Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou toch nog ongi geworden op dag 28 helaas, maar eigenlijk wisten we dat natuurlijk al een beetje :)

Dus aangemeld en 10 Januari krijg ik een echo. Denk als het zoals de vorige keer verloopt rond 19 Januari de tp te hebben.

Joehoe spannende tijden komen weer, neem ik heerlijk vakantie om lekker rustig aan te doen.

Liefs saba

• Reacties 292
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook de beste wensen, Saba eindelijk ongi of ja liever niet natuurlijk, maar je bent weer aangemeld voor een cryo, nieuw jaar nieuwe kansen met een mooi aantal cryo's achter de hand.

Geplaatst

Goedenavond,

De echo vanmorgen was prima! Slijmvlies mooi te zien,baarmoeder mooi gesloten ( geen vocht ) donderdag volgende echo, denk vrijdagavond de pregnyl, en dan woensdag of donderdag de terugplaatsing. Mag ook de utrogestan bolletjes gebruiken, dat moet 2 dgn na de pregnyl en dat is 4 dgn voor de terugplaatsing.

Mocht ook kiezen voor de pregnyl,maar de bolletjes hebben de vorige keer ook zijn best gedaan,dus nu hopelijk iets beter :)

Hoe gaat het met jullie? Schiet al op he!

Liefs saba

Geplaatst

Spannend Saba!!

Hier alles rustig, laatste loodjes zijn begonnen en dat merk ik wel. Snel buiten adem, lichamelijk moe, minder energie!

Maar nog 8 weken en dan is onze wonderprins op de wereld!

Laat je ff weten wanneer de tp daadwerkelijk is?

Geplaatst

Wat goed zeg Saba, er komt weer een tp aan, fijn dat alles er zo mooi uitziet.

Spannend over een week weer in de ww, we gaan weer duimen.

hier net zo al Melsi, het begint ook zwaar te worden, nog een weekje of 9 dus schiet ook al wel op :-)

Geplaatst

Ja spannend he dames,nog even en jullie hebben een mooi wondertje in jullie handen!!!

.

Ja hopelijk blijft hij nu goed plakken,spannend we gaan dan inderdaad de ww weer in.

Maar wat denken jullie,zal ik de pregnyl spuiten ( 3 x 1500e ) of de utrogestan bolletjes gebruiken dit keer?

Geplaatst

Ik heb alleen ervaring met de Utrogestan bolletjes na de tp. De keer dat je verse emmy is blijven zitten had je ook de Utrogestan bolletjes toch? In dat geval zou ik daar weer voor kiezen denk ik..

Succes met beslissen!! :-)

Geplaatst

Het maakt volgens mij helemaal niets uit, ze doen hetzelfde.

Ik heb ook bij mn ivf utrogestan gebruikt, maar ik zou bij mn 2e ivf pregnyl gespoten hebben, ik was allergisch voor de utrogestan.

Ik zelf zou ook liever doorspuiten dan die vreselijke bollen in doen, maar wat jezelf een goed gevoel geeft moet je doen.

Geplaatst

Echo was weer goed, zaterdag weer een echo, dus dan wordt het zaterdag de pregnyl en donderdag of vrijdag de terugplaatsing. Dat ga ik zaterdag nog even goed vragen,en wanneer ik dan met de utrogestan bolletjes moet beginnen,

Had vandaag gevraagd of het niet beter was of ik de pregnyl zal gebruiken,maar her heeft idd dezelfde werking.

Dus gaan we daar gewoon voor, en dan ik er ook wat langer mee door gaan :)

Geplaatst

Ik heb er overigens de terugweg wel heel lang over gedaan grrrrrrr iemand heeft de velsertunnel aan gort gereden, dus die was geheel afgesloten,had ik maar afslag heemskerk genomen.

Ma ja daar kwam ik te laat achter dus kon de afslag ymuiden nog pakken, en via de sluizen, ma ja zo dacht iedereen erover............. Ma ja wel weer heel thuis gekomen haha

Geplaatst

Fijn dat de echo weer goed was!

Neem aan dat ze weer 1 cryo gaan terugplaatsen?!

Hoop voor jullie dat de cryo deze keer goed blijft zitten en mag uitgroeien tot een mooi kindje.. :):)

PS; Nog steeds kans om samen zwanger naar de 9-maanden beurs te gaan, haha!

Geplaatst

Helaas mag ik er maar 1 inderdaad, ma ja heb nu iets meer vertrouwen, ook omdat ik de utrogestan ga gebruiken,en vit e / visolie / foliumzuur gebruik en ook 100% granaatappelsap ga drinken 1 glaasje per dag, walnotenolie en tarwekiemolie 1 theelepeltje per dag. Kortom genoeg gezonde dingen en niet te vergeten fruit elke dag iets.

Hoop dat hel allemaal gaat werken idd.

En dit zal ong. bijna de laatste kans zijn om samen zwanger naar de 9 mnd beurs te gaan ........ Hopefully

Geplaatst

Ik snap je heel goed, 'helaas plaatsen ze er maar 1 terug'. Dat heb ik ook altijd gezegd. Maar nu ik zwanger ben, ben ik heel blij dat ze er maar 1 hebben teruggeplaatst. Een tweelingzwangerschap is enorm zwaar en kan voor meer complicaties zorgen.

Ik duim voor je dat alles tijdens deze tp voorspoedig mag verlopen!

Geplaatst

Fijn dat alles goed is en je volgende week een tp heb.

Ik was blij dat we bij ons het zh er gewoon 2 geplaatst mochten hebben, maar ik had ook geen cryo's en waarschijnlijk zou ik ook geen cryo's krijgen, dus ja dan heb je 3 kansen en meer niet dus dan maar optimaal benutten.

Balen van die tunnel zeg.

We gaan weer voor je duimen :-)

Geplaatst

Ja tuurlijk!! Vind het ook leuk dat jullie nog naar mij willen luisteren ;)

Ik vind meeschrijven in een topic vaak te druk, en je moet zoveel reageren,voelde me altijd een beetje verplicht wat terug te sturen,soms zat ik de hele avond op 't forum haha,ik vond het wel leuk alleen manlief vond dat niet zo gezellig.

Dus daarom ben ik blij dat ik hier nog wat kan neer zetten,en dat jullie ook nog gezellig meekletsen!! En soms lees ik mee op 't wachtbankje, en reageer ik. Maar schrijf niet actief mee,dit ga ik wel doen als ik in een uitgerekend topic kom,daar trek je toch een tijdje mee op,dat lijkt me super gezellig!! Ma ja helaas moet ik daar nog even op wachten.......

Ga het wel steeds moeilijker vinden om 'niet' zwanger te zijn, en het niet wetende of het ooit zal gaan lukken,vind het zo spannend allemaal!!

En ook omdat me zussen ook nu alle 3 een kindje hebben sinds kort( allemaal in een aantal maanden geboren, twee verschillen maar een week) ik val er een beetje buiten voor mij gevoel.

Ma ja hoop dat ik me er snel bij kan sluiten, ik kan niet wachten!!!!

Laat me maar lekker ziek zwak en misselijk zijn,ik heb er alles voor over!!

Ook weer gestopt met roken, pfffff dat vind ik wel zwaar hoor!!! Zeker met alle spannende momenten ma ja, ik MOET!!!

Ik moet er meer voor doen als een ander( daar weten jullie alles van!) zo is het nou eenmaal balen ma ja!!

Genoeg gezeurt, laten we maar snel naar de dag gaan als ik te horen krijg dat ik een tp heb omdat me cryo goed de vriezer is uit gekomen :) positief blijven haha

Liefs saba xxx en jullie ook heel erg bedankt!!

Geplaatst

En het liefst zo ik er 2 teruggeplaatst krijgen ben zelf 1 van een drieling, en een tweeling vinden wij ook helemaal niet erg ( buiten de gevaren om) natuurlijk, dan zijn we gelijk klaar om het maar zo te zeggen!! Geen mmm meer.

En je hebt ook meer kans denk ik,als er iig 1 blijft zitten.

Geplaatst

Jeetje saba, wat bijzonder dat je er 1 van een 3ling bent, ja snap dat het dan helemaal bijzonder zou zijn als jullie allemaal ook redelijk vlak na elkaar een kindje krijgen.

Ja en met een 2ling je bent gelijk klaar ja.

Wie weet deelt die cryo zich :-)

Je heb zoveel cryo's kan me echt niet voorstellen dat jullie topper daar niet in zit.

En als je eenmaal zwanger bent, dan ben je alles ervoor dat het zolang geduurd heeft zo vergeten.

vind het ook leuk om te weten hoe het gaat en hopelijk mee te lezen dat je een mooiet test in handen heb.

Geplaatst

Jazeker heel bijzonder, alleen is helaas ons drieling zusje met 8 mnd overleden, we hadden alle 3 nekkramp ( hersenvliesontsteking ) en zij was te laat geholpen, was ook s'nachts gebeurt. Alle baby's worden tegenwoordig tegen dat allemaal goed ingeent,dus dat is wel fijn, vroeger was dat natuurlijk allemaal anders!

Me moeder is overigens zwanger geworden op de natuurlijke wijze van ons 3, me vader wilde graag een jongetje( naast mijn andere 2 oudere zussen ) toen ze hoorden dat het er 3 waren dachten ze daar zit vast een jongetje tussen hahaha maar nee weer 3 meiden haha evengoed super blij natuurlijk, maar zijn daarna niet verder gegaan voor een jongetje haha.

Tijdens de onderzoeken in de polikliniek vertelde de arts mij ook omdat ik mijn eisprong vroeg in m'n cyclus heb dat ik ook een grote kans had gehad op een tweeling als het op de natuurlijke wijze zou gebeuren.

En ind wie weet gaat de cryo delen....... Thxx voor jullie steun, en hopelijk zit hier ons kanjer tussen.

Liefs saba

Geplaatst

Wat erg dat je zusje overleden is, en dat jullie nekkramp hadden, heftig hoor.

Arme vader met een nest vol meiden :-D

Het zit in je genen he meerlingen :-)

maar wat heeft een vroege eisprong met een meerling te maken???

Tuurlijk zit jullie kanjer hiertussen.

x ( graag gedaan de steun )

Geplaatst

Ik weet niet precies wat dat er mee te maken heeft maar dat vertelde de gyn ons tijdens de onderzoeken, omdat je een korte cyclus heb heb je meer kans op 2 eitjes tijdens een cyclus.....?? Zoiets vertelde ze ons, maar goed het maakt iig voor ons toch helemaal niks uit,want bij ons zal het toch niet zomaar gebeuren..

xx

Geplaatst

Nou echo vanmorgen anders dan ik verwacht had, wat er wel heel goed uitzag was mijn baarmoeder, slijmvlies heel mooi te zien in 3 lagen en dik, alleen was mijnneitj al 18 mm dus wat de arts al dacht is dat mijn lichaam al bezig was me de eisprong, dus moest ik urine afgeven en 10 min wachten.

Er wordt dan een test gedaan op een bepaalde waarde , die was dus positief.

Dus mijn lichaam was al bezig met een eisprong, nu hoef ik dus geen pregnyl te spuiten, en gaat alles in mijn eigen cyclus, dit was heel goed zei de arts........ Na ja ik ben er niet echt gerust op,ik dacht dat de pregnyl juist goed was voor de cryo?? Na ja het zal wel goed zijn...??

Dus nu wordt vanaf gister berekent ( alsof ik gister de pregnyl gespoten had) en dus 6 dgn daarna een terugplaatsing.

Dit is dus donderdag, spannend, tussen half 10 en 10 u bellen voor dezelfde dag een terugplaatsing.

Wordt weer duimen draaien, pleaseeeee kom goed uit de vriezer :)

Heb lekker vakantie vanaf aankomende dinsdag t/m 5 februari.

Lkkr hoor, lkkr niksen en aanmezelf denken!!

xx

Geplaatst

En by the way mag ik morgen beginnen met de utrogestan bolletjes.

3 x 2 gewoon, weet alleen niet meer om de hoeveel uur het was??

Geplaatst

Nou als de arts zegt dat het alleen maar goed is in eigen cyclus zonder de pregnyl ( die zorgt inderdaad alleen voor de eisprong ) dan moet je dat maar aannemen, maar ik weet nog bij mijzelf als ik een iui had die afweek van wat ik gewend was voelde dat niet echt goed terwijl dat helemaal niet gegrond is.

Volgens mij was om de 8 uur de bolletjes indoen. 3 x 8 = 24 uur

Lekker dat je 2 weken vrij heb, spannend donderdag de tp en er is echt wel een tp donderdag.

Hoeveel cryo's heb je ook alweer???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden