Jump to content

Buikgriep

Guest Vonnie

Recommended Posts

Nou, wij hebben ook weer wat, allemaal (en dan ook echt allemaal) aan de buikgriep. Dat kan er ook nog wel bij.

Kim begon met spugen, vijf-zes keer per dag. Nu is ze ook aan de diarree. Het enige dat ze erin houdt is bambix (klein beetje), verdunde appelsap en diksap en vanillevla. Vanavond heeft ze ook een klein beetje groente op. Toen begon Roos met de dunne broeken. Gelukkig spuugt zij (nog) niet maar die spuitluiers zijn op deze leeftijd niet echt fijn.

Gisteren was mama aan de beurt, diarree en spugen. Gelukkig maar 1 dag en ik ben weer wat kilootjes kwijt :good1:.

Papa kwam vervolgens ook beroerd thuis maar die houdt alles nog binnen.

Afgelopen nacht begon de laatste, onze oudste, te spugen. Tot drie keer toe zijn bed vies en vandaag ook aan de diarree. Toen moest tie maar weer luiers aan terwijl die al een jaar zonder doet...!

Weten jullie wat je nog meer kunt doen behalve vasten, voldoende drinken, en goede hygiene? Ik was alles zo heet mogelijk en doe elke keer de handen ontsmettend als ik (sorry) poep of braaksel heb opgeruimd. Verder weet ik het ook niet? Of is het toch zaak om de huisarts in te schakelen? Ze hebben geen koorts, tenminste, Kim had koorts maar dat is nu al twee dagen weg.

vonnie wat naar, je kunt er dacht ik weinig aan doen...het is een virus en dat moet er uit zeg maar...

Goh, trek je het nog, al die zorgen en die wasjes?

banaan, rijst en je hebt ook roosvisee dacht ik die helpt te stoppen.

suc6 cyn

Vonnie, wat vervelend zeg!!!

Arme kindjes, en als je dan zelf ook nog niet lekker bent..

Denk dat je alles doet wat nodig is.. vooral veel drinken!!!

BETERSCHAP voor jullie allemaal!!

Beterschap voor jullie allemaal Vonnie.....de griep heerst momenteel heel erg...hubby en ik hebben het verleden week ook gehad...gelukkig is Dayenna tot nu gespaard gebleven...maar dat zegt niks.....lekker uitzieken....en als je het niet vertrouwd, net zo voor het weekend...gewoon je ha ff bellen...kan nooit geen kwaad meis....toi toi.....:good1:

oh vonnie, wat balen!!!!

volgens mij kun je ook niet meer doen. zorgen dat ze voldoende drinken en that's it.

ik denk dat als je je daar zorgen over maakt, je de ha even moet bellen, maar verder is het uitzieken geblazen. bellen is altijd wel fijn als je wat vragen hebt toch? (moet je wel een beetje een aardige ha hebben...)

sterkte!!!!

lis

Ik heb vanochtend de huisarts toch maar ff gebeld en inderdaad, het is een kwestie van uitziekenn. Maar omdat Kim al vanaf maandag spuugt wilde ik toch zeker weten dat het niet te lang duurde. Gelukkig heeft ze sinds gisteren geen koorts meer en dat was een goed teken. Koorts moet ik in de gaten blijven houden en ook dat ze voldoende drinken. En dan moet het inderdaad "vanzelf" overgaan.....

Tot nu toe geen spuugtaferelen gehad, gisterenavond spuugde Kim nog twee keer haar bed vol.... Afkloppen maar weer. De bambix blijft erin!

Even snel een update: het virus is bijijijijijna het huis uit!

Alleen Kim is nog aan de diarree. Nadat ze vrijdagavond alle twee tot drie keer toe hun bed hadden onder gespuugd en mamma ten einde raad was (had geen beddegoed meer....) hebben we ze zaterdag op water en brood gezet. Echt waar, wit brood en water met een druppeltje diksap of roosvicee (inderdaad, geen appelsap meer!).

En dat heeft godzijdank gewerkt. Geen spugen meer alleen nog diarree dus. Sinds gisteren eten ze ook wat beter. Ze zijn nog steeds niet helemaal opgeknapt want doen nog heel veel slapen, maar dat vindt mamma niet zo erg....

Nou dames, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat dit topic gesloten kan worden...!

Al een paar dagen geen spugen meer en de diarree is bij Kim ook weg. Alleen eten ze 's avonds nog niet zoals ik gewend was waardoor ze 's ochtends heeeeel vroeg (Kim al om 04.00 uur) liggen te schreeuwen van de honger..... gaaaap!!

Maar ik heb goede hoop dat ook dat snel over is.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use