Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@Armanda; die pijn van de punctie herken ik ook wel, maar was voor mij minder heftig als ik jou zo lees. Vooral ook na te hebben gezeten en dan weer opstaan voelde ik het. Sterkte!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annemarie, welkom hier en inderdaad hoe lastig om niet mee te schrijven. Dit forum werkt redelijk verslavend.

Gebruik jij Utrogestan? Als ik je verhaal zo hoor (maar ik ben dus absoluut geen dokter! Wel ervaringsdeskundige) lijkt je verhaal op een innesteling. Bij een innesteling kun je wat bloed verliezen en door de Utro kleurt dat roze. Waarschijnlijk vandaag verder geen bloed verloren? Sterkte met de vreselijke wachtweken.

Hildever, hoe is het nu bij jou? Je zal vast erg geschrokken zijn vanmorgen. Knuffel voor jou.

Kinderwens, zwangerschapsverschijnselen en menstruatievoorbodes lijken heel erg op elkaar. Jouw krampen kunnen dus ook heel positief zijn. Zonder erge krampen en rood bloedverlies je zeker nog geen zorgen maken.

Marlijnne, goed nieuws voor jou! Het is jullie gegund!

Sannetim, adviezen verschillen per ziekenhuis. Ik zou dus even contact opnemen met je ziekenhuis en goed luisteren naar je lichaam.

Ik had na een tijdje stofzuigen bijvoorbeeld last van mijn rug en dan stopte ik dus ook.

Armanda, Jippie! 2 emmy,s binnen. You go girl! Houd je positieve gevoel vast! Ondanks mijn slechte startpositie ben ik ook positief gebleven en je kent het resultaat.

Zit je nu weer op de bank met je bonbonbloc en andere lekkerheden?

Als je twijfelt over de pijn altijd even je ziekenhuis bellen maar ik heb ook altijd lang last van de puncties.

Maaike, ook voor jou welkom hier en ik weet zeker dat je hier steun gaat vinden.

Ik had vandaag weer een spannende dag achter de rug want ik moest bloed laten prikken om te zien of mijn HCG voldoende gestegen was.

Precies een week geleden was het 280 en nu was het al 3400. Dat schijnt heel erg goed te zijn. Maar laat mij eerst maar een goede echo zien dan geloof ik het pas.

Geplaatst

@ Mijnbaby, Ik heb niet zo'n boekje gehad. Zal eens kijken of hij ook online staat dan.

@ Sannetim, ik werk in de kinderopvang. Mij is gezegd dat ik niet mag tillen en moet uitkijken met sporten. Verder gewoon doen waar je je goed bij voelt.

@ Elke, leuk dat we samen lopen! Spannend allemaal he! Konden we maar even in de toekomst kijken. Ik heb geen datum gekregen wanneer ik mag testen. Ik test gewoon ergens volgend weekend.

@ Jrn, fijn dat je woensdag ook op het bankje mag plaatst nemen. Su6!

@ Juliaantje21, spannend zeg! Nog heel even en dan mag je testen.

@ Marlijnne, heel veel plezier morgen bij de terugplaatsing! en welkom op het bankje natuurlijk.

@ Esly, hopen op een mooie uitslag morgen!

@ Armanda, joehoeee 2 aan boord! probeer dat positieve gevoel vast te houden meid!

@ Maaike1980, hoe oud is je zoontje als ik vragen mag? Nog even en dan mag je ook op het bankje!

@ Zara, jij bent zwanger zie ik? Gefeliciteerd!!!

Ik weet het even niet zo goed meer hoor.. Ik wordt hier zo onzeker van. de hele dag wel bruin verloren. het is nu niet roze meer, maar echt donkerder. Toen ik net naar de wc ging was het echt bloed met sliertjes :( Kan toch niet dat het vanaf dag 2 al niet goed gaat? Ik kan op google ook niks wijs worden met dat innestelingsbloed. Hoeveel is dat dan? En hoe lang houd dat aan? De hele dag door heb ik krampjes onder in me buik. Er gebeurt wel wat, dat is 1 ding wat zeker is. Maar of het nou een innesteling is of een heeeeele vroege menstruatie? Ik ben eens op dag 6 beginnen met bleoden na een terugplaatsing en toen wilde de gyn het eerst niet eens geloven. Het was veel te vroeg volgens hem.

Pfff Sorry hoor,.. maar weet het echt ff niet meer :(

xxx Annemarie

Geplaatst

Hoi Anne-Marie,

Ik snap je onzekerheid, maar denk net als Zara dat het misschien juist een innestelingsbloeding zou kunnen zijn? Het zou echt wel supervroeg zijn om nu al ongesteld te worden. Maar ja, ik heb het ook hoor, als ik ook maar iets zie wat op bloed lijkt en ik zit in de wachtweken.........pfffffff........heftig meid! Ik hoop voor je dat het heel snel ophoudt en je over een dag of 10 een positieve test in je handen hebt! Sterkte!

Liefs Esly!

Geplaatst

Kun je in het weekeinde je ziekenhuis bereiken Annemarie? Verlies je zoveel bloed als bij een menstruatie? En het is niet helderrood?

Bij een innestelingsbloeding verlies je volgens mij maar een klein beetje bloed maar nogmaals probeer je ziekenhuis morgen te bereiken.

Sterkte!

Geplaatst

Ik heb vanmiddag al geprobeerd te bellen, maar kreeg de voicemail dat ze tot 12uur te bereiken waren. Ik loop in Meppel in samenwerking met Zwolle. Misschien moet ik morgen eens proberen naar Zwolle te bellen. Ik voel me helemaal niet lekker. En moet ook zeggen dat ik er niet gerust op ben. Straks is er heel wat anders aan de hand ofzo...

Natuurlijk hoop ik op een innestelingsbloeding, dat zou toch helemaal te gek zijn!

Lief dat jullie zo snel reageerden hoor!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar zoals het er nu naar uitziet ga ook ik in april op het wachtbankje!

Aanstaande maandag heb ik de punctie, er worden waarschijnlijk 7 follikels aangeprikt.

Niet zo veel, maar de vorige keer zijn er maar 9 aangeprikt, waren er 4 eitjes en maar één was er bevrucht geraakt. En in één keer raak!! Met recht een wondertje! Het was wel al de tweede ronde. De eerste ronde werd voortijdig afgebroken en ik moest geopereerd worden. Ik hoop dat ik nu weer net zo veel geluk heb!

Tot nu toe loopt alles volgens plan, 8 maart lucrin depot, 30 maart gestart met Gonal 150 ie, en vandaag gehoord dat de punctie a.s. maandag is.

Ik zie er niet tegen op, de vorige keer vond ik het erg meevallen. Na de punctie wordt het pas echt spannend!

Succes allemaal met het lange wachten!

groetjes Dani81

Geplaatst

Zou morgen zeker proberen Annemarie. Misschien beide ziekenhuizen? Ik weet dat ons ziekenhuis bijvoorbeeld in het weekeinde te bereiken is tussen 11 en 12 ivm punctieuitslagen. Misschien is dat bij jouw ziekenhuis ook zo? Zou het zeker proberen. Anders misschien langs je huisarts als je het niet vertrouwt.

Nogmaals heel veel sterkte!

Naomi, wat ben je toch een schat! Dank je wel. Knuffel terug xXx

Sylvie, jij ook bedankt. Denk dat het de komende 8 maanden nog spannend blijft (als ik dat mee mag maken natuurlijk). Wens jou ook toe dat je snel aan de beurt mag zijn.

Dani, welkom hier! 7 is een mooi resultaat hoor. Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit en in dit geval moeten er toch zeker een paar mooie bij zitten.

Succes maandag! Hoop dat het weer meevalt.

Geplaatst

Thanks, Zara! We gaan het zien!

Ergens heb ik het gevoel dat ik niet twee keer zoveel geluk kan hebben, maar dat hoop ik natuurlijk stiekem wel!

Als alles volgens plan verloopt, dan is donderdag de 14de de terugplaatsing en zal ik ergens eind deze maand weten of het gelukt is.

Het is anders als bij de eerste poging, maar toch wel weer spannend!:gekruiste vingers 4

Extra spannend omdat deze keer niemand weet dat we bezig zijn...

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Goedemorgen dames!

Armanda; hoe gaat het nu met je? Pijn al wat minder?

Dani; welkom!

Zara; goed zeg! Fijn!!

Hier heeft de menstruatie niet doorgezet, verloor na de krampen een beetje (heel klein beetje) rozig bloed bij het afvegen en daar is het bij gebleven. We blijven hoop houden!! En natuurlijk van het mooie weer genieten.

Lieve groetjes van mij

Gast Kinderwens7
Geplaatst

oh ja Annemarie: hoe gaat het nu? Heb je al telefonisch contact gehad? Ik hoop dat het net als bij mij gauw verdwijnd!

Geplaatst

Zo even 1 dagje niet hier geweest en bijna niet meer bij te houden, zeker niet vanaf een ipad...

Charlotte heb je verder nog getest?

Zara, van harte met je mooie hcg waarde. Rustig blijven nu he.. Ik zat ook zo te stressen naar de eerste echo en ik was daar nog niet buiten of ik begon te stressen voor de 12 weken echo... serieus! Probeer even te genieten van het moment. We zijn allemaal jaloers op je! Op een leuke manier hoor, we gunnen je het ontzettend!

Ruth alvast succes met je gesprek de 12e

Nes is het vandaag je testdag?

Annemarie welkom! Hoe gaat t nu?

Poezebeest van harte gefeliciteerd!!! Wat heerlijk voor jullie!

Kinderwens hoe gaat het nu? nog steeds goed?

Sannetim, niet tillen en niet stofzuigen heb ik hier gelezen....

Jrn welkom op het bankje!

Juliaantje hoe gaat het nu? nog iets te zien?Marlijnne...jiiiiiiiipppppppie! van harte met je tp!

Armanda my girl..!! well done!! Van harte!!! Het is je zo gegund!

Welkom maaike en dani! heel veel succes!

Hier alles rustig. Morgen 14 dagen na de punctie, woensdag testen...

Groetje

noor

Geplaatst

Annemarie,

Wat een klote situatie. Die wachtweken zijn al zo onzeker en met licht bloed verlies is het al helemaal een hel!! Ik zou idd ook denken aan een innestelingsbloeding, maar die duren nooit zo lang. Ik hoop voor je dat het inmiddels gestopt is. Hoop dat je het ziekenhuis nog te pakken krijgt.

Kinkderwens,

Was fijn dat bij jou de bloeding is opgehouden!!!

Noor,

Voor jou nog maar een paar dagen wachten... Spannend hoor!! Hoe voel je je?

Hier alles goed. Zit nu op wachtdag 4 en voel me prima. Weet niet wat ik er van moet denken. Tijd zal het leren...

Dames, geniet van de zon dit weekend!!!

Liefs Elke

Geplaatst

dames wat ontzettend spannend hier, allemaal heel erg veel succes!!!

Zara, dat is in ieder geval al een erg mooie stijging inderdaad, super!!!! op naar de eerste echo, je hebt trouwens een prachtige banner!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis en van de 8 eicellen hebben we 6 bevruchtingen die ook alle 6 goed lijken te delen! Echt geweldig dus!! Maandagmiddag hebben we de terugplaatsing van 1! Weer een stapje dichterbij!

@Annemarie; heb je al contact gehad met het zkh? Ik ben net gebeld door Zwolle en als ik me niet vergis zijn ze er in het weekend tot 13 uur. Ik hoop zo dat ze je een beetje kunnen geruststellen!

@Marlijn; hoe gaat het bij jou? Vanmiddag is het zover he? Hou je een plekje voor me vrij?;-)

@alle wachtende dames; veel succes met wachten, het lijkt erop dat ik maandag bij jullie kom zitten!

@alle dames; fijn weekend gewenst!

Liefs Esly!

Gast Kinderwens7
Geplaatst

noor; het gaat nog steeds goed (dus het blijft spannend!!) Geen krampen meer en nu maar weer afwachten..nog een dikke week...spannend! En jij mag al eerder testen...spannend zeg!

Ik hou het in de gaten ;-)

Geplaatst

Esly wat een goed bericht joh! Nou daar kan je wel bij ontspannen.

Kom maandag maar op het bankje zitten!

Noor... tik... tak... tik... tak... het komt voor jou echt heel dicht bij!

Kinderwens, ik heb nog even veel pijn als gister maar iig niet meer dan gister, gelukkig.

Het voelt als spierpijn overal, maar het is wat anders en dat is wel een beetje eng. Maar goed, dag voor dag zal het beter worden hoop ik.

Als er maar een babietje uit ontstaat, wil ik alle pijn met alle liefde dragen! :-D

Ik ga weer naar een terrasje met een vriendin

c u later!

Geplaatst

Armanda, doet het ook pijn als je gaat plassen? ik heb nl 1x overstimulatie gehad, kreeg ik na de punctie, komt door pregnyl. Dat voelt ook heel gek kon het niet thuisbrengen. mijn gyn zei bij de tp dat hij op de echo kon zien dat ik wat overgestimuleerd was. Grote eierstokken. Bij t plassen zat dat in de weg, en ook als ik ging zitten.

T zou kunnen dat je dat misschien voelt? Ik weet het ook niet zeker hoor maar bel anders even met je zkhs. Dat je geen ontsteking aan het krijgen bent ofzo..

Esly, hadden ze er zo veel zin in joh?!! Geweldig!! nou dan heb je maandag wat te doen!

Goed zo annemarie, laat het ajb innesteling geweest zijn!!!

Fijne dag

noor

Geplaatst

Hoi allemaal, wat een prachtig weer hebben we vandaag gekregen!! Zo nog snel even de stad in en dan ga ik lekker genieten van de zon. Vandaag is het een week geleden dat de embryootjes teruggeplaatst zijn, dus we zijn op de helft!

Zijn jullie trouwens ook zo opgeblazen van al die hormonen? Is echt erg hier. Lijkt wel of ik al 3 maanden zwanger ben :S. Terwijl ik tijdens deze maand juist heel weinig gegeten heb, omdat ik niet echt lekker was van de spuiten en de bollen. Haha als het goed gaat met de tp wordt het natuurlijk alleen nog erger, maar ik vind 't wel maf dat m'n lijf zo sterk reageert op die hormonen.

@ Annemarie, ik heb vanaf het begin hetzelfde als jij. krampjes, steken. misschien hoort 't erbij?

@ Hildever, wat spannend maandag testen, kun je je nieuwsgierigheid bedwingen en echt niet eerder testen?

@ Juliaantje, jij bent ook maandag aan de beurt he!! Ik duim voor jullie!!

@ Marlijne, succes zo direkt! Laat je even weten hoe 't gegaan is?

@ Kinderwens, dat klinkt als een innestelingsbloeding dan...dat zou echt heeeeel goed nieuws zijn!!

@ Esly, wat een mooie score hebben jullie!! Niet alleen eitjes om terug te plaatsen maar nog embryo's ook! Dat is echt super!

@ Zara, wat een mooie HCG Score!! Ben heel blij voor jullie!! Lekker genieten van 't mooie weer nu.

@ Dani, 7 is toch een heel mooi aantal! Wij hadden maar 4 folikels, 3 eitjes en 2 embryo's. Je bent bij ons vergeleken dus topscorer haha

@ Armanda, hoop dat je je snel wat beter voelt! Ik vond de napijn ook vrij heftig. De punctie zelf viel me reuze mee, maar de naweeen wat minder :(.

Geplaatst

He girls. Ik wacht nog even een dagje af. Ik zit nog onwijs veel op de bank, ook vanwege mijn geneusde stuitje, dus mocht t een overstimu zijn, rust neem ik toch al ;-)

Een vriendin heeft overstimu. Moet nu al voor de vierde wk thuis blijven.

Ik ben project manager en kan eigenlijk echt niet langer wegblijven dan een week! Lijkt me echt niet tof. Hoe lang duurde het bij jou Noor?

Geplaatst

Niet zo lang, ik was niet zwanger. Als het erger zou worden rond dag 3 a 5 na de tp zou dat volgens mijn gyn betekenen dat ik zwanger was. Want dan ga je nog hcg extra aanmaken.

sterkte in elk geval

Lieve groetjes

noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden