ik ga nu naar de pedicure maar kom hier later vandaag nog terug.

Tot zo!

Geplaatst

Hallo Zara,

Net zoals Esther zegt heb ik ook begrepen dat een cryo ongeveer evenveel kansen maakt om te nestelen. Dit geld wel voor als de TP heeft plaatsgevonden.

Als je cryo's die de vriezer niet overleven of niet goed doordelen meetelt is de kans inderdaad kleiner. Het is dus maar net hoe je het berekend.

Het was vandaag inderdaad even schrikken. En alhoewel ik nu gerustgesteld ben heb ik nog wel een ander probleem.

Ik heb aflopen zondag een doorn in mijn been gekregen bij het snoeien en ik dacht dat ik deze eruit had gehaald. Zondag werd dit al een vervelend plekje en vanochtend werd het echt heeeel vervelend en pijnlijk. Voordat ik naar de kliniek ben gegaan kon ik hiervoor bij de huisarts lang. Blijkt het wondroos te zijn, en nu moet ik aan de antibioticakuur. Morgenvroeg, eigenlijk vandaag maar voor 5 uur haalde ik niet meer, moet ik bellen voor een recept, want niet alle antibiotica mag worden gebruikt bij een zwangerschap. En ik moest de huisarts laten weten of de TP door zou gaan of niet.

Maar verder is hier alles oke. Ik doe er alles aan me klaar te maken voor de TP. Granaatappelsap, TuinNa, accupuntuur, positief denken enz. enz.......... :clap2:

Voor allen hier zend ik positive energie........ positive%20energie.gif.........

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Jeetje Maureen, wat zul je geschrokken zijn zeg! Na ja zeg een adertje gesprongen. Laat dat gewoon in je oog zijn en niet daar alsjeblieft! Gelukkig gaat vrijdag gewoon door. Alvast heel veel succes meid! Probeer een beetje te relaxen na die spanning.

Zara! Dat is wel een hele stressvolle manier om een terugplaatsing te ondergaan. Ik vind dat wel minder hoor, dat je ze niet te pakken krijgt. Ze moeten toch rekening houden met vrouwen die tegen de tijd van de terugplaatsing zo ongeveer onder hoogspanning staan. Het zou niets voor mij zijn, zo onzeker over wat je te wachten staat.

Hebben ze het gedeeltelijk doorgedeeld nog toegelicht? Hoeveel cellen ze waren enzo? Niet dat dat alles zegt hoor want je leest hier van vrouwen met embryo's met weinig cellen die zwanger zijn en vrouwen met toppers die het niet zijn. (andersom uiteraard ook).

Mijn prof zei dat de kans dat mijn cryo goed ontdooide 70% was en de kans op zwangerschap 20%. Maar dat baseerde hij ook op mijn specifieke situatie. Het is door de technieken van invriezen volgens mij idd zo dat het niet zo veel uitmaakt of het verse of ingevroren embryo's zijn.

Ik zou proberen er niet de hele tijd bij stil te staan want nogmaals....... als je alleen al naar mijn achterneefje kijkt..... was een 2-cellig embryo van zeer matige kwaliteit. Ze zeiden erbij dat ze er eigenlijk niets van mocht verwachten en nu.......huppelt hij vrolijk rond!

Maar als je echt wilt weten wat ze precies bedoelden zou ik gewoon nog even bellen.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Nee hoor hoopvol dat is geen domme vraag.

Wij hebben al 3 icsi pogingen gehad, dus krijgen geen vierde vergoed. We zijn nu onder behandeling van een fertiliteitskliniek die ook veel vrouwen helpt die eitjes nodig hebben en wij hebben zaad nodig. Als ik nu nog eens icsi doe dan hoeven wij alleen maar de donorbank te betalen voor het zaad en door dat wij eitjes afstaan krijgen wij de rest van de behandeling betaald. Dit noemen ze een deal ivf. Daardoor hoeven wij ook niet op een wachtlijst te komen voor donorzaad die ong 1.5 jaar is. Dit doen ze eenmalig. Mocht deze poging mislukken dat kunnen we daarna door met IUI met donorzaad omdat de donorbank al betaald is. Hebben we dan nog eens ivf nodig dan moeten we het wel zelf betalen. Heb je nog vragen, stel ze maar gerust.

Mijn zusje heeft ook een vierde poging gehad met deze deal en ze is op 19 jan. bevallen van een tweeling. Hopelijk kunnen wij nu gaan zorgen voor een leuk speelkameraadje voor deze tweeling.

Poezebeest, volgens mij heb jij vandaag de punctie gehad? Hoe is het met je?

Zara, wat goed een terugplaatsing. Heel veeel succes in deze helse wachtweken.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve reacties! En wat jullie zeggen, is waar hoor. Normaal heb je bij een cryo-tp haast evenveel kans als bij een verse poging. Het punt was nu dat niet alle cellen waren doorgedeeld. Gezien mijn situatie zou ik normaal gezien 25 procent kans gehad hebben maar nu rond de 15 procent.

Misschien dat ik morgen idd nog wel even ga bellen.

Overigens mag ik 1 april testen en heb ik nu heeeeeeeeeeeeeeeel veel hoofdpijn doordat ik probeer geen koffie te drinken.

Geplaatst

Noor, trouwens heel erg bedankt voor het voorbeeld van je achterneefje. Ik ga dat in mijn achterhoofd houden.

Maureen, nog tips wat positief denken betreft?

Geplaatst

Hey zara, (weet niet of je me nog kent...)

Fijn om te lezen dat je weer "in de race" Zit!!

Vandaag je tp gehad. Van 1 of 2 cryo's?

Ik zal voor je duimen dat het deze keer goed mag gaan!!

Liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden