Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi! Ik ben weer op de bank. Punctie was wel naar gevoel. Maar nog wel te doen hoor. Ik heb heen roesje gehad, wel plaatselijk verdoofd maar daar kwam ook wat van in mijn bloedbaan, ik voelde het golven. Er zijn 8 eitjes gevonden. Blij mee! Nu bijkomen. Heb geen pijn. Voel me wel wazig. Saskia hoe ging het bij jou?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi. Ik ben ook weer gearriveerd. De prikken met de punctie waren wel naar. Maar voor de rest viel het wel mee. Heb nu wel een beurs gevoel beneden in mijn buik. Ik heb wel een infuusje gehad.

Er zijn bij ons 9 eitjes gevonden. Houden nu onze eitjes via de computer in de gaten. Maandag horen we meer en dinsdag hopelijk TP.

Hoeveel plaats jij er terug. Wij beginnen met 1 en daarna als dat niet mag blijven zitten 2.

Ga nu even lekker liggen op bed even bijkomen.

Geplaatst

Rein en Saskia.

Fijn dat de punctie goed is gegaan. En mooi aantal eitjes bij jullie allebei.

Met 8 en 9 eitjes moeten er toch wel een paar hele mooie emmy's komen.

Sterkte met de komende dagen. Ik vond die heel erg spannend.

Geplaatst

Zo, ik heb even 16 uur geslapen. Met tussendoor plassen en drinken... Daar knap ik van op. Wij plaatsen er 1 terug omdat ik jong ben, al eerder zwanger was, alleen eileiders mis zijn en ook nog verhoogde kans op tweeling omdat ik er zelf een ben. Ik heb twee bolletjes utrogestan gezet om 6 uur vanochtend, de eerste twee van drie doosjes van 14 ?!wat onwijs veel!

Geplaatst

@Reinroef hoeveel van die bolletjes moet jij zetten. Ik moet 3* 2 bolletjes. `s ochtends,middag en avond. Ik heb 4 doosjes van 30 stuks. Gisterenmiddag al mee begonnen. Wij laten de eertse keer ook maar 1 terugplaatsen en als dat niet lukt kunnen we er altijd 2 terugplaatsen. Ik heb nog wel een beurs gevoel onder in mijn buik.

Geplaatst

Rein. Met 16 uur slaap kom je een heel eind.

Saskia. Ik had na de punctie een paar dagen een beetje zeurend gevoel. Alsof ik ongesteld was.

Als ik jullie hoor over de bolletjes ben ik heel blij dat ik alleen 3x pregnyl moest spuiten.

Maar als we de volgende keer meer eitjes hebben (en dat hoop ik natuurlijk) moet ik misschien ook aan de bolletjes.

Geplaatst

Meisjes toch, wat vervelend dat jullie zo beurs zijn/waren. Ik ben alleen suf. Zit een beetje te knutselen. Boek al uit. Plaat opgezet. Kat slaapt naast me. Ik heb 34 bolletjes in totaal. Wel gek dat jij er veel meer moet! Zal het maandag ff na vragen, dan zouden ze me bellen. Ik bloed een beetje na maar het is oud bloed gelukkig. Gisteravond werd ik zo misselijk en emotioneel. Ik dacht dat ik een bloeding had ofzo, dat het nog erger zou worden. Pfff, gelukkig is er a new world in the morning, zoals altijd. Nu weet ik dat als het nog eens moet, dat ik het wel aankan. We komen er wel, meiden!

Geplaatst

hoi hoi

ik heb 150 bolletjes mee gekregen voor 3x2 per dag en ben begonnen op de dag van de punctie.

en moet door gaan tot de dag van bloed prikken as vrijdag

groetjes diana

Geplaatst
hoi hoi

ik heb 150 bolletjes mee gekregen voor 3x2 per dag en ben begonnen op de dag van de punctie.

en moet door gaan tot de dag van bloed prikken as vrijdag

groetjes diana

Ik mag bollen gaan gebruiken vanaf de TP en als ik zwanger ben moet ik het 9 weken blijven doen..pfffff

Geplaatst

Euh, ik kan echt niet tellen. Ik heb 74 bolletjes. Maar dan nog is dat de helft van wat jullie doen? Ik ga het morgen echt vragen. Wat ik me ook afvraag... Het lijkt me vies om te vrijen tijdens die hele bolletjes periode, snif. Maar afgelopen maand mocht het niet. Grrr. Zo stom dat je niet kunt vrijen terwijl je een baby maakt!

Geplaatst

Heeft iemand ervaring met het gebruik van die Oestrogeenpilletjes (die blauwe?) Ik moet er nu drie slikken om de TP te kunnen krijgen maar ik word er echt ziek van, misselijk en hoofdpijn....bah

Geplaatst

Ik moest toch een week na het positief testen ( op de afgesproken testdag, niet de eerdere testen) de bolletjes blijven gebruiken dus in totaal 3 weken

met die bolletjes gesmeerd. Blij dat het niet meer hoeft nu want het is echt een gehannes. Ik moest ook altijd 10 minuten plat liggen na gebruik, op je werk reuze handig ook hehehe.

Punctiedames fijn dat het redelijk te doen was de punctie, het is nu lekker achter de rug. Spannend want nu gaat het echt gebeuren he!

Frannie hoe gaat het met je, kun je je al een beetje richten op de volgende poging en daar energiek van worden of voel je je nog dichter bij

deze laatste poging en heb je er nog veel last en verdriet van?

Geplaatst

Frannie hoe gaat het met je, kun je je al een beetje richten op de volgende poging en daar energiek van worden of voel je je nog dichter bij

deze laatste poging en heb je er nog veel last en verdriet van?

Bunbums. De afgelopen dagen waren heel zwaar. Ik was 5 dagen vrij en alle vermoeidheid en verdriet kwam er uit. Veel gehuild en helemaal niets gedaan in het huis. Ik was daarvoor gewoon doorgegaan met werk en andere sociale dingen.

Sinds vandaag gaat het weer een beetje beter. Vanochtend kon ik weer vooruit kijken en zag ik de nieuwe poging weer zitten en begon ik ook weer hoop te krijgen dat het gaat lukken. Nu is dat weer een beetje weg. Ben weer ontzettend moe en heb de komende 3 dagen het heel erg druk op mijn werk. Dat helpt natuurlijk ook niet.

Waarschijnlijk is dit weekend mijn eisprong geweest. Heel vroeg. Dus als mijn ongesteldheid net zo vroeg komt als de meeste keren het afgelopen jaar, begin ik over ca. 11 dagen al met de pil.

Dat gaat wel heel erg snel. Vooral omdat we pas over 15 dagen de afspraak met de gyn hebben.

Dat voelt niet prettig, maar is niet anders.

Geplaatst

Saskia. Heel fijn dat je morgen je TP hebt. Het is wel een afvalrace geworden, maar 3 embryo's. Daar zitten misschien zelfs 2 eskimootjes bij. Nu kun je ontspannen en je verheugen op de TP morgen. Slaap lekker vannacht.

Geplaatst

Saskia wat goed dat er embryos zijn! Fijne terug plaatsing vandaag en vast houden dat vruchtje he.

Alle 8 mijn eitjes zijn bevrucht, mijn man zijn zaadjes lieten er heen gras over groeien blijkbaar. Vier toppers voor in de vriezer en eentje krijg ik vanmiddag terug in mijn buik. Wat waren we opgelucht. Oh oh oh wat spannend. En strax maar geduldig blijven en niet stressen. Oef

Geplaatst

Ben weer thuis. Er is er 1 teruggeplaatst. Ze waren alledrie van c-kwaliteit, maar dat wil niks zeggen.

Nu maar hopen dat het mag blijven zitten. Maar dat weten we 14 december pas, want dan mag ik pas testen.

Geplaatst

Rein. Wat een goed nieuws. 8 emmy's en 4 eskimootjes. Dat moet echt een fijn gevoel zijn dat je zo veel extra kansen hebt.

En na de teleurstelling van de afgebroken poging moet dit extra fijn zijn.

Saskia. Een c-kwaliteit zegt inderdaad niets. Als je de verhalen op het forum leest, merk je dat sommige vrouwen met A-tjes niet zwanger zijn geworden en wel met de C-tjes. Zijn de overgebleven emmy's goed genoeg om in te vriezen?

Allebei heel veel sterkte met wachten.

:myfignerscrossed:

lijstje ICSI 29-11-2011.xls

Geplaatst

hallo allemaal

vandaag brief gehad van ziekenhuis 3 toppertjes in elk een eigen rietje in de vriezer

ben opgelucht dat deze 3 goed zijn gedeelt

op moment erg druk hier mn moeder is vanmiddag op genomen met een longontsteking en vocht achter de longen hele middag in het ziekenhuis

vrijdag lang verwachte test datum

groetjes diana

Geplaatst

Hoi meiden,

wat een geweldig nieuws zo links en rechts met geslaagde puncties, emmy's en zelfs cryo's.

Ondanks dat ik erg tevreden ben over mijn artsen en de kliniek waar ik loop, waar ze niet doen aan feestdagensluiting en je nooit hoeft te wachten met TP tot er plaats is, want ze maken plaats, heb ik toch het idee dat jullie meer info krijgen over de emmy's en de cryo's dan ik.

Ik kreeg geen brief maar 1 dag na de punctie een telefoontje dat er 24 rijpe eitjes waren, waarbij 17 bevruchtingen hadden plaatsgevonden.

Verder geen mededelingen over kwaliteit of zo, gewoon de mededeling dat ik nu 17 cryo's heb. Maar ja, betekent dat dan dat ik mazzel had en alles geschikt was als cryo, of vriezen ze gewoon standaard alles in en moet je maar afwachten hoe alles ontdooit..??? Ik denk dat ik dat toch eens ga vragen binnenkort, want ik ben wel nieuwsgierig....

Geplaatst

Diana. Fijn dat je 3 mooie cryo's hebt. Dat geeft lekker 3 extra kansen.

En met nog maar 3 dagen te gaan tot je testdatum wordt het heel spannend.

Veel sterkte met je moeder.

Mirke. Jouw TP komt er ook al aan. Ik hoop dat de echo vandaag goed is!

Hier gaat het redelijk. Ik heb de ergste teleurstelling en verdriet gehad en kan nu weer vooruit kijken naar de volgende poging.

Alleen werkt mijn lijf nu niet goed mee. Zaterdag dacht ik de aankondiging van mijn eisprong te merken.

Maar mijn temperatuur is nog steeds laag en normaal gaat die de dag na de eisprong omhoog.

Dus of ik heb nog geen ei gehad of mijn hormonen werken niet.

En daar baal ik enorm van. Ik weet wel dat de cyclus na een poging van slag kan zijn, maar eind februari wil ik met mijn vriendin naar de sneeuw.

Met mijn normale cyclus is de punctie begin februari. Ik heb ca. 10 dagen speling en anders moet ik of de reis afzeggen of de poging over de vakantie heen tillen. Dus nu zit ik toch weer te wachten........

Geplaatst

Hoi Frannie, wat vervelend :mad: ik hoop dat je toch nog naar de sneeuw kunt gaan. Je lijf kan zo onvoorspelbaar zijn, daar heeft natuurlijk niemand iets aan. bah. Ik hoop dat je meer geluk hebt in de volgende run!! bedankt voor het duimen, je krijgt het van ons terug strakjes!

Saskia, ik heb niet eens een testdatum gekregen en ik ben vergeten het te vragen. Nou ja, over twee weken weten we meer, toch? ik tel liever niet af, dan hou ik het niet vol denk ik :(

Diana nog maar heel eventjes wachten! :happy11: en sterkte met je moeder. ik hoop dta het niets ernstigs is.

Mirke ik hoor vaak om me heen dat als ze het invriezen, ze dat alleen met A kwaliteit doen. Maar kan geen kwaad om het na te vragen en aan te geven dat je vind dat je wienig info krijgt hoor, het gaat toch zeker om jou, dit alles, je hoort zoveel mogelijk op de hoogte te zijn.

Wij vragen heel veel technische en praktische dingen aan ze en ze geven altijd antwoord, maar ja, je moet dan wel weten wat je moet vragen. Maar hoe zit het nou met die eskimo's? het schijnt dat maar 50% het ontdooien overleeft en dat ze daarom alleen toppers invriezen zodat ze meer kans hebben te overleven? iemand die daar het fijne van weet?

lfs Rein :happy7:

Geplaatst
Hoi Frannie, wat vervelend :mad: ik hoop dat je toch nog naar de sneeuw kunt gaan. Je lijf kan zo onvoorspelbaar zijn, daar heeft natuurlijk niemand iets aan. bah. Ik hoop dat je meer geluk hebt in de volgende run!! bedankt voor het duimen, je krijgt het van ons terug strakjes!

lfs Rein :happy7:

Die sneeuw die ga ik gewoon krijgen.

Ik slik anders die pil maar wat langer voordat ik met de deca start. Ik verheug me er veel te veel op om dat nu te laten schieten.

En omdat ik in het onderwijs zit, kan ik niet zo makkelijk schuiven met mijn vakantie.

Wat ik weet van de cryo's is dat ze na het ontdooien verder moeten delen voordat ze teruggeplaatst kunnen worden.

En dat delen doen ze niet allemaal.

Dus kijken ze voor het invriezen welke emmy's er goed zijn. Ze letten op het aantal cellen, maar vooral op hoe het geheel er uit ziet. Of er veel "rotzooi", kleine fragmentjes bij zitten of dat het mooie schone emmy's zijn. Die laatste schijnen meer kans te hebben.

En de testdatum is 18 dagen na de punctie. Dus dat kan je uitrekenen.

Geplaatst

hoi hoi

morgen naar het ziekenhuis om te prikken

we moeten tussen 8 en 9 prikken en hopelijk weten we het morgen middag al vroeg

ben niet ongesteld

en dan zijn die ellendige wachtweken voorbij

groetjes diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden