Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Clau75: Welkom. Wat ontzettend naar dat jullie zwangerschap mis is gegaan... Hoe was de echo vandaag? Ik hoop zo voor jullie dat jullie kunnen starten met een cryo poging!

Nancy, ik kan me voorstellen dat je baalt van het feit dat je de medicijnen hebt teruggegeven...

Ik belde vandaag naar het Rijnland voor de uitslag van onze chromosomentest (we hebben op 3 augustus al een rekening gekregen, maar nog steeds niks gehoord...). Deze was nog steeds niet binnen en ze gaven aan dat dit soms wel 6 maanden duurt. Hun advies: bel het LUMC om te informeren. Dit heb ik gedaan en ik kreeg te horen dat ze niet met patienten praten! Oorspronkelijk waren we in het Rijnland onder behandeling en daar starten ze ICSI zonder dat de uitslag van het chromosomenonderzoek binnen is. We zijn nu overgestapt naar Voorburg en daar moet de uitslag binnen zijn voor ze willen starten... Als het zes maanden duurt voor de uitslag binnen is, zou dat betekenen dat we heel veel vertraging oplopen. Dit willen we natuurlijk niet. In Voorburg snapte ze dit gelukkig en nu gaat de gyn bellen om te vragen hoe lang het nog duurt en of het wellicht sneller kan (lees binnen nu en twee weken de uitslag, omdat we dan met de ICSI zouden starten). Ik ben benieuwd... Ik word soms gek van dat wachten en de protocollen...

Anyway, het is prachtig weer. Ik zit heerlijk in de tuin met mijn laptopje en een kopje thee te werken. Moet weer verder want heb het erg druk. Geniet van het zonnetje meiden!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

6 maanden voor het chromosoomonderzoek. Wat belachelijk.

Bij ons was het binnen 4 weken binnen.

Het DNAonderzoek is nog niet binnen. Dat waren ze vergeten aan te vragen toen we 2 aug. lieten prikken. Dat is pas 9 sept. geprikt.

Daar belt de gyn ons over 2 weken over.

Maar wij kunnen gelukkig gewoon starten.

Geplaatst

Ik wil ook graag meeschrijven! Ik ben 33 en mijn man 43 (we zijn vorige week getrouwd) en zijn op ICSI aangewezen vanwege de slechte zaadkwaliteit van El.

Dinsdag heb ik mijn eerste prik gezet en als alles gaat zoals gepland, heb ik eind oktober de punctie.

Tot nu toe bekijk ik alles stap voor stap. Nu eerst 17 dagen Lucrin en daarna zie ik wel weer.

Vanaf hier ga ik meelezen.

Allemaal sterkte!! en we hopen op een goede afloop bij iedereen!

Geplaatst

Toekie. Welkom hier. Gezellig dat je komt meeschrijven.

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!!!!!

Merk je al iets van de hormonen? Welke krijg je?

Ik zag dat je FSH mooi laag is. Dat scheelt. De mijne was bij de onderzoeken 11. Niet echt gunstig. Maarja. Wat wil je met 40.:icon_smile:

En stap voor stap probeer ik ook. Het voelt als de beste manier om er mee om te gaan.

Geplaatst

Dank je voor de felicitaties!!

Het enige dat ik merk en zeker te wijten is aan de Lucrin die ik spuit, is dat mijn borsten geslonken zijn. :happy:

Verder voel ik me goed.

Een FSH van 11 met 40 jaar is volgens mij niet echt gek maar voor de behandeling wel iets minder ja maar

zeker niet kansloos :icon_smile: Ik was idd. blij met mijn FSH-waarde. Ik ben benieuwd of dit idd. voordeel met zich

meebrengt.

Het kan ons motto hier wel worden: One step at the time.

Ik vind het zó fijn dat het eindelijk begonnen is. Alleen daarvan kan ik al helemaal blij worden.

Eindelijk écht een reëele kans op een zwangerschap :toppie:

Geplaatst

Welkom Toekie gefeliciteerd met jullie huwelijk mooie dag gehad?

Bumbums, spannend nog een paar dagen voor de eerste prik ben je al zenuwachtig.

Gister kreeg ik een zwangerschaptest van mijn zus onder mijn neus gedrukt en daar was op te zien dat ze zwanger was ( na een miskraam in april) Er ging van alles door me heen het liefst wilde ik huilend weg rennen, maar ik verzette me er tegen en deed heel vrolijk en blij. Tuurlijk ben ik oprecht blij voor hun, maar gun het me zelf ook zo wij vechten al 4 jaar. Toen s middags kreeg ik te horen dat een nicht van mij ook 9 weken zwanger blijkt te zijn. Natuurlijk weer heel vrolijk doen oh wat leuk voor hun. (kon wel door de grond zakken)

Soms zijn dingen zo moeilijk.

Maandag worden we gebeld met de uitslag van de zaadonderzoek van mijn man vind het zo spannend, maar ik ga er vanuit dat ze niks vinden.

Moest mijn verhaal even kwijt hoor meiden hoop niet dat jullie het erg vinden.

Geplaatst

Moedeloos. Natuurlijk mag je hier je verhaal kwijt. Daar is dit forum toch voor.

Wat heftig meid. Zo maar even een zwangerschaptest onder je neus geduwd te krijgen en dan nog aardig en blij moeten doen. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Je gunt het de hele wereld, maar nu even niet. En je mag het er hartstikke moeilijk mee hebben!

Om die reden heb ik met mijn schoonzus afgesproken dat we het telefonisch zouden vertellen. Dan kunnen we er zelf aan wennen in onze eigen veilige omgeving. Zij is na een hele tijd proberen en een miskraam toch zwanger van de derde. De eerste 2 hebben ze verteld tijdens een familiebijeenkomst. Dat zou ik nu ook niet trekken.

Geplaatst

Even een vraag aan iedereen die al aan het prikken is.

Dat spul ligt koud te zijn in de koelkast. Moet het ook koud gespoten worden of mag je het warmer laten worden?

In de bijsluiter staat het niet en de apotheek kon er niets over zeggen.

Wat hebben ze bij jullie gezegd en heb je er erg last van als je het koud spuit?

Geplaatst

@ Frannie, dank je soms is het echt heel moeilijk en ze denken dat ik heel sterk ben, maar dat is allemaal maar schijn.

Over die prikken ik pak ze altijd een half uur voor ik ga prikken uit de koelkast het is idd niet fijn als je ze koud moet prikken.

Suc6 met prikken

Geplaatst

Hallo

Ik hoop dat ik hier met jullie mee mag praten ik start mijn eerste icsi midden oktober dus de testdatum gaat denk ik november worden. Ik heb hiervoor een mislukte iui gehad. Nu aan de pil begonnen ( wel raar naar een lange tijd de pil weer te moeten slikken ) ik ben 24 jaar en we zijn nu 4 jaar bezig voor ons eerste kindje. de reden dat we icsi doen is omdat mijn vriend niet heel goed zaad heeft en ik geen eigen cyclus. Met de iui heb ik puregon en pregnyl gespoten het spuiten zelf is me heel erg mee gevallen ( alleen de pregnyl is een beetje een rot prik! ) en heb ook niet veel last gehad van bijwerkingen gelukkig.

Groetjes amanda

Geplaatst

Hoi Amanda. Welkom hier. Gezellig dat je mee komt kletsen.

Ik zit nu ook aan de pil. Raar is dat he, als je zwanger probeert te worden!

In welk ziekenhuis zitten jullie?

Dit weekend heb ik van verschillende mensen de vraag gehad wanneer we gaan beginnen.

Ik zeg dan binnenkort en heb aan mijn broers en schoonzus uitgelegd dat ik het liever niet exact vertel.

Ik wil liever niet dat mensen precies weten waar we in het traject zitten.

Normaal kun je ook zelf kiezen wanneer je vertelt dat je zwanger bent.

Nu wil ik ook iets van ruimte hebben om eerst zelf de teleurstelling of de blijdschap te kunnen verwerken voordat iedereen er naar begint te vragen of bij alles wat ik doe probeert te raden waarom ik zo ben die dag.

Maar ik vind het wel lastig om zo vaag te doen.

Ik ben wel blij dat mijn familie en goede vrienden en een paar collega's op de hoogte zijn.

Maar hoe vind ik het evenwicht????

Hoe doen jullie dat?

Geplaatst

Hoi hoi Frannie

Ja idd heel erg raar is dat!! Na 4 jaar weer aan de pil haha toen ze het op het ziekenhuis aangaven had ik ook zoiets van de pil?! Haha

Ik heb 1 goeie vriendin verteld dat we nu aan icsi beginnen ze weet ook alles dat vind ik wel fijn kan het met haar overal over hebben als ik me slecht voel of goed kan tegen haar alles kwijt en heb daar heel veel steun aan ze is ook de enige die alle datums weet voor de rest hebben wij niemand wat verteld om te voorkomen wat jij meemaakt dat mensen gaan vragen en gissen misschien dat je het aan de anderen ook aan kunt geven dat je de datums graag voor jezelf houd....dat zullen ze vast wel snappen

Gr amanda

Geplaatst

De mensen die ik nu heb uitgelegd dat ik het liever niet precies vertel begrepen het meteen.

Vanwege mijn werk en mijn vrijwilligerswerk was het voor mij wel belangrijk om het te vertellen.

Ik heb daardoor meer ruimte om te schuiven met werktijden, vrij te nemen of om wat minder goed te functioneren, zonder dat ze meteen moeilijk gaan doen. Er zit ook een reorganisatie aan te komen waarbij iedereen beoordeelt gaat worden. Ik kan nu met reden aangeven waarom ik bepaalde afspraken dan juist wel of niet wil maken.

Ook zijn er wat mensen op de hoogte dat we al een tijd proberen zwanger te worden.

Ik ervaar het tot nu toe als steun dat mensen het weten.

Zo kreeg ik van een collega een gelukspoppetje. Heel lief van haar.

Geplaatst

Ja dan is het idd wel handig als ze op de hoogte zijn want om elke keer vrij te vragen zonder daar een reden voor te geven lijkt me ook vervelend! Dat is idd heel lief! Is wel fijn als mensen met je meeleven want het kan heel zwaar zijn vind ik! Daarom ben ik mijn vriendin ook zo dankbaar!

Hoe lang moet jij de pil nog slikken?

Geplaatst

Ik begin donderdag met de decapeptyl en moet de pil nog slikken tot 13 oktober.

Dus het begint heel echt te worden.

Ik heb wel het enorme voordeel met mijn werk dat ik veel van mijn werk zelf indeel. En ik werk maar 3 dagen.

Ik kan dus goed schuiven met mijn uren. Dat doe ik nu al regelmatig omdat ik soms afspraken heb met collega's of vergaderingen op mijn vrije dag. En dan neem ik een andere dag vrij.

Ik heb nu afgesproken dat ik de week van de punctie vrij ben en de week ervoor en erna een extra dag werk.

In die week handel ik de mail vanuit thuis af en kan ik ook thuis het e.e.a. doen.

Alleen als ik me echt beroerd voel, ga ik me ziek melden.

Geplaatst

Ja idd dan begint het zeker dicht bij te komen mag ik vragen waarvoor decapeptyl is? Ik moet tot 16 okt de pil slikken dus dan loop je 3 dagen voor! Spannend!! Ik geloof dat ik het alleen doe met puregon en pregnyl! Daar hebben ze het in elk geval over gehad en daar heb ik de resepten voor meegekregen....

Dat is idd wel makkelijk en ook fijn dat het allemaal zo kan!

Geplaatst

Welkom Amanda, ik lees dat je net zo oud bent als mij en ook wij zitten al 4 jaar te proberen een kindje te krijgen. Welk ziekenhuis lopen jullie?

@Frannie, de eerste 2 keer had ik mijn omgeving wel verteld waar wij precies zaten in het project, maar bij de laatste keer niet maar dat viel bij somigenen ook in het verkeerde keelgat want ze wilden ons steunen zeiden ze dan. Nu moet ik de pil tot 19 okt slikken en 24okt een uitgangs echo. Ik hoop dat dit alleemaal door gaat, want zit nu op een telefoontje te wachten hoe de laatste sperma onderzoek was geweest van mijn man, is dit niet goed moeten we weer wat anders gaan doen. (ggrr laten ze bellen zit de hele ochtend al te trillen van de stress)

Geplaatst

Hoi hoi moedeloos

Oke dat is wel toevallig! Hoe lang lopen jullie bij het ziekenhuis? Wij nog maar een jaar, vond het heel moeilijk om die stap te zetten en heb nu ook het idee dat ik in een achtbaan zit hoor zo snel vind ik het allemaal gaan! Morgen word ik al weer 25.... Wij zitten in almelo maar nu met de icsi komt zwolle daar ook bij... Zie ik wel tegenop hoor 2 ziekenhuizen was makkelijker geweest als het allemaal in 1 kon!!

Ik heb het zelf ook hoor van de iui wist nog 1 iemand meer het maar heb er nu voor gekozen om haar niet te vertellen dat we met icsi bezig zijn! Krijg de hele tijd berichtjes over hoe het gaat enzo wel heel lief hoor maar daar heb ik niet elke dag zin aan om te vertellen hoe en wat en vooral als het niet gelukt is vind ik het vervelend om het te vertellen ook weet ik dat ze het niet zo leuk gaat vinden maar ik vind dat het wel mijn keuze is wie ik het wil vertellen en als ze daar geen begrip voor hebben het heel jammer is maar dat het wel mijn keus is! Vind het allemaal al zwaar genoeg en heb nu echt besloten te doen waar ik me goed bij voel!

Geplaatst

Hoi dames

Het wordt hier zo gezellig druk, dat ik het niet helemaal meer kan onthouden.

Dus ik heb een mooi schemaatje gemaakt waar de belangrijkste info instaat.

Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Ik voeg het toe als bijlage. ICSI oktober 11.xls

Ik wilde het eerst hierin plakken, maar de lijntjes waren niet meer te zien.

Als het niet klopt, of als iemand er liever niet in staat, pas ik het aan.

Geplaatst

Hoi Amanda, van harte welkom in het oktober-topic en veel succes met de behandeling.

Vanmorgen begonnen met de deca. Beetje naar idee om in een gezond lichaam een goedje te spuiten dat allerlei gevolgen heeft. Goed, we

willen het toch heel graag dus het is niet anders.

Geplaatst

De volgende keer zal ik een kleurtje geven. :laughing9:

Mag jij 's ochtends prikken? Ik moet 's avonds spuiten.

Hoe was het prikken voor de 1e keer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden