Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noorrrttjeeee... dit is een echte tweede streep en als ie ook nog binnen de afleestijd verschijnt: Driewerf hoera! Ik snap je terughoudendheid en bezorgdheid als het al vaker mis is gegaan, maar iedere dag is er een en jij bent vandaag zwanger. Dat kan niet anders. Maar even over het ziekenhuis: Wat wil je daar dan doen? Bloedtest? Een echo levert nu toch nog niks op? Gefeliciflapstaart.

Ik was gelijktijdig zwanger met een vriendinnetje van me. Haar dochter is inmiddels 10 maanden oud en vanochtend heeft ze haar eerste echo gehad bij 8 weken en alles goed. Blijft even slikken, blijft moeilijk maar wat Gabrie zegt is zo waar: Bij sommigen van ons zal het nooit lukken. Ik mis het idee van het nooit een kind hebben, niet de praktijk, als je begrijpt wat ik bedoel. Wat mij ook helpt is dat ik nou eenmaal geen enorme kinderwens heb. En ik blijf nuchter en stug volhouden dat je niet kunt missen wat je nooit gehad hebt ;-)

Sorry, moet weer verder. Heb er een half uur over gedaan om dit bericht te typen. Kom later nog terug.

O ja Noor: Ik werk als planner en eindredacteur in de media. Lekker vaag, he? Ontzettende 24/7 industrie weet je wel weet je niet, haha.

xx

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Interresant Ellie wat jij doet met werk, wij verhuren lampjes, kan ik niets bij jou slijten.....?

Blijft toch zuur soms dat dat het bij de een wel lukt en de ander niet.

Vannacht gedroomd dat ik 20 wk zw was, het voelde ook zw want dat blijft apart dat zw gevoel. Ik wist dat het een meisje was en J was zo blij dat we haar naam konden gebuiken.

Pffff stomme dromen.

Geplaatst

Sylleke gezien jouw historie moet het toch mogelijk zijn om zwanger te worden... Ik had dezelfde staat van dienst (geen tweeling dan) maar het is uiteindelijk toch gelukt. Tegen mij is altijd gezegd dat mijn kansen heel groot waren en dat ik gewoon een keer geluk moest hebben.

Ik zou iedereen wel naar Brussel willen laten gaan op mijn kosten want ik was verdorie opgegeven, ben bij 4 andere klinieken geweest (tussendoor nog in DD) en in Brussel zomaar 3 keer zwanger uit 3 verse pogingen. Als ik de loterij win ga ik dat zeker doen. Het is gewoon geen toeval meer, 3 keer uit 3 pogingen zwanger daar. Het is alleen zo duur... pffff... maar als ik alles optel wat ik in DD aan rekeningen heb gehad (imsi, narcose, gesprekken etc etc) dan ontloopt het elkaar niet veel.

Nou ja het is geen garantie dat het lukt natuurlijk maar mijn vertrouwen is zo gewoon groot dat ik iedereen er wel mee naar toe zou willen slepen; ook mijn vorige Duitse gyn zei dat zij het beste in icsi waren en dat ik het daar maar moest proberen. Hij wilde me zelf niet verder helpen.

Ellie ik snap precies wat je bedoelt hoor. Heb zelf lang genoeg met de kinderwens rondgelopen om het goed te snappen. Vooral dat "even slikken" is moeilijk. Altijd maar blij zijn voor anderen en stoer en dapper zijn. Been there... and it sucks.

Ben blij dat jouw wereld niet stopt bij dit, maar je hebt toch verdriet om wat niet is.

Hoe gaat je hub er mee om? Had begrepen dat hij wel een enorme kinderwens had toch... Accepteert hij dat jullie het niet meer proberen of wil hij het nog wel een keer een kans geven?

Ps klinkt als een leuke job... voor veel mensen is een baan slechts een manier van geld verdienen maar ik vind het altijd erg leuk om te werken en het was voor mij een belangrijke invulling van mijn leven. Als ik mijn baan niet had gehad dan had ik mij nooit door die ellendige tijd heen kunnen slepen. Het was zo druk dat ik in elk geval 8 uur per dag niet aan kinderen dacht.

Gaap jij gaat nog niet de moed opgeven. Je hebt een paar pechpogingen gehad dus eigenlijk maar 1. Wist je dat in Belgie alle mensen 6 pogingen krijgen omdat bewezen is dat dat aantal gemiddeld nodig is om zwanger te worden? Van wilde sex word je ook niet elke maand zwanger, dus waarom wel van een ivf/icsi behandeling. Vraag maar aan elke willekeurige gyn en hij zal beamen dat het doen van veel pogingen voor mensen bij wie het zou moeten lukken absoluut geen gek idee is. Je moment moet daar zijn. Die ene dag dat de laborante net dat juiste zaadcelletje pakt en jij dat perfecte eitje hebt gemaakt en dat alles klopt en bij elkaar komt. Die dag daar wacht je op. En ik zal bidden voor je dat ie snel komt.

Mocht ik overigens echt zwanger blijken te zijn waar ik nu natuurlijk weer aan twijfel naarmate de dag vordert, dan heb ik nog 70 ampullen menopur die er bij 12 weken uit mogen. Ja ja een hele voorraad nog...

Liefs

Noor

Geplaatst

Heee, nee ik ga echt geen poging meer wagen. Ik heb het resultaat met iedere poging zien verslechteren, van 7-cellig naar 2 en altijd maar 1 tp uit max 2 eitjes. Mijn amh is 0.08. Dat dat nog gemeten kan worden. Ik moet zeggen, na verhalen over prednisolon en intralipid gaat het wel een beetje kriebelen, maar ik weet 100% zeker dat mijn niet zwanger worden komt door mijn rollator-eitjes. Het moet een keer ophouden en de jongensnaam (want daar zijn we het al jaren over eens) gaat naar de hond. Die we ooit gaan aanschaffen. Als we het huis van Noor overnemen. Woehahaha.

Mijn vriend was wel even verdrietig en sip maar hij vindt zichzelf al jaren te oud (wordt 44 binnenkort) en heeft spookbeelden van tieners die het huis maar niet verlaten als hij al lang en breed gepensioneerd is. Verder zijn we allebei erg gesteld op onze manier van leven en die zou drastisch veranderen. Dus teleurgesteld, maar niet sprakeloos van verdriet. We kunnen eindelijk weer eens ketsen zonder rekening te houden met de kalender. Sterker nog, ik denk dat ik puur uit obstinatie aan de pil ga.

Mijn werk is dus helemaal niet interessant. Alleen maar idiote strakke deadlines en heel veel domme mensen waar ik dagelijks mee te maken krijg, en het is allemaal voor TV en dat is echt zo onbelangrijk. Ga een boek lezen. Praat eens met je partner. Wake up and smell the coffee. Purlease. ;-)

Syl, wat k- van Kayla. Echt. K.

Noor, pas op Julio.

Gaapje, morgen weer naar DD. Ik dacht dat Dr S. niet zo strak in de leer was met waar hij patienten echo's liet doen?

Ik had van 't weekend een nieuwe trui aan die ik in DD gekocht had. Goh, leuke trui, zei een vriendin. Waarop ik antwoordde: Ja leuk he? Het enige wat ik aan Dusseldorf heb overgehouden en hij kostte alles bij elkaar slechts 4000 euri's.

Tot strakkies.

xx

Geplaatst

Noortje, ik kreeg tranen in mijn ogen van je berichtje. Ach meid ik geef de hoop niet snel op en we zien wel waar

het schip zal gaan stranden. Voor nu hard sparen! Dr. S. moet zijn auto afbetalen Hahaha.

Ohh en NOortje je Ampullen ahumm die raak jij zo kwijt aan.....Juist!

En natuurlijk ben je zwanger wat zit je nou weer te twijfelen. Baby Noortje gaan wij over 8 maanden aanschouwen en reken maar

dat ik op bezoek kom!! En dan lekker aan de beschuit met muisjes.

Ellie, bij ons is het eerder andersom. Mijn man kan zich veel beter neerleggen bij een kinderloos bestaan. Hij ziet

alleen maar de positieve kanten ervan in. Over de echo, misschien omdat hij het zelf ook vreemd vind dat ik Nederland

8 eitjes had en bij hem maar 2?? Artsen........maffe wezens!

Whahahaha Ellie je trui van 4000 euri.. Ahumm zet hem op ebay!

Geplaatst

Haha!

Bij mij zagen 3 verschillende artsen 3 follikels die meededen en 2 kleintjes. Een keer zelfs maar 2 die meededen.

En bij het aanprikken had ik er 10.

Rara hoe kan dat. Heb ik soms een eierstokken met geheime kamertjes.

Wie weet valt het bij jou ook mee en zien ze die andere 6 niet omdat ze achter die 2 grote zitten.

Het klopte precies met de uitgangsecho daar lagen er 11 klaar en er zijn 11 follikels aangeprikt met 10 eicellen.

Hoop morgen op goed nieuws. Hoe laat moet je?

Geplaatst

Morgen moet ik er om kwart over 11 zijn. Dus de trein van 8 uur.

Boekje, broodje en een flesje water mee en dan de rit naar DD (bah).

De uitgangsecho had ik bij een duitse dame. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat er toen klaar lag.

Ze heeft er ook niets over gezegd.

Geplaatst

Nou even wat afval nieuws.....

Ben volop met beweging bezig, tuinen aan het doen en morgen het hele huis schoonmaken. Denk dat ik dan vrijdagochtend op de weegschaal ga staan ipv morgen.

Heb wel opgelet met drinken maar niet met eten, haha. Hoop wel dat er weer wat af is.

Geplaatst

En en en Syl hoeveel calorietjes zijn er afgetuind vandaag?

Was het lekker weer?

En Gabrie hoeveel follikels had je meis? Ik hoop toch zo dat je tevreden bent...

Elliebellie nog steeds zo druk op het werk?

Liefs

Noor

Geplaatst

Gek-ken-huis maar rest van de week vrij en dat is maar goed ook want morgen komt scheidende schoonzus met monsterbrat logeren tot zondag dus ga nu het huis schoonmaken.

Hoe voel je je, seNorita? Morgen weer naar huis?

Kwam ook spieken voor nieuws van Gaapje maar dat schaap zit vast nog steeds in de trein.

Syl, ben je ruimte aan het maken voor de lunch zaterdag?

Xx

Geplaatst

Dit arme schaap is vandaag genadeloos "afgeslacht" uhhh nee het is nog geen offerfeest!

Affijn 3 follikels en wat kleintjes. Maar nog niet echt heel groot. We hebben deze poging afgeblazen.

Half november opnieuw starten.

Ik heb gevraagd of Suprefact te veel kan plat leggen....zijn antwoord was Nee. Ergens geloof ik het niet.

Vraag mij nu ook ff af wat voor poor responders het beste is Decapeptyl of Cetroide. Weet jij dat Ellie?

Ohh Noortje ben je al misselijk? Voel je de 3 musketiers al schoppen in je buikje?

Arme Ellie, als je in de buurt had gewoond was ik je wel komen helpen. Ik hoop dat je toch nog fijne dagen tegemoet gaat met

Monsterbrat. En je weet zo weinig mogelijk suikers!!

Kijk Syl jij bent goed bezig!! En het is ook nog prachtig weer. Geniet er maar van.

Ivm met de teleurstellende opstart poging. En Noortje die ons steeds maar jaloers maakt met haar vertrek naar Spanje. Gaan wij natuurlijk niet achterblijven!!

Wij gaan 7 november voor een week naar Malaga! Kan niet wachten.

Geplaatst

Man man gesloopt hier maar heerlijk wat een uitzicht. Begonnen in de regen (bikkel) en daarna zonnetje.

Net Chinees zitten vreten, HONGER!

Ellie ik heb altijd ruimte. Lekker vrij rest van de week, mentaal voorbereiden op zaterdag, echt leuk dat je komt.

Gabrie ook nieuwsgierig hoe het met F & M gaat.

Noor nog contact gehad met het zkh.

Geplaatst

Klote Gabrie dat er zo weinig zitten en nu stoppen en weer opstarten. Iedereen reageert anders op meds als jij denkt dat het aan de Superfucked ligt zou ik wat anders vragen.

Ga op je gevoel af.

Lekker weekje vakantie voor de boeg, groot gelijk.

Ellie succes met je logees. Moet opeens denken aan je vorige logees en je toilet bezoeken dat dit niet zo soepel verliep, hihi.

Geplaatst

Syl ik weet het namelijk anders ook niet? Normaliter heb ik er gemiddeld 8.

Het enige verschil is:

Suprefact.

GonalF in combi met Menopur. Normaliter alleen Menopur.

Cetroide ipv Decapeptyl.

Affijn, jij bent in ieder geval een bikkel!

Heb tevens ook maar gelijk een jas gekocht. Moest namelijk denken aan de trui van Ellie...en ik vond dat ik niet achter kon blijven!

Ik hoop dat jullie zaterdag een fijne dag tegemoet gaan!!

Geplaatst

Gaapje wat een rotnieuws!! Heb je de poging afgeblazen iov Dr S?

Ik vind van 8 naar 3 een vette daling en zou de oorzaak zeker in de meds zoeken.

Superfckd heb ik nooit gebruikt maar decapeptyl is niet goed voor ons soort mensen, weet ik honderd procent zeker.

Cetrotide werkte bij mij heel goed.

Zit tegelijkertijd te eten,.niet handig, later meest xx

Geplaatst

Smakelijk eten!

Ja in overleg met dr. S. Die stelde het zelf voor....nog voor ik mijn bekkie kon open trekken. Vond dat wel positief van hem.

Heel lang doorspuiten kwam de eicelkwaliteit volgens hem niet ten goede.

*

Cetrotide heb ik nu voor het eerst gebruikt vanaf dag 8.

Geplaatst

Heeys er schijnt een nieuwe methode te zijn, de sandwichmethode. Volgens mij heb ik het hier al eens laten vallen. Eerst 3 dagen Cetro dan 6 dagen Pergoveris dan weer Cetrotide erbij. Mijn Duitse gyn zei dat dit heel goede resultaten schijnt te geven. In Brussel gebruiken ze deze methode ook met veel succes maar omdat ik t goed doe op lang protocol deca menopur willen ze bij mij niet overstappen.

Overleg deze sandwich anders met Dr. S?

Wel een teleurstelling zeg. Maar verstandig besluit, kost allemaal genoeg en straks heb je geen bevruchting en wel je geld kwijt.

Een weekje Malaga....... heerlijk voor je! Je hebt het verdiend zeg na deze stress.

Syl wat goed van je dat je zo gebuffeld hebt in je tuinen. En flink eten mag dan best, beter dan snoepen toch.

Elliebellie ik heb met je te doen. Hoe lang blijft ze...... Oh wat vreselijk. Maar wie weet valt het mee! Soms is het ook wel eens iets waar je tegenop ziet ineens meevalt.

En anders slepen we je er wel door heen hoor! met wat onderbroekenlol en lekkere recepten. Voor oprotkoffie.

Ja contact gehad met het Nederlandse ziekenhuis in Benidorm. Ze hadden nog een hcg testje liggen uit een ver verleden toen er ooit eens een kleindochter met zo'n bastard meegekomen was. Ze kunnen het vrijdag dus bepalen. Maar vandaag was de streep beduidend minder intens dus ik schijt in mijn unterhose. Morgen nog maar eentje doen... Zucht.

Ach als het niet zo is, kom ik er ook wel overheen. Na zo veel teleurstellingen heb ik wel wat eelt op mijn hart gekweekt. Maar eerst maar weer afwachten.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noortje in Nederland heb ik ook altijd het lange protocol gebruikt. Met altijd minimaal 8 eicellen.

Sandwich methode ik zal het mailen naar dr. S. Het was inderdaad teleurstellend maar wel een wijs besluit (vond ik zelf).

Hahaha oprotkoffie....... Ach misschien valt het reuze mee en wordt het nog gezellie.

Huh streepje minder??? Nee joh schijn bedriegt! Je moet gewoon niet zo lang naar het plas stickie turen! Zo kijk je al het moois er van af!

Niet zo negatief Noortje! Komt goed het is nog geen vrijdag! En inderdaad alle dames in de MMM hebben genoeg eelt. Maar ik heb goede hoop voor jou!

Geplaatst

Vandaag is de streep weer door de helft.

Dinsdag was ie bijna zo dik als de controle streep, gisteren de helft en vandaag weer de helft daarvan.

Lekker k...

Wordt ff slikken en weer doorgaan vandaag.

Kom later terug, nu ff snel douchen voor kleine me nodig heeft.

Liefs

Geplaatst

Thanks. Ja morgen nog even bloedprikken dat moet sowieso van Brussel.

Ach het was toch leuk 2 daagjes fantaseren. Die nemen ze me niet meer af.

Wat me nog het meest opviel is wat een last er van mijn schouders afviel toen ik dacht zwanger te zijn. Dan weet je pas hoe veel impact het op je leven heeft die behandelingen. Het is zo'n egoistisch proces feitelijk. Alleen maar met je behandeling bezig zijn; dan zie je veel dingen om je heen anders. Alles moet er voor wijken.

Ben blij dat ik een maand verplicht rust moet nemen nu. Er zijn wel wat mensen om me heen die mijn aandacht hard nodig hebben en het niet verdienen als ik er met mijn kop niet bij ben of dat veel van mijn zinnen beginnen met "ik".

Even de schellen van mijn ogen, ook belangrijk.

En laten we even voorop stellen, ik bevind me sowieso in een luxe positie omdat ik al z'n lief hummel heb. Is toch behoorlijk anders!!

Geplaatst

Noortje, wat k. Julio heeft een Helmutje gedaan en is niet blijven plakken. Jeetje wat rot. Ik wilde iets anders zeggen maar dat was niet netjes. Ben toch benieuwd naar je hcg.

Bij mij was het juist andersom, die ene middag dat ik zwanger was. Ik raakte in paniek bij het idee aan wat ik allemaal moest regelen, ha ha.

Gaapje ook al zulk rotnieuws te verstouwen en Syl terecht in de rats om haar lieve hondje, zie DD meisjes.

Knuffel voor mijn kanjers. Wat zijn we toch sterke, humorvolle vrouwen. Ik ben trots op ons allemaal xx

Geplaatst

Noooooooooooooooooooooortje wat zeg je nou allemaal. Ik had 5 juli al vrij geprikt!! Nee hoor jouw testen uit Spanje zijn gewoon waardeloos!

En ik denk dat het verlangen naar een eerste, tweede of derde kindje net zo groot kan zijn. Pas je goed op jezelf!!

Het was me het weekje wel hier zeg...pfff en de week is nog niet eens om! Laten we hopen dat de test morgen toch iets anders aangeeft.

Sylvie ben je afgevallen??!! En je hondje ook al niet helemaal 100%.

Ellie veel plezier met je schoonzus..... en haar lieve jongen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden