Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lekker dagje hier vandaag. Vanmorgen eerst uurtje bodybalance gedaan. Daarna naar stal en met iedereen daar bbq. Erg gezellig. Vanaf twaalf uur tot net buiten geweest. Ben al eren week vreselijk moe en dan een hele dag buiten... Erg lekker, maar nu wil ik alleen maar slapen. Misschien zo even in bad en dan vroeg mijn bed in.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rare dag. Verjaardag van ons neefje is ook altijd de 'verjaardag' van onze eerste icsi. Toen hij geboren werd, zaten we net middenin de eerste wachtweken.... En hij werd drie vandaag. Soms kan je gewoon niet geloven hoe snel tijd gaat en hoe lang dit tegelijk al duurt. En hoeveel er gebeurd is in die tijd.... Vraag me dan ook af hoe we er volgend jaar bij zullen zitten. Met een kindje? Zwanger? Uitbehandeld? elke keer denk je ook da het over een jaar duidelijk zal zijn en drie jaar later zijn we nog net zo ver en nog steeds bezig. Kan er best verdrietig van worden soms...

Geplaatst

Ja Henne dat overdenken en datums die betekenis hebben is moeilijk. Had het er ook nog over met J volgens hem ben ik nu al niet te harden en nog niet eens beginnen.

Ik wil rust.

Had ook gehoopt wat Caroline schrijft, zou zo mooi zijn geweest voor jou en Sab.

Geplaatst

I know Sylvie, de aanloop naar een poging is helemaal vreselijk onrustig. Maar ja, wat is rust? Ik den dat als wij nu zouden stoppen ik niet echt rust zou vinden. Het zou een hele tijd duren voor en iets van berusting is.... Ja tuurlijk, hoe langer je hormoonvrij bent, hoe beter je fysiek bent en hoe meer je weer andere dingen kunt (en gaat) doen. En daarmee moet dan langzaam rust komen, denk ik. Maar ik weet ook wat je voor een 'rust' je over je krijg als je eenmaa zwanger bent. En het voelt op het moment vooral als een soort wedloop om juist die rust weer terug te krijgen.

Overigens alweer een snelle reactie vanuit Duitsland, we kunnen data doorgeven voor een afspraak dus we hopen volgende week daarheen te gaan. Iemand nog een hotel-tip in Düsseldorf of omgeving? ;-) wordt het dus een tripje Duitsland ipv Zeeland haha.

Geplaatst

Het gekke is dat ik heel erg tegen het stoppen met behandelingen opzag van te voren, maar dat ik nu het zover is er eigenlijk alleen maar achter kan staan. Bovendien wil mijn lijf het ook gewoon niet meer. Het herstel na elke behandeling zowel lichamelijk als emotioneel is steeds langer. Juist die onzekerheid van niet weten hoe het over een jaar is en hoe een volgende poging zal gaan vond ik vreselijk. Hou er van om te weten waar ik aan toe ben. Ok, uitkomst is anders dan ik had gehoopt, maar we hebben wel zekerheid. Kan me aan de andere kant zo goed voorstellen dat jullie door willen gaan met behandelen omdat je simpelweg de hoop nog niet wilt opgeven.

Geplaatst

Kaartje wat jij schrijft is duidelijkheid en Henne rust kan op meerdere vlakken tellen.

Weet het even niet meer, ik verander per dag met wat ik wil.

Fijn Henne dat jullie zo snel geholpen worden, is dat nu in DD of niet. Och Duitsland is ook leuk....

Kaartje nog in bad geweest? Buiten spelen is altijd vermoeiend.

Caroline jullie kunnen de wc weer vinden in de nacht?

Miki voel jij je alweer beter na de domper van een aantal dagen geleden?

Verveel me, ga dadelijk maar in bed liggen.

Geplaatst

Misschien is het ook wel pure angst hoor kaartje. Of wanhoop... Steeds vaker hinten mensen in mijn omgeving toch wel richting stoppen. En dan zet ik echt m'n hakken in het zand. We hadden het vorige week natuur kijk ook al even hierover en toen zei ik dat ik een verschil voel in stoppen en opgeven. En dat het nu nog zou voelen als opgeven. Subtiel verschil, maar zo voelt het. En dan is er ook nog een verschil in stoppen uit eigen vrije wil, of stoppen gedwongen door de omstandigheden.

Met geneeskunde, echt mijn droom vanaf dat ik zes was ofzo, heb ik moeten stoppen gedwongen door omstandigheden. Misschien dat ik daardoor in dit geval niet toe wil geven en door wil zetten, ik wil niet nog een droom op die manier in rook op zien gaan. Ik wil in iede geval iets in mijn leven zien uitkomen zoals ik het ooit gedacht heb. Want letterlijk al het andere is anders gelopen en bijna altijd door de chronische vermoeidheid. Dus zeker als dat nu ook mijn kinderwens zo tegenhouden....ik ben daar al te veel door kwijtgeraakt, niet dit ook...zo voelt het. En ja dan ga je door, ook al zo stoppen misschien wel veel verstandiger zijn....

Geplaatst

Henne, begrijp je helemaal hoor. Stoppen moet/kun je pas doen pas doen als je daar aan toe bent. Voor mij is dat nu en voor jullie allemaal hier hoop ik dat dit moment gewoon niet gaat komen.

Voor nu gaan we gewoon allemaal braaf op tijd naar bed en dan is morgen gewoon weer een dag die nog beter is dan vandaag ;-)

Geplaatst

Hè henne, fijn dat ze in dd zo lekker doorpakken! Ik weet geen hotels, maar weet wel dat Düsseldorf zelf echt een heel leuke stad is, ook om te shoppen. Heb je weekendjeweg.nl al gecheckt?

Ik ben stuk, taai vroeg af vandaag, schade van gister inhalen.

Kus!

Geplaatst

Lieve meiden,

Het gaat hier goed. Voel me veel beter en bevrijd van de druk rondom de poging. Weekend veel op pad, zo lekker saampjes. Ik merk dat ik me even niet kan mengen in alles wat leeft hier. Heb zoveel gedoe gehad de laatste maanden, mijn hoofd en pijlen staan nu op andere dingen gericht.

In dat licht denk ik ook niet dat ik me bij het uitje "stoppen of doorgaan" voeg. Een heel belangrijk, maar mij nu een iets te zwaar, topic. Wij zijn niet bezig met die keuze meer, maar met "leven" (zeker nu ik bewust en blij ben dat ik überhaupt nog leef) en tussendoor nog wat proberen. Wanneer het genoeg is? Dat merken we denk ik vanzelf wel, daar groeien we naar toe. En stiekem voel ik dat we daar al heel dichtbij zijn. Of toch niet. :)

Dikke knuffel iedereen, excuus dat ik nu zo op mezelf gericht ben. Ik denk uiteraard nog veel aan jullie, altijd!

-xxx- M

Geplaatst
Thanks Simba, googlen ging gisteren niet omdat alles eruit lag qua stekkers enzo ;-) En de stucer wil hier niet overheen omdat het op sommige plekken loslaat. Dus dan stuc je over een loszittende onderlaag, zag ik zelf ook niet echt zitten. Ach, dat stucen is toch pas over een jaar of twee denk ik, wat we nu doen is plan B. En dit ene stukje is nu schoon. Natmaken helpt hierbij trouwens ook, alleen zit er wel een laag latex op dus die gaat dan op een gegeven moment verwerken. En dat wordt een gore pestbende :-)

Henne,

Als oud schilder even een klein tipje.

Glasvlies wordt vaak gebriuikt als onderlaag voor het stucen van heel slechte muren. In de opleiding heb ik een rieten plafond waar het stuckwerk op sommige plekken losliet eerst moeten behangen met glasvliesbehang en daarna gestuct.

Ondanks dat het op sommige plekken een beetje loslaat kun je daar gemakkelijk overheen stucken. Als het grote vlakken zijn kun je er eventueel voor kiezen om met een injectienaald glasvlieslijm achter te spuiten om het opnieuw te laten hechten.

Of.... de losse plekken wegsnijden...

Geplaatst

Henne ga je weer klussen vandaag.

Hier vanaf kwart voor zes wakker van eigen geschreeuw. Droomde dat ik achterna gezeten werd door een vliegende teek.....

Geplaatst

he sweeties!

Caro, succes met de eerste schooldag van jullie meissie! Hoop niet dat ze gisteren veel gehuild heeft. Vind het trouwens nog steeds geweldig dat je zwanger bent van een tweeling. wow! Morgen de echo toch? Succes!!!

Testr, begrijpelijk en helemaal niet erg dat je berichtje op jezelf gericht is. Maar dat weet je wel!

Henne, begrijpelijk wat je schrijft. Ik denk ook dat je groeit naar het moment van stoppen (vrijwillige keuze dan). We hadden het er zaterdagavond ook even over toen we buiten zaten te genieten van ons wijntje en biertje. hoe lang gaan we nog door? Gaan we nog verder met ecd mocht deze 4e icsi niet lukken? Gaan we met zijn tweetjes verder of proberen we nog een paar keer? Heel moeilijk allemaal. Maar we zijn er nu ook toch nog niet aan toe om niet meer verder te gaan, ook al vind ik deze periode echt heerlijk, zo zonder hormonen en lekker leven zonder rekening te moeten houden met een evt. volgende poging. Owkee, we leven dan nu wel weer naar een volgende poging toe, maar ik heb wel weer echt momenten gehad dat ik aan het genieten was en dat heb ik lange tijd niet meer gehad.

En wat je schreef over je neefje en zijn verjaardag. Dat heb ik met de verjaardagen van mijn nichtje en neefje. Beide in september jarig en toen zij resp. hun 4e en 1e verjaardag vierden, was ik net zwanger. En dan is nu ook alweer 2 jaar geleden. Zucht. Gisteren bij het sporten het zoontje van mijn baas gezien en zij is na haar mk wel meteen weer zwanger geworden en ik zit/wij zitten na 2 jaar nog steeds met lege handen. Maakt me ook heel verdrietig en wat je zegt, je denkt over een jaar is het mss wel dit en zus en zo, maar dat denk je over een jaar mss ook weer. De garantie van het lukken is er niet en daarom voelt het mss wel heel frustrerend gewoon.

wat fijn overigens dat je zo snel een reactie van DD hebt en dat je daar een afspraak kunt maken. Heb geen tips voor een hotel. Wij rijden altijd op en neer.

Wat een klusje trouwens met het behang eraf halen, pfff. Maar het resultaat zal er zeer zeker wezen!

Syl, vandaag weer terug naar huus. Gelukkig dat je toch hebt kunnen genieten van het zeeuwse leventje even in het weekend. Jammer van die late feestgangers.

Fren, hele fijne vakantie. een weekje thuis en dan lekker naar ib-iz=a, whoehoe! Ben je nu alweer een beetej bijgekomen van Vins verjaardagsfeestje???

Kaartje, lekker BB gedaan en daarna lekker erop uit geweest bij/met de paarden en ook al een BBQ. Heerlijk!

Hier onverwacht gisterochtend na de zb ook nog een sjuhbèm les (geschreven in fonetisch schrift) meegedaan. Zat nog erover te denken om ook nog de cy mee te doen, maar heb zo'n spierpijn nog van vrijdag, kan me gewoon niet eens fatsoenlijk voorover buigen en mijn benen strekken. Dus daarna toch maar lekker naar huis gegaan. was idd een vreemd weertje gisteren. code oranje afgegeven voor de namiddag en avond, maar hier heeft het dus helemaal niet meer geregend, behalve in de ochtend. de mensen van het dansfeestje 'Kasteel van Liefde' (Vertaal maar even letterlijk naar het engels) hebben dus echt wel geluk gehad.

Geloof dat ik om half 9 al op de bank lag te pitten. Ben uiteindelijk om half 11 naar bed gegaan. en nu zit ik weer hier.

Nu ben ik het kwijt en ga ik weer verder met werken!

liefs,

Tool

Geplaatst

Haha tool, je bericht is wel erg cryptisch op de vroege morgen...

Ik sta in de start lokken voor wat hopelijk m'n laatste tandartsbezoekje is de komende tijd... Meld me later!

Geplaatst

Nou, dochterlief zit weer op school... net wat ik dacht: gisteravond huilen, vanmorgen huilen en vervolgens stralend en kletsend in de klas zitten... Zo gaat het altijd.

Begin beetje zenuwachtig te worden voor morgen, brrr...toch alweer bijna 3 weken geleden dat ik ze gezien heb.

Allemaal fijne dag, het is (hier) in ieder geval mooi weer, niet meer zo benauwd!

Geplaatst

Grr! Weer een tijdelijke oplossing. Om t goed op te lossen moest hij 2 foto's maken dat deed hij liever niet. Nou ja, als t goed is blijft dit zitten tot na de bevalling...

Geplaatst

Poeh he Fren wat een gedoe. Foto's mogen in het uiterste geval na het eerste trimester, en dan helemaal met zo'n schort voor enzo. Maar liever niet. Ik heb het gevraagd omdat ik destijds met zeven weken ook met een klierende kies liep. Laten we hopen dat het dan idd nu blijft zitten tot na de bevalling Fren. Heb je dan iets leuks om naar uit te kijken...NOT!

Hier lachen. De buitenboel wordt geschilderd deze week en de schilder is gelijk allemaal behangtips aan het geven haha. Hij heeft zelfs een andere behangtafel voor ons meegenomen toen hij de steiger op ging halen. Nu zitten we te wachten op de vriend die komt helpen. We hebben net aan genoeg behang en mogen niks verpesten dus durven in ons eentje niet te beginnen. Stom, want als die vriend niet was komen helpen had ik het ook gewoon gedaan. Weet wel dat ik hetzelfde heb als ik gordijnen maak. De eerste knip is het engst en je denkt dan altijd 'oh als het maar goed gaat' haha.

Geplaatst

Fren, balen, dus nog steeds niet helemaal opgelost. Hoop dat het blijft zitten en dat je er geen last meer van zult hebben.

henne, veel behangplezier, hihihi. Is toch altijd net wat enger als je het zelf doet en zeker dan de eerste streep, knip, plakrol etc. en toffe schilder dat hij jullie meteen al een behangtafel heeft bezorgd! toppie!

Guusje, nog een vraagje over je operatie. Hoelang moet je hierna wachten voordat je weer verder kunt met je cryo's, als je dat wilt? een menstruatie afwachten en dan verder? Of tot je weer voldoende hersteld bent?

Woensdag komen mijn broer, zijn vrouw en hun kids naar Nederland. whoehoe. Heb ze al een hele tijd niet meer gezien.Geloof dat het alweer bijna 2 jaar geleden is. Zou ze eigenlijk nog hebben kunnen zien toen het doopfeest van hun jongste was, maar toen konden we niet ivm stimulatie en eerste fm. Nu zie ik mijn nichtje dus pas voor de eerste keer. Ze kan all bijna lopen geloof ik.

Het weer is ook niet echt bijzonder hier. Er trekt zo'n langgerekte wolk over een deel van Limburg heen en juist ook over dat gedeelte waar wij wonen, boehoe...en dan zit ik hier in mijn zomerse rokje en de slippers.

Geplaatst

Inderdaad heel gedoe, maa ben wel blij dat de tandarts er zo attend op is. En ach, als ik er geen last van heb, dan maakt het mij niet uit of die vulling nou tijdelijk of definitief is!Henne, spannend, het behangen. Grappig dat de schilder zo meedenkt! Ik stond vrijdag de kozijnen met een sopje af te nemen toen er een schilder voorbijreed, z'n raam opendraaide en vertelde dat ik dat niet met een sopje, maar met lauw water moest doen, was beter voor de verf ;-)Ben net ff bij Ikea geweest en heb de nieuwe kast helemaal uit laten meten/tekenen. We doen ipv een kinderkast een hele kastenwand, kunnen we onze eigen zooi tenminste ook nog kwijt. Dus 2,5 meter PAX moet er komen... Verder is het hier qua temp lekker, maar wel bewolkt. Ne ook geregeld dat ik morgen of woensdag met m'n neefje naar Artis ga. hij is dol op dieren en olifanten in het bijzonder, en in Artis loopt een kleine olifant, of zoals hij zegt, een baby-fantje ;-)

Geplaatst

Fren veel plezier!

Henne, hoe is het eigenlijk nu met je blauwe plek? is idd hier een fenomeen, van trappen vallen.

kan iemand mij nog een keer de link doorsturen van het zelf ontwerpen van de geboortekaartjes? een vriendin van me is zwanger en is ook bezig met geboortekaartjes en kon me herinneren dat dit hier voorbij is gekomen.

Thanx.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden