Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ursela, mijn vriendin heeft bij Medicus gekeken maar die helpen alleen 'married couples'. Ze schrijft dat er genoeg plaatsen zijn in Oslo waar ze IVF doen maar dat ze haar niet willen helpen omdat ze single is... En als je nog meer goeie tips hebt gaf ze haar emailadres... Denk je dat dat zin heeft? Dan pb ik het je even.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Witlofsoepje is een groot succes!

Voor de liefhebbers:

Halve ui fruiten,

500 Gr. Witlof erbij

600 ml kippenbouillon (2blokjes)

Half uur laten koken, staafmixer erin

Halve eetlepel mosterd toevoegen, beetje peper

Naar smaak (had toevallig over van zaterdag) eetlepel kruidenkaas (boursain), maar zonder is ook heel lekker!

Geplaatst

Ga m doorgeven aan schoonzusje Fren, is echt soepmens nadat ze een ontstoken maag heeft gehad.

Caro morgen weer kijken....onwijs spannend is dat toch hè. Ik krijg zelf bij elke twaalf weken echo hier nog de kriebels na onze eigen ervaring. Maar als alles goed is, en daar gaan we wel vanuit, dan moet je dit echt aan jezelf kado doen: serie In the womb van national geographic en dan de special over meerlingen :-) ik heb de gewone, echt indrukwekkend. Kan zo snel geen linkje vinden, maar volgens mij heef bol deze.

Geplaatst

Haha syl, geen slagroom, maar wel roomkaas dus.

Oeh!!! Vin mag vrijdag een uurtje weg, dus als ik het nog kan regelen weten we vrijdag wat het wordt!!

Sowieso een leuk weekje gepland vandaag: woensdag met m'n neefje naar Artis, donderdag golfen en lunchen met een vriendin, vrijdag ech en zaterdag uitmarkt. Hè lijkt wel vakantie :-)

Geplaatst

Spannend Fren! Je vertelt het ons ook he!

Henne kan me voorstellen dat je bij elke 12 weken echo de kriebels krijgt, ik moet er ook niet aan denken wat jullie toen hebben doorgemaakt... krijg er koude rillingen van als ik er aan denk. Maar ik ga er ook van uit dat het goed is hoor, je moet wel he! Ik ken In the womb wel, al een paar keer gezien maar niet met meerlingen? Wist niet dat die er was? Zal eens bij Bol kijken... Ook interessant voor mijn dochter.

Geplaatst

Meisjes, ik miste jullie vreselijk en met Hyves of andere media is het wel en wee van wel/niet zwanger e.d. toch niet hetzelfde.. mag ik (weer) met jullie meekleppen?

Ook omdat ik Caro en Fren nu weer lekker kan volgen in hun zw-schap..

Liefs San...

Geplaatst

Er is de gewone, eentje over meerrlingen en nog eentje over eeneige tweelingen ook. En dan ook nog dieren, katten, honden geloof ik :-)

Fren leuke plannen allemaal en superspannend om te weten wat het wordt!

Geplaatst

Welke San is dan mammaSan, bij mij in de buurt of Zeeland?

Heb een borrel op, klotedag, heeft iemand ontslag genomen. Snak naar de dagen dat ik 16 ben, achter de kassa sta bij het Kruitvat en nog bang was dat ik per ongeluk zw zou worden!

Geplaatst

@syl.. bij jou om de hoek schat.. en tsja 'Zeeland' is nu ook mama ey.. maar dan van t andere geslacht ;-).. maar k*t dat iemand ontslag heeft genomen: dat hakt er dan zo lekker in als je eigen ondernemer bent en niet honderden mensen hebt lopen... knuffel en neem er ook maar 1 van mij -X-

Geplaatst

Mamasan, welkom terug! gezellig meekletsen!

Fren, lekker soepje gemaakt. Niet zo aan mij besteed soep, beter voor mijn vriend, hahahaha. Fijn dat V. vrijdag een uurtje eerder weg kan! En geniet lekker van je leuke afspraakjes die je op hebt staan!

Henne, dat is volgende week al, lekker snel!!! hoop dat dr. S. (neem aan dat je een gesprek met hem hebt) je meer kan vertellen.

Thermae 2000 is idd in Valkenburg. altijd heerlijk om even naar toe te gaan!

babeth, thanx voor de links!

Caro, heel veel succes en plezier morgen! ben benieuwd en tuurlijk zit het nog goed! Wat een verhaal van je noorse vriendin, jeetje. Wist niet dat het zo moeilijk was in noorwegen. Hoop dat het allemaal goed komt nu ze onder deense begeleiding komt.

verder niet veel te melden

liefs,

Tool

Geplaatst

Jaaa zag het aan de foto van die kleine hartenbreker.

Gezellig hoor, veel gebabbel hier :-)

Bevalt het werken wel in combi met mamma zijn?

Fren ik ga voor roze, dan wordt het blauw want ik zit er altijd naast.

Tool geen work out vanavond?

Carolien welk zkh ga je nu?

Geplaatst

Ha mamasan!! Wat superleuk da je er weer bent! Zag je dame langskomen op Hyves, heel dametje al hoor!

Caro, túúrlijk mogen jullie het ook weten, we doen daar sowieso niet moeilijk over, vin kan toch z'n mond niet houden ;-)

Maarre, een of twee-eiig weet je dus pas bij de geboorte? Willen jullie weten wat het worden?

Geplaatst

Fren hoezo een of teerwoog pas bij de geboorte.

2 artsen en een echoscopiste zagen met 8 wk dat het eeneiig was bij mij.

Nou ben benieuwd Fren, zal weer eens een poll opstarten :-p

Geplaatst

Vriendlief en ik willen ons laten verrassen maar dochterlief wil het heeeel graag weten... Ik krijg natuurlijk meer echo's dan normaal dus denk dat ik het misschien een keer per ongeluk zal zien? Maar ja, dan kan ik het nog fout hebben want bij mijn dochter dacht ik echt balletjes te zien, belde mijn vriend dat we waarschijnlijk een zoon zouden krijgen, bleek toch echt een meisje! Schaamlipjes schijnen opgezwollen te zijn en op balletjes te lijken op een bepaald moment, haha!

Ik ga voor een zoon voor jullie trouwens.

Zit nu hier in het plaatselijk ziekenhuis Syl. Hoe zagen ze dat dan? Bij mij werd verteld dat dat alleen kon als het jongen/meisje is omdat een-eiig ook een eigen vruchtzak hebben?

Geplaatst

Hoe meer zielen, hoe mee vreugd...

Fren ik denk blauw, ivfsh roze en caro van beide eentje of twee maal blauw. Vraag me niet waarom...

Tool we gaan niet naar dr S. Blijf gewoon in voorburg voor de behandeling. We gaan naar een immunoloog die mijn chronische vermoeidheid mogelijk in verband kan brengen met al de vage streepjes. Zelfde arts als waar Miki is geweest en waar de prednison uit is gekomen. Dat laatste vind ik dan nog wel weer eng, maa eerst maar zien wat eruit komt.

Ik ga in bed liggen. Zere rug. Moe en morgen om acht uur staat de schilder weer op de stoep. Het hele huis is een zooi en als die rug morgen niet beter is, kan ik dus niks...aaarrrggghhh...niet aan denken. truste allemaal!

Geplaatst

@Tool.. thanks.. al kan ik je ffies niet plaatsen (ook naam veranderd? want de benen komen me niet bekend voor *grin*).. en Fren.. wil eerst een buikje van je zien..dan ga ik eens aan het raden (had het bij San Zeeland ook bij het juiste eind).. hoeveel weekjes ben je nu? Vind het zo gaaf voor jou en Vin en nu de andere meiden nog!

Geplaatst

Klopt eeneiige kunnen een eigen vechtzak hebben maar bij mij was het er 1 met een tussenschot dat zie je ook duidelijk op de echo.

Maar dan is helder als ze de vruchtzak delen kan het waarschijnlijk beide kanten op.

Snap je het nog haha

Geplaatst

@Caro.. nou ik bewaar wel wat kleding hoor.. ook al ligt er heel wat hier dat naar Imke gaat.. en die Maxi cosi bewaar ik voor je.. meisje C. gaat toch binnenkort in een andere autostoel (nog ffies kopen deze week voordat we zaterdag op vakantie gaan)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden