Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmm niet echt een bevredigend antwoord. Eigen gyn is er woensdag pas weer en de vervangende arts had gezegd bekijken we wel op de dag van de punctie.

Heb ik niets aan want stel dat er geen zaad is ben ik wel de IVF poging kwijt als er al een punctie is gedaan.

De kans is klein dat er 0.0 zaad is maar maak me daar deze keer druk over.

Het stressen is weer begonnen, oooh wat haat ik dit....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Balen Sylvino. Maar kunnen wij ze niet vooraf het zaad nog eens controleren ?

Geplaatst

Syl, en als je je vraag nou gewoon aan de huisarts voorlegd? Hij kan toch een semen onderzoek laten doen? Of gaat het er om da het ingevroren wordt? Das namelijk ook niet ideaal, ivm kwaliteit verlies. Grrr, dilemma's, dilemma's!!

Geplaatst

Syl dit blijft een moment opname. Van sander was deze poging weer net zo slecht als paar jaar geleden. Terwijl het in januari veeeeeeeel en veeeeeeeel beter was......

Geplaatst

Oh, iets te vroeg op verzenden geklikt.

Guus, heftig man, eierstok er uit. Snap dat het moet en dat de pijn dan weg is, maar wel balen da het weer een operatie is en een heftige ook. Sterkte, de komende tijd!!

Geplaatst

Tjaa Guus, dat is dan toch wel heftig, ook al is het beter en heb je dan hopelijk minder last en pijn. Gelukkig 'redelijk' snel, 6 september. Maar leuk is zeker anders.

Syl niet teveel stressen hè. Ik snap je gedachtengang helemaal, maar het heeft niet erg veel zin. Vandaag en morgen kan al schelen met zaad. Maar hebben jullie wel een optie om icsi te doen als het slecht is dan? Raar eigenlijk hè, de ene keer genoeg voor Iui en de andere keer niks. En dat ze daar dan niks aan kunnen doen.

Ik ben gaaaaaar. Was wel redelijk op tijd en relaxed weg van werk, maa toen nog boodschappen doen, koken en nu drie kids over de vloer waarvan de jongste alweer niks wil. Ik heb toch het idee dat het gedoe tussen hun ouders wel invloed heeft... Hoop maar dat ze zonder al te veel gedoe gaan slapen. Ben gek op die kids, maar soms is het me eigenlijk gewoon te veel. Twijfel op die momenten ook bes over onze eigen kinderwens. Misschien kan ik het wel helemaal niet aan, een of meer kinderen... Nah ja, niet over nadenken. Ga pasta koken, eten, boekje lezen en hè spul in bed gooien ;-)

Geplaatst

Ik denk dat ik het hier maar bij laat. Uiteindelijk hebben we altijd bevruchtingen gehad en zaad.

Bij de huisarts duurt dat weer zo lang omdat het zkh hier het maar op 2 dagen controleerd.

En het is idd een moment opname.

Er wordt ter plekke gekeken IVF of icsi en overlegd. Maar ik blijf het een stom antwoord vinden.

Bedankt voor de reacties.

Henne zelfs ik twijfel daar wel eens aan en dan heb ik nog niet eens jou lichaam. Denk dat bijna iedereen wel eens twijfelt. Wij zijn ook al zo lang bezig dat we teveel tijd hebben gehad om na te denken.

Wij zijn al volop bezig met de caravan, lekker morgen minder doen.

Hier ook gaar en snak naar bed maar het is pad 19.00 uur....

Geplaatst

Syl, invriezen van zaad doen ze bij het vu eigenlijk niet. Bij ons werd er gewoon icsi gedaan als de kwaliteit nuet goed genoeg voor ivf was. Vandaag 40 km gefietst. Ontzettend moeie benen. Maar wel trots op mijn benen.

Guusje, heftig eierstok eruit. Maar als je dan minder pijn hebt tsja. Wordt vanavond niet laat. Ben helemaal gaar.

Ik denk aan jullie allemaal. Knuffel van ons

Geplaatst

Ruby respect, doe het je niet na.

Hier echt **** avond. Krijsend kind en ondergekotst bed. Ga er verder maar niet over uiteinden, maar ben er goed klaar mee.

Syl als je kunt slapen gewoon slapen, zelfs al is het nog vroeg. Who cares, misschien heb je het even nodig.

Geplaatst

hallo lieve meiden

sjonge jonge ik heb echt in etappes bij moeten lezen, ik voel me wat schuldig maar het lukt me echt niet om het allemaal bij te houden hier!!!

Esther, jouw verhalen, gevoelens hebben een diepe indruk gemaakt, ik vond het fijn te lezen dat je zoveel goede adviezen gekregen hebt, dat je inmiddels een goed gesprek met je lieve man gehad hebt en dat je verdere stappen gaat ondernemen, die stap maken is al zo ontzettend veelzeggend!!! top meid, je mag echt trots op jezelf zijn!!

Guusje jij moet al snel onder het mes, getverdemme, deze oplossing is natuurlijk het beste voor je maar heftig hoor, ik wens je alvast ontzettend veel sterkte en succes!!!

Henne, bij jouw ook een hoop emoties, het belletje van je vriendin, jullie eerste huwelijksdag, de mooie email van de arts.....ik snap dat je het je beste vriendin al helemaal niet gunt om in deze ellende te belanden maar ik weet zeker dat je haar enorm tot steun zult zijn, helaas ontzettend veel (nare) ervaringen maar je kunt er op alle gebied voor haar zijn, hoe waardevol is dat! Ik hoop dat de kinderen van je schoonzusje het niet te lastig zullen maken vanavond....ga je misschien later nog iets speciaals met J. doen om deze dag te vieren?

Sab waardeloos die hormomen, sterkte!!!!!

Miki, verdorie meid, jou zit het ook niet mee, gelukkig een snel meedenkende arts maar waarom toch zo moeizaam......een knuffel voor jou meid!!

Ursela bedankt voor het ontzettend leuke kaartje, ik was zo ontzettend benieuwd, erg leuk en persoonlijk!!! en wederom een geheel eigen ontwerp.

Wij hebben die van ons ook zelf ontworpen en dat voelt echt super moet ik zeggen.

San, fijn te lezen dat het steeds wat beter met je gaat en dat Ruben het zo goed doet, de foto´s zijn erg mooi, klein hummeltje in dat enorm grote bed haha.

Fren en Henne, voordat ik het vergeet, een erg fijne vakantie gewenst! Henne als je in NL blijft, het weer wordt mooi! goed geregeld!!!

dames nog bedankt voor de lieve kaartjes en Ivfsh bedankt voor je cadeautje, zo schattig en attent!!!

Ivfsh, ga je nog een foto plaatsen van je gepimpte meubels? zo te lezen mis jij een "betaalde" baan totaal niet, je hebt genoeg om handen, zo met het opknappen van meubels, je vrijwilligerswerk en dan de sociale contacten, geweldig!!

Ruby na deze fietsprestatie verdien je wel een lekkere massage maar ja....je wederhelft zal ook wel uitgeblust zijn nietwaar??

ik weet niet meer wie het vroeg over de kraamvisite maar kijk maar wat jullie het beste uitkomt, de kans dat het een groep wordt van 20 personen lijkt me klein, ik bedoel om een datum te vinden waarop iedereen kan, maar mocht het wel zo uitkomen, helemaal gezellig!

Ik vind alles goed hoor, en dames, voel je niet bezwaard als je liever niet komt omdat het bv te lastig is, heel begrijpelijk, ik laat het aan jullie over!!

Ceeke, hoe gaat het nu met jou lieverd?

Zara, jij bent jarig vandaag, van harte!!!!

Lizzy wat leuk dat je weer lekker meegekletst hebt hier, en nog fijner om te lezen hoe het met je gaat, ik heb zo´n bewondering voor je kracht en positiviteit!!

Sylvino, fijne reactie van die arts (not), het zaad kan inderdaad enorm verschillen maar toch, als ie dat nou zegt ipv dat zien we dan wel....grrrrr.

ik moest trouwens weer enorm lachen om je woordspelingen, jouw apparaten hebben toch echt een afwijking lijkt wel haha

Hier gaat het goed, onze kleine meid heeft ons al 3 nachten op rij laten doorslapen tussen 00,30 en 06,00, wat een luxe en na de eerste ochtendfles slaapt ze ook weer verder, heerlijk.

Ik kan zeggen dat ik echt geniet, mede omdat mijn man ook nu zo heerlijk ontspannen is, hij heeft een aantal slechte dagen gehad, dwz enorm emotioneel en hij zei ook lijkt wel dat er alle spanningen van de afgelopen 2 jaar er allemaal uitkomen. Hij heeft zich al die tijd zo sterk gehouden voor mij om mij tot steun te zijn (de schat) maar dat houd je niet vol. Gelukkig heeft hij er aan toegegeven en dat is duidelijl merkbaar en zichtbaar.

de arme schat had afgelopen dinsdag de auto onderhand volgetankt met de verkeerde brandstof, ik vond het rot, vooral dat ie opgehaald moest worden door zijn vader maar verder kon ik me er niet druk om maken haha, ik weet dat ik in andere omstandigheden wel anders gereageerd zou hebben, nu was het , rot maar gelukkig niets ernstigs (een ongeluk bijvoorbeeld).

Vele momenten op de dag ben ik nog vol verwondering, en soms als ik merk hoe druk het is denk ik ook weleens, jeetje, hoe had ik dat met de jongens allemaal voor ekaar moeten krijgen? dan voel ik me schuldig, ik weet ook wel dat dat gelukt zou zijn maar toch. Het gemis is erg groot en nu Imke er echt is vraag ik me ook echt af hoe zou het zijn gegaan met de jongens maar het troost me dat ik ervan overtuigd ben dat ze samen zijn en dat ze op een manier ook meekijken en genieten....het is gelopen zoals het is, we zullen het nooit meer kunnen terugdraaien maar ik mag tov. Imke niet teveel treuren, dat is niet eerlijk en met treuren bereik ik ook niets. Fijn is het dat onze jongens niet vergeten zijn, we krijgen ontzettend veel kaarten met ook lieve woorden voor Lars* en Nick* en dat doet echt veel goed.

meiden ik moet zeggen dat ik het lastig vind om te schrijven hoe het gaat, ik weet wel dat jullie het allemaal zo gunnen maar juist omdat ik nu in deze nieuwe (mama)fase ben beland is er zo´n nieuwe wereld opengegaan en ik kan niet beschrijven hoezeer ik dit iedereen gun!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve meiden, ik ben weer terug! Heb een heerlijke vakantie gehad, eerste week gaat zo lekker langzaam en dan tweede week... ineens zit je weer in het vliegtuig, bleh! Blij dat het in ieder geval mooi weer was vandaag.

Het is onmogelijk om bij te lezen, ga ik nu zeker niet doen, veel te moe, misschien is er ergens een samenvattingslijstje?

Heb wel een paar keer met Sylvie ge smst en weet daardoor dat er twee prachtige baby's geboren zijn (heb zelfs foto's gekregen): gefeliciteerd Babeth en Sandra!!

En dat zowel Henne als Sab helaas negatieve testen hadden, bah bah!!Sterkte meiden!

En natuurlijk dat het zo gezellig was op de lunch!

Fijne avond iedereen, ga nog even stukjes lezen hier en daar...

Geplaatst

Caro welkom terug!

Ik kan even niks zinnigs zeggen....zou graag willen, Babeth, Sandra over wat jullie schrijven... Maar zit even helemaal met mezelf in de knoop. Geschrokken van mijn eigen reactie vanavond, dat ik echt spijt had van de logeerpartij, terwijl ik daar normaal altijd zo van geniet. Er speelt natuurlijk een heleboel, bij ons, bij m'n schoonzusje, maar dat het allemaal zo'n impact heeft dat het mijn gevoel naar de kinderen beïnvloedt vind ik heel naar en heel erg. Lekker begin van de vakantie zeg, pffffoe

Geplaatst

Voel me goed Fren, wel zenuwachtig voor dinsdag, 12 weken dan alweer!

Henne ik ga morgen teruglezen want snap er natuurlijk niks van maar klinkt niet leuk, sterkte ermee...

Ga zo naar bed, eerst nog de eerste was in de droger, ben zo moe... Morgen verder lezen...

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd met je trouwdag. Klinkt alsof alle spanning en onzekerheid er nu uit komt. Lekker vroeg je bed in zo. Mijn motto op een rotdag: morgen is het vast beter. Denk dat het echt een samenloop van omstandigheden is.

Zara, gefeliciteerd met je verjaardag!

Guusje, heftig weer een operatie. Hopelijk straks wel pijnvrij en ook een betere situatie om vanuit verder te gaan.

Babeth, fijn dat je meissie het zo goed doet. Je gevoel zal echt af en toe wel dubbel zijn, maar zo te horen kunnen jullie wel echt genieten nu.

Sandra, bij jullie gaat het gelukkig ook steeds beter. Je zal nog wel even tijd nodig hebben om helemaal te herstellen.

Geplaatst

Jenne wat jammer dat het zo loopt met je logee kindjes en soms is de koek ook op. Je bent ook echt aan vakantie toe en twijfelen over dingen mag en is normaal. Het is ook allemaal niet niets wat er gebeurt is afgelopen jaar. Daarom ben ik een voorstander van afstand nemen en overdenken.

Caroline welkom terug, gezellig dat je weer mee babbelt.

Babeth zo leuk dat je weer even meetypt. Kan niet wachten om jullie meisje te zien. Je bent idd in een andere fase dan de meeste hier. Ben blij dat ik oprecht kan genieten van jullie geluk en voorstellen dat het ook dubbel kan zijn.

Ceeke ook heel benieuwd naar jou, gaat het alweer beter.

Meiden net masterchef australië gekeken en een traantje weggepinkt, snik snik. Echt maar een paar afleveringen gezien, maar emo muts hier.

Ruby pijn in je kuiten???

Even wat arobics in bed en daarna slapen :-)

Geplaatst

Thanks Kaartje, is ook zo. Heb wekenlang op m'n tandvlees gelopen om alles vol te houden en nu is het op. Situatie rondom logeerpartij is verder ook beetje lastig, maar daar wijdt ik hier liever niet verder over uit. Is toch openbaar hier en m'n eigen verhaal ze ik er zelf op maar andermans verhaal is wat anders. Kan het voor wie wil in een pb toelichten.

Geplaatst

caro welkom terug! syl niet t antwoord wat je had verwacht. stom antwoord ookk van die gyn. lig ny in bed en ga pitten. x tool

Geplaatst

Caro welkom terug! lekker geslapen ijn je eigen bedje? Hoe voel je je?

Henne sterkte meisje.

Ik zal er niey veeeeeeeel zijn t weekend, mooi weer dus lekker nbaar buiten. Nig steeds hoofdpijn, ik word er niet goed van...

G van teniet t mooie weer allemaal.

Xx sab

Geplaatst

Sab fijn weekend, klote van de hoofdpijn of maandag toch even naar de huisarts?

Caroline spannend dinsdag hoor, hoe laat ga je, lekker vroeg hoop ik.

Henne je had vorige week al wat verteld over de problemen, jammer dat dingen zo moeten en gaan en dat mensen qua gedrag zo kunnen veranderen.

Hebben de kids wel lekker doorgeslapen en hopelijk voel jij je ook wat beter.

Wij gaan straks richting Zeeland, heerlijk :-)))))))

Geplaatst

Goeiemorgen

Sab ik werd steeds wakker en dacht dat ik nog in het appartement in Griekenland was... mijn vriend snapte zelfs niet waar hij was en kon vannacht de wc niet vinden... We zijn na 3 dagen van appartement veranderd (hadden een trap en wc beneden, werd er gek van met 3x per nacht plassen, daarna heerlijk appartement alles gelijkvloers), hij dacht: hebben we weer een ander appartement? Haha! maar we balen allebei eigenlijk wel dat we weer thuis zijn, alles is hier zo saai... Maar goed, het zij zo...

Syl ik mag om kwart voor 11 dus dat ik gelukkig niet te laat... Veel plezier in Zeeland! Het weer is prima hier in ieder geval. Ik zie dat jullie gaan opstarten in september, dat is definitief? Is al bijna spannend, hoor!! De tijd gaat toch wel erg snel vinden jullie niet, september alweer bijna...

Ik ga zometeen naar de apotheek want ik heb een rare ontsteking in mijn hals... Wilde eigenlijk trekzalf gaan kopen maar las dat je dat in het eerste trimester van de zwangerschap niet mag gebruiken... Dus maar even advies vragen wat te doen, een ontsteking is ook niet goed...

Geplaatst

Nou, je treft het wel caro, het is eindelijk een beetje lekker weer hier, is de weken dat je weg was echt pet geweest. Wel lekker, gelijkvloers app. Hebben wij volgende week geloof ik ook, alleen wel op 2 hoog zonder lift. Dus dat wordt trappenlopen :-)

Ga straks met m'n moeder naar zo'n grote babyzaak. Ben benieuwd. We krijgen kamertje van haar, dus enige inbreng moeten we haar wel gunnen :-)

Vanavond vieren we vin z'n verjaardag, wel weer wat veel van het goede, maar goed, hoef helemaal niks deze week verder, dus kan lekker luieren. Mijn broer belde gister overigens weer om zichzelf, plus vrouw en kind weer eens uit te nodigen voor het eten. Doet ie iedere keer, is voor hem win-win situatie: én gratis eten, én oppas uitgespaard. Hebben er deze keer een stokje voor gestoken...

Henne, heb je een beetje geslapen vannacht of hebben de kids lopen spoken? Ik herken wel wat je zegd hoor: als wij een dag op m'n neefje hebben gepast zijn we ook gesloopt, maar ik heb nog de naïeve illusie dat je erin meegroeit met je eigen kind en het dus minder vermoeiend is. Blijven ze vandaag ook nog, of kun je ze weer afleveren bij pa & ma?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden