Jump to content

tips Decapeptyl spuiten gezocht

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Binnenkort (15 maart) ga ik beginnen met decapeptyl te spuiten

Nou wat ik allemaal lees.....weet niet of ik dit nog durf.

Ik moet er nog even niet aan denken dat ik bij me zelf moet gaan spuiten.

en nu lees ik ook allemaal berichtjes over hoe pijnlijk, blauwe plekken, knap dat je het zelf kunt enz.

Behalve de ijsblokjes hebben sommige nog tips want ik zie er toch steeds meer tegen op.

Posted

Hoi Fleur,

Dat durf je echt wel. Het is een raar idee maar geloof me het went.

Ik had in het begin moeite met de deca, spuiten in mn buik ging niet erg. Nu spuit ik in mn been en heb niks geen last. Ik zat er ook vreselijk tegenop hoor de eerste keer. Mn man zat toen in Frankrijk dus moest het alleen doen. Na een paar keer spuiten ben je er aan gewend hoe raar het ook klinkt. Als je zelf niet durft te spuiten laat je het je man/vriend toch doen. En wat betreft die blauwe plekken, dat valt ook reuze mee hoor, ik spuit nu ruim 2 weken en heb 2 ienieminie blauwe plekjes.

Komt echt wel goed, geloof me.

Succes!!!

Groetjes Debbie.

Posted

Ik vond het allemaal wel meevallen.

Een paar tips:

Haal de spuit zeker een kwartier van te voren uit de koelkast!!

Warm hem eventueel nog tussen je handen.

Twijfel niet, steek de spuit er (snel) en recht in.

De naalden van de deca zijn nogal bot......

Het ijsklontje heb ik nooit gedaan..

Masseer de plek even als je de spuit eruit hebt gehaald.

Wissel goed, van links en rechts op je buik.

SUCCES!!!

Posted

Ik sluit me aan bij wat amanda zegt...ik durfde het eerst ook niet,...hubby zou het doen...maar toen hij met de spuit klaarstond, vondt ik het ook doodeng...dus toch maar zelf gedaan...de eerste paar keer zijn ff eng voor je idee...daarna gaat het echt vanzelf hoor...ze moeten er toch in...hoe je het ook went of keert...en wat die blauwe plekken betreft: valt reuze mee hoor.....heel veel succes ermee meis.....je weet waar je het voor doet....

Posted

hey,

ik durfde ook niet te gaan spuiten

toen we voor het eerst in het ziekenhuis kwamen

gaf een verpleegster mij een spuit en wilde dat ik het zelf ging doen

ik natuurlijk helemaal in paniek

en toen heeft m hubbie het gedaan!!

de rest van de spuiten heeft hij ook gedaan

ik heb gewoon telkens weg gekeken

en wel een stukje van mn huid vast gepakt

en daar heeft hij dan weer de spuit in gezet!!

zo ging het bij ons prima

en idd het went(op die manier)

succes meis

groetjes rosalie

Posted

Hoi Fleur,

Ook ik kan me helemaal aansluiten bij de anderen. In het begin is de deca ff wennen, maar ondertussen zet ik liever deca als de puregon. (raar maar waar) op de een of andere manier prikt de puregon als ik die gezet heb, dat doet de deca niet en als je eenmaal weet hoe je t beste prikt gaat het best goed. Mijn gevoel is dat je in het gaatje van de naald moet kijken en dan prikt het t makkelijkste. Het lijkt of de spuit er niet in wil maar dan moet je ff doorduwen en dan gaat het zonder problemen. Wat ik wel doe, zodra het zeer doet ga ik naar een andere plek. Dus als de naald al pijn doet op mijn huid dan kies ik een andere plek. Als ik dat niet deed kreeg ik blauwe plekken. Heb totaal denk 3 blauwe plekken gehad en ben al vanaf eind december deca aan het spuiten.

Heel veel sterkte het zal allemaal wel meevallen. Meiden zat die die dingen er dagelijks in knallen dus dat gaat jou ook lukken.

Grz, Sissie

Posted

ha fleur,

ik durfde het ook niet, maar ik moest het ook zelf doen,

mijn man is niet altijd thuis dus ik moest,

ik haal de spuit een uur van tevoren eruit dan is de spuit niet zo koud.

ik krijg er geen blauwe plekken van, ik wel kleine puntjes waar ik de spuit zet maar die gaan ook weer weg naar een paar dagen weg.

het went echt waar.

groetjes nicole

Posted

Nou, volgens mij is het meeste al gezegd...haha.....maar sluit me ook volledig bij Amanda aan. Ik doe het precies zo en heb eigenlijk geen last. T zijn idd klote naaldjes maar na een paar keer heb je de handigheid te pakken hoor! En idd, we weten waar we het voor doen, dat is denk ik nog wel de allergrootste motivatie die je jezelf kan geven. Probeer gewoon heel ontspannen die spuit te zetten, als die meteen goed gaat, ga je de 2e automatisch ook al rustiger tegemoet zien.

Heel veel succes.

Groetjes, San

Posted

oh ik was net als jij.

ik was zo zenuwachtig

ik ben altijd als de dood voor naalden geweest ( met de jaren slijt het toch ;-)

en zag enorm op tegen zelf prikken

was in paniek allemaal opties aan het zoeken maar geen een was haalbaar.

mijn man durft het echt niet

en eigenlijk ben ik te veel controle freak om het iemand anders te laten doen dus

en toen ik voor de prikinstructie ging was ik danig zenuwachtig. de verpleegster heeft mijn hand geleid. ik kon mezelf er niet toe krijgen om hem in mijn been te prikken. ik hield de spuit vast en zij haar hand op mijn hand en duwde de naald in mijn been.

en toen...............opluchting want ik voelde NIKS

ik zag dat de naald er in zat maar voelde niks nada noppes naks

raar hoor

heb zelf afwisselend linkerbeen, rechterbeen, onderbuik/links, onderbuik/rechts geprikt.

vond uiteindelijk been het makkelijkst kan je hem er gewoon rechtop in zetten.

even spuit uit de koelkast en opwarmen voor 5 of 10 minuutjes

( of zoals ze me in het ziekenhuis vertelde , 10 minuutjes of kwartiertje van te voren vast uit de koelkast halen)

en oh blauwe plekken had ik ook maar viel ONTZETTEND MEE!! klein beetje

dit is gewoon omdat je door het prikken er dus ook soms wat bloed onder de huid loopt. en dat moet door het lichaam weer opgeruimd worden.

het is zo dat het pijnlijke blauwe plekken zijn hoor.

ik deed wel altijd een pleistertje erop. soms kwam er een druppeltje bloed uit het mini wondje maar niks om je zorgen over te maken.

deed op het laatst beide prikken lachend en binnen 5 minuten was ik klaar ( met de twee!)

zelfs de allerlaatste prik die je moet zetten ( ben ff de naam kwijt) die prikt nogal .........maar vond ik ook zo ontzettend mee vallen.

en denk maar zo

wat zijn die prikjes nou genomen over het hele leven..........niks

dat hield ik me aldoor voor. het is zo een vluchtig moment. floep zo voorbij

en ik ga duimen voor je dat je straks een prachtig kindje in je armen mag houden.

want daar doe je het voor!!

kop op

je kan het. maar je maar geen zorgen!!!!!

groetjes

• 3 weeks later...
Posted

Hoi Fleur,

Ik kreeg een goede tip van een vriendin. Je pakt je vel tussen wijsvinger en duim en dan prik je onder je duim (je hebt die huid dan strak getrokken). Hoe strakker je huid staat, hoe minder je voelt namelijk. Heeft bij mij echt geweldig geholpen. Ik had geen pijn, geen blauwe plekken niks!

Succes

Posted

Bedankt allemaal voor de tips.

Ik ga het zeker gebruiken

Bedankt nogmaals

Fleur

Posted

Ha fleur,

Spannend, morgen gaat het voor jou beginnen. Ik ben nu 3 weken bezig en gisteren met puregon begonnen. Ook weer even spannend. Het prikken valt mij reuze mee. Na 3 keer went het gewoon. Ik heb er ook geen probleem mee om het ergens anders te doen. Anders ben je zo aan huis gebonden. Ik heb af en toe wel last van de bijwerkingen gehad. Hoofdpijn en erg moe. Maar het is allemaal voor het goede doen. Veel succes morgen. Wanneer het je je controle??

Posted

Hoi Lautje,

Het viel me erg mee gisteren. Een beetje hoofdpijn heb ik wel (maar volgens mij heb ik te lang in mijn bed gelegen vandaag, kom er net pas uit)

Nou als dit de komende 3 weken zo doorgaat hou ik het makkelijk vol

Spannend voor je de komende tijd!!!

Mijn uitgangsecho heb ik 1 april

fleur

Posted

Gelukkig maar

ik heb bijna elke dag wel hoofdpijn maar vandaag niet hahah kwam er ook redelijk op tijd uit;)!

hopelijk gaan die weken net zo goed als nu!

Posted

Hoi Valesco (en andere meiden)

Het prikken met de deca valt me erg mee.

Alleen zodra ik de vloeistof spuit prikt dit behoorlijk!!!

Heb jij dit ook?

Of moet ik 'm nog eerder uit de koelkast halen

ik hoor het graag

groetjes, Fleur

Posted

Hoi fleur,

ik haalde de deca altijd wel een half uurtje van te voren uit de koelkast, en dan ging het goed,

succes met spuiten verder,

groetjes kim

Posted

Hoi Fleur

Je moet de vloeistof er heel langzaam inspuiten dan voel je(Ik dan)bijna niks gisteren wilde ik iets te snel en toen voelde ik het ook toen meteen heel langzaam en toen ging het goed

Suc6

Posted

Hoi Fleur, de spuit ongeveer een kwartiertje voor je gaat spuiten uit de koelkast leggen, en vervolgens langzaam inspuiten......dan heb ik ook idd geen centje pijn. Als je de Deca meteen uit de koelkast spuit is het idd wat gevoeliger....