Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja gelukt!!!!!

Manlief ging eerder weg van zijn werk om het samen te doen, maar kwam in lange file ;-) telefonische bijstand was ook prima. Wat een geklungel voor eerst zeg! Staat ie op et goede streepje, zit alles er wel in, etc etc.. Maar.. Heb het gedaan en het zal vast routine gaan worden!

@medusa eindelijk dan! Gaan zon beetje gelijk op, heb jij dan ook gespoten bij iui? Ik hoefde daar nl helemaal geen stimulering oid..

Geplaatst

Hoi!

Ik lees regelmatig over een uitgangsecho met ivf, maar dit heb ik helemaal niet. Ik moet op dag 3 van mijn menstruatie beginnen met gonal f en dan op dag 6 cetrotide erbij, en dan pas op de 10e dag een follikelmeting! Ik vind dat wel raar eigenlijk. En weet iemand toevallig of de punctiedag ongeveer hetzelfde valt als dat je normaal gesproken je eisprong zou hebben?

Nou wat een vragen allemaal weer he, het is ook allemaal zo nieuw, maar dit is voor de meeste hier lees ik wel.

Geplaatst

Ha droompje,

Ja heb zelf ook een heleboel van dat soort vragen ;-) ik denk misschien dat het iets eerder is dan je eisprong omdat ze die voor willen zijn toch? Zit je dan ook stiekem een beetje te plannen net als ik ?

Ik had in eerste instantie ook geen uitgangsecho gepland, maar kreeg mail van de verpleging dat het wat lang geleden was dat er een echo gemaakt was en dat ze daarom dit nog gingen doen. Heb hem vandaag gehad, en ze hebben de eiblaasjes geteld. Ik ben ingeloot voor de cetrotrial en daarbinnen weer ingeloot voor het starten op dag 2 ipv 6 schema. Dus misschien zit het verschil wel daarin? Heb je al wel je voorbereidingsgesprek gehad? En je koelkast al vol met medicijnen?

Geplaatst

@Inge, ja ik heb bij de iui ook gespoten, ik ben er dus al helemaal aan gewend, komt inderdaad vanzelf routine in, maar heel goed de 1e is gezet :-)

@Droompje, het is per ZH verschillend, sommige doen het wel sommige niet, hoef je niet druk om te maken, stelt ook niet zoveel voor hoor.

Nee je heb de punctie niet wanneer je normaal gesproken je eisprong zou hebben, door de hormonen wordt je eigen natuurlijke cyclus plat gelegd en met andere hormonen wordt er gestimuleerd. er wordt een kunstmatige cyclus gecreerd,zo moet je het eigenlijk zien.

Wat is dat cetrotrail???

Nee, deca wordt bij lange en korte protocol gedaan, wat jullie gebruiken ken ik niet, deca zorgt ervoor dat je eigen cyclus niet meer doet, beetje in de overgang eigenlijk.

Jaaaa, we kunnen gaan beginnen en inderdaad gaan we behoorlijk gelijk op.

X

Geplaatst

Bij de cetrotrial onderzoeken ze het volgende;(even copy paste van de site)

De verwachting van een vroege start is het nog beter voorkómen van een vroegtijdige eisprong, en het gelijktijdig ontwikkelen van de eiblaasjes met een betere uitrijping van het baarmoederslijmvlies.

En daarmee de zwangerschapskansen verhogen.. Er is hierbij in ieder geval net zoveel kans als bij het gewone schema, dus of hetzelfde of meer kans..

Heb btw nu een grote rode vlek van de cetrotide.. Iemand ook al eens gehad?

Geplaatst

Oke, nou zou mooi zijn als het inderdaad zo is.

Ik weet niet wat cetrotide is.... dus ook geen rode vlek van. jeukt het of zo ook??

Geplaatst

Nou ja, ze onderzoeken het, maar dat is natuurlijk geen garantie ;-)

Vlekje is nu weer weg, jeukte niet echt.. Voel me prima, sterker nog voel echt helemaal niks van het spul van gisteren (nog niet).. Hoop dat het zo blijft

Medusa jij vanavond eerste shot puregon of morgen? Goeie echo gehad?

Raba al paar dagen begonnen alles ok?

Geplaatst

Fijn dat je er verder geen last van heb.

Ja ik heb goede echo gehad, er waren 9 eiblaasjes te zien :-) en ik begin vanavond met 300e puregon te spuiten en heb volgende week vrijdag de fm.

X

Geplaatst

Hmm.. Iets te vroeg gejuicht.. Voel me niet helemaal fit nu ;-) lekker met dekentje op de bank!

Bij mij zagen ze 11 blaasjes.. Is dat dan het potentiële aantal? Weet jij dat?

Geplaatst

Nou er kunnen er zeker nog meer bij komen, maar aan de andere kant betekend het niet dat ze alle 11 in jou geval 9 bij mij,gaan groeien.

Maar het is een mooie start positie zeg maar.

Hoop dat je niet veel last van krijg en dat het snel weg trekt.

Ik heb vanavond na hetspuiten een high gevoel in mn hoofd.

Geplaatst

Ha medusa, las ergens anders hier dat het nog even spannend is met je man en evt koorts? Wat balen zeg! Morgen meer duidelijkheid?

Ik duim mee hier!

X

Geplaatst

Ja dat klopt, mijn man leek een blinde darm onsteking te hebben en als hij geopereerdzou worden dan werd de ivf afgeblazen.

Maar vandaag weer in zh geweest en er was wel iets veranderd in zn bloed maar ze denken dat hij misschien een soort galsteentje door zn blindedarm is gekomen waardoor hij dus zo'n pijn had, voor de zekerheid maandag weer terug komen, maar waarschijnlijk is het niets.

X

Geplaatst

Inge dat is een mooi aantal.

Voel nog niks van de hormonen. Zal mijn lichaam er al aan gewend zijn omdat het de derde poging is. We zijn ook rustig hopelijk blijft het zo.

Geplaatst

@raba fijn inderdaad dat je geen last hebt!

@medusa geen koorts? Hoop dat jullie gewoon door kunnen gaan! Duimen morgen!

@rican al klaar voor?

@droompje al een startdatum?

Gisteren naar toppers geweest! Gelukkig geen last van de hormonen deze keer. Morgen eerste echo, fm denk ik. Ben benieuwd hoe de stand is ;-)

X

Geplaatst

Oja, vind dat spuiten nog steeds niet heel erg geweldig hoor! Maar heb er dan ook nog maar 6 gezet (2 per dag) ...

Zou het te maken hebben met mijn wat ongeduldige aard? ;-)

Geplaatst

Hoi Inge nee heb nog geen startdatum. Volgende week moet ik ongesteld worden, en dan moet ik op de 3e dag beginnen met spuiten (gonal F). Dus het is nu wachten... Ja dat spuiten is nooit leuk he, ik ben zelf verpleegkundige, maar bij jezelf spuiten is dan toch echt wel heel anders...

Succes morgen bij de fm, hopelijk een goede score!

Geplaatst

Succes bij de fm morgen.

Waarschijnlijk is het een soort galsteentje geweest die door de blindedarm is geschoten, dus hoeft hij niet geopereerd te worden.

Droompje nog ff een weekje wachten.

Ben al aardig gewend aan het spuiten, het scheelt me niets meer.

Geplaatst

Hallo Dames,

@ Medusa: Geen idee welke protocol wij volgen wat is het verschil tussen lang & kort?

@ Raba: Fijn dat je geen last hebt van hormonen.

@ Inge35: We zijn er helemaal klaar voor, alles ligt in de koelkast. We zijn al aan het aftellen. Nog 13 dagen en dan mogen we beginnen!!

Geplaatst

korte protocol is als je zodra je ongi ben op dag 3 of zo begint met de deca en binnen 1 cyclus ook de punctie heb, lange protocol is als je omgi geworden bent en op dag 21 begint met de deca en dan als je weer ongi geworden bent dat je dan gaat beginnen met de puregon en +- 2 weken later de punctie.

kort samen gevat korte protocol duurt 1 cyclus en lange protocol duurt 1,5 maand.

Spannend meid, wachten dat je kan starten met de deca

Geplaatst

Eerste fm gehad, zagen 14 blaasjes direct, zijn er wellicht meer. Heb echt geen idee wat normaal is eigenlijk ;-) de grootste was ongeveer 11 mm maar de rest nog erg klein. Dus op hemelvaartsdag pas weer een nieuwe fm..Rustig door blijven spuiten en lekker laten groeien! En waarschijnlijk van het weekend of begin volgende week de punctie (brrrr)

@medusa nog nieuws van het ZH of alles weer rustig?

@raba hoe vond jij die punctie? Zie er een beetje tegenop..

X

Geplaatst

Jeetje Inge wat een mooie score, bij ons bij de info avond zeiden ze tussen de 8 en de 15 ongeveer.

De punctie komt dichterbij.

Hoeveel dagen ben jij nu puregon aan het spuiten???

Alles is goed, waarschijnlijk dat steentje losgekomen maar dat is verder niet erg, we kunnen gewoon door gaan.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden