Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Armanda, moet je het niet ff rustig aan gaan doen als dat mogelijk is? En laat naar je pols kijken! Misschien is deze wel gebroken.

Noor, goed nieuws voor jullie! Hoe voel je je nu? Hebben jullie ook nog cryo's? En wanneer mag je testen?

Heel veel succes in de helse wachtweken.

Karin, welkom hier.

Schrijf maar lekker mee.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik loop ook in Zwijndrecht!!! Bij vd Dool. Hoe heb jij je erbij gevoeld?

Fijn voor je zeg, dat ondanks alles nu zwanger bent!

Oow Grappig Nes, ik ook, tot en met gister (toen hadden we onze eerste echo zeg maar...)

Waarbij gevoeld?bij de hormonen of bij de Dokter?

k beantw. ze allebei maar...hihi.... bij Dr.V.dDool heb ik me heel fijn en begrepen gevoeld, lief mens!! k heb ook wel eens die Man gehad dr.L. dat is wel n aparte...wel n hele goede arts!! en dr.R. (ook n vrouw) is ook erg leuk!! wat zakelijker, maar ook heel goed in d'r werk!!

Bij de hormonen...... k moet zeggen dat ik achteraf gezien best wel last heb gehad van de hormonen, veel prikkelbaar, down, op dat moment ging ik gewoon 'verder' maar ik vond de IUI daardoor best wel bellastend omdat het spuiten toch steeds terug komt!!

Wij hebben maar 2 pogingen gehad, omdat op dat moment het zaad van mijn man niet goed genoeg was, zijn we overgestapt op IVF.... inmiddels is het zaad gewoon weer okay, maar ik ben gelukkig zwanger geworden....

IVF is nog wel weer veel zwaarder, maar ik vond wel dat de IUI ook niet onderschat moest worden, zeker niet als je zoveel hormonen gebruikt!!

Heel veel suc6 ermee meid!!

Geplaatst

Hahaha, ik bedoelde hoe je gevoel was bij het gebruik van die hormonen. Momenteel zit ik op dat 'wachtbankje' en ervaar nu de meest ongemakkelijke klachten. Mn de duizeligheid en misselijkheid voeren samen met de moeiheid de boventoon. Het prikken vond ik daarentegen een eitje. Gewoon op mijn werk en op een gegeven moment went het ook om te doen. Hier heb ik alleen soms heel vervelende hoofdpijn van gehad die over het algemeen met paracetamol te bestrijden was. Ik vind Dr. vd Dool ook een fijne vrouw, heel lief. In het ASZ in Dordt had ik van Hoecke, gyn. Zij was helemaal top!

Nog 1,5 week, de bekende 18 dagen na IUI, en dan mag ik testen. Wie weet is mijn nod er dan al weer...

Jij bent trouwens snel overgegaan op ivf zeg! Hoe dat zo?

Bij ons is alles in orde, geen oorzaak gevonden.

Geplaatst

Nes; Grappig, wij hadden in Dordtwijk ook dr. van Hoecke tijdens alle onderzoeken!! ook écht een schat van n mens ja!!

Ik werd meestal 'gewoon' 14 dagen na de IUI al ongi... zoals in m'n gewone cycles ook het geval is... k heb alle 2 de keren niet eens kunnen testen omdat m'n ongi al door kwam.

K heb idd. ook veel hoofdpijn gehad!! van Utrogestan weer heel weinig bijwerkingen... k dacht dat ik er deze keer wel last van had, maar ik bleek zwanger te zijn.

We zijn al zo snel over gegaan omdat de eerste keer het zaad niet optimaal was, en de 2de keer heel slecht.... we durfde niet weer het risico te nemen dat het nix zou worden.... met de eerste IVF was het al beter, nog niet extreem hoog, en nu was het weer 'gewoon' goed!!

Bij ons is verder ook nooit een oorzaak voor onvruchtbaar heid gevonden..... alleen dus die piek ff van het zaad, want tijdens de controles bij dr.V.Hoecke was alles goed, het zaad ook gewoon.... dus heel vaag....

k hoopt dat het 'raak' mag zijn bij jullie.... Ik ken diverse mensen die op deze manier (IUI) zwanger zijn geraakt!!Mooi toch?!!

Fijne avond.

Geplaatst

Hoi

Mar1982 van harte gefeliciteerd met je tp!

Gaan we echt heel gelijk op!

Vanmiddag 2 top embryo's teruggekregen. Ze hadden een fout gemaakt want de afspraak was drie. Helaas waren de anderen (twee) al ingevroren dus ik kon de derde er niet meer bij krijgen. Op zich is het natuurlijk al heel fijn dat je ueberhaupt al twee prachtige embryo's terugkrijgt, maar als je in de OK merkt dat er een fout is gemaakt, moet je toch even schakelen. Want ja met drie heb je meer kans dan met twee.

Net nog even naar acupunctuur geweest en morgen gaan we lekker met zijn allen op vakantie en daar ga ik super goed en ontspannen op mijn twee kleintjes broeden!!!

Tweety en Nes.... ik heb ooit ook 1 poging gedaan bij Dr. van de Dool. Een superlief mens is het! Op zich vond ik het idee van met de eicellen naar het Erasmus rijden niet zo heel prettig maar het was goed te doen. De reden dat wij niet nog eens bij Vd Dool zijn geweest is dat wij naar Brussel zijn gegaan omdat we eiceldonatie van mijn zus wilden. Dat kan in Nederland niet zo makkelijk. Uiteindelijk werd ik in Brussel gewoon van mijn eigen eicel zwanger, maar dat was de allerlaatste "eigen" poging (10e terugplaatsing!)

Groetjes en fijne avond

Noor

Geplaatst

Meiden die Cryo's hebben teruggeplaats... wie test er eerder dan de testdatum? Met mijn verse poging heb ik 2 dagen van te voren getest... ik hoorde dat je met een eskimootje eerder kon testen??

Geplaatst

Kijk anders ff in het vroegtesters topic van Pieneke........

Zij testte op wachtdag 5 positief van twee cryo's (ze heeft een tweeling gekregen). Maar dat is echt absurd snel.

Wat ik mij kan herinneren van dat topic testen veel dames rond wachtdag 8 en 9 bij cryo's.

Let wel op dat het HCG niet bij iedereen zo snel stijgt dus misschien heb je wat langer nodig om een positieve test te krijgen.

Laat je het even weten als je gaat testen? We willen deze hele bank knettergroen krijgen!!

Groetjes

Noor

Geplaatst
Meiden die Cryo's hebben teruggeplaats... wie test er eerder dan de testdatum? Met mijn verse poging heb ik 2 dagen van te voren getest... ik hoorde dat je met een eskimootje eerder kon testen??

Heej heej,

Ik heb de laatste cryo heb ik 9 dagen na de tp getest. Wd 10 was ook positief, maar 11 en 12 minder en 14 negatief en ongi. Pas op met te vroeg testen. Ik heb me in mijn vingers gesneden en het deed pijn! Maar ieder voor zich natuurlijk...

Liefs Elke

Geplaatst

Ik breek even in over het vroegtesten. Je moet je dan idd heel goed realiseren dat 'een streep is een streep' niet perse opgaat! Een groot deel van de zwangerschappen gaat juist voor de nod mis. Ik heb zelf al drie keer een positieve test gehad en werd dan toch twee dagen later ongesteld. Persoonlijk vind ik het dan nog prettig om te weten dat er iets gebeurt is, maar dat is voor iedereen anders. Als je meer safe wil zitten kun je idd beter wachten tot minimaal je nod / 14 dagen na punctie of eisprong.

Succes allemaal, maak het mooi groen hier!

Geplaatst

Esther

Dat doe je goed, afleiding is volgens mij de beste manier. Lekker even nergens aan denken!

Ruth

Jij staat niet op het lijstje he? Welke datum mag jij testen? Zet ‘m op he! Er is alweer een dag voorbij ;-)

Bloempje

Zit je eitje nog lekker warm ;-) Wat goed dat je ook nog eskimootjes hebt zeg! Lijkt me een veilig gevoel. Maar hopelijk heb je ze voorlopig niet nodig…!

Noor

Vandaag heb je je tp gehad. Dan lig je daar altijd weer zo lekker met je benen wijdt he, hahahaa.

Maar goed, je bent eindelijk gebeld en je hebt je tp binnen, en 2 nog wel. You go!!!

Die derde komt misschien nog wel ’s van pas… Al snap ik wel dat je teleurgesteld ben dat ze het niet goed hebben gedaan. Slordig van ze. Bij ons ook een keer maar 1 tp gedaan terwijl we nog speciaal doorgegeven hadden voor 2 te gaan. Toen hebben ze die op ’t zelfde moment er alsnog ‘bij’ gedaan maar ik hoorde ze stuntelen enzo, dat was niet relaxed! Dan moet je zeker even schakelen ja!

Op vakantie? Zo he, dat is goed uitgekiend! Have fun girl!

Jessie

Ja klopt, ik had je verhaal gelezen ja. Je zal het nooit weten he, waardoor het dan komt. Ik had pas 2 dagen stimulatie geprikt, dus dat heeft denk ik geen kwaad gedaan denk ik.

Zara

Ik ben vanochtend idd maar even naar de dokter gegaan. Niets gebroken, wel gekneusd. Ik doe rustig aan met mijn stuitje en pols, maar moet wel blijven bewegen. Maar goed, nu móet ik wel rustig doen he!

Marl1982

Ook jij je tp vandaag. Yes, dat zit er ook weer op. Gelijk met Noor! Sterkte in de zware wachtweken. We weten hier allemaal wat je doormaakt, so join te Group (al zit ik er zelf nog niet officieel op, haha, maar ik weet wat het is).

Tweety

Hoe kan het dan dat het zaad zo verbeterd was als ik vragen mag? Was jouw partner ook aan de vitamines?

Elke

Ja dat was echt niet tof bij jou, dat je toen toch alsnog weer ongie werd.

Mijnbaby

Ik heb afgelopen keer ook te vroeg getest, en ik geloofde toch niet wat de test zei, en wou toch afwachten of het hg hormoon nog moest stijgen, dus het hielp totaal niet! Ik weet niet of ik het zo snel weer zou doen. Maar voor velen pakt het ook positief uit, so its up to you.

Hier gaat het wel goed.

Heb vandaag een voetenmassage gehad, dat was wel lekker. En van die knabbelende visjes aan mijn voeten, ha haahaaa wat moest ik lachen zeg!

Vanavond mijn 4e puregonprik. Ik vind het steeds moeilijker, het doet ook echt pijn (die stomme deca’s) en die giga blauw/paarse plek, nog steeds niet normaal. Maar ja, voor het goede doel he!

Bij ons is het alleen wel de laatste keer voorlopig. Ben er helemaal klaar mee. Vind het echt heel erg om dit steeds te doen en ik doe het er steeds meer een beetje ‘naast’ om het soort van luchtig te houden. Ik laat mijn leven dit keer gewoon door gaan. Toch lastig hier en daar met smoezen rondom alcohol of het soms vroeg naar huis gaan omdat ik om 22.30 moet prikken enzo, maar so far so good.

Geplaatst

Ruth ik heb je even toegevoegd.

Het is morgen al!!! Nog even!

Er mogen nog meer meiden morgen testen. Femmie, Zara, Spannend joh! Houden jullie het vol?

xx

Follikelmeting:

Elke: 31 maart

Armanda: 1 april 1e fm

Terugplaatsing:

Zara: 22 maart

Twinklestar: 23 maart

Esther73: 24 maart

Maureen: 25 maart

Bloempje80: 25 maart

Poezebeest: 25 maart

Francis 25 maart

Kris74: 26 maart

Hoopvol: 31 maart IUI

Elke: 4 april ?

Jessie 29 april

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Twinklestar: 6 april

Francis 6 april

Esther73: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Hildever: 11 april

Elke: 19 april?

Jessie 10 april

Geplaatst

Zo armanda wat een goed bericht. Je hebt echt je best gedaan over iedereen wat te zeggen. Ik vind het nog wel eens lastig omdat je tijdens het schrijven niet even terug kunt naar vorige bladzijdes om te kijken wat er ook al weer met die of die was. Of is daar n andere manier voor? Nou ik ga de koffers inpakken, zometeen naar schiphol. Maar ik neem de ipad mee, want de eersten mogen vanaf morgen al testen. Dan wil ik jullie wel kunnen feliciteren!!!

Sterkte allemaal lieve meiden!!! Mooie streepjes plassen he!!!

groetjes

noor

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik meld me ook weer! Aankomende vrijdag de eerste echo. Ik verwacht dan ergens rond 12 april een TP. We hebben nu 3 IUI pogingen, een IVF met verse embryo en een IVF met cryo gehad. Helaas zonder resultaat. We hebben nog twee cryo's van topkwaliteit over. Deze laten we waarschijnlijk beide ontdooien. Dus als het goed gaat een terugplaatsing van 2 (wel spannend!)

veel succes allemaal op naar een groen bankje

Geplaatst

Ter aanvulling over het testen: het advies wat ik van mijn arts heb gekregen is om (pas) 18 dagen na de IUI (of in een aantal gevallen TP) te testen. Dan mag ik het ook officieel doorgeven. De rede in mijn geval is dat de Utrogestan een vals-positief resultaat kan geven.

Geplaatst

Nes Utrogestanis progesteron, dat kan een zwangerschapstest niet positief uit laten slaan. Dat kan alleen hcg. Utrogestan kan wel je menstruatie tegenhouden (hoeft niet). Pregnyl is puur hcg en kan dus wél een vals positieve test geven. En nog best lang na een spuit ook, dus daar moet je zeker rekening mee houden.

Geplaatst

Hoop het ook heel hard. Wordt met de minuut spannender. Typ nu al met enigzins zweterige handen.

Femmie en Ruth, hoe laat krijgen jullie morgen de uitslag? Normaal gesproken worden wij tussen 2 en 4 gebeld maar kan ook weleens 5 uur worden. Ik ga nu voor het eerst niet in mijn eigen ziekenhuis testen omdat dat zo'n eind weg is. Ga nu naar het ziekenhuis hier op half uurtje afstand en dan moeten zij de uitslag voor 12 uur doorgeven aan mijn ziekenhuis. Hoop dat het allemaal goed komt. Als ik er geen goed gevoel bij heb, rijd ik alsnog door naar mijn eigen ziekenhuis.

Noor, een heel fijne vakantie! Waar gaan jullie naartoe?

Ben niet zo technisch hoor maar werkt een ipad dan overal?

Armanda, gelukkig niets gebroken.

Jrn, welkom hier!

Geplaatst

Noor; Nou dat vinden wij idd. ook niet erg handig, om met de eicellen naar Rotterdam te moeten, en zeker omdat ik na alle 2 puncties voor lello in n stoel lag en dus niet mee kon!

Wouw, wat een super mooi verhaal, dat je uiteindelijk van je eigen eicel zwanger werd!!

Armanda; Tja... het was sowieso apart, want toen wij in de onderzoeken zaten was de zaad kwaliteit super de super (173 mljn). toen met de IUI bleek het ineens zo gekeldert te zijn, de enigste verklaring die wij hadden was dat het in die periode heel erg warm was (al weken) en hij ws té strakke broeken aan had!

Daarna zijn we op vakantie geweest naar Turkije, waar het dus nog warmer was, en toen was het zaad nog geen half mljn. Ik helemaal in paniek, m'n man niet eens... die bleef erbij dat het kwam doordat het zomer was....

wat achteraf dus ook zo was, want het werd daarna steeds beter, naar mate het buiten kouder werd.... écht heel apart. Hij is niet aan de vit. pillen ofzo gegaan (daar gelooft tie niet in ;-) )

We zijn gestopt met roken bij onze eerste poging, toen was het zaad dus 9 mljn. en bij de 2de poging rookte manlief weer...... en toen was het 'gewoon' weer 30 mljn. dus het blijft iets heel aparts zeg maar, zonder dat we écht een reden weten!!

De arts zei wel dat het heel erg kon pieken, maar dat het zo extreem kon!!!!

Nes; de utrogestan kan geen vals positieve test geven hoor!!

Meiden suc6 met wachten....

liefs

Geplaatst

Hai,

Ik moet morgen voor 11 uur bloed geprikt hebben in het LUMC leiderdorp. Zal er dus om 08 uur staan!!!!

Voor mij is het de eerste keer dus heb geen idee hoe laat ze mij dan terugbellen.

Er staat netjes op mijn briefje 's middags. (kan heel lang duren dus!!)

Zara en Femmie hebben jullie niet zelf eerst getest???

Durf het echt niet maar wil het wel!

gr Ruth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden