Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over het foliumzuur... ik slik eigenlijk al 3 jaar de vitamine van VSM voor vrouwen die zwanger willen worden en die zwanger zijn. Hier in zit ook foliumzuur. Daarnaast slik ik niets meer.

En ja ik voel me zo als ik me eigenlijk altijd voel. Maar ja.. ik weet ook niet wat ik moet voelen... af en toe wel eens een steek(je) in mijn buik.. maar ja.. wat moet je daar van denken....

@ saba succes morgen met je meting. Hoop dat ze allemaal gegroeit zijn. Een informatie avond in het zkh.. Dat is goed zeg dat ze dat organiseren. Dan zal je daar ook een hoop informatie krijgen en kom je denk ik ook een hoop lotgenoten tegen. Ik kwam op gegeven moment mijn buren van 5 huizen verder op tegen op de IUI afdeling, was ook wel erg bizar.

@ Droompje; Ik kon niet kiezen tussen de medicatie die ik kreeg. Dat hadden hun voor mij bepaald. Ik ben ook naar het nieuwe maasstad ziekenuis geweest. Een mooi ziekenhuis geworden hoor, ziet er stukke beter uit dan het oude ziekenhuis.... maar ja dat was ook zo oud!! En ook erg makkelijk te vinden. Hoeveel dagen na je menstruatie de punctie is is afhankelijk van hoe snel je eitjes groeien. Mijn eerste punctie was 11 dagen na mijn mensturatie, maar de 2e was 12 dagen na mijn menstruatie.

@ inge.. nogmaals heel veel succes, en ik duim voor een paar heel goede eitjes

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ inge; wat geweldig zoveel follikels, succes morgen!

@ saba; indd schilt 1 week. Misschien een stomme vraag maar waarom moet je nu eerste de pil slikken? Dit is ook onze 1ste ICSI

@medusa; ook succes morgen!

We hebben een brief gehad van het ziekenhuis dat ze 20 juni een informatie avond hebben. We gaan er waarschijnlijk heen als het te combineren is met ons werk. Gaat iemand van jullie ook naar deze avond?

Geplaatst

@Rican, wij hebben de info avond al gehad

@Natas, hoop dat er goed nieuws komt uit de fm

@Inge jij heb vandaag de punctie spannend.

@Droompje, hoop voor je dat de ongi snel doorbreekt.

Vanmorgen weer fm gehad en 7 follikels van 14/15 mm woensdagochtend weer fm waarschijnlijk vrijdag de punctie.

Geplaatst

@ medusa Ha medusa, goed zeg, 7!! Nog even doorgroeien en dan de punctie, spannend hoor !

@natas .. Al nieuws?

Ik heb net de punctie gehad.. Met extra verdoving.. En was geen pretje, maar ok. Er waren veel follikels, maar uiteindelijk 6 eicellen. Toch nog ok toch!? Nu maar duimen dat er bevruchting plaats gaat vinden, dan hebben we donderdag de tp!! Toch heel spannend deze week dus! Ben net thuis en best wel wat labiel er van.. Tranen met tuiten na de punctie, wat nog ff versterkt werd doordat het liedje wat bij allebei mijn ouders op de begrafenis gedraaid werd gewoon op de radio te horen was. Is een lied van de kast wat ik echt nooit op de radio hoor.

Wat ik zei.. Lekker labiel dus ;-) manlief is n lekker naar de bakker, heb echt berehonger!

Dikke x

Geplaatst

Hey dames,

@inge, Toch nog 6 eicellen, ik ga heel hard duimen voor je! De punctie viel wel tegen dus? Sterkte met het w8!

@medusa, toch ook nog 7 follikels, succes weer met de fm.

Hier gaat het iets minder, ik mag niet verder met de medicatie........er zijn geen eitjes bijgekomen en ze vinden 1 follikel wel erg weinig!

Dus houd voor mij nu even op, ik moet wachen op mn menstruatie. Ben benieuwd wanneer dat is aangezien dat 4 maanden geleden was door de lucrin.

Wel even flink balen

Liefs natas

Geplaatst

Hallo meiden, ik wens iedereen heel veel succes hier ...@ Inge, rustig aan doen de volgende dagen. Veel drinken niet vergeten.

Succes meiden toi toi toi

Liefs

Geplaatst

Ow natas, wat een rotnieuws! Trek je het een beetje? Hoop dat je gauw ongi word, zodat j snel verder kan! Ik duim voor je!

Thanks angi, ik moet idd beter drinken, maar mijn man zit met een fles water als een waakhond naast me ;-) vond het echt heel erg tegenvallen, maar degene na mij had het niet zo zwaar hoor. (zei ze tenminste) dus voor ik iemand angst aanjaag.. Het hoeft niet!

Duimduimduimduimduimduim ... Hopelijk donderdagmiddag TP

X

Geplaatst

ooooo Natas wat balen zeg gewoon niets erbij, mag je de volgende keer meer of wat anders spuiten???

Hoop dat je snel ongi wordt.

Ja inge zal voor je duimen dat je tp heb donderdag, wanneer wordt je gebeld???

X

Geplaatst

Tussen 10-11 uur..

Vond het tot nu toe niet zo spannend.. Begin nu door te krijgen dat de volgende stappen lastiger zijn.. Stimuleren en afvragen hoeveel follikels =1 , punctie en afvragen hoeveel eicellen =2, wel of geen bevruchting en zoja welke kwaliteit=3 en dan de ww=4

En vanavond de eerste pareltjes utrogestan, 3x daags.. Hoor je ook wisselende verhalen over..@ tobbert heb jij die ook en wat merk jij er van?

Succes medusa woe en hopelijk vrijdag! Ben benieuwd hoe jij het ervaart allemaal!

Geplaatst

@ droompje, gelukkig mag je gelijk starten met stimuleren!

@ Tobbert, je had het verkeerd gelezen denk,zei tegen Medusa succes met de fm,ik moet nog 3wkn de pil slikken.

Fijn om te weten dat iedereen gewoon de foliumzuur door slikt!

Ja zkr goed dat het ziekenhuis dat organiseert! Je krijgt zoveel informatie!

@ Medusa, dat is een mooi aantal!!

@ Rican, wel beter dat je gelijk mag stimuleren! Weet niet waarom ik eerst de pil moet, ze doen dat altijd bij de eerste behandeling om te kijken hoe je lichaam reageert,

en om je eierstokken rustig te laten worden,en daar helpt de deca ook bij die moet ik vanaf dag 18 gaan spuiten.

@ natas,dat is echt balen!! Hoop dat je snel ongi wordt!!

@ Inge, zeker spannend,hoop voor je dat er een paar hele mooie bijzitten!!

Liefs Saba

Geplaatst

Hey hey,

@inge, Ja trek het wel. Was wel ff verdrietig hoor,het duurt allemaal zo lang! Zorg je goed voor jezelf?

@saba, mag jij pas over 3 weken beginnen?

Liefs

Geplaatst

Hoi Natas,

Ja klopt heb nu nog 20 dgn de pil, en 19 juni begin ik met deca te spuiten, dan wachten op ongi,

dan moet ik de deca samen met gonal-f gaan spuiten op cd 3/4

Liefs Saba

Geplaatst

Zo dit is een druk bezocht forum, wel heel leuk hoor! Moet iedere keer weer flink wat lezen om bij te blijven.

Inge, fijn dat de punctie achter de rug is. Hopelijk donderdag de punctie!

Natas, wat jammer voor je dat deze poging is gestaakt. Houdt moed voor de volgende!

Medusa, Das een mooi aantal toch, 7 follikels! Fijn idee lijkt me dat.

Vnamorgne wat buikpijn, dus denk vandaag ongi te worden. Wel eng eigenlijk. Dan moet ik ECHT gaan beginnen... (als er plaats is natuurlijk)

Geplaatst

Ja in sommige ziekenhuizen doen ze dat bij lange protocol eerst de pil.

@Saba, toch ook bij jou wd18 starten met de deca :-) klopt precies bij mij.

Nou ja ik vind het allemaal zooo lang duren, vanaf dat je ongi bent en dan start met deca tot aan de punctie.

en inderdaad het dan afwachten hoeveel er aangeprikt worden, of er bevruchting is enz enz.

Geplaatst

Ja klopt Medusa, over 2wkn begin ik met de deca, ja jij begon ook bij cd 18 :-)

en ik vind het ook super lang duren, maar ja voor je het weet moet je alweer bevallen ;-) zijn er alweer 9 mnd voorbij.

Geplaatst

Ha droompje! Hoop dat het op gang komt dan vandaag! En ja.. Echt beginnen, eng wel hè! Maar komt goed, binnen een paar dagen zi je er helemaal in :-) enneh.. Neeeeee geen twee puncties in een week!! ;-)

@Saba rottig hè die iPad .. Zie ook jullie handtekening etc niet op dit beeld. (verder klaag ik niet over de iPad hoor)

Lig vandaag nog even met een dekentje op de bank.. Gaat al wel iets beter dan gisteren..

Liefs,

Inge

Geplaatst

Haha inderdaad dat is ook zo :-) kan niet wachten om mijn buikje te showen!!

@ Inge, ja soms stuurt hij het bericht al omdat je verkeerd klikt,heel irritant!!

Jij lekker aan het luieren,gelukkig voel je je al wat beter!! Spannend voor jou, wanneer weet je meer??

Liefs Saba

Geplaatst

@Saba jaa lijkt mij ook geweldig om die buik t showen ;-) maar nu idd heerlijk aan het luieren. Zo even d supermarkttest doen; als bij de kassa het zweet je uitbreekt ben je nog niet beter en anders wel.. Haha beproefde methode hoor!

Donderdagochtend tussen 10/11 uur bellen ze of er TP mogelijk is.. En dan de 14 (?) wachtdagen!!! Brrrrr te spannend!!!

En jij hebt de groentela al vol?

Geplaatst

Oke, dan bellen ze donderdagochtend en dan??? moet je smiddags komen of zo???

Enne als je een vroegtester bent hoef je geen 14 dagen te wachten ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden