Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Natas, 300 is inderdaad erg veel,maar ze zeiden van de week nog tegen mij aangezien ik metde iui niet meer op puregon reageerde dat als ik niet zoveel spoot ik waarscijnlijk niet genoeg eitjes zou hebben en ook afgeblazen moest worden.

Ik vind dat jij maar erg weinig meer mag spuiten aangezien jij maar 1 follikel had.

X

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje was een druk bezocht topic is dit geworden zeg! :)

Ook ik wil me aanmelden op het lijstje, 4 juni begonnen met de deca en de 18e komt de puregon erbij (250E). Hopelijk zakt de hoofdpijn dan snel! Heb echt verschrikkelijk veel last van de bijwerkingen van de Deca. Sommige dagen kom ik niet eens van de bank af. Tsja alles voor het goede doel! :)

@Medusa, phoe wat een vervelende punctie heb je gehad zeg! Maar fijn dat de arts het wel wou doen! 6 Stuks is een mooie score (had er 2 de vorige keer) Wanneer krijg je te horen of er bevruchtingen zijn?

@ Raba, 12!!! Super ik snap je fm lijstje niet zo goed, daar staat 19 en 21 juni... Maar je hebt nu toch al de fm's??

@ veer, heel veel succes woensdag!

En de rest natuurlijk heel veel succes, op naar een mega groen wachtbankje straks!!!!

Geplaatst

Start hormonen:

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni

Raba 19 Juni- 21 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

TP :

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Testen : 25 juni (wie moet dan testen?)

Geplaatst

Hoi Eve, ja hier wordt wel lekker gekletst ( geschreven ).

Hoop dat je snel van de bijwerkingen af ben, ik had alleen s'avond sna het spuiten een hihg gevoel in mn hoofd wat later afzakte, en de laatste paar dagen met spuiten deed mn buik erg zeer.

Morgen worden we gebeld of er dinsdag een tp plaats vind.

Ik begrijp ook niet die fm data van raba niet nee,zal wel tik fout zijn :-)

Ik ben ook erg blij met mn 6 eitjes, ik was van te voren erg bang dat ik niet genoeg zou hebben.

Geplaatst

Welkom Appel en Eve, hoop ook op mooie uitslagen straks!!!

@ natas, ja dat zal je dan maar net zien :-( maar hoop voor jou dat het eerder komt!!

@ raba, dat is een mooi aantal!!!

Hier geen nieuws, nog maar een weekje dan beginnen met deca, gelukkig gaat de tijd een beetje snel.

Liefs Saba

Geplaatst

@medusa hmm heb ook die discussie met de granaatappelsap gelezen, las ook dat het erg smerig is ;-) koop je dat gewoon bij de ah? fijn dat je je alweer beetje ok voelt. Wat fijn dat je morgen al gebeld wordt! Duim duim duim!! Mijn bijgeloof zit hem in heel bewust positieve energie naar mijn baarmoeder sturen.. Klinkt een beetje zweverig maar probeer zo de spanning een beetje uit mijn lijf te halen.

@rican dat gevoel van spanning voor je eerste spuit ken ik! Had echt trillende handjes!

@raba wow 12!! Super!!

@appel en eve welkom! Ook ik had een druppeltje over na het zetten van de spuit.. Geen punt hoor!

Leuk! Allemaal acties bij een heleboel! En natas.. Voor jou hopelijk ook snel weer!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Start hormonen:

FM:

Tobbert 28 mei

Raba 19 Juni- 21 juni

Punctie :

TP :

Testen :

Tobbert; 20 juni (?)

Inge; 24 juni

Geplaatst

Start hormonen:

FM:

Tobbert 28 mei

Raba 12 Juni- 14 juni

Punctie :

TP :

Testen :

Tobbert; 20 juni (?)

Inge; 24 juni

Geplaatst

He goedeavond!

Appel en Eve welkom.

@ medusa.., dat is inderdaad wel een hele heftige punctie geweest zeg! Ik begrijp uit jouw verhaal en van meerdere dat de punctie gebeurt met een echo op je buik. De FM metingen gebeurt dat bij jullie op de buik?? Duimen voor een terug plaatsing morgen.

@Raba spannend voor je hoop dat ze dinsdag gegroeit zijn.

Ik heb een hele andere wijze van stimulatie gehad. Geen deca of Puragon. Vind het dan ook moeilijk om hier over mee te kletsen. Ik moest gewoon mijn menstruatie afwachten 11 / 12 dagen spuiten en dan punctie. Als ik het goed begrijp slikken jullie al medicijnen en moeten dan wachten op mensturatie en dan beginnen met spuiten.

Ik baal enorm.. heb gister bericht gekregen dat er geen cryo's zijn invriezen is niet gelukt.. als deze TP geen succes is, zal ik voor een volgende poging moeten gaan..... Het begint nu wel erg spannend te worden. Zit vandaag op dag 10.. wil eigenlijk wachten tot vrijdag... maar of ik dat vol hou.....

Groetjes

Geplaatst

Dat is minder Tobbert!!

Maar ja gewoon van uitgaan dat het niet nodig is en dat deze lkkr 9 mnd blijft zitten!!!

Heeel spannend wachtdag 10 alweer, wanneer wil je gaan testen???

En wat zegt je gevoel???

Liefs Saba

Geplaatst

Tobbert, hoe is het bioj jou gegaan dan?? waarmee heb je gespoten?? of heb jij korte protocol gedaan???

Ik ben ook niet aan de pil geweest hoor.

Balen geen cryo's

Ik vind het niet vies de granaatappelsap, maar inderdaad veel vinden van wel.

Ik koop het bij de jumbo van Pom, maar er zijn er zat die het van andere merken in elke supermarkt kopen.

Geplaatst

Medusa, was ff nieuwsgierig naar je... jammer dat je er gisteren niet bij was. Maar de volgende keer ga je gewoon gezellig mee :)

Jemig wat een punctieverhaal zeg, je bent een topper! En gelukkig 6 eicellen gevonden, op naar morgen, want dan hoor je of er bevruchtingen zijn toch?

Spannend meid, hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht.

Liefs

Geplaatst

Tobbert,

Wat balen dat je geen cryo's hebt! Hopelijk heb je ze idd niet nodig en gaat deze hem helemaal worden!!!

Hoe voel je je verder? Moet je de bolletjes gebruiken of mag je tijdens de ww de pregnyl spuiten?

De ww zijn echt het ergst! De eerste week viel me reuze mee, de tweede vond ik veel zwaarder.

Hoop dat hij lekker blijft zitten en aan het einde van de week een positieve test in handen hebt!

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven vandaag nu geen tijd om bij te lezen drukke dag gehad ben ook kei moe en trok het emotioneel even niet meer vanavond met het spuiten zal morgen weer eens bijlezen hoe het met iedereen gaat ben benieuwd weltruste

Geplaatst

Ha Tobbert,

Ik heb ook maar een dag of 12 gespoten en dan de punctie gehad.. Ook geen deca of de pil vooraf.

Wat een rotnieuws van je cryo.. Waarom hoor je dat eigenlijk nu pas? Duurt dat dan even voordat ze kunnen zeggen of het gelukt is? Ik heb er namelijk ook maar 2.. Eentje zit in mij (;-) ) en de andere wordt ingevroren..

Zou je vanaf dag 10 kunnen testen dan? Ben benieuwd, denk namelijk ook niet dat ik het zo lang kan volhouden..

Duim mee dat het deze keer gewoon lukt en je niet nog een nieuwe poging nodig hebt!

X

Geplaatst

@ veer, wat vervelend dat je het even niet zag zitten!! Vind het ook nu super spannend worden, 't is ook allemaal zo onzeker allemaal!! Ma ja we

gaan allemaal van het beste uit!!

@ inge, hoe gaat het met jou,hou je het nog een beetje uit??

Geplaatst

@ Saba, wil minimaal wachten tot vrijdag met testen. Bij vorige werdt ik 15 dagen na tp ongi. Bleef ondanks spuiten en bollen gewoon in mijn ritme met ongi.

@Medusa ik heb mijn gewone maandelijkse ongi af moeten wachten en bij de 1e dag helder rood bloed ben ik iedere dag gaan spuiten met Cetrotide en Gonal F. na 12 dagen eitjes tussen 18-22. 's avonds Ovitrell gespoten en daarna punctie... heb nu alleen de utorgestan 3x2 per dag

@ inge Ik had totaal 4 eitjes 1 TP , 1 deelde niet en kon niet worden terug geplaatst er waren en 2 over die goed waren voor eskimo, dan kijken ze geloof 1 dag later of ze nog goed zijn en worden dan in gevroren. Echter zijn deze niet ingevroren ... waren dus niet goed genoeg. Ik heb het een week na tp te horen gekregen met de post... En jij ??? in welk zkh zit je ??

Ik gebruik nu alleen de bolletjes....

Hoevoel jij je..... ik voel echt niet... vanmiddag ff een klein steekje in mijn lies.. verders niet...

@ Veer... kom op.. het gaat ons lukken!!!

Pfffff ga mijn bed je opzoeken.. heb ff het wachtbankje van juni zitten lezen... heel veel groen..... daar gaan we voor!!!!

Geplaatst

@Tobbert,

Ik hoorde bij de TP dat eentje ingevroren zou worden.. Maar ze hebben er niet bij verteld dat dat weleens zou gaan mislukken. Ik had 5 bevruchte eicellen, waarvan er twee bruikbaar waren.

Ik gebruik nu ook alleen de bolletjes, en heb vanaf dag 2 gonal-f en cetrotide gespoten. En voor de hcg ovitrelle. Pijn van de punctie is nu wel grotendeels weg en het enige wat ik nu voel is opgeblazen, wat last van mijn darmen en wat pijnlijke borsten. Maar dat kan dus ook van de bolletjes zijn.. Verwarrend hoor!

Wij zijn bij UMCU, fijn ZH met betrokken medewerkers.

Wat groen hè dat juni bankje! Voel er ook wel wat druk van hoor, ik heb mezelf zo beloofd dat ik me op mezelf zou richten deze weken.. En nooit gedacht dat ik bij een forum terecht zou komen, vind het wel heel fijn moet ik zeggen om dit proces zo te kunnen delen! Zelfs manlief vraagt wel eens na hoe het nou met jullie gaat ;-)

@veer. Hou moed! E je mag natuurlijk best wel eens toegeven aan een rotdag..

@medusa ben je al gebeld? En en en??

X

Geplaatst

Er is in de tussentijd weer erg veel geschreven zeg.

@Medusa, wat rot van je punctie zeg! Nu duimen voor bevruchting en terugplaatsing!

@Tobbert, Spannend lijkt we dat, die wachtweken! Je zal vast vanalles voelen. Hopen dat er iets moois aan het groeien is!

@Inge, het wordt voor jou nu ook steeds spannender! Ik moet ook van die bollen gaan gebruiken. Raar vraagje, maar komen die er niet uitzetten na een tijdje? en vanaf wanneer moet je die nu precies gaan gebruiken, toch pas na de TP?

Vanavond voor de 5e keer gonal-f. Vanaf gisteren ook de cetrotide gespoten. Moet eerlijk zeggen, voel echt nog helemaal niets. Alleen gisteren na de cetroide jeukte de prikplaats wel flink, en zag het rood, maar dat is nu inmiddels ook verdwenen. Vanaf wanneer voelde jullie wat? En is het echt zo dat je buik zo kan opzetten dat het net lijkt of je zwanger bent? Lijkt me heftig zeg!

Geplaatst

@droompje. Bij mij verscheen ook zo'n rode vlek na de cetrotide.. Ik werd naarmate ik vaker spoot erg moe van de cetrotide..en voelde me opgezwollen tegen de tijd rondom de punctie aan.

Heb je dan ook een uitgangsecho gehad? Wanneer heb je je eerste fm? Spannend joh, ook lekker echt begonnen..

Wat een actie hier, top!

Van die bolletjes voel ik me de hele dag wat onfris, veel nare afscheiding en ik moet erbij zeggen dat dat niet echt bevorderend is voor je sexleven ;-) überhaupt eigenlijk het hele traject.. (blush)

Ik moest de avond na de punctie er mee starten, maar dat is volgens mij bij iedereen weer verschillend.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden