Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bloempje, wat beterft de bollen, in ieder zkh. hebben ze een ander beleid, bel ze voor de zekerheid.

Wat het testen beterft, in de ochtend met de eerste ochtendurine, heel veel succes!!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@Armanda-> in de brief van MCK staat dat je 17 dagen na de terugplaatsing of misschien ook wel punctie kunt testen, maar maandag zeiden ze over 14 dagen en dan is het idd de 18e april. Ik kom uit Friesland en ben 36 jaar ;-)

Wie weet tot ziens! En bedankt voor de tip over de intro bij handtekening.

Geplaatst

Hallo dames,

Bij mij zit de punctie er ook weer op!! Gelukkig!!!!!! Ik moet zeggen dat ik het pijnlijker vond dan de vorige keer, maar ja, de vorige keer wist ik niet wat me te wachten stond en per keer kan het natuurlijk ook nog wel verschillen. De opbrengst was in elk geval goed...8 mooie eicellen. Nu maar hopen dat we zaterdag een positief telefoontje krijgen en de tp ingepland gaat worden. De eerste bolletjes zijn alweer ingebracht en ben de voorbereidingen voor een lekker zacht bedje alweer aan het treffen dus. Ik hoop dat ik maandag bij jullie mag komen zitten, ik heb al een paar bekende namen gespot, dus dat wordt vast gezellig met elkaar.

Hoe gaat het hier met de wachtende dames?

Groetjes Esly!

Geplaatst

Ellie wat ontzettend rot voor jullie!! Neem de tijd om dit te verwerken samen en doe alleen wat goed voelt voor jou en laat al 't andere even gaan :(.

De dames die wel positief getest hebben, super!!

Over dat vrijen tijdens de ivf-fase..tegen ons zeiden ze dat alles mogelijk was waar je jezelf goed bij voelde. Nou..met die bollen ben ik gewoon vies van mezelf, dus nu even niet hier :)

Maar dat is toch maf. Ik las dat in de VS vrouwen heel lang blijven liggen na tp en dat die ook een paar dagen niet mogen traplopen of lichamelijk werk verrichten...hier zeggen ze gewoon, nee hoor blijft vanzelf plakken en doe maar waar je je lekker bij voelt.

Geplaatst

Ladies..hier grote stress! Net lichtroze en bruinzig aantroffen in de onderbroek....is de poging nu mislukt..damn zit op kantoor en moet mijn tranen bedwingen.....zou het innestelingsbloed kunnen zijn of kan mijn naam al in rood aangeduid worden...

Geplaatst

Hey Bloempje,

Joh, morgen gewoon testen.... Het hoeft niets te betekenen. Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik ook vanaf de dag van de positieve test tot de dag dat ik stopte met de bollen steeds oud bloed verloren..... Houd moed!

Esly... Welkom!!!!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

He getver Ellie wat vreselijk K. voor je heb er echt geen ander woord voor , word zo langzamerhand zo boos en verdrietig van alle mislukte pogingen en teleurstellingen die we hier allemaal maar te verwerken krijgen , bahhhh wordt nu echt eens tij voor ons allemaal hier voor goed nieuws. Geluk is niet te koop maar inmiddels heeft iedereen hier er al zoveel voor over gehad dat het nou wel een tijd wordt voor "uitbetaling" bahhh .Hop dat jullie dit samen weer goed kunnen verwerken ....denk aan je xx

En bloempje ook dikke stress als ik het goed zeg uit mijn hoofd zou jij morgen mogen testen toch ? hoop zo voor je dat het innesteling is ....

@toch ik weer , vrijen tijdens de ww durf ik echt niet en mijn man al helemaal niet ha ha , maar ja gelukkig zijn er vele manieren om je fijn bij elkaar te voelen toch ; ik heb nu gelukkig niet die vreselijk bollen maar mag pregnyl spuiten maar met de bollen wil ik er al helemaal niet aan denk bah wat vind ik dat vies blehhhhh.

Al die wisselend berichten over wel liggen niet liggen wel tillen niet tillen enz word ik ook elke keer wat onrustig maar ja probeer het dan maar te relativeren en denk wanneer je spontaan zwanger wordt doe je ook alles normaal en die baarmoeder mond staat echt niet ineens open zodat je verse emmy uit het warme bedje valt toch , je merkt het pas wanneer er geen innesteling is e je menstruatie komt op gang ....

Maar ja ondertussen.....klink ik wel stoer maar doe ook niet alles hoor ha ha .

Dapper aan de vieze granaatappel , vitamines en probeer niet zwaar te tillen , bovendien ben ik al 2 dagen aan het dubben of ik nou wel of niet ga sporten (cardiotrainen /fitness) hoe denken jullie daar over dames?

aan de ene kant wil ik het niet doen aan de andere kant voel ik me er wel altijd fijn bij .........dilemma ( ik ken mezelf als het nu toch weer mis gaat denk ik zie je wel te veel gedaan of ik had dit of juist dat niet moeten doen )

pffffffffffffff kan een mens zichzelf gek maken he komt vast door alle hormonen ha ha

Geplaatst

Net gebeld met kliniek, kans dat het innesteling is is Nihil. is namelijk normaal tussen dan 5 en 8. Heb nu afspraak voor cryo, volgende week op gesprekken. zit hier te shaken achter mijn pc. moet echt tranen bedwingen, fijn he, werken in een kantoortuin...

Geplaatst

Beste Ellie....ben zojuist ongesteld geworden.....dus ik kom naast jou zitten....op het rode gedeelte...NIET SCHULDIG VOELEN..ik ga me morgen ziekmelden...maar geef de reden wel aan ....anders zit ik de hele dag jankend op kantoor. snap goed dat je even moet bijkomen...ik probeer hier mijn tranen te onderdrukken tot 6 uur. Het is gewone K***** Jij ook heel veel sterkte. ik ga mezelf hier even bij elkaar rapen.

Geplaatst

Marlijnne, sorry, snap ik heel goed nu ik je handtekening lees.

Moet ontzettend moeilijk voor jullie zijn. Zo pril ook nog maar.

Heb ontzettend veel respect voor jullie dat je de stap weer durft te zetten. Ongelooflijk veel sterkte toegewenst!

Ellie, wat erg voor je! Verlies je nog steeds bloed of kan het een innesteling zijn geweest? Je zit namelijk nog ruim voor je testdatum.

En herken je gevoel. Jij mag lesgeven aan kinderen. (Waarbij de ouders er soms zo'n ongelooflijke puinhoop van hebben gemaakt) Anderen krijgen het ene na het andere kind. Zelf wil je graag kinderen en dan lukt het niet. Verontschuldig je alsjeblieft niet en neem je tijd! Dit is niet niks. Spreek uit ervaring. Ben ook maar door gegaan en nu is het foute boel.

Armanda, voor jou ook spannende dagen. Ik hoop en duim voor je dat die ene topper erbij zit!

Kinderwens, van harte welkom hier! Hoe heb jij je 1e ivf ervaren? Grote verschillen met IUI?

Het klopt dat je steeds meer Utro gaat verliezen. Niks om je zorgen over te maken.

Als je hier terug leest, merk je vanzelf wat wij wel of niet voelen.

Sterkte! Vind persoonlijk altijd de tweede wachtweek het ergst.

Esly, goed resultaat en je bent van harte welkom hier (ook voor maandag)

Bloempje, wat een teleurstelling en verdriet ook voor jou. Had het je zo anders gegund.

En je hoeft jezelf net zoals Ellie helemaal niet bij elkaar te rapen. Dit is gewoon ontzettend @#$. Neem je tijd en gooi het eruit. Heb ik namelijk niet gedaan en pluk er nu de vruchten van.

Geplaatst

Bloempje, nee, wat shit joh!

Maar wat ga je snel!! Nu al weer gesprekken over je volgende cryo? Zit je nu nog te werken in die kantoortuin? Ga liever naar huis joh… Meis… Moet je niet nog even testen om het zeker te weten? En bijkomen? Sterkte meis. Je vroeg of ik je rood wil maken. Ik zal het doen.

Elsy, fijn dat je de punctie gehad hebt. 8 joh? Dat is super goed, gefeliciteerd. Komt vast tot een tp dan dit weekend. Even lekker uitrusten en herstellen.

Anne6, iedereen zegt dat je gewoon alles mag doen (op de eerste paar dagen na de tp na dan).

Maar als je twijfelt, gewoon NIET doen! Je gaat het jezelf anders kwalijk nemen als het zou mislukken.

Terugplaatsing:

Kinderwens7: 4 april

Armanda: 8 april

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie 10 april

Hildever: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74:12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Geplaatst

Meiden, mag ik me ook nog aansluiten op dit wachtbankje? Maandag is voor ons de spannende dag, het is onze eerste icsi poging en ik was eigenlijk heel rustig, tot vandaag. Opeens heb ik de zenuwen en kan niet wachten tot het maandag is....Ik duim voor alle meiden die nog moeten testen en wens alle meiden die in het rood staan alle sterkte!

Geplaatst

Bloempje ik test altijd voor de zekerheid. Misschien heeft er iets gezeten maar is het niet goed geweest. Dit zeiden ze ook altijd tegen mij, je weet nooit.

Geplaatst

Anne, misschien ter geruststelling. Bij de twee verse pogingen was ik zo beroerd dat ik weken plat heb gelegen en dus echt niets heb gedaan. Beide pogingen zijn mislukt.

Deze keer heb ik (per ongeluk) zakken grind van 20 kilo getild, in de tuin gewerkt, het huishouden gedaan, hard gelopen enz en ik ben zwanger.

Charlotte, tuurlijk ben je welkom hier.

Goed van je dat je zo lang rustig hebt kunnen houden! Wat is je gevoel?

Als je wilt, kun je jezelf er ook op ons lijstje bijzetten.

Twinklestar hoe is het nog met jou afgelopen?

En Juliaantje, heb jij al de uitslag?

Geplaatst

Zara geen sorry zeggen;-) hi

Je mag toch alles vragen.

Die stap die we nu zetten(oooo zo bang dat het niet goed ontdooit) is het enige wat mijn pijn wat kan verzachten. Het verlangen is alleen maar groter!!

Morgen krijg ik telefoon,geen id hoelaat dus zit de hele dag op hete koolen;-)

esly wat een prachtige opbrengst!! Ga heel hard duimen.

bloempje een hele hele dikke knuffel...

Fijne avond

Geplaatst

Overigens mag ik morgen ter geruststelling nog een keer mijn HCG laten prikken. Is dan precies een week geleden en we kunnen dan zien of het HCG voldoende is gestegen.

Duim, duim...

Marlijnne, het hele ontdooiproces vind ik normaal gesproken al ontzettend spannend (Wij hebben een keer 8 cryo's gehad die alle 8 het ontdooiien niet overleefd hebben) dus kan me voorstellen dat het in jullie situatie nog vele malen spannender is. Misschien kun je morgen even bellen hoe laat je hun telefoon kan verwachten? Bij ons bellen ze namelijk altijd pas halverwege de middag. Weet je ongeveer al waar je aan toe bent.

Geplaatst

Eerst had ik een goed gevoel, maar vanmiddag heb ik toch een zw.test gedaan en niets..geen streepje niks. Dus dat heeft de zenuwen wel geactiveerd....Kan het komen doordat je urine 's middags lichter van kleur is dan 's ochtends? Ik drink altijd veel water dus dat scheelt misschien...ik blijf maar rustig op de bank liggen en hopen dat het snel maandag is....

Geplaatst

Ik heb maar heel weinig geschreven hier maar voor de statistiek wil ik toch melden dat ik helaas ook plaats mag nemen op de rode bank. Nog niet ongesteld wel licht roze afscheiding, maar al 2x negatief getest. Ik weet dat het nogal vroeg is met testen, ik mag officieel pas in de weekend maar het voelt niet goed en ik heb weinig hoop op een wonder.

Als ik niet ongesteld wordt tot dinsdag dan ga ik toch bloed laten prikken anders niet. Ik hoef het niet van hun nog een keer horen dat het niet gelukt

Wat de toekomst betreft ik ga nog mijn laatste cryo's gebruiken en daarna stoppen we ermee......

Alle zwangere dames,van harte gefeliciteerd !!

Geplaatst

Anne ik zou zelf toch voor een stevige wandeling kiezen hoor. Ben je gelijk lekker buiten en krijg je vit d ook mooi binnen. Als je gaat fitnissen wordt het wel afgeraden om buikspieroefeningen te doen. Maar wat je zegt, mocht het onverhoopt niet goed gaan, dan kun je dat niet de schuld geven ieg.

Bloempje ach arme schat... zit je daar helemaal in paniek in je kantoortuin... Wat ontzettend naar nu toch. Blijf morgen lekker thuis want volgens mij is dit behoorlijk binnengeslagen bij je, en heb je echt tijf nodig om even te ontladen. Vrouwke toch, als je jouw berichtjes leest in chronologische volgorde kan ik je paniek van vandaag gewoon voelen. Ik hoop dat je een lieve hub hebt die je een beetje kan troosten. Take care bloempje, hou je tandjes op elkaar. Doet verrekte pijn.

Esly mooi zeg!!! Op naar een mooie tp!! Rust goed uit.

Charlotte, welkom hier!

Zara, spannend morgen. Laat je even weten wat je hcg waarde is? Ben benieuwd!!!

Lieve groetjes

noor

Geplaatst

Charlotte, je kan te vroeg getest hebben, het HCG kan verdund zijn door het vele water dat je hebt gedronken of je kan niet zwanger zijn. Het is helaas zo dat je pas zekerheid hebt bij de bloedtest of als je voor die tijd ongesteld wordt wat ik niet voor je hoop. Nogmaals sterkte, die laatste dagen zijn echt een verschrikking.

Kris, voor jou geldt in principe hetzelfde met die uitzondering dat je zelf het beste weet of het wel of niet goed voelt. Jij geeft aan dat het niet goed voelt en daarom wil ik je nu alvast heel veel sterkte toewensen!

Noor, wat kan jij toch alles weer mooi verwoorden. Vooral je één na laatste post hier.

Geplaatst

Anne, ik zei van te voren ook erg stoer dat ik in de tweede week zou weer zou gaan sporten. Ik heb ook al erg veel last gehad van een zwaar gekneusde teen waardoor ik al 5 weken niet heb kunnen sporten en zou dan deze week weer beginnen. Maar ik ben nog niet gegaan. Vandaag zou ik naar zumba gaan, en hoe dichter ik bij de tijd van de les kwam hoe minder zin ik had. ik ben uiteindelijk toch maar net gegaan. Vind het toch een beetje eng.

Geplaatst

Kris, dat klinkt wel eng. Hoop dat het nog kan veranderen…

Ik snap je gevoel van ‘we stoppen ermee’. Ben er ook zo onwijs gaar van. Veel sterkte joh. Laat je nog even weten of je nog definitief test oid? Digi hug!

Charlotte, balen he, dat je al getest hebt. Ik heb dat ook een keer gedaan, maar het zegt gewoon helemaal niets, je gelooft het toch niet 100% en gelooft het pas op de officiële testdag of als je echt ongie bent. Hoop toch dat het bij jou nog goed komt!

Marlijnne, spannend joh!!!

Zara, voor jou ook spannend he! Ik hoop met je mee voor een bevestiging en een dubbel en dwars hcg!

Ik heb het trouwens nog even nagezocht om het zeker te weten of ik het me goed herinner. Maureen en Juliaantje zijn helaas al eerder van het bankje af gevallen.

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden