Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo meiden.

na de vorige punctie hadden we 2 bevruchte eitjes over waarvan 1 het heeft gered, we hebben net een maand pauze gehad, vrijdag ongesteld geworden en moest ook beginnen met hormonen.

krijg nu progynova om de hormoonhuishouding stil te leggen, die moet ik elke ochtend om 8.00 nemen en elke avond om 20.00 uur, 25 mei eerste echo en daarna word de dosis zoals ik kan zien op mijn schema verdubbelt dus 2 s' ochtends en 2 s' avonds.

maar ik heb er nu al erge last van, heb de hele dag erge hoofdpijn, alsof er een hele strakke band omheen zit, kan hele dag wel slapen want ben er ook erg moe van, neem s morgens 2 paracetamols en s' avonds maar doe ik liever niet.

zijn er nog andere hormonen die hiervoor genomen kunnen worden die minder klachten geven?

ik zei al tegen mijn man laat me dan maar de decapetyl spuiten daar had ik geen last mee.

moet ik sowieso bellen naar de arts of zouden jullie dat niet doen?

mijn zegt gewoon doen ik twijel want ja je weet dat het een bijverschijnsel is en je weet waar je het voor doet dus ik heb dan zoiets ik moet me er maar even doorheen slepen en me niet zo aanstellen maar leuk is het niet.

zelfs autorijden is niet leuk meer, want ik kan me niet goed concentreren maar wel nodig voor mijn werk.

gr marjan77

Posted

Ik krijg de cry tp zonder hormonen, maar dat doen ze niet in elk ziekenhuis vanwege de planning. Als je er zoveel last van hebt zou ik zeker even bellen. Je lijf moet ook de kans krijgen om zwanger te kunnen worden en vol met paracetamol lijkt me dat ook geen strak plan...?? Sterkte in ieder geval!!

Posted

ja daarom, en paracetamol werkt al niet snel en goed bij mij.

zal morgen even bellen, mijn zoontje wil ook graag positive aandacht en met elke keer zo'n hoofdpijn word ik niet vrolijker.

dankjewel.

Guest Guusje
Posted

Wat vervelend die hoofdpijn. Ik heb zelf nooit medicatie gebruikt bij een cryo tp.

Wat soms wel wil helpen is veel water drinken. BEllen met het zkh kan natuurlijk nooit kwaad.

Succes

Posted

dit is mijn eerste cryo tp dus ik weet verder ook niet of dat normaal is om hormonen te slikken van te voren.

heb een hele mooie cyclus van mezelf dus had van mij ook wel zonder gemogen.

ben onder behandeling in het UMCG en doe mee met de INES studie mss dat dat verschil maakt.

Posted

hallo marjan

ik loop ook in het umcg en mcl is aan elkaar gekoppeld

ik slik ook progynova smorgens en savonds en heb er elke keer ook zoveel last van,en na je tp moet je ook nog wel een week of 12 doorgaan met deze hormonen ,maar dan komen die bolletjes erbij en dan gaan die verschijnselen die jij hebt vaak wel over of in minder mate,teminste wel bij mij,ik heb trouwens nog nooit van een dubbele dosis gehoord,ik ga gewoon door met 2 x 1 ook als ik zwanger zou raken van de cryo

liefs janine

Posted

hoi janine.

ik moet t/m dag 13 2x 1 progynova slikken, daarna 2x2 vanaf de 21ste dag de bolletjes erbij inbrengen en vanaf de tp is het onduidelijk er staat 2x1 progynova met een * erachter en daar staat dan bij dat ik de laaste dosering moet handhaven dus neem aan dat dat dan 2x2 zijn. en de bolletjes dan nog verder.

zal met de eerste echo even vragen hoe dat zit met het schema.

s avonds is de hoofdpijn wel wat minder gelukkig maar liever in de avond dan de hele dag, dan ben ik bezig enzo.

gr marjan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use