Ga naar inhoud

Wie is ook net begonnen met ICSI/IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

San: 2e ICSI, 10/02 Deca, 12/02 ook Gonal, 20/02 1e fm

Nicole: 05/02 begonnen (laatste poging), 19/02 1e fm (rechts 10, links 3 follies) 27/02 2e fm

Debbie: 1e IVF,30/01 begonnen, 19/02 1e fm (4 van 13mm, 2 of 3 van 9-10mm en een aantal kleintjes)21/02 2e fm

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

dat ziet er goed uit!!

Debbie, gelukkig geen overstimulatie..

San, jij morgen ook veel succes met je eerste fm

Groetjes kim

Geplaatst

Thanx Kim! Had ook al op een ander topic gereageerd maar vindt t echt onzettend kl*te voor je dat je 1e poging niet is gelukt. Hoe gaat t met je?? Kan je het een beetje een plaatsje geven? Ik heb me namelijk de 1e keer behoorlijk verkeken op het emotionele gedeelte dat er bij ICSI/ IVF komt kijken......hopelijk heb je heel veel lieve mensen om je heen die je kunnen steunen.....anders heb je ons ook nog hoor meid.....!! Schrijf maar lekker van je af! Hier nogmaals een dikke knuff....en heel veel sterkte!!

Liefs, San

Geplaatst

hoi dames,

ik mag vandaag met puregon beginnen 300 eenheden,

had R 10 en L 3 follikels,

moet volgende week woensdag de 27 voor een FM,

groetjes nicole

Geplaatst

hoi debbie,

gelukkig was bij jouw alles goed, wanneer moet je terug?

ha san,

heel veel succes voor morgen,

we lezen hier wel weer hoe het is gegaan.

liefs, nicole

Geplaatst

Haha, ja idd....k zit altijd lekker onder m'n werk bij te lezen en te beppen.....ga nu ook naar huis en lekker koken....vanaaf ook weer druk, druk, druk......

Geplaatst

Hey meiden, net terug van de 1e fm en t ziet er goed uit! Had in totaal 16 follies. 1 van 17mm, 1 van 16,5mm, 1 van15mm, 1 van 13mm, 6 van 12mm, 2 van 10mm en nog wat kleintjes.....een goede score tot nu toe.....aanstaande zaterdag voor de 2e fm dus waarschijnlijk net als de vorige keer dinsdag de punctie......De gyn zag wel twee met bloed gevulde oude follies en vroeg of ik endometriose had.....zover ik weet is dit niet het geval, dus dat heb ik ook aangegeven.....hij leek zich niet al te druk te maken......nu weet ik dat een aantal meiden hier dit hebben, maar k heb eigenlijk geen idee wat dit inhoud?? Het is ook nog nooit in andere onderzoeken naar voren gekomen.....kan misschien nog een gevolg van de vorige punctie zijn?? Nah, ja.....k zal het anders zaterdag eens vragen...

San: 2e ICSI, 10/02 Deca, 12/02 ook Gonal, 20/02 1e fm (totaal 16 follies van 10 tot 17mm) 23/02 2e fm

Nicole: 05/02 begonnen (laatste poging), 19/02 1e fm (rechts 10, links 3 follies) 27/02 2e fm

Debbie: 1e IVF,30/01 begonnen, 19/02 1e fm (4 van 13mm, 2 of 3 van 9-10mm en een aantal kleintjes)21/02 2e fm

Liefs, San

Geplaatst

Jee San dat ziet er goed uit hee. Hebben ze gezegd dat dat geen kwaad kan die met bloed gevulde follies? Zijn er best veel dus daar MOET wat goeds uitkomen toch??

Ik mag morgen weer, hoop zo dat er wat meer zijn gaan meegroeien want is best wel weinig wat ik had of niet??

Pfff, ben ook erg onzeker hoor, is de eerste keer en weet helemaal niet want ons te wachten staat, wat goed is of juist niet zo goed....ben ook zoooo bang voor de punctie. Het zal allemaal wel weer meevallen achteraf mij kennende maar is angst voor het onbekende. En dat heb ik vandaag best erg (neem nog een hormoontje haha)

San succes he zaterdag...dat ze maar lekker door blijven groeien.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hey Debbie, k heb geen idee of het kwaad kan...k denk het niet want de gyn reageerde heel rustig maar k het zaterdag toch maar even navragen voor de zekerheid....

Jouw score is ook hartstikke mooi hoor! Het zijn er nu een stuk of 7 toch? Dan gaat t hartstikke lekker, hopelijk gaan de kleintjes ook nog even meedoen.....k heb weleens gehoord dat meer niet persé beter is....ze moeten maar net allemaal blijven delen na de bevruchting. Ik had bij de 1e poging iets van 20 follies en uiteindelijk maar twee mooie emmies.....je weet t dus gewoon niet.... Die angst voor het onbekende ken ik hoor!! Had ik de 1e ronde ook heel erg, heel onzeker allemaal....je weet ook niet wat je moet verwachten en wanneer....bah....moet zeggen dat het nu allemaal relaxter gaat omdat ik dat idd niet meer heb....en wat die punctie betreft.....in mijn geval ga ik de volgende heel rustig in. Heb bij de 1e echt haast geen last gehad, alleen na de punctie buikpijn maar tijdens...? Nee hoor......k hoop dat die van jou ook zo verloopt, echt waar....! Spannend morgen zeg?? Die kleintjes kunnen idd lekker mee zijn gaan doen.....ben benieuwd, ga lekker voor je duimen...!

Liefs, San

Geplaatst

He san,

Das al een hele mooi score zeg!!

Wat die met bloed gevulde oude follies betekenen, daar heb ik ook geen idee van, maar als de gyn er zich idd niet druk om maakt, dan moet je dat zelf ook maar niet doen..

Succes met je volgende fm en hopelijk dan volgende week de punctie..

Bij mij gaat het momenteel wel, ben nog wel verdrietig, maar ik probeer toch gewoon positief te zijn en te denken aan onze cryo's en dat we dus nog wel heel wat kansen maken, maar af en toe laat ik nog wel een traantje hoor...

Dank je voor je lieve berichtje..

groetjes kim

Geplaatst

Hey meid, thanx! Dat komt helemaal goed.

Begrijp heel goed dat je nog verdrietig bent...dat gaat ook niet zomaar weg he?! T is allemaal zo heftig en op tijden ronduit zwaar....wel goed dat je alweer vooruit kijkt. Ik probeer dat ook altijd. Ik schijn 'chronisch positief' te zijn...haha....ik zie altijd en overal nog wel een lichtpuntje.....maar ja, soms moet je ook wel....je kan niet altijd bij de pakken neer gaan zitten, er moet gevochten worden voor geluk! Meid, neem de tijd om die traantjes te laten, dat is zo belangrijk. En 13 cryo's.......WOW! Daar moet jullie toppertje toch haast wel tussen zitten?!

Liefs, San

Geplaatst

hoi dames,

ik had een heel lang verhaal maar ik weet niet waar het gebleven is.

debbie maak je niet al te druk, vraag aan de gyn voor tabletjes voor de puncte je ktijgt er dan 3 je mag er twee voor het slapen gaan en 1 voor de puntie het helpt echt, ik vraag het nu ook weer.

en san dat is hele maal top of niet.

heel veel succes zaterdag

groetjes nicole

Geplaatst

Hoi Hoi,

Alles zag er goed uit vandaag. Ik heb er nu 8 die flink groeien, de maten weet ik niet precies ze was haastig maar 1 van 18 iig en de rest er iets onder. Ze denken dat ik Maandag of misschien Dinsdag de punctie krijg. Zaterdag moeten we terugkomen.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

He meiden,

Debbie, dat is toch al een mooi aantal, op naar zaterdag voor de volgende fm!

San, wat heerlijk om "chronisch positief" te zijn!! Het is denk ook wel belangrijk om positief te blijven denken als je in zo'n proces zit, maar ik moet zeggen ik zie ook wel weer lichtpuntjes verschijnen hoor. Idd 13 cryo's, daar moet gewoon ons kindje toch wel bij zitten!!!

Nicole, jij ook bedankt voor je lieve woorden, jij ook weer veel succes met de volgende fm, de 27ste toch als ik het goed heb? Heb je trouwens nog geen last van de puregon? Want 300 ie is wel een hele flinke dosering...

Geplaatst

hoi debbie,

nu komt het steets dichter bij, spannend he,

het ziet er goed uit voor jouw 8 stuks nu nog ff goed groeien.

succes nicole

Geplaatst

Hoi Debbie, spannend!! Ziet er hartstikke goed uit!! Dan zijn ze goed aan de maat hoor...volgens mij moeten ze met de punctie rond de 20 liggen.....Ben benieuwd wanneer je punctie is....ik moet ook zaterdag terugkomen en hoor dan ook meer over de punctie....misschien hebben we die ook wel tegelijk....nu wordt t echt weer heeeeeeeeeel spannend he?!

Succes zaterdag!

Kim, heel knap (en goed) van je dat je toch al weer lichtpuntjes ziet. T valt niet altijd mee.....ja, bij die 13 MOET jullie beebje wel zitten, dat kan niet anders....:happy:

Liefs, San

Geplaatst

San: 2e ICSI, 10/02 Deca, 12/02 ook Gonal, 20/02 1e fm (totaal 16 follies van 10 tot 17mm) 23/02 2e fm

Debbie: 1e IVF,30/01 begonnen, 19/02 1e fm (4 van 13mm, 2 of 3 van 9-10mm en een aantal kleintjes)21/02 2e fm (1 van 18mm, 7 iets kleinere) 23/02 3e fm

Geplaatst

ha san,

dat klopt wat je zegt met de punctie moeten inderdaad rond de 20 zijn,

allebij zaterdag terug wie weet moet jullie allebij wel de zelfde dag de punctie,

dan loop ik een week achter op jullie.

groetjes nicole

Geplaatst

Heb Annetje-tanntje er ook maar even bijgezet...

Debbie: 1e IVF,30/01 begonnen, 19/02 1e fm (4 van 13mm, 2 of 3 van 9-10mm en een aantal kleintjes)21/02 2e fm (1 van 18mm, 7 iets kleinere) 23/02 3e fm

Anne: 1e ICSI, 20/02 1e fm (22 follies 12-13mm) 22/02 2e fm

Geplaatst

Hoi Liesbeth,

Ja wordt erg spannend nu. Aan de ene kant zie ik erg tegen de punctie op maar aan de andere kant wil ik het zo snel mogelijk gehad hebben. Ben wel zenuwachtig maar dat lijkt me wel normaal.

jullie hebben allemaal al een keer een punctie gehad voor mij is het de eerste. Heb dan ook wel paar vraagjes.

Verlies je veel bloed na of tijdens de punctie?

En ik heb gelezen dat je 2 dagen beroerd bent ervan en dat je rustig aan moet doen, lig je dan echt plat op bed of kun je wel gewoon beetje in huis rommelen?

Misschien rare vragen maar weet echt niet wat me te wachten staat allemaal.

Ben alles nu ook lekker goed aan het poetsen zodat ik straks ff rustig aan kan doen.

Sandra, hoelaat moet je er morgen zijn? Ik om 09:05.

Nicole, hoe voel je je? Last van bijwerkingen of valt het nog mee?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

He meiden,

ziet ernaar uit dat we gelijk oplopen. Leuk om jullie ervaringen te lezen; ziet ernaar uit dat ik niet de enige ben!

San en Debbie, we hebben alledrie morgen FM en wie weet maandag punctie?! Bij mij spant het er nog om, of het er niet teveel zijn.

Nou, ik duim voor iedereen!

Ben benieuwd hoe het voor ons over een week ofzo eruit ziet. Of over een paar dagen, ook al net zo onzeker.

Sterkte!

Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden