Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Appart gevoel he Bri, wanneer je ineens boven in je buik watt voelt bewegen. Dit voelde ik 2 weken voor het eerst, ging er met mijn hand bij en dan bewegen. Dan gaat ie je volgen :).

Zo grappig.

Vervelend dat je zo veel last blijft houden van je bekken, misschien dat het nu extra was door de bewegingen.. Zal wel even rustig aan doen, en niet te veel doen wanneer je last hebt van harde buiken...

Ink, duurt inderdaad altijd lang voordat je weer een echo hebt, je leeft er toch elke keer weer naar toe. Als ie dan niet doorgaat..... Nou ja, enige voordeel is dat nu een gyn de echo doet, misschien krijgen we dan wel extra veel info....

Net het bed uitgerold, zere rug en zere buik. Kon met geen mogelijkheid meer liggen. Manlief en een vriend liggen nog lekker te pitten. Die hoorde ik om 4 uur thuiskomen en om 4.45 gingen ze naar bed. Hopelijk is m'n mannetje wel een beetje fit vandaag, kan niet meer zo goed tegen drank..

Fijne dag allemaal meiden!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier voel ik de baby ook iedere keer meer, voelt nu echt alsof het langs mijn buik glijd en soms wat stompjes geeft, erg bijzonder.

Benbri, dat we niets van Stiertje horen is omdat ze even helemaal niet aan het forumen is op het moment, alles gaat prima met haar en de kindjes, alleen heeft ze de puf er absoluut nu even niet voor. Denk dat als ze er weer aan toe is dat ze dan wel weer lekker mee zal komen kletsen.

Ach, ik zou ook nu wel even willen kijken hoe ons kindje is gevorderd, maar ik heb ook zoiets van 7 oktober zien we het en we willen graag met 25 weken de 3d echo hebben, en dat is ook best wel duur. Heb een angelsound en als ik het kindje wil horen kan ik dat doen. Dat stelt me dan weer gerust. Maar kan me voorstellen dat je echt niet wil wachten, want als ik wat in mijn hoofd heb dan gebeurt het ook vaak hahahaha.

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, met welke frequentie voel je je baby?

Ik voel sinds een paar dagen bijna dagelijks 1 a 2 plopjes/borrels in mijn onderbuik, gerommel is mijn darmen is meestal meer borrels. Twijfel elke keer, is dit mijn mannetje of komt dit door de frisdrank die ik gedronken heb? Hahaha... Mijn placenta ligt achter dus volgens mij zou het wel kunnen.

3D/4D echo's zijn i.d.d. erg duur.. Maar ondanks dat heb ik er wel weer één ingepland bij dr. Papa.. Geweldige man! Aan de andere kant, mijn zusje zei dat haar zoontje totaal niet leek op de 3D/4D foto/echo..

Het gaat hier aardig op qua verdeling tussen de heren en de dames he?! Leuk hoor... Ben benieuwd hoe dat in maart is verdeeld!

Fijne dag meiden:)

Geplaatst

Ik voel nog steeds niks, maar dat komt omdat de placenta inderdaad aan de voorkant ligt. Helaas, maar komt vanzelf.

Grappig genoeg was ik helemaal niet "over THE moon" toen we hoorden da het een meisje werd. Ik had het gevoel van, tja, dat wisten we toch al :-) maar vind het wel super da het nu echt zo is, kunnen we lekker aan de slag met hè kamertje. Onze dame was overigens aardig eigenwijs en hield de benen stijf op elkaar... Pas nadat ik even gelopen en gesprongen had gunde ze ons een kijkje. Nu al keurig opgevoed dus ;-)

Geplaatst

Fren, een meisje! Je voorgevoel klopte dus inderdaad. En de verhouding jongen/meisje klopt nu tenminste weer een beetje.

Lianne, jullie laten het ook een verrassing he. Wel prettig dat ik dus niet de enige ben die nog maanden nieuwsgierig blijft.

Meiden, zijn jullie allemaal al flink bezig met de kamertjes? Hier gisteren behang gekocht en gordijnen besteld. Het kamertje wordt rood/wit (en dan later een beetje blauw of roze toevoegen).

En bij jullie? Ben wel nieuwsgierig wat jullie hebben gekozen. Of wordt het traditioneel roze of blauw nu de meesten het geslacht weten?

Zodra de kamertjes gereed zijn moeten we maar fotootjes plaatseb, lijkt me erg leuk om te zien!

Geplaatst

Fren, thnxx voor je reactie. 'Fijn' dat jij daar ook last van had/hebt.. Vind al die vage kwaaltjes soms best eng/spannend.. Maar goed, hoort er dus gewoon bij!

Eef, ik weet het, we zijn erg aan de vroege kant. Maar.... onze babykamer is al behangen! Wij hebben lichtbruin behang met daarin zilveren bloemen, daarnaast een baan egaal zilver en dat om en om.. Op de vloer hebben we 'oud' wit laminaat, staat erg mooi. Wij hebben bewust gekozen voor deze kleuren, wij willen geen blauwe kinderkamer. Heb jij al ideëen/plannen?

Jullie al een kinderwagen uitgezocht/gekocht?

Geplaatst

jemig meiden, wat zijn we druk op de vroege zondagochtend :)

overigens wilde ik even kwijt dat ik dochterlief al een tijdje voel (week 14 of zo al) alleen altijd in mijn bekken tot vanmorgen dus, toen dacht ze waarschijnlijk ineens...oh, ik kan ook rondzwemmen, hahahaha...en melis..bandenpijn blijf je je hele zwangerschap wel houden denk ik...soms zo pijnlijk dat je echt zorgen gaat maken, hoeft dus niet (tenzij het frequent terug komt, maar dan is het geen bandenpijn meer, duh :))

uhm...verder even niets te vertellen voor nu, moet gaan eten voordat ik dood neerval en das niet de bedoeling he :)

Geplaatst

Gelukkig Fren - ben ik dus niet de enige die de kleine nog niet voelt. Geen idee waar mijn placenta ligt eigenlijk. Soms denk ik even wat te voelen, maar zou het echt niet met zekerheid kunnen zeggen of t m'n darmen niet gewoon zijn...

Wij hebben op de bovenverdieping alles wit, bruin, rood en geel met laminaat. Dat gaan we dus ook gewoon zou laten. Dan verder wat gele en rode accesoires, dus het geslacht maakt voor ons maakt qua kamertje niet uit...

Melis - is het echt de hele tijd aanhoudende pijn de hele dag door? Want ik heb wel af en toe zo'n trekkerig gevoel wat dan n hele dag kan duren - net of er dan n groeispurt plaats vindt ofzo en ik vekl tekort kom. Daarnaast wel s steken heel laag in m'n buik. Nou ja, beter gezegd, meer steken echt bij m'n vagina - heel irritant gevoel wat gelukkig wel telkens weer snel weg is...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ink, jaaaaa... Je omschrijft het precies zoals ik het voel! Heb ook een beurs gevoel binnen in m'n vagina (sorry dames :$).. Denk toch echt dat het met de groei van de baarmoeder/baby te maken heeft, Fren had/heeft er ook last van.. Het gevoel is soms i.d.d. de hele dag aanwezig, zeurderig maar geen pijn ofzo.

Denk dat we ons vanzelf minder 'druk' maken als we onze baby dagelijks voelen, denk je ook niet?

Jij hebt ook een doppler toch? Luister elke dag ff naar ons mannetje, maar hij maakt er elke keer weer een zwemspelletje van, haha..

Fijne dag meiden, ik ga ff het huishouden doen...

Geplaatst
Janis, met welke frequentie voel je je baby?

Ik voel sinds een paar dagen bijna dagelijks 1 a 2 plopjes/borrels in mijn onderbuik, gerommel is mijn darmen is meestal meer borrels. Twijfel elke keer, is dit mijn mannetje of komt dit door de frisdrank die ik gedronken heb? Hahaha... Mijn placenta ligt achter dus volgens mij zou het wel kunnen.

3D/4D echo's zijn i.d.d. erg duur.. Maar ondanks dat heb ik er wel weer één ingepland bij dr. Papa.. Geweldige man! Aan de andere kant, mijn zusje zei dat haar zoontje totaal niet leek op de 3D/4D foto/echo..

Het gaat hier aardig op qua verdeling tussen de heren en de dames he?! Leuk hoor... Ben benieuwd hoe dat in maart is verdeeld!

Fijne dag meiden:)

Tussen de navel en schaambeen voel ik het en het lijkt op plopjes, als het de darmen zijn merk je het verschil echt wel, voelt ook wel een beetje als wat fladderen in je buik. Het gebeurt vaak als je zelf lekker rustig en ontspannen bent. Op de bank of op bed.

Geplaatst

hey wat leuk. Een paar meisjes erbij.... En wat een mooie buikjes. Hier zie je wel dat ik zwanger ben, maar mijn buik is nog al lang niet zo bol. Zeker voor een tweeling is die klein. Maar misschien komt dat omdat ik een lange buik heb (ben 1.86) en de twins boven elkaar liggen.

Ik voel soms ook wat, alleen echt plaatsen kan ik het. Voel het vooral aan de onderkant van mn buik. En sinds twee dagen voel ik helemaal aan de bovenkant van de buik soms een rare bobbel. Volgens mij is dat mn darm ofzo die naar boven wordt geduwd. Blijft toch een raar idee twee kindjes in de buik (1 trouwens ook).

Woensdag weer een echo. Hoop dan dat alles goed is. En wellicht laat de andere uk dan ook zien of hij/zij een jongetje of meisje is...

Fijn weekend!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb nog even met mn mannetje over de meeting gesproken en ik wil me toch afmelden voor de meeting! Ik vind t erg jammer maar ik moet alleen richting utrecht komen en aangezien we dan al tegen de 30 wkn aanlopen weet ik niet hoe ik me voel! Ik durf t niet aan!

Sorry!

Geplaatst

God vandaag had ik het echt ff te kwaad zeg... Ik ging ff naar koopzondag om schoenen te kijken en een voedingskussen te halen om mee te slapen nu.. Sta ik in de schoenenwinkel en hoor ik achter me; moet je die eens zien, schandalig..... Zegt haar vriendin: ja als ze nou eens wat minder zou eten.. Dus ik draai me om.. En hun kijken echt van oeps.... Zeg ik; ik ben 5 maanden zwanger.. wat is jullie excuus??? En dan flink hard! Die liepen met het schaamrood op de kaken naar buiten en iedereen keek ze na hihihi... Maar onderweg naar huis kreeg ik me toch een jankbui... Ik ben ook best veel aangekomen.. En ik heb ooit zoveel moeite gedaan om 20 kilo af te vallen... Kwam er allemaal weer even uit... Stomme kutwijven! Zo nu is het er weer uit!

Geplaatst

Bah bah wat onbeschoft zeg!! Sommige mensen...

Laat je niet gek maken meid en probeer lekker te pronken met die buik, de rest komt wel weer als de kleine eruit is!!!

Geplaatst

Jemig Nofje, wat een K*T wijven zeg, kunnen mensen zich dan absoluut niet inhouden? en ehhh dikker zijn hoeft niet alleen door eten te komen dat beseffen die lui dus ook niet. Ze kunnen mensen er zo mee kwetsen, stelletje idioten, te zot voor woorden. Snap helemaal dat je het kwaad even had en dat je even helemaal er van af was. Dikke knuffel.

Oja, we gaan volgende week met de babykamer aan de slag, denk deze week het oude behang er af, ben bang dat de stuksel dan ook mee komt grrr, en dan van het weekend in de glasvezel zetten en dan sausen met een mooie grijze band en dan wil ik in de grijze band en misschien ook wel vanuit de band naar een hoek ergens hondenpootjes d.m.v. sjablonen maken. Ik wil ook niet roze of blauw, lekker neutraal haha. oja en de vloer, wil ik graag, van dat wit/grijs laminaat.

De kinderwagen staat al boven te wachten op onze kleine, en de commode staat er ook al, nu nog het bedje. wat betreft kast, we hebben een vaste kast.

Pff best nog veel werk, zo ik het hier omschrijf whahahaha.

Liefs Janis

Geplaatst

Bikkel, wat jammer om te lezen dat je niet mee gaat, maar verstandig dat je aan jezelf en je kindje denkt! Volgens mij woon je niet in de buurt van Almere he?! Anders had ik je wel willen ophalen hoor ;-)

Nofje, 'jammer' dat ik daar niet bij was zeg in de winnkel... Ik zit je berichtje te lezen en het stoom komt uit mijn oren @#$%^&*(!!! In mijn huidige hormonale bui had ik die kuttekoppen tot de grond afgebrand, what the f*ck?!?!?!?!?!?!? Laat die huilbui maar lekker gaan hoor, meestel lucht dat wel op!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

hihi...ja, ik zei het net tegen manlief...ik had die wijven helemaal afgemaakt, maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je er een beetje overvalt word :)

Geplaatst

Haha nee ik woon niet in de buurt van Almere...-) maar ik woon in Zuid-Limburg, ongeveer 20 minuten van Maastricht dus het is voor mij meer als 2 uur reistijd met de auto en met de trein nog langer.....

Geplaatst

sja, we kunnen wel iets meer die kant op ipv naar beneden of zo...(ik ben oh zo niet topografisch aangelegt...ik ga morgen de kaart van nederland eens bekijken, hahaha....:)

zou jammer zijn als je er niet bent dan....

Geplaatst

Nofje, wat bestaan er toch veel doelloze mensen... tjonge, jonge, jonge..... kan me er erg over opwinden.

Het is al belachelijk dat mensen het uberhaupt denken, maar het dan ook nog hardop zeggen??? Daar kwets je dus duidelijk andere mensen mee.

Pronk jij maar lekker met je buik hoor, hartstikke trots dat je zwanger bent. En die kilo's verlies je wel weer als de kleine geboren is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden