Ga naar inhoud

Wie is ook net begonnen met ICSI/IVF?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ha dames,

hoe is het gegaan vandaag met jullie,?

met gaat niet zo goed ik heb de griep en de dochter ook, beter nu dan de voldende week, dan is ze jarig en word ze drie.

ik heb ook last van mijn onder rug, het brand daar een beetje weet niet of het van de griep is of van de spuiten heb het nog nooit eerder last van gehad,

heb ook last van mijn hoofd, niet echt hoofdpijn maar zo'n druk, het begint ander half uur naar het spuiten.

debbie de eerste dag lig ik in bed, de dag erna gaat het wel, kan best dat jij nergens last van heb.

groetjes nicole,

laat even weten hoe het gegaan heeft.

Geplaatst

He meiden, wat spannend allemaal. Jullie hebben allemaal rond deze dagen fm's. San, Anne en Debb: hoe is het gegaan??

Wanneer mogen jullie voor de punctie?

Nicole: balen dat je ziek bent. Maakt dat nog uit voor de behandeling? Volgende week moet je toch voor een fm? Beterschap hoor.

Ik duim voor jullie!!!!

Geplaatst

Hoi,

Heb fm gehad vandaag en ze zag 13 rijpe blaasjes en nog 4 kleinere. Maandag 10:30 punctie en vanavond pregnyl.

@Nicole, Balen joh dat jullie ziek zijn, hoop dat jullie snel opknappen!

@Sandra, hoe is het bij jou gegaan?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

hoi debbie,

dat heb je goed gedaan 13 stuks en mischien groeien die andere ook nog

een beetje.

heel veel succes maandag, hed je nog voor die tabletjes gevraagt?

liefs nicole

Geplaatst

Ja, heb 3 van die tabletjes gehad dus ben benieuwd. Ben nu wel vrij rustig maar zal Maandag wel zenuwachtig zijn. Ben benieuwd wanneer san de punctie heeft.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

hey allemaal,

mijn echo was goed, ca 3 van 19 mm, en ca 5 van 17 mm en nog een aantal die nu nog iets kleiner zijn. Ze vond het verantwoord, dus vanavond om half 9 de pregnyl en maandag om 8.30 punctie!!! :icon_pale: Spannend!

Ik heb ook een paar tabletjes gehad. Voor zondagavond en maandagochtend: oxazepam. Om lekker rustig van te worden.

Nicole, ben jij al wat beter? Ik ben ook al de halve week erg verkouden en beroerd. Wel balen, om zo onfit de punctie in te gaan. Maar goed, het is pas zaterdag, nog een hele dag om lekker niks te doen en bij te komen.

Jeetje, Debbie, daar we gaan we he maandag?! Veel sterkte!

En San, hoe is het bij jou gegaan? Zijn we maandag met zn drieen voor de punctie?

Liefs,

Anne

Geplaatst

goede morgen allemaal,

met mijn gaat het al weer wat beter nog steets last van mijn rug, ik denk dat ik wat slast van mijn nieren heb, of het van de hormonen zijn kon het niet vinden in de bijsluiter.

ha anne dat ziet er goed uit bij jouw,

heel veel sterkte maandag.

ha debbie, het is wel gek dat je vandaag geen spuit meer hoe te zetten,

dat vond ik bij die andere behandelingen, net of je iets vergeten bent.

heel veel succes.

san hoe gaat het bij jouw, is alles goed met jouw???????

liefs nicole

Geplaatst

Goedenmiddag allemaal,

Ik zit hier al een week mee te lezen naar jullie ervaringen en dacht: nu ga ik ook iets plaatsen..

Per 21 november zijn wij bezig om de mmm in te gaan, na 4 jaar zelf proberen.

Vanaf die dag heb ik een kijkoperatie voor mijn cysten gehad ( 4e x ) en ben ik begonnen met Lucrin.

Per 7 februari ben ik begonnen met puregon, weekje later met de deca en heb donderdag avond de laatste keer geprikt.

Gistermorgen om half 11 de punctie gehad en als het goed is krijgen we dinsdag de TP.

Gelukkig waren de zwemmertjes goed van het mannetje en zijn de 6 eitjes bij mij ook goed.

Ze hadden alleen verwacht dat we voor de IVF zouden gaan, maar kregen te horen dat het toch ICSI zou gaan worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat de punctie me 100% is meegevallen.

Gisteren een beetje duf op de bank gehangen en sinds vanmorgen alweer wat huishoudelijke taken gedaan.

Hoe was het bij jullie na de punctie?

En hadden jullie na 2 weken prikken ook een gevoelige en opgezette buik??

Ik hoop dat ik in het lijstje mag en zal jullie ook op de hoogte houden...

Iedereen sterkte!!

Groetjes van Maatje

Geplaatst

hoi maartje, welkom hier,

heel veel succes dinsdag, maar dat stelt niets voor tp,

maar wel een heel mooi moment.

groetjes nicole

san, waarom horen we niets van jouw,

is er iets niet goed gegaan??????

liefs nicole

Geplaatst

Hoi Maatje,

Welkom hier! Fijn dat de punctie is meegevallen, ik krijg m morgen. Alvast heel veel succes met de wachtweken straks.

Nicole, ik vraag me idd ook af waar san is. Misschien wel iets met dr internet ofzo. Alles goed met jou?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

met mij gaat het van middag wel weer wat beter,

heb niet meer zo'n last van mijn rug gelukig.

jij heel veel stekte morgen met de punctie.

groetjes nicole

ik ga nu maar weer eens spuiten, later.

Geplaatst

Nicole, bedankt voor je reactie!

Debz33, heel veel succes morgen en kop op! Komt helemaal goed.. hoeveel eitjes heb je?

Hier gaat alles wel redelijk.. veel ongi krampjes, maar het is te houden.

Morgen weer werken en dan even kijken hoe het gaat.

Nog een fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hoi Maatje,

Ik heb 13 rijpe eiblaasjes en 4 iets kleinere. Ben benieuwd morgen. Wel vreemd om nu niet te hoeven spuiten. Straks 2 oxazepam innemen. Man ligt nog steeds met 40 graden koorts op bed, dus we zijn wel een beetje bang dat het morgen niet lukt. Hopen dat ie zich beter voelt morgen.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Heel veel sterkte en succes morgen Debbie!!! Hopelijk krijg je een paar mooie emmy's.

Groetjes, Jootje

Geplaatst

Hey meiden, hier even snel een update! Heb afgelopen zaterdag 2e fm gehad. Zag er toen niet zo goed uit. Er waren rechts 8 grote follies te zien en wat kleintjes en links een stuk of 8 kleintjes. De gyn zei dat waarschijnlijk alleen die 8 grote die rechts zaten aangeptikt zouden worden tijdens de punctie....

Zaterdag om 22.30 de pregnyl gespoten en vanmorgen om 10.00 de punctie gehad....en wat bleek....er xijn 18 eitjes gevonden!!!!Joepie!! Aanstaande donderdag mag ik vanaf 09.30 bellen om te kijken of we een tp hebben!!

Hoopn dat t bij jullie ook allemaal goed gaat, ga nu weer lekker bankhangen, lees morgen weer helemaal bij..

Liefs, San

Geplaatst

Sorry trouwens Debs en Nicole, heb idd geen internet...BALEN!!!! Nu heeft hub tijdelijk internet via de telefoon aangeloten, maar da's dus een duur geintje......

Ga morgen weer helemaal bijlezen hoor!!!! Wees maar niet, bang ben er nog steeds en duim voor jullie!!

Geplaatst

He San,

Nou dat is toch nog een hele goede score geworden!!! Hopelijk zitten daar heeeeel veeeel goede eitjes bij!! Mag je morgen al bellen hoeveel er bevrucht zijn?

Nu ff lekker een paar daagjes rustig aan doen en dan op naar de terugplaatsing, spannend!!!

Debby, heb jij nou vandaag ook de punctie gehad? Hoe was het bij jou, beetje meegevallen??

Maatje, welkom hier op dit forum, gezellig.. en veel succes natuurlijk met wachten deze 2 weken.. t is zwaar dat wachten.. weet je al wanneer je terugplaatsing is?

Nicole, weet jij al wat meer over wanneer jouw punctie ongeveer zal zijn?

Geplaatst

Dag meiden,

heb net uitgebreid verslag gedaan op mijn onderwerp, maar toch ook nog hier even een reactie. Hoe voelen jullie je nu zo na de punctie? Ik knap nu op, heb de hele middag op de bank gelegen en zelfs in bed, lekker paar uurtjes geslapen. Bloedverlies valt mee geloof ik. En begonnen met de puregonbolltejes (dat was wel een bloederige bedoening trouwens).

Bij mij dus 12 eitjes gevonden. San, wat een hoop, 18!! Goed joh! En Debbie, 13 ook niet mis!

Maatje, ik had dat ook, zo'n enorm opgeblazen gevoel. Ik liep over straat echt een beetje te waggelen, alsof ik al maanden zwanger was. Ik had dat vooral de laatste dagen met de gonal-f erbij. Die eierstokken zitten natuurlijk vol met eitjes, en nog groot ook, sommige zijn dus wel 2 cm in doorsnede.

Nicole, jij moet nog. Succes met de punctie en nu nog even met prikken. De avond voor de punctie lekker oxazepammetje nemen, dan slaap je lekker!

Nou, wederom veel sterkte allemaal!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Allemaal,

De punctie is achter de rug en ze hebben 13 eitjes gevonden. Woensdag worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatstgevonden. Heb wel veel buikpijn.

@Sandra en Anne, julie ook al zo'n mooie score, heel veel succes verder.

Groetjes Debbie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden