Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, fijn trouwens dat je zus wel voor jou alvastblij zal zijn! ;-D

Guusje fijn dat je vader geen last heeft van z'n katheter.

Mocht het trouwens te moeilijk worden met het infuus, dan wil mijn fitnesscollegaatje die ook verpleegkundige is mij het infuus wel aanzetten!

Geplaatst

Henne, ik had ook gekleurde afscheiding en krampen in de eerste weken. Het resultaat doet nu een slaapje in de buggy met zijn vader op straat (draak wilde totaal niet slapen vandaag!)....

Fren, VakZuid, hellup, dat zit naast mijn werk, vreselijke tent is dat he? Maar wel lekkere witte wijn ;).

Fiene is dus ook geen overdag slaper? Jim ook niet maar hij heeft het wel heel hard nodig, hij wordt er dus wel een beetje sacherijnig van als ie overdag niet goed slaapt. Het wordt al een grote jongen, hij heeft al vier tandjes (twee boven, twee onder) tijgert het hele huis door, kan zelfstandig zitten en zich optrekken en roept graag (en veel en keihard) dadadada en didididi :).

Geplaatst

Had even een ingeving... In de ochtend heb ik wat bruinig/gelig/beige bloedverlies. In de middag, ook vandaag weer, komt er wat rozig/rood. Ene keer meer dan andere keer, meestal blijft het bij die ene keer en wordt het dan weer wat donkeder. Het lijkt gewoon wel een patroon te zijn, is dat niet een beetje vreemd? Bij die bbz kon ik er geen pijl op trekken en ging het in idee geval wel de hele dag zo'n beetje door. Zou het dus niet 'gewoon' door de progesteron kunnen komen??? Ik breng die savonds en sochtends in. Stel dat ik daarbij m'n extra doorbloedde baarmoeder/vagina irriteer.... Dan zou ik snachts wat bloed verliezen, wat er sochtends als bruin uitkomt. En sochtends komt er ook wat los, wat er dan smiddags nog rozig/rood uitgewerkt wordt. Vaak komt het namelijk ook gelijk met bolletjesprut naar buiten.....

Het is natuurlijk wee typisch Henne om overal een verklaring voor te willen zoeken en een theorie te bedenken, maar klinkt het logisch of ben ik mezelf voor de gek aan het houden?

Denk er in ieder geval sterk over me die bollen te stoppen. Vanuit het ziekenhuis had ik de woensdag al moeten doen, ik was alleen zo eigenwijs om door te willen gaan, maar twijfel daar nu ernstig aan. Stel, het zit toch niet goed, dan houden de bollen een doorbraak n de bloeding misschien wel tegen. Of ze veroorzaken inderdaad ellende terwijl da niet nodig is. In beide gevallen beter om ze niet meer te nemen toch? Ik ga dan wel afbouwen, eerst de avonden nog wel. En dan eens kijken of dat rozig/rode in de loop vd middag wegblijft. Dat zou wel heeeeeeel veel meer rust geven....

Wat denken jullie?

Geplaatst

Mmmmmmm, in dd moet je geloof ik langer doorgaan met de bollen. Heb je de bollenschieter? Het kan idd daardoor komen, boven dien moet je ze in dd 3x per dag inbrengen. Lastig hoor...

Geplaatst

Dus, tja, wat zou je moeten doen. Wellicht die van de ochtend in eerste instantie slippen. Kijken of dit het idd is. Ieder zh heeft zo blijkt wel weer eens een eigen protocol. Volg je gevoel

Geplaatst

In Voorburg twee maal daags twee en stoppen twee weken na de punctie. In emc zelfs maar twaalf dagen na de punctie. apotheek gaf ook aan te stoppen bij zwangerschap, nog gesprek over gehad met apotheker dan meningen daarover idd verschillen. Maar als ik mijn eigen ziekenhuis aanhoud, dan zou ik kunnen stoppen..... Lastig hè. Je wilt geen risico's nemen, maar dit is ook zo zenuwslopend. Herinner me opeens ook dat ik bij de vorige 'verse' zwangerschap met acht weken opeens bloedverlies had, toen gebruikte ik ook nog illegaal utro en ben er direct mee gestopt. Nergens meer las van gehad. Oké, vroeg me achteraf wel af of de ma hierdoor kon komen, maar dan zou je eerder denken dat het afgestoten wordt, niet dat het hartje stopt me kloppen. Theorieën, theorieën.... hadden we maar wat zekerheid hè...

Geplaatst

Idd Tool, ik wil die van savonds dan nog wel blijven nemen. Als dan het roze/rode in de middag wegvalt.... Desnoods neem ik ze dan wel weer en weet ik waardoor het komt ;-)

Geplaatst

Als ik zo lees wat jouw ervaringen zijn, dan zou ik ermee stoppen. Pffff, lastig. Nee, ik zou eerst de ochtend skippen en als daarvan geen gekleurde afscheiding meer komt, dan de avond skippen

We gaan zo naar de reünie, heb er zin in. Bowlen en steendrukken en wat roseetjes natuurlijk :-)

Geplaatst

Tool veel plezier en dank voor het meedenken! Ik ga doen zoals jij ook zegt, de ochtend skippen en kijken wat er dan gebeurt.

Enne steendrukken? Zal wel steengrillen zijn hihi,.... We moeten hier toch echt eens een lijst van aanleggen :-)

Geplaatst

Henne, anders even voorleggen aan Pf?

Beeld en Geluid was erg leuk. Aanrader! Gezellige dag gehad met z'n achten. Net als afsluiter met hele ploeg gegeten in eetcafé. Zelfs heerlijk buiten in de zon kunnen eten. Erg geslaagde dag. Nu onderweg naar huis zodat mijn mannetje voor zijn nachtdienst nog een uurtje kan bankhangen. Helaas dus geen tijd meer voor de huisgemaakte tiramisu waar ik mijn oog al op had laten vallen...

Geplaatst

Pf kijkt naar de TRegs, verder niet echt. Maar ik ga gewoon stoppen, van het ziekenhuis hoeft het niet eens meer dus daar ga ik op vertrouwen. Ga af op m'n gevoel en dit voelt logisch en goed. En nu ga ik doen wat je moet doen als je zwanger bent: kamertjes kijken, namen bedenken en meer van dat soort geneuzel :-)

Jammer van de tiramisu, kon je het niet meekrijgen? ;-)

Geplaatst

MIJLPAAL! eerste wortelhapje zit er in. Vanmiddag nog niet zo'n succes, maar net wel een paar hapjes op. Ze moet nog wel ff wennen aan de smaak...

[ATTACH=CONFIG]4155[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4156[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4157[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4158[/ATTACH]

en nog een paar andere 'kiekjes':

verschonen kan ook op de hoedenplank van de huurauto

vader en dochter

close-upje van gister

Geplaatst

Fren, leuke foto's.

Henne, als je er een goed gevoel over hebt om te stoppen met de bollen dan gewoon lekker doen. Ik blijf nog steeds geloven in je tweeling tot het tegendeel bewezen is ;-)

Geplaatst

Thanks Fren ;-)

Haha nou Kaartje, dat zullen we dan gaan zien. Tot nu toe heb jij altijd redelijk goed voorspelt dus eh.....Ohjee.... ;-)

Ben gewoon al een stuk relaxter nu ik bedacht heb waar dat bloedverlies vandaan kan komen. Als dat zo blijkt te zijn zal het denk ik zeker een stuk beter zijn. Hopen maar dat ik dan niet toch nog weer de kous op de kop krijg... Straks nog maar even een EFT zinnetje kloppen ;-) "ook al ben ik bang om vertrouwen te hebben en vind ik het eng om blij te zijn..."

Geplaatst

Henne, ik geloof gewoon in positief denken en ook op afgaan op je gevoel. Ik baseer mijn positieve gevoel dus gedeeltelijk op ons gesprek toen je hier was. Bovendien je bent nu 'gewoon' zwanger. Het is lastig om positief te blijven als de angst zo aanwezig is. Toch maar proberen denk ik om zelf zo positief mogelijk te blijven. Niet teveel je alvast voorbereiden op de klap voor het geval de klap komt. Dan ben je nu de klap al aan het verwerken voordat hij er werkelijk is. Denk niet dat je er beroerder van wordt om nu even happy te zijn en positief te denken. Als de klap komt kun je altijd nog verdrietig zijn. Jammer alleen dat er niet een simpel knopje bestaat om je negatieve en angstige gedachten uit te schakelen. Misschien is die EFT dus wel een goed idee ;-)

Geplaatst

Gek hè, ik ben altijd heel erg van positief denken geweest, niet dat ik denk dat je dan eerder zwanger wordt, maar wel dat het proces dan aangenamer verloopt. En in de wachtweken lukte dat ook nog best. Pas toen ik zwanger was, kwamen de angsten echt overal vandaan. Nooit gerealiseerd dat die zo diep zaten. Maar het lijkt nu echt wel beter te gaan. Voel me blijer en hoopvoller.

Geplaatst

Henne lekker stoppen met die ballen als je daar happy van wordt. Zou alleen 2x daags 1 bal nemen en dan pas de ochtend skippen ipv gelijk van 2x daags naar 2x daags te gaan. Maar doe wat je goed doet voelen!!!

Tool ik had trouwens niet een beetje roze verlies tijdens mijn zw ik had zware bloedingen met flinke stolsels erbij...... lijkt al weer zo lang geleden..... zucht en dat komt nooit meer terug... soms best heavy hoor het ""echte" afsluiten.

Vandaag lekker genoten bij mijn ouders met de kleine man. Traphekje aangeschaft, onze man is al van de 1e trede afgevallen. Hij heeft op de opvang de bijnaam brokkenpiloot, hoe zou dat nou komen????

ff flessie opwarmen en dan kan oma hem geven ;)

Geplaatst

Knuffel voor jullie kleine brokkenpiloot San!

Afbouwen zo logischerwijs idd 2x1 zijn, alleen heb ik dan nog die twee momenten van inbrengen. En dat is volgens mij het probleem. Vandaar dan toch maar 1x2 doen. We gaan het zien.

Oh btw....we hebben een soort van bijna een jongensnaam die we beiden leuk vinden. Als dat geen goed teken is....

Zo en laten we dan nu weer overgaan naar alle meiden hier ipv de Henne-is-zwanger-en-schiet-in-de-stress-soap.. *schaam* Dikke knuffel voor al jullie steun, moest van m'n moeder doorgeven dat ze blij is dat ik jullie heb :-)

Geplaatst

Henne we zijn er voor elkaar en zeg maar tegen je moeder dat jij ook altijd een lief woord voor ons overhebt!!!!!

Als je het zo zegt met je inbrengen en bruinverlies is het idd logisch...

Geplaatst

Haha, grappig dat je moeder dat zegt henne, die van mij heeft dat ook al eens gezegd! Zie alle meiden hier ook langzamerhand echt als vriendinnen, nie meer als "gewone namen" op een forum. Ik vertel vin ook vaak dingen alsof ik jullie life gesproken heb!

San, leuke foto's op FB

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden