Jump to content

1e ICSI-poging anne

annetje-tannetje

Recommended Posts

Hallo,

ik heb mij net geregistreerd op dit forum. Ben nu 2 weken bezig met prikken, waarvan 1 week met Gonal-f. Dit is onze 1e ICSI poging.

Vanmorgen had ik de 1e FM. De IVF-arts leek een beetje te schrikken: rechts zaten er 10 en links 12 follikels. Ze lijken allemaal de neiging te hebben om heel groot te worden. Er zitten er een aantal die nu 12-13 mm zijn. Dus nu moet ik met minder eenheden door (112,5 ipv 150). En morgen weer een echo. Misschien dat pas maandag zeker is of de punctie door kan gaan. Of morgen al als er echt te veel heel groot worden.

Best heel spannend allemaal, vooral als je op forums al die berichten leest over overstimulatie. Dan lijkt het me beter om er voor nu maar mee te stoppen.

Wie heeft dit ook gehad? En kwam het toch goed? Met minder eenheden of stoppen met de Gonal-f?

Ben sowieso benieuwd naar reacties. Hoe voelen jullie je? Ik heb sinds gisteren af en toe soort doffe steken in mijn onderbuik. En verder moe, met af en toe hoofdpijn. Het prikken vind ik elke avond minder, paar blauwe plekken. Vooral de decapeptyl voelt vaak branderig.

Nu eerst maar de echo van morgen afwachten. Ik probeer nog goede hoop te houden.

Voor jullie allemaal; veel succes!

Groetjes,

Anne

Hoi Anne,

Ik had ook een overstimulatie (zie topic overstimulatie), maar bij mij is uiteindelijk wel alles door kunnen gaan. Maar het was idd toen ook erg onzeker of de punctie door mocht gaan. En toen dat was gebeurd moesten we weer afwachten of er een embryo teruggeplaatst kon worden ivm de overstimulatie.

Ligt er allemaal aan hoe je je voelt, hoe je bloeduitslag is, of er vocht in je buikholte zit.

Ik kreeg als advies mee, veel water drinken, elke dag wegen en zo veel mogelijk rust houden. Maar dan ook echt rust, niet werken. Ik heb zo'n 2 weken op de bank gelegen met flessen water bij me en grote kannen thee, haha

Na de terugplaatsing moest ik ook om de paar dagen op controle komen voor een echo om te kijken of mijn eierstokken nog steeds zo opgezet waren.

Wel goed dat ze de dosering al wat verlaagd hedden.

Ik spoot 150 ie puregon en de laatste dag 100 ie.

Bij de laatste fm telden ze ongeveer 24 follikels. Bij de punctie waren het er uiteindelijk 31. Dus ws zijn het er bij jou ook nog wel een paar meer.

Veel succes ermee. Ik hoop voor je dat het door kan gaan.

Groetjes kim

Hoi Kim,

bedankt voor je reactie! Is toch goed om te horen dat het misscien niet allemaal voor niks is geweest tot nu toe. Wel balen voor jou dat het niet gelukt is uiteindelijk. Maar je hoeft voor de volgende keer tenminste niet met al die hormonen te spuiten, toch? Je hebt er 13 in de vriezer?! Dat scheelt.

Wanneer ga je het weer proberen? Geen idee hoe lang daar tussen moet zitten. Ik neem aan dat je lichaam (en geest) weer even tot rust moeten komen.

Ik wens je iig heel veel sterkte en succes!

Groetjes,

Anne

heel veel succes!!!!

Wat ik me af vraag.. je follikels zijn al mooi groot en je hebt er al veel, waarom doen ze niet eerder een punctie?

Veel succes in ieder geval, goed drinken en rusten hoor!

Hoi Amanda,

de follikels die er zitten zijn nog niet rijp genoeg. Ze moeten nog wat groter worden, volgens mij minstens 15 mm(?). Er mogen er alleen niet teveel zo groot worden; dan zou het niet verantwoord zijn om de pregnyl injectie te gebruiken ivm overstimulatie.

Er werd nu nog niks gezegd over veel water drinken en rustig aan doen, overstimulatie is nog helemaal niet aan de orde. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

Nou, we zullen morgen wel zien. Bedankt voor je reactie iig!

Groetjes,

Anne

Hoi Anne,

Ook ik heb een overstimulatie gehad. Maar helaas heeft bij mij een dosisverlaging niet mogen baten. Wat Kim zegt over veel drinken is echt goed hoor, ook al heb je nu geen klachten. Beter te vroeg begonnen en t is niet nodig dan te laat. Enne t kan in elk geval niks geen kwaad.

Heel veel sterkte morgen bij de echo. Hopelijk voor jou kan t allemaal gewoon doorgaan. Is echt balen als je moet stoppen. Trouwens, als je moet stoppen, informeer dan even bij je verzekering of een afgebroken poging telt als volledige poging of niet. Zie voor meer info het topic waar ben jij verzekerd bij verzekeringen.

Grz, Sissie

Bedankt voor jullie reacties!

Heb vandaag toch maar veel water, en vanavond een pot thee gedronken. Ik dacht ook; kan iig geen kwaad!

Hoop nog steeds dat we door kunnen, maar weet wel dat de mogelijkheid bestaat dat dat niet het geval is.

Jullie ook succes met alles! Of zitten jullie er niet middenin?

Groetjes,

Anne

Hoi Anne, spannend zeg, dat je al middenin zit! Hoe gaat t tot nu toe? Voel je je goed? Ik zit momenteel ook middenin een ICSI behandeling. 22 follies is idd wel veel hoor, en ze zijn al vrij groot! Die buikpijn komt door al die follies....ik heb er ook last van....kan sommige spijkerbroeken niet meer aan, dan gaat dat echt zeer doen...

Water drinken is idd altijd slim, het helpt bij mij ook tegen de hoofdpijn. Ben nu meteen heel veel water gaan drinken toen ik begon met de Deca, en heb vele minder hoofdpijn.

Heel veel succes!

Groetjes, San

Hoi, ben ik weer!

Nou, net weer echo gehad en nog meer bloed geprikt. Hormonen in het bloed zijn prima. Op de echo zijn nu 3 follikels van 16 mm te zien en een stuk of 6 van 14. Dus gelukkig worden het niet allemaal joekels!

Maar het blijft er nog om spannen. Vandaar morgen nog een echo. Ze hebben voor de zekerheid wel al een ICSI plek in het VU geregeld voor maandag.

Dus het kan zijn dat ik morgen de pregnyl mag spuiten en dan maandag de punctie!! Eng!!! Maar ook wat hoopgevender dan gisteren.:unsure:

Vandaag dus in spanning afwachten en maar weer een kannetje thee zuipen:waiting:

Groetjes!

Anne

He San,

ik zie net dat jij ongeveer net zover bent als ik. Heb je morgen de 2e FM? Misschien hebben we dan samen maandag punctie! Ben benieuwd!

Spannend toch wel he? Of is na een eerste keer minder spannend? Jij weet iig wat je kunt verwachten tijdens zo'n punctie.

Succes morgen!:good1:

Groetjes,

Anne

Hey Anne, ik ben idd ongeveer net zo ver, leuk! Idd morgen de 2e fm, ben ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd, blijft toch spannend hoor!

Het hele proces doorloop ik nu wel rustiger, weet idd wat ik kan verwachten en dat geeft toch heel veel rust moet ik zeggen....heel veel succes meid!

K ga nu lekker naar huis, lekker bakkie doen bij moeders en dan met m'n eierdoos nog ff de stadt in.....beetje relaxen......da's ook wel weer eens tijd! Ben benieuwd naar onze fm's morgen... Ben tijdelijk een beetje internetloos thuis, maar zal eens een andere compu proberen te bemachtigen.....

Liefs, San

Hoi dames!

de echo was goed vanmorgen!! Dwz vanavond pregnyl en maandag om 8.30 punctie!

Wel heel eng allemaal :eekk:, maar ook goed gevoel dat al die weken prikken (voor nu) niet voor niks waren.

Ik wens ons allemaal veel succes :good1:

En voor de mannen ook! :sign19:

Liefs,

Anne

Hallo allemaal,

nou het is achter de rug, voor nu dan. De punctie gehad: was af en toe wel pijnlijk, maar goed te doen. Ik was verder ook zo stoned als een garnaal, ze hebben wel 5 keer een shotje pijnstilling bijgespoten via het infuus.

Bij manlief ging het ook goed, hij moest met de eierdoos naar het VU. Er zijn 12 eitjes! Ze verwachten dat er ongeveer 8 aan zullen slaan. Geen idee hoe ze dat dan kunnen zien, maar misschien is het ook gewoon volgens de statistieken.

Vandaag hangen op de bank, af en toe kramp. Vooral als ik moet plassen. Alsof een vollen blaas tegen de zielige eierstokken aankomt. Zelfde geldt voor de darmen, als daar lucht passeert krijg ik ook steken in mijn onderbuik. Ben nu al bang als ik moet poepen, hoe zal dat voelen. Goed, wordt een lekker verhaal hier. Hebben jullie dit ook?

Woensdagochtend bellen en dan waarschijnlijk donderdag de terugplaatsing. Ook weer spannend, maar wel anders dan de spanning voor de punctie. Wij hebben nu alles gedaan wat we konden, heerlijk gevoel dat die hele voorbereiding met hormonen achter de rug is. Straks in mijn lichaam moet de natuur het weer gewoon zelf doen. Hopelijk kunnen er ook een aantal embryo's worden ingevroren, dan hoeft de volgende keer niet weer die hele toestand. Al lees ik wel overal dat een terugplaatsing van een cryo minder kans op zwangerschap geeft.

Ik las net de andere verhalen hier op het forum. Jullie ook allemaal veel succes de komende tijd. Nu lekker lui op de bank. Mijn vriend heeft een lekkere bak ijs voor me gekocht en een tijdschriftje en nog allemaal lekkers. De schat, hij verwent me!

Hoop nog veel van jullie ervaringen/reacties te lezen. Wel prettig zo'n forum. Is als een soort dagboek, lekker van je afschrijven en andere ervaringen te lezen.

Liefs, Anne

Hee Anne,

Wat heerlijk voor je dat die punctie achter de rug is.. en 12 eitjes waarvan ws 8 goede, dat is toch een prima score!!!

Laat je idd maar lekker verwennen door je mannetje!! Dat heb je zeker verdiend, haha

Die pijn in de buik en in de darmen heb ik ook heel erg gehad. ik had ook erg last van mijn maag daarbij. Zeker in totaal wel zo'n anderhalve week last van gehad. Niet echt fijn nee..

Doe komende dagen maar gewoon lekker rustig aan en niet teveel doen als ik jou was..

Succes met de terugplaatsing donderdag..

groetjes kim

He Kim,

bedankt voor je reactie! Wanneer ga jij verder? Balen dat het niet is gelukt he? Daar moet ik ook rekening mee houden, kan zomaar gebeuren. Wel fijn dat je een heleboel cryo's hebt he! Moet nu eerst je gewonde cyclus weer op gang komen? Hoop voor je dat het straks allemaal goed gaat!

Liefs,

Anne

Hoi Anne,

ja dat was zeker balen.. was toch wel erg teleurgesteld... je weet idd dat je kansen op ongeveer 25% liggen, maar ja, je hoopt er zo op..

Na een kleine dip afgelopen weekend voel ik me nu toch wel weer wat beter.. door de overstimulatie die ik had voel ik me lichamelijk toch nog steeds niet fit.. ben nog heel snel moe.. maar goed vandaag weer voor t eerst gaan sporten en dat ging toch best wel goed..

En dan straks kunnen we hopelijk volgende maand verder met onze cryos, we hebben 10 maart gesprek en dan horen we het wel hoe het verder gaat.

Ik ga er van uit dat ik weer gewoon mijn eigen cyclus heb deze maand..

Hey Anne,

Nou, het grootste deel waar je zelf wat aan moet doen is achter de rug... en naar wat ik begreep... het pijnlijkste deel van het zwanger kunnen worden, ook....

Laat je maar lekker verwennen inderdaad en hopelijk worden de klachten snel minder!

Fijn dat er flink wat eitjes zijn geoogst en hopelijk komen er een paar goede embryoos uit!!!!

SUcces straks ook met de terugplaatsing!!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Hoi Anne, dat gevoel in je buik is idd heel normaal, ik heb dat ook. Heb gisteren ook lekker de rest van de dag op de bank gelegen, heeeeeeeeeeeeerlijk! Nu weer even aan het werk maar vanmiddag op tijd naar huis.

Moet jij ook zoveel water drinken? Ze hebben me nu nadrukkelijk gezegd dat ik minimaal 2 liter per dag moet drinken.....

Alvast heel veel succes voor woensdag (met bellen....brrrrr...spannend) en natuurlijk donderdag!

Liefs, San

Hoi San,

ja spannend he, morgen bellen en donderdag terugplaatsing (als het goed is). Tegen mij is ook gezegd veel drinken en opletten dat ik niet meer dan 2 kg per week aankom.

Vandaag even met vriend op pad geweest. Ben nu wel op, en weer wat meer last van mijn buik. Dus de rest van de dag maar weer lekker op de bank niksen! Ben ook nog steeds erg verkouden en moet veel hoesten, dat helpt ook niet mee. Hoesten voel je in je buik! Die arme eierstokken zijn goed gekneust! Jij nog last van je buik?

Ik ga morgen weer werken, ook weer rustig aan.

Jij ook veel succes en straks genieten van een embryootje in je buik! Gek idee he?

Liefs,

Anne

Hey Anne, idd....die eierstokken nemen ze goed te grazen tijdens de punctie. Heb vandaag ook nog buikpijn, en hoesten of lachen....ja, dan voel je t extra goed! Ben gisteren lekker op tijd naar huis gegaan, lekker even bij moeders op de bank (hub was nog aan't werk) en mezelf even schandalig laten verwennen....

Vandaag gewoon weer de hele dag werken, gaat tot nu toe heel goed....zolang ik niet teveel hoef te lopen, is er niks aan de hand...!

Ben nu zeker ook weer zenuwachtig aan het worden voor morgen.....ben benieuwd hoe het allemaal is verlopen bij de bevruchting..! Hoe voel jij je, qua spanning zeg maar? Valt het je mee of valt het tegen?

Liefs, San

Hoi San,

bedankt voor je bericht! Ik ben vanmorgen ook weer naar mijn werk gegaan. Maar voelde me op een gegeven moment erg warm. Ik werk in de verpleging, dus termometers zat, nou ik had 38,2 graden koorts. Maar ik voelde me niet ziek, hooguit moe. Toch maar even naar het ziekenhuis gebeld. Die wilden het zekere voor het onzekere nemen, en ik moest dus even op de poli komen. Bloed geprikt en na heel lang wachten had er eindelijk iemand tijd (ik had beter niet kunnen bellen, had ik lekker thuis een dutje kunnen doen, maar ja, als ik niet had gebeld en er was toch wat; was ook weer dom van me geweest). Gelukkig niks aan de hand, ik heb ook helemaal geen last van mijn buik vandaag. Ik denk dat het de combinatie van nog een restje griep is en deze hele behandeling. Morgen dus maar niet werken, echt even rust nemen.

Ik heb trouwens morgen om half vier terugplaatsing. Dan hoor ik ook of er meer eitjes zijn bevrucht (zal toch wel, met 12 eitjes?!).

Is inderdaad ook weer spannend. Als het nou maar blijft zitten. Maar de grootste spanning heb ik wel gehad, vorige week; wel of geen punctie, de punctie zelf. Dit is anders. Ik kan er nu zelf niks meer aan doen. En gelukkig is bij mij alles in orde, kwa baarmoeder enzo, weet niet of dat veel uitmaakt hoor. Maar de spanning is nu meer een soort opwinding: vanaf morgen ben ik zwanger!! Ik realiseer me natuurlijk ook dat het niet hoeft te lukken, dat embryootje moet zich wel innestelen. En de eerste drie maanden sowieso kans op miskraam. Dus ik hou mijn hart echt wel vast, maar voor nu heb ik er eigenlijk gewoon zin in!

Hoe is dat voor jou? Is niet de eerste keer he? Dan is het vast anders, je kent de teleurstelling, daar zit je vast niet op te wachten!

Nou, ik wens je erg veel sterkte. Iedereen trouwens met deze hele behandeling en het wachtbankje, zoals het zo leuk wordt genoemd hier.

Liefs,

Anne