Ga naar inhoud

embryo adoptie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afgelopen dinsdag hebben we een second opinion gehad in dusseldorf. Samen met de arts hebben we ons hele 5-jarige mmm besproken.

Van daaruit kwam naar voren dat we nog 2 testen gaan doen; bij mij de AMH-waarde bepalen en mijn man laat een dna onderzoek van zijn sperma doen.

Volgende week krijgen we daar de uitslag van.

Ook hebben we besproken dat we al bezig zijn met adoptie. En toen vroeg de arts of we ook aan embryo-adoptie gedacht hebben. uuuhh nou eigenlijk niet.

Wist niet echt dat het mogelijk was. Maar deze week hebben we er wat over nagedacht en misschien is het ook wel iets voor ons....

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?? Voor we deze keuze maken zou ik toch wel wat meer info willen hebben. Op internet vond ik wel al iets over

klinieken in rusland en spanje...

Geplaatst

wij willen juist de andere kant van de embryo donatie doen, wij willen juist doneren, alleen moet ik idd ook nog kijken hoe dat in zijn werk gaat en hoelang we daarop moeten wachten. ben nu zwanger en hebben nog 3 rietjes van 2 embroys "liggen". nu weten we 100 % zeker dat we maar een kindje erbij willen hebben en das deze, maar denk dat ik zal moeten afwachten tot ik ben bevallen of zo, of waarschijnlijk die 5 jaren termijn moet afwachten, dus eigenlijk best wel nieuwsgierig naar wat mensen weten daarover....er is een iets in nederland die er aan doet geloof ik (even google embryo donatie) ik kon daar zelf nog niet zo heel veel vinden, maar ben er ook nog niet zo heel actief mee bezig....maar we weten iig dat we graag willen doneren onze mooie embryo tjes..

succes en hopelijk krijg je alle info (en ik ook, haha)

veel liefs

Geplaatst

Wij moesten toen voor onze cryo's in Nijmegen een contract tekenen en volgens mij stond daar ook in dat donatie niet mocht. Zelfs als 1 van ons zou overlijden mocht de ander de cryo's niet meer gebruiken.

Dus Benbri, ben benieuwd of je wat kunt met je ingevroren embryo's! Het zou wel mooi zijn.

Geplaatst

wij hebben ook wel een contract getekend, maar weet niet zo goed meer wat er in stond...volgens mij hadden we 3 keuzes, weggooien, wetenschap of donatie, maar nu ga ik twijfelen...toch eens navragen dan. overigens zaten wij in het VU, mss dat het daar anders ligt? afgezien van dat feit ben ik ook net zwanger (bijna 18 weken) en ik zie dat jouw dochtertje alweer bijna 2 is? mss dat de tijd anders is (ahum, maar aan de andere kant gaat de wereld van kinderen en bevalling en slaapligging en dergelijk ook zo snel, hahaha), maar tis een goeie, ga het eens nakijken :)

Geplaatst

@sjsl, dit stukje vond ik op de site van het VU, dus het is wel mogelijk tegenwoordig en wannabemom, mss voor jou iets om te googlen? (embryowet)

Soms gebeurt het dat een paar geen aanspraak meer wenst te maken op resterende ingevroren embryo's, bijvoorbeeld omdat de kinderwens vervuld is. Over die embryo's heeft men beschikkings- recht, wat juridisch iets anders is dan eigendomsrecht, Paren kunnen bepalen dat de resterende embryo's vernietigd worden of ter beschikking worden gesteld voor wetenschappelijk onderzoek. Embryo's afstaan voor adoptie is sinds 1 september 2002 wettelijk toegestaan (`embryowet').

Geplaatst

Top!

Er zijn misschien wel best veel mensen die iemand blij willen en kunnen maken met embryo's die ze zelf, vanwege compleet gezin, niet meer gaan gebruiken.

Geplaatst

@benbri: wat een nobele gedachte dat jullie de embryo's willen doneren. Ik zou het zelf best heftig vinden om ze af te staan.

Maar "weggooien" is ook een beetje zonde. Ik zie het toch ook wel als een mogelijk begin van leven.

Ik heb ondertussen op de website van MC kinderwens wat gevonden. Maar zoals ik het begreep is er tot nu nog geen zwangerschap ontstaan uit embryo-donatie in nederland. Wat ik wel mooi vind aan embryo-adoptie in nederland is dat het kind later het recht heeft om te weten zijn/haar biologische ouders zijn en dus wrs. ook broertjes en zusjes. In het buitenland is het toch anoniem.

Misschien dat ik ze gewoon eens ga bellen voor informatie. Ik verwacht wel dat ze zo'n lange wachtlijst hebben dat in de praktijk je eigenlijk bijna geen kans maakt om

voor adoptie in aanmerking te komen.

Geplaatst

ik weet het echt niet, ik weet ook niet hoe het staat met de wachttijd van 5 jaar, vind het idd wel fijn dat het niet anoniem is dan, niet dat ik ooit ouder zal zijn van de embryos, dat zijn de ouders die het opvoeden en gedragen hebben enzo, maar dat het qua toekomst idd leuk om te weten is of ze toch broertjes of zusjes hebben (alhoewel ik dat ook wel moeilijk vind, want alleen biologisch gezien is het familie) maar vind het belangrijk dat het kind wat uitgroeit uit een embryo altijd erachter kan komen waar de "wortels"biologisch gezien liggen, ook ivm ziektes enzo (alhoewel wij niet bekend zijn met "enge" ziektes)....ik weet ook niet hoe het zit of je zelf ook iemand mag uitkiezen (daar bedoel ik dus mee...stel dat ik ze zou "weggeven" aan een ander of dat via zo'n bureau moet gaan of dat je dat onderling ook mag uitzoeken in die zin van een eiceldonatie....zijn wel dingen die ik wil weten eigenlijk en waar ik ook nieuwsgierig naar ben :)

hou je mij op de hoogte wannabemom?

Geplaatst

overigens weet ik niet of je zwanger kan worden van embryos die gedoneerd zijn, maar het is altijd fijn dat als je zelf helemaal "uitgeproduceerd" bent, dat je toch nog de mogelijkheid hebt om zelf zwanger te raken en te dragen en...en...en...nou ja...je snapt me denk ik wel...ik gun die ervaring aan iedereen, dus als ik daarbij kan meedragen, waarom niet? :)

Geplaatst

@ Wannabemom,

IK weet er eigenlijk helemaal niets vanaf maar ik vroeg me wel wat af (uit interesse hoor).

Maar wanneer kom je in aanmerking voor embryo adoptie?

Want ik wil echt niet vervelend overkomen maar ik zit er zo eens over na te denken en wat ik me afvraag: waren jullie eigen embryo's dan niet goed genoeg van kwaliteit?

Anders is de kans dat het met embryo adoptie wel gaat lukken ook niet zo groot toch?

Het kan natuurlijk dat ik het helemaal verkeerd zie maar hier ben ik wel erg benieuwd naar.

Wel prachtig dat je op deze manier misschien toch een zwangerschap mee kan maken.

Heel veel succes!

Geplaatst

DAt is iets waar ik ook nooit aan heb gedacht.

Wij zijn dus zelf klaar met de MMM. Ben al in een beginnend staduim van de overgang.

Misschien komen deze mensen dan in aanmerking. Ik ga dit op de voet volgen.

Bedankt voor de info

Geplaatst

@boogie; ik snap je vraag wel hoor!

Wij zijn dus afgelopen week in dusseldorf geweest bij dr. Scholtes. En hij heeft alle zaad-uitslagen bekeken van de afgelopen jaren van mijn man. En die waren dus allemaal volgens hem toch best slecht van kwaliteit. Daarom laat mijn man nu dus ook dna-onderzoek doen van zijn zaad. Daar krijgen we donderdag de uitslag van.

En met mijn icsi-pogingen heb ik best wel veel gonal-f gespoten. En hij vond de opbrengst met die dosering best magertjes. Dus ik heb ook bloed geprikt voor de AMH-waarde. Ook had hij het er over dat de embryoos wel van goede kwaliteit kunnen zijn, maar dat het niet alles zegt over de kans dat ze zich ook echt hechten en tot een zwangerschap kunnen leiden.

Eerst dus maar eens de uitslagen afwachten. Maar als het zaad dus slecht is gaan we wrs. geen nieuwe icsi-poging meer doen. We zouden dan voor donorzaad kunnen kiezen als mijn eicellen wel goed zijn. Alleen voor ons gevoel hebben we dan liever een kindje dat voor 100% niet van ons is(genetisch) ipv voor 50%.

We zijn met de gewone adoptie-procedure al bijna 2 jaar bezig. Dus voor onszelf is het niet meer de vraag of we gaan adopteren. Alleen met embryo-adoptie is er dus een mogelijk andere manier bij gekomen. We willen eerst goed alle voors en tegens afwegen voordat we zo'n belangrijke keuze gaan maken.

Geplaatst

nou, ik ben benieuwd :) en als ik bevallen ben dan ga ik ook eens rustig kijken wat de mogelijkheden zijn hiervoor en hoelang je moet wachten en of je zelf iemand kan "zoeken" (scheelt denk ik vaak in de kosten voor de "ontvanger?) of zou ik mij daar niet druk om moeten maken? weet het eigenlijk niet. ben zelf ook niet zo rijk en nu heb ik gewoon mazzel dat de eerste ivf poging daar genoeg embryos uit voortkwamen en dat er eentje is blijven plakken, maar laten we eerlijk wezen, ivf, icsi en dergelijke is een dure "hobby" en ik wil eigenlijk niet dat mijn embryo's "verkocht" worden voor winstbejag (of hoe je het ook schrijft, hihi) ten koste van...want ik wil graag mensen helpen, maar dat wil niet zeggen dat een ziekenhuis/instantie/zorgverzekering of dergelijke rijker moeten gaan worden van MIJN embryo's, snappen jullie? ik gun iedereen een kindje, maar niet de istanties meer geld en ik heb er toch al voor betaald voor het "eruit halen en bevruchten" en de opslag voor embryo's, dus hoeft een ander niet nog een keer die kosten te maken, moeilijk..die instanties hihi...niet dat ik er ooit geld voor zou willen, zo bedoel ik dit overigens niet he...nou ja, jullie snappen mij vast wel :), overigens zitten tweelingen in de familie, dus ik hoop ooit iemand blij te maken met een plakkende embryo die dan een tweeling zou worden :)

veel liefs

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik lees net pas deze topic, mijn verhaal staat op de embryo donatie topic, omdat het geen embryo adoptie mag heten van de heren in Den Haag

Als ik het goed begrepen heb, ben ik de eerste in Nederland die op deze manier nu de eerste behandeling gehad heeft en gaan we binnenkort beginnen aan de 2e poging.

De kosten zijn inderdaad niet hoog, wij moeten betalen voor de opslag van de embryo's in Leiderdorp, dat is alles.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden