Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inge de punctie is niet fijn. Maar te doen. In het radboud geven ze pilletje die je de avond van te voren in mag nemen en de in de ochtend.

Weet niet meer hoe het heet. De dag van de punctie krijg je een soort morfine. Word je suf van. Ik zie er gelukkig niet tegenop.

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Medusa: we volgen dan lang protocol., cker spannend kan haast niet wachten. Me man wordt af en toe een beetje gek van me. Elke dag wil ik het der over hebben. Hahaha

Geplaatst

Hoi meiden!

@medusa Ben nu op stimulatiedag 7, en heb dan 7x gonal-f en 7x cetrotide gespoten. Wauw, een goed aantal dus? Nu maar hopen dat er ook in elk blaasje een eitje zit dan ;-)

Wanneer heb jij je eerste fm? Wat onwijs fijn dat jullie gewoon door kunnen gaan zeg! Nu geen verassingen meer van je man hopelijk! (behalve dan leuke verassingen, die mogen altijd)

@raba; gelukkig maak je het ook niet mooier dan dat het is.. Ik heb alleen een zetpil gekregen en mag daar vragen om morfine (?) oid.. Wanneer heb jij weer wat actie in het ZH?

@rican en nu nog maar 11 :-)

Ik zal het lijstje weer eens naar boven halen!

X

Geplaatst

Start hormonen:

15 mei Deca : Medusa

20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225 : Raba

26 mei gonal-f/cetro cide: Inge

11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5 : Rican

1fm

30 mei : Inge

19 juni : Raba

3 juli: Rican

Welk ziekenhuis

Radboud nijmegen:Raba

Gelderse vallei/Radboud :Medusa

UMC/Utrecht : Inge

Radboud Nijmegen: Rican

Hoeveelste ivf/icsi poging;

3de icsi nog 3 rietjes van tese : Raba

7x IUI 1e ivf : Medusa

6x IUI 1e ivf : Inge

1e icsi: Rican

Geplaatst

Start hormonen:

27 Mei puregon Medusa

1fm

03 Juni : Medusa

Welk ziekenhuis

1e icsi : Rican

Goeie van jou het lijstje weer naar boven halen

Geplaatst

@Rican, ik vind het nadeel van lange protocol het wachten totdat het cd 21 is voor je mag gaan spuiten, maar verder ben nu 2,5 week inclusief deca aan het spuiten en dat vind ik dan wel weer snel gaan.

@Raba en Inge in Radbout krijg je oxazepam voor de avond ervoor en de ochtend.

Ja ik zie best wel tegen de punctie op, maar ja moet er toch door heen :-)

Rican het is morgen al Juni en dan is het ook zo dat jij gaat starten.

jaa gelukkig geen nare verassingen meer van mijn man, gewoon de ivf door laten gaan.

Ik heb vrijdag de 1e fm, heb mijzlef ff ge up date in het lijstje.

Ja is zeker een mooi aantal en inderdaad maar hopen dat er in allemaal een eitje zit

Geplaatst

Jeah Raba, je kan beginnen, hopelijk inderdaad de laatste voor een jaartje :-)

Ik heb morgen de 1e fm, vind het toch wel spannend en dat had ik bij iui niet, ben toch wel bang dat de puregon niet meet werkt bij mij.

Geplaatst

Ha raba! Fijn je kan starten!!

@medusa succes morgen bij je 1e fm!

Ik had vanmorgen de tweede fm. Arts start met de mededeling dat er maar twee groeiden.. Maar later bleek dat ze zich toch ernstig had vergist (gelukkig!!)er waren inderdaad maar twee groter de vorige keer, met 12 achterblijvers.. Maarrr.. Die achterblijvers zijn nu ook groeiers.. Heb er nu welgeteld 11 tussen de 10 de 14 mm ;-)

Zaterdag weer echo, wrs ook de HCG en dan wellicht maandag de punctie..

Pfff begint ook hier spannend te worden!

Geplaatst

@medusa

Waarom denk je dat van de puregon? Teveel van gehad?

Ik heb als kind anti groeihormonen gehad, daar werkte het vrouwelijke hormoon toen helemaal niet. Was ook even bang dat dat een va de oorzaken was en dat deze sessie spuiten met hormonen niet zo'n effect zou hebben.. het groeit niet zo hard (geloof dat het iets harder zo mogen groeien) maar het groeit!

Hoop dat je morgen al wat eerste goeie follikels kan zien! Ik duim mee!

X

Geplaatst

Oja.. En nog naast die 11 'big mama's ook nog een boel kleintjes... ;-)

Heb helemaal geen idee wat me verder te wachten staat. We laten het maar een beetje over ons heen komen..

Geplaatst

oooo Inge maandag misschien al de punctie, nu komt het wel dichtbij he, spannend :-)

Nou ik heb 7 x iui gehad ( 8 x aan het spuiten maar 1tje is er afgebroken ) en bij de 1e 3 of 4 keer 3 follikels en hele goeie stimulatie, bij de laatste aantal x maar amper 1 eitje van 15 of 16 mm en das klein voor een iui, en de gyn dacht dat mijn eilijders gewend geraakt zijn aan de puregon en het niet meer stimuleerd, ik moet ook 300e spuiten i.pv. 150e, ben dus errrrg benieuwd morgen

X

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Mag ik me gezellig bij jullie aansluiten.......?

Had me al voorgesteld op de site, en werd hierheen doorverwezen haha.

Ben bezig met de 1ste IVF poging, dus erg spannend hier.

Zaterdag de 1 fm........ben benieuwd

@inge, is dit ook jou 1 ste IVF?

@medusa succes morgen bij je fm

Groetjes natas

Geplaatst

Nou uiteraard Natas, welkom hier en spannend ook voor jou de 1e ivf, voor mij ook.

Er zaten 5 follikels van 10 tot 12 mm, maandag weer fm, en we krijgen er 2 terug geplaatste als er natuurlijk wel 2 bevrucht zijn.

Geplaatst

Start hormonen:

27 Mei puregon Medusa

1fm

2e fm :

6 Juni : Medusa

Welk ziekenhuis

Geplaatst

Ha allemaal! Toch gauw even kijken hoe het met jullie gaat op deze zonnige dag!

@medusa bij de eerste fm al 5 grote? Wauw! Ik heb hij de iui helemaal niet hoeven spuiten.. Best wel vreemd eigenlijk.. Naja. Brrr spannend hoor die punctie. Een vriendin van mij zei dat ze de tandarts erger vond, dus ja wie weet valt het allemaal wel mee.. Hou alleen niet zo van dat gedoe in mijn lijf ;-) (wie wel eigenlijk)

@natas welkom! Ja ook voor mij de eerste IVF poging! Spannend hè! vul jij het lijstje ook nog even in?

Heb morgen weer een fm, en dan wellicht al de HCG.. (moet nog even opzoeken wat dat precies is haha)

X

Geplaatst

de hcg is de pregnyl die je moet spuiten, moet jezelf die spuit klaar maken of wordt dat gedaan???

Ja weet ook niet waarom je niet hoefde te spuiten bij de iui, bij ons doen ze dat alleen als de oorzaak vijandig baarmoederslijm is.

succes morgen

Geplaatst

Ah... That's it! Das niet zo naar!

Ik heb dan ovitrelle, en maak hem zelf klaar :-)

300 is inderdaad het dubbele van mijn hoeveelheid! Maar hopen dat je eenmalig een cyclus hoeft te spuiten dan! Of zouden ze dan overstappen op een ander middel?

Geplaatst

Ja dat klopt het is de ovitrelle of de pregnyl, dat is hetzelfde.

Geen idee of ik een ander middel krijg of gewoon de puergon hoge dosis, hangt er denk ik ook vanaf hoe de kwaliteit is na de bevruchting, weet niet

Geplaatst

Krijg je automatisch twee teruggeplaatst? Of heb je mogen kiezen?

Maar natuurlijk krijg je geen ander middel, want deze sessie gaat gewoon lukken! ;-)

X

Geplaatst

Na het lezen van allerlei berichten hier op het forum, vind ik het wel spannend worden.. Hoop maar dat er goede eicellen in de follikels zitten.

Geplaatst

Goedenavond,

Ook ik wil me aanmelding bij jullie. Ben 36 jaar, en al 3 jaar een kinderwens.Heb vorig jaar mijn eerste icsi poging gehad deze is mislukt. Ook de terugplaatsing van de cryos is niet zo gelopen zo als we willen.

Ik loop bij het maasstad zkh in samenwerking met het EMC. De eerste poging heb ik ook mee gedaan aan het Cetro Trial onderzoekn. Het is een wetenschappelijk onderzoek. Ik heb ook de Gonal F en de Cetrotide gespoten. Ik heb 12 dagen de medicijnen gespoten en de laatste dag heb ik ovitrelle gespoten. Dit was bij mij een kant en klare spuit. Ik heb gelukkig geen last gehad van de medicijnen. De puntctie was bij mij afgelopen dinsdag. Het is gelukkig goed gegaan. Er zijn bij mij 8 folikels weg gehaald ze waren tussen tussen de 18 en 22 groot waarvan er 4 bruikbaar waren en uiteindelijk zijn er 3 van bevrucht. Er is er vandaag eentje terug geplaatst. Nu me maar een beetje rustig houden... en hopen dat het blijft zitten.

Gr. Tobbert 75

Geplaatst

Tobbertje welkom hier en jij zit al in de ww, spannend meid, misschien wil je je zelf aan het lijstje toevoegen??

Inge, bij ons mag je gewoon kiezen of je er 1 of 2 terug geplaatst wil hebben.

Ja het is na de punbctie alsnog spannend of er een bevruchting is, daarom 5 follikels is niet zoveel, ik hou er al rekening mee dat wij geen cryo;s zullen hebben, maar dat geeft niet als we 2 mooie embryo;s hebben om terug te plaatsen.

Tobbertje, wanneer weet jij of je cryo heb??

Ik merk wel dat ik langzaam angeduldig begin te worden, vind het lang duren.

Geplaatst

Start hormonen:

27 Mei puregon Medusa

1fm

04 Juni : Natas

2e fm :

6 Juni : Medusa

Welk ziekenhuis

1 IVF : Natas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden