Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 292
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lekker aan het genieten melis???

Ik heb me vanavond weer aangemeld,morgen wordt ik gebeld wanneer de eerste echo dag zal zijn, ik verwacht volgend weekend ergens, hmmm een cyclus van 20 dgn deze maand, eitje dus zo rond cd 4/5 a gesprongen, raaar, ongi intussen al aardig begonnen grrrrrr

Geplaatst

Nou hier weer flink teleurgesteld, geen plek voor ons, ben kwaad en teleurgesteld, waarom wij nou weer!!!!!

Heb wel een gesprek gevraagd niet voor het wachten maar om te vragen of ik 2 cryo's teruggeplaatst mag krijgen, dit om de kansen te verhogen aangezien al 2 mooie cryo's niet zijn blijven zitten.... Hoop het zo, en ze kunnen niet garanderen dat er volgende maand wel plek is!! En dat er meerdere zijn die 2 mnd moesten achter elkaar moesten wachten.

Het gesprek staat voor 13 maart, na de eerste volgende tp zal pas eind maart zijn, dus weer wachten........

Geplaatst

Saba, wtf! Geen plek? Wat is dat voor k reden?Tjee....Ik zou ook zeeeeeer boos zijn!Tssk!Sterkte, met wachten enzo! En ik hoop dat er twee terug mogen dan!Xx

Geplaatst

Ja ik snap er ook niks van, ben echt zo kwaad,weer 2 mnd verder, afgelopen maand eitje gemist, en nu moet ik weer verslaan grrrrrrrr

En ze zei ook nog dat het mischien volgende maand ook wel zo kan zijn dat er geen plek is!!! Wat kan ik doen???

Nou dan maar hopen op 2 en de kansen zo te vergroten, ik vind het allemaal wel weer raar hoor,en zijn zoveel dames en ik moet in 5 mnd tijd al 2 x overslaan.......??

Waar selecteren ze de dames uit die moeten wachten, leeftijd???? Ik wacht ook al 2 en een half jaar,mijn wens is ook heeeel groot!!!!

Aantal cryo's is het niet want de vorige keer dat ik moest wachten had ik er maar 1 in de vriezer.

Zijn nu bijna een jaar verder met de mmm en heb maar 3 tp gehad, ook door andere omstandigheden natuurlijk maar ook al 2 x moeten wachten!!!

Na ja duimen dat het gesprek iig 13 maart positief voor ons wordt!!

Xxx

Geplaatst

We hebben een brief gestuurd naar het vu, gericht aan het bestuur, ben benieuwd of we nog een reactie krijgen....

Hoop het wel, ze raden dat ons aan tijdens het telefoongesprek waar mij werd meedegedeeld da er geen plek was.

Ben benieuwd.....

Geplaatst

Zal mij benieuwen wat voor reaktie je krijgt op de brief.

Bij ons zeiden ze, er is per dag voor 12 plek op de ivf afdeling, iedereen boven de 12e plaats moet overslaan.

Alleen heet "voordeel "van verse poging is dan dat ze beetje kunnen schuiven met de planning dat je toch aan de beurt komt, dagje langer of korter spuiten zeg maar.

Ik moest 1 dag langer spuiten toen zodat ik uit kwam met ene plek voor een punctie.

Maar ja dat kan met cryo niet.

• 2 weken later...
Geplaatst

@ Saba26. Ik zit ook bij het vu en ik heb ook 1x moeten wachten omdat er geen plek was. Woest was ik omdat ze ook nog eens niet gebeld hadden. Gelukkig is het uitgesproken, maar ik heb flink mijn gal gespoten tegen ze.

De reden was, zo is me later in een goed gesprek verteld, dat iedereen een keer moet wachten.... Als je steeds met de vlo meegaat, heb je mazzel. Maar er komt een dag dat je moet wachten. Bij mij was er ook een andere reden. Ik verwachtte afgelopen dec een TP, maar er waren 25 aanmeldingen voor die dag en ja dat is een beetje veel en het was dec dus (al willen ze het niet toegeven) minder personeel... Achteraf vond ik het niet erg in dec. Het is toch een stresseerde maand. Na dec hebben ze het steeds weer gezegd dat het kan zijn dat je weer moet wachten. Bij mijn laatste TP heb ik gesmeekt, omdat het me laatste is. Helaas moet ik nu weer een nieuwe poging doen.

Geplaatst

Anna, ja ik begrijp dat iedereen een keer moet wachte, maar hoe kan het binnen 6/7 mnd dat WIJ al 2 x moeten wachten,hoeveel dames zijn er??? Als iedereen een x moet wachten dat zou ik nog laaang niet aan de beurt moeten zijn!!! Ik heb een brief gestuurd, ben benieuwd of ik daar nog een reactie op krijg....? A.s een gesprek om te vragen of ik ipv 1, 2 emmy's teruggeplaatst mag krijgen, ik hoop het, voor mijn gevoel verhoogt dat de kans, aangezien al 2 super mooie cryo's beide niet ingenesteld zijn :(

Melis, hoe gaat het met jullie?? Wat zal het fijn zijn je eigen baby!!! Ik weet niet wanneer ik voor de volgende mag, aangezien mij aan de telefoon verteld werd dat het ook niet zeker is of a.s maand wel plek is grrrrr, maar heb wel voorrang..... Hmmm jaja. Verwacht ong. volgende week me menstruatie, dus ben benieuwd!

Geplaatst

Wat een drama in het VU als ik jullie verhalen zo lees, zo'n slechte ervaring heb ik nooit gehad met ze.

Ik hoop voor jullie beiden dat jullie de eerstvolgende keer wel geholpen kunnen worden, elke maand is er tenslotte weer 1!

Hier gaat alles goed, kleine Vince is zaterdag alweer 3 weken oud, de tijd vliegt. Het is nog erg onwerkelijk dat hij van ons is en altijd zal blijven. Zeker omdat ik een makkelijke bevalling heb gehad en een eventuele pijn mij niet herrinert aan de bevalling, is het soms erg moeilijk om te geloven dat IK hem op de wereld heb gezet, heel bizar!

Vince is een schatje, we zijn enorm blij met hem en heel erg trots!

Dat jullie wens ook maar zsm mag uitkomen, het is echt een godsgeschenk!

Geplaatst

Super, dat geloof ik, fijn dat de bevalling ook mee viel!!!

Ja echt een drama in het VU, tot op heden nog geen reactie om mijn brief...??

A.s dinsdag een gesprek of ik 2 cryo's teruggeplaatst mag krijgen, wat denken jullie....??

Best zenuwachtig, hopelijk eindelijk iets wat meezit!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou ik heb een heel goed gesprek gehad, we hebben nog 3 cryo's van mooie kwaliteit,die worden apart teruggeplaatst, daarna die met 2 in een rietje mischien wel allbei mits ze goed ontdooien natuurlijk!! Wel kom ik in de artsenboek, ik krijg dan de echo's alleen van artsen zodat wij beter in de gaten gehouden kunnen worden.

Ook ga ik ovulatie testen gebruiken zodat we de tp nog beter kunnen plannen. Ben benieuwd n maak i.i.g deze maand veel kans om een cryo tp te krijgen. En de eerst volgende is weer van super kwaliteit met compactie...... Spannend nog een paar dgn en kunnen we ons weer melden!!!!

Geplaatst

Zitten weer in de race, wordt vanmiddag gebeld en ga er deze keer niet van uit dat we weer niet mogen starten, mijn laatste tp is in januari geweest en het wordt nu al april...... Pfff dan zal ik uitgerekend zijn in december hmmmm koude maand haha

Ga trouwens donderdad met acapunctuur beginnen, heb een hoop gelezen, wie weer is dat de oplossing.......

Geplaatst

Saba, ik duim voor je.Ik heb ook hele goede verhalen gehoord over acupunctuur. Ik heb Shiatsu gedaan, omdat ik nogal heftig reageer op acupunctuur. En dat heeft positief uitgepakt. Ben vantevoren en op de dag van de terugplaatsing geweest.

Geplaatst

Thx anita, ik ga donderdag voor het eerst,gelukkig kon ik snel ingepland worden aangezien ik gister pas gebeld had naar de praktijk.

Hopelijk binnen 3 wkn een tp..... Voor jou positief uitgepakt, Super!!!

Geplaatst

Vanmorgen echo gehad, bs maar liefst 8,8 echt super mooi, eitje alweer 18 en eisprong dus zelf alweer in gang gezet,dit was getest door middel van een urine testje hmmmm raar, gaan we weer dacht ik, maar ik ga vv wel de pregnyl spuiten 10.000e. Dat voelt voor mij gewoon beter!!

En de 3x 1500 bijspuiten en daar begin ik maandag al mee!!

Maar cryo wordt zondag dus uit de vriezer gehaald, en maandag bellen voor diezelfde dag tp. SPANNEND!!! Maandag en dinsdag lekker vrij.

Vrijdag nog accapunctuur doen, en dan dinsdag na de tp, zodat het blijft zitten..... Zei hij tegen mij :) hope sow!!!!!

Duimen weer..........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden