Ga naar inhoud

Wie is ook net begonnen met ICSI/IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames, jullie hebben de puntie al gehad, ik moet nog even spuiten,

ik wauw dat ik net zover als jullie was, maar ja nog even wachten.

jullie hebben het allemaal netjes gegaan,

anne 12

debbie 13 :wav:

san 18

nu nog even bij komen en dan word het spannend de komende 2 weken.

heel veel sterkte en knap gouw op,

liefs nicole

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey San,

Kan je zien hoe ze zich toch nog kunnen vergissen met zo´n echo... Tjonge jonge... 18!!!

En jullie ook een mooie oogst Debbie en Anne!!! Kom lekker bij van de punctie en nog 2 daagjes en je draagt heel erg wrs een bevrucht eitje bij je!!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Beetje vroeg vandaag, maar lag al een tijdje wakker aangezien we vandaag de TP hebben.

Mannetje is helemaal in de stress en bang dat er geen TP zal plaatsvinden.

Nog even afwachten op een telefoontje..

Debbie, hoe is het met je?? Is je buikpijn een beetje weggetrokken??

San, Ik ga voor je duimen dat het donderdag helemaal goed komt!!!

Anne, Ik ben zelf ook de hele dag duf geweest en zondag ook nog. Ik hoefde niet meteen met de bolletjes te beginnen, maar pas vandaag.

Nicole, Succes met spuiten.. je bent er bijna,,,

Groetjes

Geplaatst

Zo, he he, eindelijk!

Net een telefoontje gehad en de bevruchting is gelukt.

ppfff zit hier nog helemaal na te trillen.

We moeten om 11 uur in het erasmus zijn voor de TP

Iedereen een hele fijne dag!

Geplaatst

Hey Maatje, helemaal goed!!! Heerlijk dat je straks al je tp hebt! Succes, en daarna lekker op het wachtbankje gaan zitten he?! Wij komen van de week gezellig bij je!

Debbie en Anne, ook geweldige scores!! Ik idd ook lekker aan't opblazen....m'n buik wordt echt weer een ballon. Moet goed opletten dat ik niet te veel pijn krijg en rond de 3 liter water per dag drinken. Donderdag mogen we bellen om te kijken wanneer en of we een tp hebben. Wanneer mogen jullie bellen??

Liefs, San

Geplaatst

Zo.. daar zijn we weer...

Om 11 uur vanmorgen terug naar het erasmus voor de TP geweest.

Van de 6 eitjes zijn ze alle 6 bevrucht en nu al 2 ingevroren.

De overige 3 bekijken ze morgen even of deze ook ingevroren kunnen worden.

Wel onwijs raar allemaal hoor...

Wie had er ook krampjes na de punctie en na de TP?

Denk nu al dat ik ongi moet worden...

Anne, Tuurlijk houden we elkaar op de hoogte!!!

San, sterkte!!! Hou je ons ook op de hoogte...??

Nicole, prikse!

Trouwens wel raar dat jullie zelf moeten bellen?? Wij werden gebeld...

Nou, ga hier weer verder met werken...

Geplaatst

Nou, spannend hoor Maatje!! Hopen op een goed reslutaat! Ik had ook krampjes na de tp en zo'n ongi gevoel. Schijnen je eierstokken te zijn.

En wij werden ook gebeld hoor.

Iedereen heel veel succes en welkom op de wachtbank!!!

Geplaatst

Maatje, spannend hoor je wachtweken, nog even en dan komen we hopelijk bij je zitten op het bankje.

Nicole, fm vandaag toch? Ben benieuwd hoor, nu gaat het allemaal snel.

Anne, hoelaat moet je bellen, weet je al iets? Wij worden gebeld tussen 11:00 en 13:00, ben zo ontzettend zenuwachtig.

Voel me gelukkig vandaag weer wat beter, heb nog steeds wel buikpijn maar wordt langzaam wel iets minder. Zo'n punctie is toch wel een aanslag op je lijf he. Had het beetje onderschat.

Hoop zo dat we goed nieuws krijgen.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hey meiden, pffff.....wat een spanning voor ons allemaal he!?

Nicole, heel veel succes bij je fm, hopelijk zijn er hele mooie follies te zien!

Anne, ook voor jou....spannend zeg!! Nog ff wachten....sterkte!

Debbie, ook bij jou waarschijnlijk ook nagelbijterij.....draai m'n duimen voor je, trouwens, voor jullie allemaal...!

Ik hou jullie ook op de hoogte, wij mogen morgen bellen....

Liefs, San

Geplaatst

San: 2e ICSI, 10/02 Deca, 12/02 ook Gonal, 20/02 1e fm (totaal 16 follies van 10 tot 17mm) 23/02 2e fm, 25/02 punctie (18 eitjes gevonden) 28/02 bellen voor uitslag

Nicole: 05/02 begonnen (laatste poging), 19/02 1e fm (rechts 10, links 3 follies) 27/02 2e fm

Debbie: 1e IVF,30/01 begonnen, 19/02 1e fm (4 van 13mm, 2 of 3 van 9-10mm en een aantal kleintjes)21/02 2e fm (1 van 18mm, 7 iets kleinere) 23/02 3e fm, 25/02 punctie (13 eitjes gevonden) 27/02 uitslag

Anne: 1e ICSI, 20/02 1e fm (22 follies 12-13mm) 22/02 2e fm, 25/02 punctie (12 eitjes gevonden) 27/02 uitslag

Maatje: 07/02 puregon, 14/02 Deca, 23/02 punctie (6 eitjes gevonden) alle 6 bevrucht!, 26/02 tp van 1 emmie

Geplaatst

Van de 13 eitjes zijn er 5 bevrucht. Morgen hebben we de tp om 14:30 uur.

Ik vroeg of het niet weinig was, 13 eicellen en maar 5 bevrucht. Dit was wel matig zei ze. Er waren er 6 maar 1 was niet goed meer en kon niet teruggeplaatst worden. Kan eraan liggen dat een paar eicellen nog niet rijp waren. Was toch een goed resultaat zei ze. Morgen horen we ook de kwaliteit..dus weer spannend.

Anne, weet je al iets?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

hoi allemaal!

Volg nu een paar dagen jullie ontwikkelingen. Spannend allemaal!!! Hoop dat het een hele succesvolle maand wordt voor iedereen!!

Ben zelf ook begonnen met de hele procedure. Mijn eerste keer ivf. Gisteren de eerste FM gehad en morgen de 2e. Tijdens de eerste waren er veel follikels te zien, de grootste waren 14mm. Ben heel benieuwd wat er morgen te zien zal zijn! Vind het allemaal nog een beetje onwerkelijk... zo'n vreemd idee eigenlijk, dat er 30 eitjes aan het groeien zijn..

San, succes morgen met de uitslag!

Maatje, duim voor je!

Debbie, heel veel succes bij de tp!!!!

Nicole, hoe was de fm vandaag? Hoop dat er veel mooie follikels te zien waren vandaag!

Anne, al iets meer bekend over wanneer de tp zal plaatsvinden? Morgen is een mooie dag... mijn verjaardag ;-)

Liefs,

Marieke

Geplaatst

Hoi Debbie,

veel succes morgen bij de terugplaatsing, hopelijk een heel mooi embryootje!!

Mariek, welkom hier en veel succes met alles, wel al heel veel follikels joh, 30!!

Hopelijk komen er niet nog meer bij, want een overstimulatie is geen pretje, kan ik je uit eigen ervaring vertellen..

San, nicole, maatje jullie ook veel succes en sterkte met alles..

Hopelijk heb ik niemand vegeten?? Jullie zijn nou met zo'n groot clubje!! haha

Geplaatst

hallo dames, het klupje word steets groter hier maar er gaan er ook bijna naar het wachtbankje, moet maar een nieuw bankje maken, word anders krap op een driezitter. haha.

ik moet vrijdag weer terug voor een fm.

Geplaatst

ik had weer een wat geschreven en het is weer weg ik weet niet wat er is gebeurt,kan nu weer op nieuw beginnen.

ik heb 11 blaasjes zijn van 10 tot 15 weet niet meer hoe de verdeling is,

had aan de L een met bloed moet de laaste twee dagen antebioticum slikken.

om te verkomen dat ik een ontsteking krijg na de punctie.

verder is alles goed.

groetjes nicole

Geplaatst

hoi debbie, heel succes met de tp.

anne, succes met de uitslag morgen en de tp.

san, jij ook succes met de uitslag, heb je morgen ook de tp?

mariek, welkom bij de clup, word gezellig druk hier.

allemaal heel veel sterkte met wachten,

groetjes nicole

Geplaatst

He meiden, een aantal tp's vandaag: heel veel succes. Ik zal voor jullie duimen.

Mariek: welkom hier. Vandaag een fm. Succes hoor.

Maatje: hoe vergaat het jou op het wachtbankje?

Liefs, Jootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden