Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bunbums. Ik had dit 2 weken geleden. Ik wilde een nieuwe winterjas hebben, maar echte goede waterdichte jassen zijn erg duur en als ik hem in januari niet meer dicht krijg, is het zonde van het geld. Dus ik doe nog maar een jaartje met de oude. (Met extra trui voor de warmte.)

Ik begin het wachten nu wel moeilijk te vinden. Vanaf morgen kan ik ongesteld worden. Tot vandaag was het wachten dus niet zo moeilijk.

Mijn borsten doen pijn, maar dat doen ze al sinds de pregnyl en ik voel me niet zo lekker. Maar dat kan vanalles zijn.............

Dus wordt mijn vent knettergek van mijn geklets en gestuiter.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja joh ik kan het me goed voorstellen hoewel ik maar 8 dagen heb gewacht. Toch zou ik het nooit meer zo doen, het hele lichte streepje dat

niet per dag direct donkerder werd, maakte me echt zo ontzettend onzeker. Nee ik zou gewoon op dag 12 of zo testen.

Het stomme is, ik merk he-le-maal niets. Misschien vloek ik over een maand over zere tieten en misselijkheid maar voor nu merk ik echt helemaal niets.

Vanmorgen weer getest, super donker is het streepje nu dus ik ben verder wel gerust maar het is toch gek. Je bent zwanger maar je lijf doet of haar neus bloed.

Frannie ik hoop zo ontzettend dat het voor jullie ook gelukt is!!

Geplaatst

Met een beetje geluk zit de grote M er aan te komen.....(gelukkig, want daar zitten we op te wachten).....

De "normale" eetbuien zijn een feit;-)

Geplaatst

Helaas is onze eerste poging niet gelukt. ben helaas ongesteld geworden.....Ben erg verdrieting

Nu moeten we eerst een maand wachten, me lijf rust geven en dan daarna op naar poging 2.

Geplaatst

Lavendel. Wat balen zeg. Het leek er toch echt op. Veel sterkte met het verwerken van de teleurstelling en hopelijk lukt de 2e poging wel.

Geplaatst

Frannie: succes met wachten..komt langzaam dichterbij voor jullie. Zo zie je maar dat die hormonen van alles met je lichaam doen..ik was er redelijk van overtuigd dat het gelukt was maar helaas is het toch mis gegaan.

Geplaatst

Onze testdatum komt inderdaad dichterbij, maar het duurt nog veel te lang.

Ik begin het nu ook spannend te vinden. Vanaf nu zou ik ongesteld kunnen worden.

Daardoor vind ik het moeilijker worden om het los te laten en te ontspannen.

Maar ik zal wel moeten. Veel eerder testen kan toch niet.

En de signalen van mijn lijf probeer ik niet te serieus te nemen.

Die hebben me al veel vaker voor de gek gehouden.

Geplaatst
Helaas is onze eerste poging niet gelukt. ben helaas ongesteld geworden.....Ben erg verdrieting

Nu moeten we eerst een maand wachten, me lijf rust geven en dan daarna op naar poging 2.

Och wat vreselijk voor je.....Zo'n domper en dan weer dat wachten...Bah....

Geplaatst

Ach nee Lavendel wat naar..

Er waren geloof ik geen cryo's over bij jullie?

Pff snap dat je echt verdrietig bent, sterkte hoor. Heel veel succes

voor de nieuwe poging meid.

Geplaatst

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Ik ben even gestopt met meelezen, want het was een beetje confronterend/frustrerend om er iedere dag mee bezig te zijn. Dus heb heel even afstand genomen.

Frannie, spannend hoor. Nog een weekje wachten dus voor je kan testen. Ik vond het wachten echt heel moeilijk.

Bunbums, gefeliciteerd!

Mirke, wat een cryo's zeg! Wel balen dat je niet gelijk een TP kon krijgen. Maar je eigen gezondheid is ook erg belangrijk.

Voor iedereen die moet wachten....heel veel sterkte.

Ik ben woensdag in het ziekenhuis geweest. Maar follikel was nog heel klein, dus eisprong liet nog even op zich wachten. Vanmiddag weer terug. Hopelijk kan hij nu iets meer zeggen over de terugplaatsing. Verder voel ik me wel wee goed. De hormonen zijn goed mijn lijf uit. Heb wel diep respect voor de mensen die al meerdere pogingen hebben gehad. Het wachten iedere keer is zo verschrikkelijk. Weet niet of ik dat maanden zou kunnen volhouden hoor. Maar eerst gaan we voor deze cryo.

Geplaatst

hoi hoi

net terug vanuit het ziekenhuis

18 eicellen met verschillende grotes

3 van 10 3 van 19 en de rest van 15

word vanmiddag teruggebeld er is ook bloed geprikt

groetjes diana

Geplaatst

Lieve meiden,

sorry dat ik even niks van me heb laten horen. onze eerste poging is helaas mislukt. Vorige week op de testdag ongesteld geworden... zo ontzettend balen! Mijn menstruatie was veel minder dan normaal en ik heb nog steeds het gevoel dat mijn lijf van slag is. We hopen nu dat we in december een cryo poging moeten doen. Of dit kan, hangt af van de planning van het ziekenhuis (gaan met feestdagen dicht voor cryo plaatsingen) en het moment waarop ik ongesteld wordt. Hoop zo dat we in december nog mee mogen....

Bunbums en Raba: super dat het bij jullie gelukt is. Ik ben zo blij voor jullie!

Liefs,

Laila

Geplaatst

Laila. Wat ontzettend balen. Dan haal je de testdag en gaat het toch mis.

Ik hoop dat jullie niet te lang hoeven wachten voor de cryo tp.

Dat wachten is echt slopend.

Diana. Mooie oogst!!!!!!!!

Wat was de uitslag van het bloedonderzoek?

Geplaatst

@Laila wat erg voor jullie , hopen dat het de volgende keer wel mag blijven zitten.

@ Diana wat spannend, komt zeker dichtbij.

Wij mogen maandag voor onze eerste fm echo. Ben benieuwd.

Groetjes Saskia

Geplaatst

Ik heb vrijdag op zaterdag heel veel pijn gehad. Maandag naar het ziekenhuis voor controle daar bleek dat ik nog veel vocht vast hield! Bloed laten prikken ook op het zwschaps hormoon werd ik maandag middag gebeld. We hebben de uitslag u bent zwanger! Ik wist niet wat ik hoorde moest officieel nog een week wachten voor de thuistest! Ik wou het eerst niet geloven vanmorgen nog maar een test gedaan om het met eigen ogen te zien! Na 4 jaar lang waarvan anderhalf jaar ziekenhuis eerste keer icsi heb ik een positieve test in handen!! Nog nooit eerder gehad! Nog wel onwerkelijk allemaal!!

Geplaatst

Frannie jaaaa idd heb vand maandaf tot vandaag nog wel spanning gehad hoor al zie je met een bloedtest natuurlijk wel of je zwanger bent of niet. Maar je hoort het en je hebt het zelf niet gezien daarom maar een test vandaag!! Jij nog even he!! Ga heel hard voor je duimen hoor laten we hopen dat het voor ons alle 2 een goeie datum is geweest de 22ste al wist ik het eerder! Ben jij er al uit wanneer je gaat testen? Heel veel succes nog met de wachtdagen!!

Geplaatst

Diana. Succes met de pregnyl. En morgen lekker zonder prikken en rustig aan doen, he!

Amanda. Ik denk dat ik pas maandag kan testen.

De pregnyl is pas zaterdag uit mijn lijf. (Heb er na de punctie nog een paar moeten prikken.)

En zowel zaterdag als zondag hebben we afspraken op plekken waar ik niet meteen wil vertellen dat ik zwanger ben.

Dus uit zelfbescherming test ik dan dus maar even niet.

Geplaatst

Frannie ooh dat is wel vervelend dat het dan pas uit je lichaam is en dat je dan ook nog afspraken hebt! Kan me wel voorstellen dat je voor die tijd niet gaat testen het was bij mij ook van mijn gezicht af te lezen hoor heb de hele dag met een glimlach gelopen! Nu nog steeds trouwens! Nou ga het zeker in de gaten houden en hoop echt dat je een mooie positieve test hebt straks!

Net als de rest van jullie ga echt voor jullie duimen en hopen op mooie positieve test!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden