Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje linda wat vervelend dat je zo te woord bent gestaan, kan me voorstellen dat je mega ongerust bent/was. Als ze nou even een echo deden!

Mama van roos gefeliciteerd met je zwangerschap en klets lekker mee:-)

Tops hoe gaat het bij jou?

Brrr het het ijskoud.....waar is de zon

• Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Iedereen gefeliciteerd.!!

Ik wil mezelf ook voorzichtig gaan aansluiten op dit bankje. Gisteren positief getest namelijk.

Hoop dat jullie mijn handtekening eronder erbij kunnen lezen. Ik ga maandag de kliniek bellen voor een 1e echo afspraak.

Vind het toch bijzonder allemaal.!

liefs esso

Geplaatst (aangepast)

Hi dames!

Bedankt voor jullie felicitaties! Erg lief :toppie:

@ Tops Wat leuk dat je ook zwanger bent van een cryo! Ik voel me al wel zwanger en herken veel van mijn 1e zwangerschap. Ik ben vooral moe, wat krampen en steken en met vragen misselijk. Ik hoop dat dat laatste niet doorzet want ben in mijn eerste zwangerschap tot week 15 behoorlijk misselijk geweest... Hoe voel jij je tops? Heb jij al kwaaltjes?

@ Linda Wat erg dat ze je zo in onzekerheid hebben laten zitten! Wat onnadenkend van die verpleegkundige! Die onzekerheid herken ik ook wel hoor! Ik heb er nu (nog) niet zo'n last van maar in mijn 1e zwangerschap heel erg. Die krampjes en steken heb ik op moment ok heel erg. Vooral als ik erg druk ben en veel til enz (mijn dochter is geen lichtgewicht met haar 10 kg en ze staat nog helemaal niet op haar beentjes dus ik sjouw me rot! :dry: )

@ Esso Toch alvast gefeliciteerd met je zwangerschap ondanks je voorzichtigheid :) Ik hoop dat je snel voor een echo mag en je een heel mooi kloppend hartje ziet!!

Hier gaat alles zo zijn gangetje. As maandag moet ik weer naar het LUMC om bloed te prikken en dan gaan ze kijken of mijn hcg goed gestegen is. Dat is toch wel weer spannend hoor! Hoop echt dat het goed is!! :goodluck1:

Liefs!

aangepast door mama.van.roos
aanvulling
Geplaatst

Hoi lieve mensen,

Helaas mag het voor ons niet zo zijn. Gisteren heb ik een miskraam gekregen, voor de zekerheid nog een test gedaan en deze was hartstikke negatief.

Hier dus geen goed nieuws. Hoop dat jullie de eerste weken allemaal goed doorkomen en een mooie echo hebben. Ik moet helaas afscheid nemen.

Groetjes Tops

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik wil me graag aansluiten bij jullie. Ik heb vanochtend positief getest na onze 2e cryo-tp uit onze eerste icsi. Het is nog pril maar het voelt zo goed en fijn om 'ervaringen' uit te wisselen met lotgenoten.

Jeetje, ik zie alleen wel dat ik in kom breken op een vervelend moment! Tops, wat ontzettend vervelend (=zacht uitgedrukt!). Ik hoop dat je het kunt verwerken om er alleen maar sterker uit te komen.... Ga je nog verder?

Alle andere dames, veel succes met wachten tot de echo en geniet van jullie zwangerschap!

Geplaatst

Lieve tops: Wat zwaar kl*te zeg, ik wens je veel sterkte om dit een plaatsje te geven. Hopelijk zie ik je gauw op een anders uitgerekend topic. Ik wens je al het geluk van de wereld.

Geluk en verdriet dicht bij elkaar,

Lieve icsi welkom hier en van harte met je zwangerschap, ik had het al gezien op wachtbankje maart.Die is dramatisch rood.

Voor jou gelukkig niet!!

Geplaatst

@Tops: wat verschrikkelijk voor jullie.Heel erg veel sterkte.

@Esso; Gefeliciteerd. Extra spannend dus ook voor jullie.

@Icsi: gefeliciteerd!!! Jullie hebben dus 2 cryo's teruggeplaatst gekregen?

Ik blijf het bijzonder vinden hoor dat ik ook zwanger ben van een cryo. In de cyo's heb ik nooit geloofd. 5 verse tp's hebben het niet gered en de 2e cryo is gelukt na 8 jaar. Echt bijzonder. Vooral toen ik me gisteren besefte dat dit wondertje een jaar in de vriezer heeft liggen wachten om in mijn buik te wonen! Echt ik kan er nog steeds niet bij.

Nog 9 nachtjes tot de echo. Vinden jullie de dagen tot de echo ook zo lang duren? Ik vind het nog erger dan de ellendige wachtweken.

Geplaatst

Goedemiddag meiden,

Lieve Tops Wat verschrikkelijk naar voor jullie! Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet..

En ja geluk en verdriet liggen idd heel dichtbij elkaar...

Lieve Icsi Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik hoop dat je snel voor een echo mag en een mooi kloppend hartje ziet!

@ Linda Het is bijzonder hè zwanger zijn van een cryo. Ik heb 2 verse terugplaatsingen gehad en 2 cryo' s Ik ben van de verse nooit zwanger geworden maar wel van beide cryo's. De arts heeft tegen mij gezegd dat er mensen zijn die alleen zwanger worden van vers maar ook dat er mensen zijn die alleen van een cryo zwanger raken. Er is geen onderzoek naar gedaan maar dat was hun eigen ervaring.. Ik vind het ook heel gek dat ik nu zwanger ben van een cryo uit dezelfde poging als van mijn dochter. Ze zijn dus even oud maar op een ander tijdstip geboren straks :laugh: Ik heb nog geen datum voor de echo maar ik ga erst nog een keer bloedprikken om te kijken of mijn HCG goed gestegen is. Daarna hoop ik een datum te krijgen! Met hoeveel weken krijg jij je echo??

Liefs!

Geplaatst

Hi Marlijnne,

Ik ben denk ik ongeveer op 25 november uitgerekend. Ik ben dus (denk ik) minder ver dan mijn tikker zegt... Morgen ga ik weer mijn HCG laten prikken en als de arts aan het einde van de middag belt met de uitslag wil ik graag vragen hoe ver ik nu eigenlijk ben. Ik heb op 1 maart de pregnyl gezet en dus de 3e mijn eisprong gehad. Als ik dan verder reken denk ik dat ik nu 4 weken en 1 dag zwanger ben...

En jij wat is jou uitgerekende datum? Hoe voel je je?

Liefs

Geplaatst

Ik ben 1 november uitgerekend:-)

Ik voel matig, heb veel hoofdpijn en ik moet echt om het half uur eten anders wordt ik helemaal naar. Voel me niet fit in mn lichaam.

Heb het er allemaal voor over,maar nu wel ziek moeten melden op werk. Dat vind ik altijd zo moeilijk.

Jij dus alweer bloed wezen prikken, in ieder geval eind november voor je ongeveer.

Roos wordt ook alweer bijna 1 zie ik.

In april 2011 was ik ook uitgerekend van onze meisjes. Zat je toen ook op uitgerekend bankje, was niet heel druk daar toen?

Fijne dag met een lekker zonnetje!!

Geplaatst

Hallo dames!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hopelijk verloopt alles voorspoedig en hebben jullie een fijne zwangerschap.

Bedankt dat ik aan mag sluiten hier. Ik lees regelmatig het forum en ben toch blij dat ik van dat dramatische rode bankje wachtbankje in maart hier naar toe mag verhuizen.

Ik probeer altijd iedereen persoonlijk aan te schrijven maar soms glipt er wel eens iemand tussendoor: niets persoonlijk maar ik heb er dan gewoon overheen gelezen!

@Marlijnne: Ik zie dat jij de eerste bent die hier plaats mocht nemen! Wat fijn voor je, want ik zie dat je al heel wat meegemaakt hebt! Hoe gaat het met je? Fijn dat je eerste echo goed was en dat je een mooi hartje hebt gezien!

@Gorgi: Wat leuk dat je hier ook aan mocht sluiten! Kan het zijn dat ik je op een ander topic al gezien heb? Heb je een verse tp of cryo gehad? 10 april lijkt inderdaad nog ver weg maar probeer gewoon te genieten!

@Rox: Hoe gaat het met je? Heb na je laatste bericht niets meer gezien van je? Ben benieuwd of het toch nog goed gaat. Je hebt ten slotte 2 emmy’s teruggeplaatst gekregen……

@ Mari83: Wat leuk dat je op twee topics ‘uitgerekend’ meeschrijft! Kun je dat wel allemaal bijhouden?

@Linda: Leuk dat je er ook bij bent! Wat een wonder he, zo’n cryo-zwangerschap. En allemaal bijzonder dat het bij de laatste gelukt is! Ik heb er net zo veel vertrouwen in als in een verse ondanks dat de cijfers anders zeggen. Ik zie dat je de 28e een echo hebt, nog even afwachten dus…. Wij hebben 1 cryo teruggeplaatst gekregen. Wilde er 2 afhankelijk van de kwaliteit maar 1 heeft de ontdooiing niet overleeft.

@ Mamavanroos: Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zie dat je voor de 2e keer zwanger bent van een cryo! Wat goed zeg!!!! Jij bent dus ook zwanger van een ‘tweelingbroertje- of zusje’ van je dochter, net zoals ik. Dat vindt ik toch zo’n raar idee dat ze op hetzelfde tijdstip verwekt zijn maar jaren later geboren worden. Ik zie dat wij ook ongeveer gelijk op lopen. Ik heb op 4 maart de tp gehad en de cryo was 5 dagen oud dus ik ben nu 4 weken en 6 dagen en ben 20 november uitgerekend.

@ Esso: Gezellig dat je meeschrijft! Heb je al een datum voor de echo? Ik zie dat we ongeveer gelijk op lopen. Ik heb op 4 maart de tp gehad van een cryo.

Even kort ons verhaal: wij hebben een dochter uit onze 1e verse icsi-poging na 1½ jaar ‘gewoon proberen’. Zij is geboren in dec. 2009. In januari 2011 ben ik spontaan zwanger geworden maar dit is met ongeveer 6 weken geëindigd in een miskraam. In februari 2012 hebben wij van deze icsi 1 cryo-tp gehad in eigen cyclus maar dat is helaas mislukt: geen innesteling. De laatste 2 cryo’s zaten samen in 1 rietje dus wij wilden 1 of 2 cryo’s afhankelijk van de kwaliteit, terug laten plaatsen. Dit is er 1 geworden omdat de andere de ontdooiing niet overleefde.

Ik heb zojuist gebeld naar het ziekenhuis om het goede nieuws door te geven en ik heb een afspraak staan voor een echo op 4 april. Het is nog ver weg maar ik maak nu eigenlijk geen zorgen. Ik voel me goed, voel wel allerlei dingen maar ik denk dat ik er gewoon te veel mee bezig ben. Het feit dat ik een positief gevoel heb, stelt me heel erg gerust en heb dan ook veel vertrouwen dat het goed zit….

Dames: heeeeeel veel succes gewenst en vooral goede echo's en fijne zwangerschappen!!!!

Geplaatst

Haha ik schrijf bij beide mee omdat ik eind oktober ben uitgerekend en dus net zo goed in november kan bevallen maar ach ik vind het wel leuk om ervaringen te delen we hebben er allemaal lang genoeg op gewacht.

En ik heb de tijd haha ik ben fulltime gastouder en als d kids op bed liggen of druk aan het spelen zijn kan ik even typen hihi

Mara wat fijn te horen dat je je zo goed voelt en dat je zo positief bent. Ik heb dat eigenlijk vanaf de test ook al gehad het voelt gewoon goed en natuurlijk heb ik ook wel mijn onzekere momenten, maar ach vanmorgen kwam mijn ontbijt er weer uit en dan denk ik tja het zit nog wel goed haha

Wel bijzonder dat jullie zwanger zijn van een cryo waar je ook al een kindje uit die poging van hebt

Heel vee succes in elk geva allemaal

Geplaatst

Hi Dames,

Even een snelle reactie van mij voor ik snel mijn kleine meid van het kdv ga halen.. :D Ben net gebeld door het ziekenhuis en mijn waarde is heel mooi gestegen van 23 naar 127! Ben helemaal blij!!!! :clap2:Ik heb 5 april de eerste echo en kan niet wachten :happydance: Vanavond zal ik even uitgebreider reageren op iedereen wanneer er rust heerst in huis hihi ;)

Liefs!!

Geplaatst

@ icsi ik zag inderdaad al op het dramatisch rode maartwachtbankje dat jij groen kleurde :) ik heb vanochtend gebeld en kan 11/4 terecht voor mijn 1e echo..voelt wel een btje zwaar beladen aan daar ik de 1e keer daar geen kloppend hartje zag. Jij kan al eerder..

Welk zhuis of kliniek loopt eigenlijk iedereen? Bij mij wordt in elk geval geen hcg gemeten weet ook niet waarom zeker protocol van het mck.Moet gewoon de 1e echo afwachten.

Leuk ook om te lezen dat er meerdere zwanger zijn van een cryo:)

liefs esso

Geplaatst

Esso bij ons werd ook geen bloed geprikt en moesten ook afwachten op de eerste echo.

Wij waren onder behandeling van de ivf kliniek twente in Hengelo en in combi met Zwolle

Maar nu hebben we daar de echo gehad en aangezien die goed was zijn we klaar daar en gaan we gewoon weer naar het zh in Enschede

maar hopelijk gaat deze keer wel alles goed en zie je een mooi hart5je kloppen

Geplaatst

Hee Esso, Ik kan mee helemaal voorstellen dat die eerste echo ontzettend spannend is voor jullie, zeker met de vorige teleurstelling.... Probeer positief te blijven, dat is alleen maar beter voor jullie spruit!!!! Ik weet het, het is moeilijk maar een goede instelling is het halve werk!

Wij zijn onder behandeling in Den Bosch (JBZ) icm Tilburg (daar doen ze het lab-werk en de tp's). Ook daar prikken ze geen hcg en wij moeten dus de echo gewoon afwachten.

@ mama.van.roos: Mooie score, je hcg! Dat geeft je weer een goed gevoel zo voor de echo....

@ Mari83: jeetje, dat moet ook beladen zijn dat je fulltime gastouder bent en zo lang een onvervulde kinderwens hebt gehad... Knap dat je dat kunt zeg! Hebben jullie de laatste keer een verse of een cryo terugplaasting gehad?

Ik heb het regelmatig op het wachtbankje gezegd maar moet het nu weer: succes met wachten, maar nu voor de echo!!! :-)

Geplaatst

mooie stijging mama van roos!! Nu op naar de echo!

Esso wat spannend voor jullie, op naar een kloppend hartje, fijne zwangerschap gewenst.

Hier zh Apeldoorn-Nijmegen.

Maris wanneer heb jij weer echo?

Icsi:Fijn dat jeje goed voelt en die vibe houden we erin. Kun je straks je dochtertje vertellen dat er een baby komt

Trusten allemaal!

Geplaatst

Icsi valt wel mee gelukkig is de jongste waar ik oppas 1,5 en zijn ze niet heel erg klein meer dan had ik er meer moeite mee gehad maar nu heb ik dat eigenlijk nooit gehad.

Vind het gewoon hartstikke leuk werk en zo heb ik straks zelf ook geen oppas nodig want of ik pas vanuit huis op of ik kan het kindje mee nemen ideaal dus en zo groeit ons kindje toch op met allerlei verschillende kinderen.

Marlijnne ik heb maandag weer een echo haha moet nu in totaal 1,5 week wachten best lang hihi als je elke week een echo krijgt maar ach nu krijg ik er volgende week 2 op maandag en vrijdag.

Hoe gaat het nu met?

Hier is het ontbijt er tot nu toe ingebleven vandaag en voel me ook wel redelijk goed ben wel misselijk maar lang niet zo erg meer als het geweest is.

Maar moet wel zeggen dat ik geschrokken ben van het bericht uit het sept/okt topic dat Hbb met 9w en 1 dag geen hartje meer zag dat ben ik vrijdag dus ik kan niet wachten op de echo volgende week er is geen reden voor mij om te denken dat het niet goed zit maar toch het kan alle kanten op zo zie je maar weer.

Hoe gaa het met de andere dames?

Geplaatst

Jeetje wat is er een boel geschreven zeg. Ik reageer even snel hoor heb nu pauze en moet zo weer aan het werk dus sorry als ik iemand vergeet.

@mama van Roos: Super hoor dat je hcg is gestegen!!! Op naar een mooie echo.

@mari: jeetje wat erg zeg dat er in het andere topic bij hun geen hartslag meer was. Vreselijk. Daar ben ik ook bang voor. Ik denk steeds van zo wreed kan de wereld niet zijn maar helaas gebeurt het dus wel.

Doen jullie ook mee aan moeders voor moeders trouwens? Ik wel. Vrijdag is er iemand geweest. Ik doe nog regelmatig een test trouwens gewoon om even weer 2 mooie strepen te zien. Maar ik las al dat het niks zegt als je test positief blijft.

Hier nog een week tot aan de echo. Wat duurt dat lang zeg.

Wij lopen trouwens in het UMCG en daar doen ze ook niet aan hcg prikken. Misschien wel als er een uitzondering is hoor.

Geplaatst

Ik heb ook meerdere testen gedaan hihi zal wel normaal zijn

Ja ik doe inmiddels ook al volop mee aan mvm Bah wat stinken die bussen maar goed alles voor het goede doel

Geplaatst

Zo er is weer lekker gekletst :D Gister lukte het niet om op iedereen te reageren maar nu even rustig op de bank en wat meer tijd!

@ Marlijnne Wat vervelend dat je zo snel naar wordt zeg en je je hebt moeten ziek melden.. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt meid! Krijg je wel genoeg rust? Dat helpt ook soms een beetje.. Ik had dat met mijn eerste zwangerschap ook. Hoop dat het beter gaat maar ben er bang voor :( Ik ben nu zo af en toe al wat naar en bij Roos had ik dat pas met 6,5 - 7 wkn! Zo vervelend dat misselijk zijn.. Moe en de andere kwaaltjes prima maar misselijk... Gatver!! Ik vind dat echt verschrikkelijk! Ik las je handtekening en schrok en echt van. Jij hebt ook veel meegemaakt zeg... Je meisjes verliezen dat is echt verschrikkelijk! Het lijkt me nu wel weer heel bijzonder om weer zwanger te zijn.. Hoe ervaar je dat nu?

@ ISCI Ja leuk hè zo'n cryo! Ik blijf het raar vinden zo'n 2-ling maar toch geen 2-ling ;) Ik denk dat ik net iets minder ver ben en heb mijn ticker aangepast. Ik ben denk ik 4 dagen later uitgerekend dat jij op de 24ste november. Ik lees dat je de 4e de 1e echo hebt! Ik de 5e :D Spannend hè. Ik hoop op mooie kloppende hartjes voor ons (allemaal!) De tijd gaat vast snel zeker met een kleintje in huis hihi

@ Mari-83 Wauw wat krijg je lekker veel echo's! Is daar een speciale reden voor? Wel fijn dat het nu wat beter met je gaat. Misselijk zijn en dan ook nog spugen is heel erg naar! Ik kan me voorstellen dat je van zo'n bericht heel erg geschrokken bent. Het zijn ook hele nare berichten en zeker als je de 12 wkn nog niet voorbij bent. Ik probeer dat soort berichten wat te vermijden want je wordt er gewoon onzeker van. Ik hoop toch dat je met een goed gevoel naar je echo gaat!

@ linda Ik wil ook weer mee gaan doen met moeder voor moeders. Ik heb dat met mijn 1e zwangerschap ook gedaan. :D Alleen die flessen....pffff wat een stank! :S hhi Die test die ze doen vond ik ook wel leuk. Die is veel minder gevoelig dan die van de kruidvat bijvoorbeeld en als daar die strepen afknallen! Echt een goed gevoel! :D En nee dat het niet alles zegt is waar maar een goed gevoel is altijd goed toch?! :D

Hier gaat het verder goed op af en toe een wat misselijk gevoel na. Ik loop in het LUMc en daar is het normaal dat je na de terugplaatsing een bloedtest laat doen om te kijken of je zwanger bent. Als dat zo is dan ga je na 2-3 dgn weer bloed laten prikken. Als die waarde goed genoeg gestegen is dan maken ze een afspraak met je voor de echo. Na die echo mag je na een week of 2-3 voor de 2e echo en als die goed is naar de verloskundige. Nu maar hopen dat dit ook het traject is wat ik ga volgen. Ben in ieder geval goed begonnen :)

Liefs!

Geplaatst

Ik vind het nog meevallen met de geur van de flessen. Mn reuk is sowieso niet zo goed dus dat scheelt weer voor mij denk ik.

De test van mvm was ook meteen heel duidelijk. Het streepje verscheen meteen. Alls testen zijn ook steeds heel donker van kleur.

Ik heb weinig klachten. Alleen.zere borsten. En nu de hele avond weer wat ongi krampjes. Ik word er zo onzeker van.

Geplaatst

Hi Linda

Fijn dat je geen las hebt van de geur van de flessen! Ik weet niet hoever je bent maar zo rond de 7-10 wkn kan dat ook nog komen hihi Een hele simpele tip is dan om gewoon je adem in te houden als je je plas en de fles gooit :P Wel super dat die test van MvM meteen zo duidelijk was!! Moet toch een goed gevoel geven meid :D

Wat de ongi krampen betreft, die heb ik ook en horen er helemaal bij :) Ik heb ook van die rugpijn die normaal bij mijn ongi hoort... Ik had dezelfde krampen tijdens mijn eerste zwangerschap en werd er echt heeel onzeker van. Nu weet ik dat dat hoort want je baarmoeder is aan het groeien en dat geeft de krampen. Zolang je niet heel veel pijn hebt en/of helder rood bloed verliest is het heel normaal zei mijn arts. Misschien helpt dit je iets?!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden