Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Frannie sorry voor de late reactie maar wat balen zeg had gehoopt dat je inplaats van ongesteld een positieve test zou hebben!

Ik heb hier even niet gereageerd heb vanaf woensdag veel pijn opgezette buik en rug! Gister opgenomen in het ziekenhuis zware oversrimulatie. Vandaag hebben ze bijna 2 liter vocht uit mijn buik gehaald dus ff afwachten hoelang het nog gaat duren!!

Oh meid wat balen. Dit is dus precies de reden waarom ze bij mij geen terugplaatsing aandurfde..... Maar ja, jij bent mooi wel al zwanger en ik moet het nog maar zo ver zien te krijgen met mijn cryo's.....

Ik gun het je van harte hoor.....Geniet er van ondanks de complicaties!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Raba en Frannie: Wat een vreselijke berichten lees ik van jullie....grrrrrr..... Ik had zo gehoopt dat het voor jullie echt zo ver zou zijn...

Sterkte!

Geplaatst

Amanda. Veel sterkte. Enig idee hoe lang je nodig hebt om weer op de been te zijn? Is het gevaarlijk voor je zwangerschap of zit je emmy daar warm en veilig?

Mirke. Al duidelijk wanneer je 1e TP is?

Geplaatst
Amanda. Veel sterkte. Enig idee hoe lang je nodig hebt om weer op de been te zijn? Is het gevaarlijk voor je zwangerschap of zit je emmy daar warm en veilig?

Mirke. Al duidelijk wanneer je 1e TP is?

Vrijdag hebben ze aan de telefoon al uitgelegd dat ze aanstaande woensdag, als ik de afspraak heb om te praten over de overstimulatie, beginnen met tabletjes of zoiets???? om een bedje te creëren voor de terugplaatsing. Dit is voor mij de eerste keer, dus ik weet echt niet hoe het werkt als ze een cryo terugplaatsen. Weet alleen dat ik van mezelf geen cyclus heb...dus zullen ze daarbij moeten helpen.

Geplaatst

@mirke ja dat snap ik hopen dat het straks met de tp goed gaat!

@frannie daar kunnen ze hier niks van zeggen kan een paar dagen duren maar ook 2 weken ligt helemaal aan je lichaam! Voor de zwangerschap kan het geen kwaad zeggen ze hier dus daar ga ik dan ook maar vanuit!

Geplaatst

Hegh Frannie wat ontzetten balen dat de menstruatie toch heeft doorgezet. Wanneer mag/ga je opnieuw beginnen?

Amanda jeemig joh 2 liter vocht uit je buik gehaald poeh. Hoe voel je je nu?

Geplaatst

Bunbums. Ik moet morgen het zh bellen. We willen zo snel mogelijk verder. Ik voel die biologische klok toch wel heel erg tikken.

Als mijn cyclus zich normaal gedraagt (geen idee na al die hormonen) en ik hetzelfde schema krijg zouden we over 24 dagen weer aan de pil kunnen en rond de jaarwisseling kunnen starten met de deca.

Eerst bellen, bijkomen van de teleurstelling en proberen 3 kilo af te vallen. Ik ben (van de hormonen of het snoepen???) 3 kg aangekomen. Die wil ik graag weer kwijt. Anders heb ik straks geen kind, maar wel 10 kilo erbij gekregen. Daar heb ik niet echt zin in.

Geplaatst

Frannie: Wat jammer dat het niet gelukt is, balen zeg!! Veel sterkte en ik hoop dat je snel door mag, het moeilijkste vond ik het om het zh te bellen en ff "zakelijk" te vertellen dat het niet gelukt was. Daarnaast, je lichaam heeft alle symtonen door al die hormonen ...daar trap ik volgende keer echt niet meer in!

Ik heb nu even een rustperiode, op advies van het zk, want ik zal opnieuw moeten beginnen met de hele behandeling, jij ook zo te zien?

Wij gaan het deze maand gewoon proberen, heb 6 december een echo zodat ze gaan kijken of alles tot rust is gekomen.

Sterkte, ik had het in het begin erg moeilijk mee, maar na een week verder ga je je toch weer focussen op de volgende poging, het gaat ons allemaal lukken hoor!!!

Geplaatst

Och Frannie wat vervelend. sterkte met de volgende run, meid. heb je het zh al gebeld? Lijkt me inderdaad naar. Hoop dat je je gauw beter voelt en lekker gaat sporten om die 3 kilootjes kwijt te raken. digi knuf van mij, Rein.

ik heb het lijstje net ook even gezien en er zijn al best wat zwanger, wat fijn!!! veel geluk voor jullie!

Ik was een hele tijd stil, ben nu sinds dinsdag aan het prikken gegaan voor poging 1b. zondag echo gehad en er zijn een goed aantal follikels deze keer, de eenheid hormonen is ook groter, nu doe ik 225 ipv 150. Het prikken ging nu beter dan vorige run, zo snel went het dus wel. ik had rechts 6 en links 3, allemaal rond de 10mm, was goed zeiden ze en woensdag 2e echo, als het nog steeds goed gaat dan vrijdga al de punctie, waar ik best de zenuwen voor heb :S

Ik ben bezig met klussen in de babykamer, muren verven en een kast ook, spullen verzamelen, heerlijk om er ook op een positieve manier mee bezig te zijn ipv alleen maar dat nare prikken en wachten. ik kan het jullie aanraden. Je zal er toch in moeten geloven dat het gaat lukken om overeind te blijven. dikke knuf voor jullie meiden, sterkte allemaal en yes we can! :toppie:

Geplaatst

Diana veel succes (plezier?) vandaag met de TP, leuk dat het gelukt is en ik hoop voor je dat het blijft hangen :happy7: vond je de punctie vervelend of ging het wel? lfs Rein

Geplaatst

Hé Rein. Heel leuk weer wat van je te horen. En nu 10 mooie follikels! Dat ziet er toch echt veel beter uit dan de vorige keer.

Zo te zien hebben de artsen gelijk gehad om de vorige poging af te breken. over 2 dagen al de volgende echo en vrijdag misschien de punctie al. Je kunt aftellen.

De mensen in het UMC zijn fantastisch. Heel meelevend en warm.

Lavendel. Wij moeten inderdaad weer helemaal opnieuw beginnen. Het afgelopen weekend was erg zwaar, maar je gaat inderdaad ook al weer vooruit kijken.

Mijn man verheugt zich nu al op "het zelf" proberen. Wie weet...... Verwacht het eerlijk gezegd niet, anders was de icsi niet nodig. Maar gewoon omdat het fijn en lekker en samen is, daar heb ik absoluut geen bezwaar tegen.

Geplaatst

rein; de punctie was voor mij absoluut geen pretje heb nu nog giga buikpijn

want de arts kon mn li eierstok slecht aanprikken omdat die te hoog lag en heeft dus flink in mn buik geduwd

maar het het is voor een goed doel

dus de tp zal een eitje zijn

2 dec mogen we testen

groetjes diana

Geplaatst

Diana. Veel sterkte met het herstellen van de punctie. Vervelend dat ze er zo moeilijk bij konden.

Ik heb net het zh gebeld. De assistente was redelijk medelevend.

Ze wilde weten wanneer we de volgende afspraak wilden. In dec of in jan.

Ik heb maar gezegd dat we zo snel mogelijk verder willen omdat ik met mijn 40 jaar er echt niet jonger op word.

Ik vond het een beetje een stomme vraag.

De volgende afspraak is pas 13 december. Bah, dat duurt nog 3 weken.

En als mijn cyclus zich normaal gedraagd is dat al de eerste dag van de volgende cyclus.

Dus heb ik meteen nog een keer gebeld om te vragen wat ik moet doen als ik nu eerder ongesteld word.

Het laatste jaar schommel ik tussen de 21 en 27 dagen, dus alles kan.

Als ik eerder ongesteld word, mag ik alvast met de pil starten. Of ik er nog wat van had liggen.

Dat heb ik. Maar daar zit lactose in en daar kan ik niet tegen. Ik heb me door de pil haast beroerder gevoeld dan van de rest.

Ik wil dus eigenlijk om een andere pil vragen. Maar die zal er wel niet zijn.

Geplaatst

frannie;

kon ook slecht tegen de pil en moest id er ook mee door gaan.

ik krijg er hartkloppingen van

arts zei tegen me is toch maar voor 3 weken

groetjes diana

Geplaatst
Diana. Veel sterkte met het herstellen van de punctie. Vervelend dat ze er zo moeilijk bij konden.

Dat heb ik. Maar daar zit lactose in en daar kan ik niet tegen. Ik heb me door de pil haast beroerder gevoeld dan van de rest.

Ik wil dus eigenlijk om een andere pil vragen. Maar die zal er wel niet zijn.

Wat voor pil is dat dan? Kan me niet herinneren dat ik moet starten met een pil. Ik begin gewoon de derde dag van mijn menstruatie met Gonal...

Geplaatst

Mirke. Dan bof jij en heb je het korte protocol gehad.

Bij het lange protocol moet je eerst 3 weken de pil (de normale anticonceptiepil) slikken. Daarna 2 weken deca en dan de puregon ( in jouw geval de gonal) erbij.

En als ik kijk hoeveel moeite het kostte om 3 follikels te krijgen en dat de punctie uitgesteld werd, zal ik wel weer aan het lange protocol moeten.

Diana. Wat een rotopmerking is dat: "het is maar voor 3 weken". Dat is wel zo, maar het traject is al zwaar genoeg zonder dit soort bijwerkingen.

Maar ik duim voor je dat deze poging slaagt en het niet meer nodig is.

Geplaatst

Ik probeer mijn teleurstelling te gebruiken voor het opruimen en opknappen van een kamer, kan ik me agressie een beetje kwijt.:happy11:

En daarnaast ga ik me sporten weer oppakken want dat was er ook een beetje bij ingeschoten.

Geplaatst

Lavendel. Die plannen heb ik ook. Sporten, opruimen, schoonmaken (dat is er een beetje bij in geschoten) en afvallen. En dan over 4 weken met frisse tegenzin weer aan de pil.

Geplaatst
Mirke. Dan bof jij en heb je het korte protocol gehad.

Bij het lange protocol moet je eerst 3 weken de pil (de normale anticonceptiepil) slikken. Daarna 2 weken deca en dan de puregon ( in jouw geval de gonal) erbij.

En als ik kijk hoeveel moeite het kostte om 3 follikels te krijgen en dat de punctie uitgesteld werd, zal ik wel weer aan het lange protocol moeten.

Diana. Wat een rotopmerking is dat: "het is maar voor 3 weken". Dat is wel zo, maar het traject is al zwaar genoeg zonder dit soort bijwerkingen.

Maar ik duim voor je dat deze poging slaagt en het niet meer nodig is.

Okay, nee dat heb ik inderdaad niet gehad....Ik moest aan de provera om een bloeding te krijgen en kon gelijk gaan spuiten.....

Wat raar dat ze overal een andere manier van behandelen toepassen.....

Maar ik bedenk me ineens wel dat ik door de cystes al twee weken aan de deca was en dat ze dat inderdaad vroeg...(hoe lang ik al deca spoot)...Misschien had het daar iets mee te maken...

Geplaatst

Hai!

Sorry dat ik inbreek in jullie forum maar ik heb een vraag aan de meer ervaren dames.

Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met het volgende: Ik heb 20 eiblaasjes en er groeien momenteel maar 3 goed uit. Vanochtend ben ik voor de echo op de 8ste dag geweest en we hebben afgesproken de puregon van 200 naar 250 te verhogen. Ik ben momenteel heel bang dat het "maar" bij deze 3 zou blijven of hebben julle ervaringen dat de overigen ook nog meegroeien? Vrijdag mag ik terug naar het ziekenhuis. Hopelijk kunnen jullie mij goede ervaringen vertellen...

Geplaatst

Hoi NCM

Bij mij dachten ze te zien dat ik 15 / 16 eitjes had maar in zwolle bleken het er 22 te zijn... Ik heb niet mijn dosis verhoogt gekregen maar ik weet wel dat niet altijd alles goed te zien is. Ik hoop dat er straks wat meer zijn bij gegroeid!

Bunbums het gaat het is lastig om het gevoel te hebben dat je buik op knappen staat en je rug pijn doet van alle vocht! Vandaag is de 2 liter die eruit was weer terug dus ik ben er nog lang niet maar hoop wel dat het snel minder word!

Morgen is mijn officiele testdag hier op het ziekenhuis gaan ze nog even bloed prikken om te kijken of het hcg goed gestegen is. Hoop dat alles goed is!

Groetjes

Geplaatst

hoi allemaal

terug van uit het ziekenhuis

en een terugplaatsing gehad 4 eicellen waren bevrucht

waarvan 1 toppertje wat 8 cellig was

die andere 3 kijken ze morgen hoe ver die verder gedeeld zijn en daar krijg ik een brief van in hoeveel rietjes ze komen

hoop dat ze ook 8 delig zijn want dan komen ze in ieder apart rietje en anders 2 per rietje

maar ieder geval ben ik blij met zon goed resultaat

groetjes diana

Geplaatst

@Frannie wat vervelend dat je ongesteld bent geworden. Heel veel sterkte en hopen dat je weer snel mag.

@Diana wat goed zeg 1 toppertje en nu maar duimen dat ie blijf zitten.

Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor mijn eerste echo en morgen mag ik weer voor een tweede echo.

Ik had in totaal ongeveer 20 eitjes en er was er maar 1 rijp en dan twijfelen ze nog of dat het een rijp eitje is of een cyste. Ik had er verders een stuk of 7 van 14 omvang en die moeten nu in 2 dagen groeien, anders kappen ze de hele boel af en mag ik in januari opnieuw beginnen.

Geplaatst

Hai Mark671973

Ik had dus maar 3 eitjes die groeiden terwijl er nog 17 blaasjes zijn die erg weinig doen. Ik heb niet gehoord dat ze iets zouden afblazen.... Nu moet ik met een hogere dosering Puregon spuiten en vrijdag terug. Ik hoop dat er bij jou ook meer zullen gaan groeien!

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag een gesprek gehad over de overstimulatie en eigenlijk zijn we tot de conclusie gekomen dat er weinig mis is gegaan, behalve dan dat mijn rechter eierstok zich vaak verstopt. Blijkbaar was die bij alle folikelmetingen goed verstopt, want in het dossier werd telkens gesproken over maximaal een paar folikels en dat bleken er uiteindelijk 15 te zijn geworden. Tel daar de 21 van links bij op en je hebt er een hele berg….

Afijn, hij heeft me uitgelegd dat we nu een kunstmatige cyclus gaan creëren met Estradiol pillen en na de TP met bollen. Met die laatste moet ik doorgaan tot de menstruatie of tot 9 weken in de zwangerschap. Mijn 17 cryo’s zijn verpakt per twee en alles wat goed ontdooit wordt teruggeplaatst. Dat kunnen er dus 2 zijn, maar ook 1 of helemaal geen.

De eerste TP zal waarschijnlijk ergens eind volgende week zijn…. Ik vind het allemaal reuze spannend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden