Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he San, dit is eigenlijk helemaal niet zoals je had verwacht meid. Gelukkig dat je een nachtje hebt kunnen slapen en dat het bij Ruben ook steeds weer ietsje beter gaat en hij nu weer lekker bij jou op de kamer ligt.

Het is niet niks idd wat er allemaal gebeurd. Ben je eindelijk mama, en dan gebeurt dit.

Knuffel voor jou meid. Hoe is P. eronder?

liefs,

Tool

Geplaatst

San, ruben onder de lamp. Niet zoals je verwacht had. Nu wel een lekker nachtje kunnen slapen. Hoop dat het gauw beter gaat.

henne, wat jammer dat het niet gelukt is. Weer een teleurstelling. Hoe is het met J?

Wat zouden jullie er van vinden als ik zaterdag toch zou komen? Wil dan wel even adres tijd en naam restaurant hebben. Dacht dat we al weg zouden zijn. Dat is niet het geval.

Laat het even weten.

Verder niet zo veel te vertellen.

Dikke nuffel voor iedereen.

Geplaatst

Ruby, natuurlijk hardstikke gezellig meid als je toch kunt komen!

Het restaurant is WIJ. Geloof dat ivfsh een paar pagina's terug een link ofzo geplaatst heeft.

12 uur hadden we afgesproken. Zal de link even gaan zoeken!

Geplaatst

Miki dat spookt ook al eeen tijdje door mijn hoofd...chronische vermoeidheid wordt zowel door Zita West als Allan Beer genoemd als een mogelijk probleem en ik heb idd ook een prikkelbare darm. Verder geen echte allergieeen, hoorkoorts en dat soort dingen. Aan de andere kant: voor de ma is een mogelijke oorzaak gevonden in de MTHFR (en kijk nu naar IVFSH) en de bbz heeft ook niet echt een link met immuunsysteem volgens mij? De verklaring voor de vage streepjes in Vb (tot nu toe) is dat een embryo dat genetisch toch niet goed genoeg is vaak in een heel vroeg stadium al afgestoten wordt. M.a.w. ik word eigenlijk heel makkelijk zwanger, maar 'accepteer' dus in eerste instantie ook embryo's die eigenlijk niet goed zijn. En dat ze niet goed zijn, behalve aan de buitenkant, ligt waarschijnlijk echt aan het zaad. Ik heb zitten denken over een scasa test, maar ook hier twijfel ik over omdat 1) de zaadkwaliteit sterk wisselt en 2) we de geboden oplossingen volgens mij al toepassen (voedingssuplementen). Als ik kosten en baten allemaal tegen elkaar af ga wegen.... ik weet het gewoon niet. Vind het allemaal fysiek ook erg belastend en om dan ook nog dat soort onderzoeken, ritjes naar DD etc erbij te doen. Financieel zal dat ook wel een flinke hap zijn. Pfff....moeilijk.

Overigens heb ik volgens mij de vorige keren geen verhoging gehad en was ik deze keer voor de tp al niet lekker, dus ook daar...twijfel. Wat ik in ieder geval wil is een gesprek in Vb. Dat wilden zij eigenlijk voor deze poging al hoor, maar wij wilden door. En dan zal ik wel vragen hoe zij erover denken en hoe zij er tegenover staan als ik naar dr Pfeiffer zou gaan. Kun je daar snel terecht dat jij weet? En is het erg duur? Ik neig er wel een beetje naar, maar ik moet zeggen dat ik erg huiverig ben voor de prednisolon ivm mijn cvs en prikkelbare darm. Zal ook eens met mijn orthomoleculair arts overleggen. Zwangerschap is niet haar specialiteit, maar immunsystemen weet ze wel erg veel van.

Nou ja, dat spookt er dus allemaal door mn hoofd. Acu was wel relaxed, maar op de terugweg in de auto tranen in zitten houden. Boodschappen gedaan, naar huis en had sleutel nog niet in slot of stond te janken. Ben zo teleurgesteld. Een jaar geleden gingen we bijna trouwen, het was echt óns jaar, ik was bezig met een nieuwe baan en binnen een maand had ik een ban, een man en een positieve zwangerschapstest. Een jaar later heb ik die man gelukkig nog steeds ;-) maar mn werk kan me gestolen worden en alles wat ik van die zwangerschap heb zijn twee echo's en een stel littekens van de volgende. En dat doet pijn. Leeftijd begint een rol te spelen. Geld. Maar ook onze fysieke en mentale kracht. De rek is eruit en de vraag 'moeten we dan stoppen' wordt hier wel steeds vaker gesteld. Het antwoord is nog altijd nee, maar ik weet echt niet hoe lang we dit nog op kunnen brengen. De behandeling kost me vakantiedagen, dus echt vakantie hebben is er ook bijna niet meer bij. We zijn op. En dat beginnen we te voelen. Tegelijk ben ik nu alweer bezig met een plan van aanpak: afspraak maken in Vb, afspraak maken met orthomoleculair arts, met J praten over Pfeiffer etc. Waar halen we de kracht, moed, energie (en geld) vandaan.... KLOTEZOOI

Geplaatst

Henne, zo rot hoe je je voelt en ook zo herkenbaar mbt de rek eruit. Dat is precies wat ik ervaarde. Had en heb er gewoon genoeg van. Al die onzekerheid, steeds die aanslag op mijn lijf. Had echt het gevoel dat we alles alleen maar rondom IVF aan het plannen waren. Stoppen moet je alleen pas doen als dat voor jullie 'goed' voelt. Zo te horen is dat punt voor jullie nog niet gekomen. Neem je tijd, regel een evaluatiegesprek en overweeg de extra onderzoeken. Voor nu gewoon maar even over je heen laten komen. Zaterdag een hoop mensen met schouders in de aanbieding ;-).

San, jammer dat het met Ruben nog niet zo lekker gaat. Toch doet hij het alles bij elkaar steeds beter. Hopelijk vandaag betere bloeduitslag zodat naar huis gaan weer wat dichterbij zal komen.

Ruby, eventueel zouden wij kunnen carpoolen vanaf Utrecht. Hoe laat is iedereen er nou? Volgens mij lunchen om 12.00 uur, maar veel komen er al rond 11.00 uur toch? Dan hou ik dat namelijk ook aan.

Eef, hopelijk heb je een leuke vakantie. Zou fijn zijn als je toch kan fietsen.

Geplaatst

Oh Henne, je verwoordt het goed, jullie zijn enorm rekbaar maar voor hoe lang nog? Laatst zei je iets van 'opgeven is moediger dan doorgaan' en zo heb ik het ook altijd gevoeld maar dat dit soort dingen soms door je hoofd spookt is zo logisch! En dan de twijfel en het gepieker waarom het toch steeds misgaat, die onzekerheid is gewoon killing. Ik kan jou en J. alleen maar heel veel kracht en wijsheid wensen voor nu en voor de toekomst. Denk aan je jezelf, ik denk sowieso aan jou!

Sandra, och, je hebt wel wat te verduren he? Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat, zowel met jou als met Ruben!

Meiden, lief dat jullie zo goed begrijpen waarom ik twijfel over zaterdag, fijn toch dat dat soort dingen hier nooit een probleem is!

Ik denk dat ik dan bij deze afzeg, ga ik lekker proberen wat uit te slapen zaterdag en met een boek op de bank. Ik wens jullie natuurlijk heel veel plezier!

Geplaatst

he kaartje, waar zou je me op kunnen pikken in/rondom Utrecht? Dan wil ik wel met je meerijden En natuurlijk hoe laat. Lijkt me gezellig.

Laika, denk aan jezelf en blijf lekker thuis en idd met een boek op de bank. Er komt voor jou ook wel een keer dat we bij elkaar zijn.

Geplaatst

henne, weet niet goed wat te zeggen. Had het zo gehoopt maar had niet zo'n goed gevoel over deze poging. Eigenlijk door jouw eigen gevoel, dat blijkt tot nu toe vaak gelijk te hebben.

Ik denk dat het verstandig is wat kaartje zegt. Ondanks die klok, neem je tijd, bouw een beetje rek op als dat lukt.

En voor nu, een dikke omhelzing.

Zara, was onder de indruk van jouw verhaal. Hoe voel jij jezelf onder de conclusies die nu zijn getrokken? Lukt het een beetje hierover met je partner te hebben? Opeens heb je een diagnose, lijkt me raar. Sterkte.

Sandra, wat sneu voor kleine manneke. Gelukkig heb jij bij kunnen slapen. Goed zo!

Simba, hoe gaat het met jouw herstel? Thuis de boel onder controle?

Storm is een heel lief en makkelijk mannetje, slaapt snachts en wordt alleen wakker voor veoding. Overdag 1 of twee huiluurtjes maar dat is te behapstukken. Ik heb nu nog veel hulp. Daar probeer ik gebruik van te maken en te rusten en te herstellen. Aan de andere kant kan ik haast niet wachten om te beginnen met het wennen aan mijn nieuwe leven. Vandaag bij de huisarts geweest, ik heb een kleine spiercomplicatie waardoor lopen moeilijk is, maar dat is van voorbijgaande aard.

De kaartjes laten nog even op zich wachten, drukkerij moet ze opnieuw drukken, foutje gemaakt. Niet erg, ik heb geduld.

Fren, heb van jou al een kaartje binnen, Wat leuk met die naam erop! Bedankt. Mijn man snapte niet hoe dat kon, haha, verkopen ze die naam dan in het kaartenrek? Ik dacht dat hij niet zo gewoontjes was?

Geplaatst

Lieve Henne,

Veel sterkte, weet niet goed wat ik anders zou moeten zeggen.

Je verhaal is herkenbaar. Maar de strijd is nog niet gestreden!!

Liefs,

Geplaatst

Kaartje, heb een pb teruggestuurd. Ik wil graag meerijden.

Dus dames ik ben erbij zaterdag. Alwin brengt me naar de carpoolplek.

Verder heb ik niet zoveel te melden.

Henne, ik denk veel aan je. Het verhaal is voor ons velel heel herkenbaar. Hele dikke knuffel voor jullie!!!

Geplaatst

haha, ursula, je kunt via Greetz.nl kaartjes maken en sommige kun je dus ook aanpassen met een tekst naar keuze. Dus wees niet bang, er hangen geen 100 'storm'-kaartjes in het rek! Greetz is echt een uitvinding, je zoekt zelf de kaartjes uit, maakt de tekst en ze worden dezelfde dag gepost. Helemaal makkelijk is dat je de datum van versturen aan kunt geven. Ik zit dus vaak aan het begin van de maand een lading kaartjes te maken, die vervolgens allemaal keurig op tijd bezorgd worden - ook als ik zelf de verjaardag in questie vergeten ben :-)

Geplaatst

Henne, herkenbaar je verhaal. Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen.

Ik weet dat onze verlengde pauze mij in elk geval goed heeft gedaan. Het heeft me een zekere rust gebracht.

Na onze 3e ivf ook min of meer meteen weer door, waardoor ik eigenlijk niet echt de rust en tijd heb genomen om alles een plekje te geven. Eerst al meteen een afspraak bij Geertgen gemaakt, toen naar DD geweest en daarna toch de beslissing genomen om onze pauze te verlengen. Dat heeft me goed gedaan. Ook een gevoel van controle weer over mijn eigen lijf en leven. Heel erg aangenaam.

En ja, ik ben ook alweer 37 en ja, het wordt steeds moeilijker, maar ik wil me wel goed erbij voelen als we voor de 4e keer gaan. Nu hebben jullie al 6 icsi's achter de rug, terwijl wij er 'pas' 3 hebben gehad. Het gevoel van bleh, niet meer willen en van de andere kant toch verder willen, herkenbaar voor velen van ons (zoniet iedereen). Binnen een jaar is er veel gebeurd in jullie leventje, leuke maar ook niet leuke dingen. En dat heeft gewoon zijn impact.

Denk dat het ook wel verstandig is om een gesprek aan te gaan met Vb en ook mss wel met dr. P. en je eigen arts-met-de-moeilijke-naam. Wellicht dat zij jullie toch een ander ideetje kunnen meegeven.

Meissie, voor nu geef ik je een hele dikke knuffel, ook voor J, want hij was er ook zo mee bezig deze keer.

Laat deze klap (want dat is het toch ook weer) bezinken en neem toch ook de tijd.

Snap en begrijp de drang om door te moeten gaan heel erg goed, maar ik denk ook dat je lekker voelen en rust in het kupke mss juist wel beter is/voelt.

liefs,

Tool

Geplaatst

Henne wat je schrijft vindt ik erg moeilijk om lezen.

Hoever ga je? Vorig jaar was het idd jullie jaar. Moeilijk hoor. Ik/wij weten hoe jij je voelt en hoe klote dat is.

Hier ook twijfel, voor een stukje ben ik onze wens al het afsluiten ondanks dat wij een goede kans hebben op een baby. Maar genoeg is genoeg. Het leven draait door en wij staan stil....

Laika geniet van je vrije zaterdag, de foto's zullen doorgestuurd worden.

Ruby gezellig hoor!

Geplaatst

sylvino, het is hoe je het omschrijft: Het leven draait door en wij staan stil. Je blijft wachten.

Dat is hoe ik het omschrijf je blijft wachten. En dan geef ik aan de tijd van wachten is voorbij wij gaan door.

Het is een moeilijke keuze. En zoals je bij mij leest is het nog steeds niet afgesloten. En dat is ook heel logisch. De volgende keuze die wij moetn gaan maken is definitief eruit of de pil.

Wij leven met je mee hoor Henne. Maar denk ook aan je relatie en aan J. Jullie moeten ook als het eenmaal zover is samen verder. En dan hopen we wel in een gelukkig huwelijk.

Het is en blijft klote en wij weten idd hoe dat voelt. Ik geef je een dikke digitale knuffel en weet dat ik aan je denk.

Meiden denk aan jullie zelf. Dat is o zo belangrijk.

Geplaatst

Henne ook al is het voor jou geen verassing het valt toch (weer) vies tegen idd..verder kan ik me alleen maar aansluiten bij Tool en Ruby...stoppen valt niet mee is was min of meer gestopt maar ga nu toch weer naar Gent

sjonge was lekker aan het tikken staat de kapper voor de deur!! helemaal vergeten...en nu vergeten wat ik ging tikken, toch maar even teruglezen dan ;-

Geplaatst

Macaroni gemaakt met gehakt en groente. Makkelijk dus.

Nu op de bank.

Zal alles goed gaan met Babeth? Vast wel maar het zal ook een achtbaan aan emoties zijn.

Geplaatst

Zal niet teveel schrijven hier over mooie bergen, blauw meer en blauwd hemel... fietsen lukt heel aardig, meer last van gebrek aan conditie. Dan de blauwe enkel, dus het gaat helemaal goedkomen. Streven is n relaxte vakantie, heb goeie hoop. Dat dit gaat lukken ;-)

hier n terechte neerwaartse stemming met negatieve test henne, kan me de enorme teleurstelling en vragen zo goed voorstellen, hoop op een goed gesprek met ivf arts henne, en de tijd om nu eerst dit te verwerken, driewerf bah

Geplaatst

Dat is balen Kaartje, zet je die stap moet je wachten... Hoop dat er snel een volgende gelegenheid is!

Hier gaat het redelijk. Jankdag maar dat is logisch. Nav Miki haar berichtje nog wel weer het boek van Allan Beer uit de kast getrokken. Vorige keer vooral gefocussed op MTHFR, maar ik keek nu ook eens of er iets gezegd werd over chronische vermoeidheid en ik schrok er best van. Dat is één van de mogelijke oorzaken (indirect) voor failed implantation en miskramen. Natuurlijk speelt het zaad bij ons een grote rol, maar mijn krakkemikkige lijf doet er ook geen goed aan. Denk er dus over om idd eens dokter P. om advies te mailen. Twijfel wel erg of ik aan de prednison zou willen/durven ivm cvs en prikkelbare darm, maar daar zal hij dan ook wel wat over kunnen zeggen.

Probeer verder te focussen op vakantie. Moeilijk omdat ik op het moment zo moe en gaar ben dat ik er niet aan moet dénken om op pad te gaan, nog niet voor een nacht. Maar goed, we hebben nog 2,5 week.

Eef geniet van het relaxen!

San, hoe is het vandaag met Ruben? En met mams?

Geplaatst

Verstandig Henne, niet te snel misschien de volgende poging en probeer juist wel even lekker samen weg te gaan.

Hier bijna de eerste week erop zitten. Weet niet wat ik ervan moet denken. Alle symptomen zijn er....van de bollen...

.Steken, borsten, die verrekte rugpijn, noem maar op..

Dus ja weinig van te zeggen, we sukkelen gewoon door.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden