Ga naar inhoud

Wie is ook net begonnen met ICSI/IVF?

Aanbevolen Berichten

Gast Jootje75
Geplaatst

He Nicole, Heb je al een telefoontje gehad? wat spannend zeg. En zeker omdat dit de laatste poging is. Drukt het nu ook zwaarder op je dan de vorige behandelingen? Als je dat wil zeggen hoor.

Groetjes, Jootje

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Jootje75
Geplaatst

Met mij gaat het redelijk. 't Kan beter maar probeer me te concentreren op m'n werk. Vrijdag bellen met ziekenhuis over evaluatie en vervolg van traject.

Succes jullie op de wachtbank!! Valt het mee of tegen?

Geplaatst

Hey meiden,

Maatje, fijn dat je weer een goede nacht hebt gemaakt, je kan nu al je energie goed gebruiken toch? T wordt nu echt wel heel spannend, nog een paar daagies voor je testdatum.....Hier gaat alles goed, vindt t tot nu toe makkelijker dan bij de 1e ICSI.....ben er nu rustiger onder...vindt t wel r-e-t-e-spannend natuurlijk, maar kan er nu beter mee om gaan.....ik moet nog even dus dan is dat wel handig...hihi.....

Jootje, wat fijn dat het weer wat beter gaat, t valt niet mee he om na een mislukte poging weer hup, de schouders eronder te zetten en door te gaan, vindt t knap dat je alweer vooruit kijkt! Ben benieuwd wat ze bij je evaluatie gaan zeggen, het is nog niet zeker of ze je andere eileider ook weg gaan halen?

Nicole....je laat ons in spanning......haha....kom je bij ons zitten morgen???

Liefs, San

Geplaatst

hallo allemaal,

ik ben nog steets aan het wachte.

help ik, mijn geduld is nu op.

groetjes nicole.

ik ga de was maar doen, dan hed ik iets om handen.

Geplaatst

hoi allemaal, goed nieuws morgen de tp, er waren 8 stuks bevrucht,

morgen om 14.15 de tp de twee betste worden terug geglaats, spannend.

groetjes nicole:wav:

Geplaatst

Hoi nicole wat spannend dat je morgen terugplaatsing hebt en heel veel sterkte en heel veel succes.

Maar ik wens iedereen ook heel veel sterkte en heel veel succes allemaal.

Groetjes van Astrid

Geplaatst

He dames,

hoe is het met iedereen?

Nicole: geniet van vandaag, straks een embryootje in je buik!

Ik kreeg gisteren leuk nieuws van het ziekenhuis; we hebben 3 cryo's!!! En ik had niet eens op 2 durven hopen. Van mijn vriend mag ik niet zeggen: voor als het misgaat. Dan zeg ik; voor de tweede.

Er valt echt een last van mijn schouders; voorlopig hoef ik nog niet te denken aan al dat prikken en de punctie opnieuw...

San en Debbie; merken jullie iets? Ik heb alleen gevoelige borsten. We gaan vrolijk door met de puregonbolletjes...Succes!

Maatje: nog heel even geduld! Succes morgen, ik duim voor je!

Liefs,

Anne

Geplaatst

He Anne,

Wat fijn zeg, 3 cryo's! Ik zit nog te wachten op de uitslag, hoop ook echt dat er een paar bij zitten...begrijp jouw gevoel helemaal....

Nicole, heel veel succes met de tp vandaag en welkom op de bank daarna!

groetjes,

Marieke

Geplaatst

Mogge meiden!

Nicole, heel veel plezier vandaag bij de tp! Super dat ze er twee terugplaatsen zeg!! Spannend.....je plekkie is al vrij, dus je kan er zo meteen bij komen zitten!

Debbie en Anne, ik heb idd ook super gevoelige borsten....lijkt af en toe wel of ze in brand staan, zo gespannen......komt waarschijnlijk door de puregon maar heb er vannacht maar mooi wakker van gelegen.....kon geen lekkere houding vinden.....ach.....we hebben ook dit er weer voor over toch? Super Anne dat je 3 cryo's hebt! Kan je daar idd eerst mee verder....is toch fijner om zonder al die hormonen in je lijf bezig te zijn!

Liefs, San

Geplaatst

Jootje, blij te lezen dat het wat beter gaat met je! De wachtbank valt niet mee.. heb er nog steeds een hard hoofd in..

San, knap hoor dat je er redelijk rustig onder kunt blijven.. petje af voor je... gelukkig heb ik vannacht ook weer prima geslapen en heb ik vrij weinig last van m'n buik. Alleen nog steeds de vervelende rug pijn. Balen dat je slecht hebt geslapen. Gelukkig bijna weekend en kun je een beetje uit rusten. Sterkte!

Nicole, super goed nieuws!!!! succes vanmiddag!

Anne, wat goed dat het er 3 zijn!! Wij hebben er nu ook al 2 en zouden van het ziekenhuis nog bericht krijgen wat er met de andere 3 is gebeurd. Idd nog heel even geduld... zaterdag morgen weten we wat meer...

Mariek, hoe gaat het met je???

Geplaatst

Ow jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, weekend!!! Klinkt nu nog aantrekkelijker dan anders!! Hahahaha.....heerlijk bankhangen of lekker relaxed wandelen met m'n neefje en nichtje.....hmmmmmm......heb er nu al zin in......nog ff werken......ben gelukkig vrijdagmiddag al vrij dus dan begint het weekend al voor mij......:wav:

Ben idd vrij rustig onder alles, denk dat het ook wel uit zelfbescherming is.....heb de vorige keer echt een opdonder gehad toen de poging mislukt bleek.....je voelt je toch zwanger he in de ww....? Schijnt ook een kwaaltje te zijn van mmm-meiden....wij geloven helemaal niets meer totdat we een gezond kindje in de armen sluiten.....:dontknow:

Ach, heb voor de rest ook gewoon niets te klagen, heb een lieve man, een leuke baan, schatten van vriendinnen en een lieve familie......het enige wat ontbreekt (het gouden randje om mijn leven zeg maar) is een kindje.....maarrrrr, heb er alle vertrouwen in dat die wens nog uit gaat komen!

Nog twee daagies meid, dan mag je testen.....spannend, spannend zeg! Voel je je weer beter nu je een paar nachten beter hebt geslapen?

Liefs, San

Geplaatst

hoi na een lange poos er niet meer te zijn geweest.

op deze form.

zijn wij zondag 2 maart gestart met de deca.

en de 14 maart hebben wij een 1 echo het is allemaal weer spannend

:wav:

Geplaatst

San, Wat lekker dat je morgen middag al vrij bent! Heerlijk vroeg weekend houden. :notworthy:

Mag ik vragen hoe ver je bent gekomen met je poging? Ik denk zelf dat het deze keer niets is vanwege de Lucrin stoffen. Je lichaam krijgt een mega opdonder, eerst alles plat leggen voor 3 maanden en dan in 2 weken tijd alles weer opstarten. Nee, geloof niet dat dat goed is voor je.

Ik voel me idd een wel heel stuk beter.. Alleen gistermiddag in 1 keer heel erg pijn in m'n buik, gelijk in de stress en thuis naar de WC gegaan, maar er was helemaal niets te zien. De pijn was echt niet normaal en moest even flink slikken.

Ben blij dat het nog 2 daagjes is... dan weet je wat meer, weet je waar je aan toe bent en kun je weer aan andere dingen denken.

Als ik zwanger ben kan ik gaan denken aan hoe we de 12 weken vol gaan maken en of we dat gaan halen ( miskraam was bij mij bij 7 weken :sad:) en als ik niet zwanger ben dan kunnen we ons weer zorgen gaan maken over de cryo tp.

Hoe voel jij je verders?? Beetje last van borsten en veel last van de onderrug. Verder in de avond een dikke buik... Komt het bekend voor?

En hoe is je mannetje er nu onder??

Geplaatst

Hey meid, bij de 1e poging werd ik stipt 14 dagen na de punctie ongi.....k zie mezelf nog zitten op het toilet op mijn werk......tranen liepen over mijn wangen, maar moest toch weer terug naar kantoor en klanten te woord staan.....verschrikkelijk.....had er echt op gehoopt dat het gelukt zou zijn.....we hadden van de 1e poging ook 1 cryo, maar die heeft het ontdooien niet overleefd, daar had ik ook niet op gerekend, had er een slecht gevoel over, dus dat kwam niet onverwachts. We hebben na de 1e poging (mislukte 2e week november 2007) even rust genomen. Zowel lichamelijk als geestelijk was ik helemaal op (herkenbaar voor velen hier). Zag het nog wel zitten hoor, maar even rust is in de mmm niet zo gek.

Ik heb ook al dagen lang beetje vage buikpijn, iets gezwollen buik en mega pijnlijke borsten. Begrijp je schrik heel goed....elke keer als je naar het toilet gaat is daar weer die angst......

M'n mannetje is er best wel gespannen over, hij wil zooooooo graag papa worden....hij zit ook met een mega schuldgevoel naar mij toe. Hij heeft het gevoel dat hij mijn grootste wens niet kan vervullen en dat doet hem ontzettend veel pijn. Gelukkig heb ik hem kunnen overtuigen van mijn liefde (ondanks alles) en dat ik niet van plan ben hem in te ruilen voor een 'beter exemplaar' zoals hij dat zelf altijd zegt.

Kan me voorstellen dat jij ook een 'eerst zien, dan geloven' houding hebt gekregen...je bent al een keer een kindje verloren, heftig zeg! Ik hoop zo voor jullie dat er een mooi +je of || verschijnt op de test......duim voor je en denk aan jullie!

Dikke knuff, San

Geplaatst

San:

Dat lijkt me idd zo erg.. dat je blij bent dat je de ww hebt overleefd en dan toch nog ongesteld worden of een negatieve test hebben.

Dan toch liever dat het na een paar dagen al vaarwel zegt en afscheid neemt van je lichaam, dan je zo lang voor de gek houden.

Ik heb ook nog steeds geen testen gekocht, denk dat het slecht nieuw is hahaha, zal er morgen toch echt 1 moeten kopen..

Kan me voorstellen dat je daarna even je rust pakt, anders wordt er helemaal zoveel met je lichaam gedaan.

Wij waren ook verbaasd dat alles zo snel ging na mijn operatie in november ( cyste verwijdering ).

Gelijk Lucrin prikken en hop door naar de 1e poging.

Daarom zie ik het niet zitten deze 1e poging.. te snel gegaan allemaal en te veel Lucrin rommel er nog in.

Ach wat een lief mannetje heb jij!

Mijn hubbie denkt er ook zo over.. die heeft 2 kids bij een ander en niets bij mij.. Hij wil me dit zo graag gunnen, maar toch nu toe na 4 jaar is het nog steeds helaas pindakaas.

We praten er ook wel eens over, mocht het niet lukken, tuurlijk is het zwaar en zul je even door een hel gaan, maar het leven eindigt dan niet.. Er zijn zoveel andere leuke dingen waar je je dan op kunt focussen.. en ik ga hem echt niet voor verlaten, no way!

Hij belde trouwens net nog om te vragen hoe het ging.. cute he..

Trouwens heel fijn om hier te zijn en lekker je gevoel kwijt te kunnen..

Thanx allemaal!!!

Geplaatst

Hey Maatje, ik kan niet in bad.....hahaha.....we hebben in dit huis alleen een douche.....hebben bijna :crybaby2: afscheid genomen van ons bad in het oude huis......weet t dus eigenlijk niet....

Wat betreft die test.....brrrrr.....snap je helemaal......je wilt het wel maar tegelijkertijd ook niet weten.....want ja, als tie negatief is, is het definitief niet gelukt.....en als tie posititief is......Joh, er valt echt geen peil op te trekken, tuurlijk kunnen al die meds invloed hebben op je lichaam, maar of dat dan negatief uitwerkt? K heb echt geen idee....

Meid, heel veel sterkte de laatste paar daagies.....we duimen voor je!!

Liefs, San

Gast Jootje75
Geplaatst

Hoi Maatje, morgen testen he? Ben je zenuwachtig?

Succes hoor. Iedereen is mede benieuwd denk ik zo.

Groetjes, Jootje

Geplaatst

Jootje..

Idd heel erg spannend, maar ik denk nog steeds negatief.

Ik heb hier inmiddels al veel verhalen gelezen van meiden die op de dag voor de test toch nog ongesteld zijn geworden, dus ik ga er al helemaal vanuit dat dat bij mij ook gaat gebeuren.

Ben in ieder geval allang blij dat ik van die vieze balletjes af ben...

Dat was echt een drama.. bleef naar de wc lopen..

Hoe is het nou met jou?

Hoe gaat het verder?

Geplaatst

Mogge meiden, bijna weekend...hihi.....heb er zin in!!!

Maatje, altijd een :sunny: blijven zien he meid! Tuurlijk kan het negatief aflopen, but you never know! Ik duim in ieder geval als een gek voor je hoor, er moet nu eindelijk weer eens iemand met goed nieuws komen toch? Nog een nachtje......spannend hoor......

Ik heb vannacht ook weer beter geslapen, lekker om 10 uur onder de wol gekropen......

Mag jij trouwens al stoppen met de bolletjes? Ik moet volgens mij nog best lang doorgaan...hmmmmm:confused:....toch maar ff checken zo......

Nicole, hoe is het met je? Spannend weer op het bankje.....!

Jootje, voel jij je ook weer wat beter?

Liefs, San

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden