Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorry, Tas... had ik niet helemaal goed gelezen... Pfft, en dat moet je niet hebben, vocht wat een innestelling verhindert! Hopelijk goed nieuws volgende keer!

Groetjesssssssssss

• Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@liminous: het klinkt allemaal goed. Het kan gewoon niet mis gaan. We duimen mee.

@krisje: jammer meid. Weet je zeker dat het mis is?

Ik heb de laatste dagen wat twijfels. De vorige keer speelde het zwanger worden zo'n grote rol in mijn leven. En nu de eerste IVF mislukt is, merk ik dat het weer gast gebeuren. Ik ben toch wel erg onzeker over de hele situatie. Ook omdat het me toch dwarszit dat ik niet weet waarom het ons niet lukt om op een spontane manier zwanger te worden.

Nou meiden, vanaf vrijdag kan ik mijn urine gaan opsparen en maandag eerste echo. Toch weer spannend.

Gr., Gorgi

Geplaatst

Hey Gorgi,

Best herkenbaar...

Hier is het de laatste poging. Aan de ene kant ben ik blij dat gisteren de eerste spuit er weer in is gegaan... aan de andere kant is het wel heel definitief als het niet lukt. Nu hebben wij al wel de mazzel dat we al een mooi meisje via deze weg hebben mogen krijgen. Maar toch... we zouden, ook voor haar, nog zo graag een tweede willen. Vorige keer was het in 1 keer raak. Nu gaan we voor poging 3.... Waarom kon het toen in 1 keer, en is het nu 2 keer niet gelukt? Toch de leeftijd? Nou ja... strakkies moet ik me weer melden in het ziekenhuis, en als alles mee zit mag de Gonal er vandaag bij.

Effe nog een vraagje, Gorgi... Waarom moet je urine opsparen? Als je het niet wilt vertellen is het ook oke hoor... Maar moet bekennen dat ik dat nog niet eerder heb gehoord.

Groetjessssssssssss

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

@Liminous; dat klinkt als een hele mooie start, nu de spannende weken doorkomen en duimen voor een positief resultaat. Vast een goed gevoel om op zo'n positieve manier de ww in te gaan.

@ Krisje82; he, een rotbegin van 2012...helaas ken je je eigen lichaam vast goed genoeg om te weten hoe het zit...balen...sterkte..

@Hildever en Gorgi; twijfels, onzekerheid, vragen...en niemand die het echt of het juist lijkt (het antwoord wat je wil horen) te weten...herkenbaar..succes...

Nou hier volop beweging, na een FM waarbij er niks was doorgegroeid (blijkbaar toch door de Orgalutran) een volgende FM waarbij alle follikels een kleine spurt hadden gemaakt gisteren de Pregnyl gezet en morgen inseminatie waarbij er twee follikels "mee doen" volgende de arts. Het voelt als een dubbele kans, dus dat geeft weer wat meer hoop...

Grtjs Herfst

Geplaatst

Start Prikken :av-2:

15 december Limburgsemeid

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

26 december Tas45

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

Uitgangsecho en 1e FM :toothy4:

3 januari Otjes, 1e FM

3 januari Tas45, 1e FM

6 Januari Rackster, uitgangsecho

9 Januari Essieislief, uitgangsecho

12 januari Suuska, 1e FM

12 januari Sandra, uitgangsecho

Punctie datum :icon_flower:

23 Januari Essieislief

Terugplaatsing :happydance:

22 december Sunsetesther, 2 cryo's

02 januari Liminous, 1 cryo

05 januari Herfst80, IUI

Testdatum gekruiste%20vingers%202.gif

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

16 januari Liminous

20 januari Herfst80

10 februari Essieislief

Geplaatst

##### breek even in #####

Tas45 , helaas had ik tijdens de 2 en 3e fm ook vocht in mijn baarmoeder,en bij de punctie was het ook nog te zien en erger geworden, heb dus ook geen verse terugplaatsing gehad, en alleen cryo's ,dit was icsi poging 2. Gelukkig heb ik wel 11 mooie cryo's verdeeld over 8 rietjes. Als het goed is krijg ik over ong 2 weken me tp, 10 januari een echo.

Liminous, hag gelezen dat jij ook bij het vu zit, heb jij de tp met het pompje gedaan?? Ik twijfel nu heel erg omdat ik al 2 keer een tp gehad heb met het pompje, of ik het nu op de gewone manier zal doen........ Hopelijk voor jou nu een goede afloop!! Je hebt in in ieder geval wel mooie aan boord!!! Nu lekker blijven zitten!!

Succes dames, op een goede start van 2012!!!!!

##### breek weer uit #####

Geplaatst

Nou eh, ik kom niet op dit wachtbankje te zitten.... Weer een cyste en nog te dik baarmoederslijmvlies.... Bloed laten prikken en een of ander hormoonwaarde was te hoog. De arts die me vanmorgen heeft gezien was er niet meer toen ik kon bellen over de uitslag van het bloedonderzoek, dus ik mag vrijdagmiddag weer bellen. Voor nu stoppen met spuiten, en wrs. gaan we het de volgende cyclus weer op dezelfde manier proberen. Dus over een dag of 23.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

@Saba26: ik lees dat jij in de VU loopt, ik ook. Jij hebt dus geen verse terugplaatsing bij de icsi-behandeling gehad begrijp ik. Heb je ook een keizersnede gehad waardoor er evt vocht in je baarmoeder kan lekken? Of is er een andere oorzaak waarom je dat vocht had? Hopelijk gaat de terugplaatsing bij jou meteen goed. Ik heb niet zo veel follikels (maar één eierstok), dus zal ook nooit zoveel cryo's kunnen krijgen.

Wat houdt het pompje met de terugplaatsing in? Ik heb bij mijn terugplaatsing daar niets van meegekregen.

@Hildever: ik heb dat dus ook 2 keer een cyste gehad. En mijn hormoonwaardes (oestrogenen) waren ook steeds te hoog. Moet je ook aan de pil (of heb je die al geslikt?). Ik was ingepland voor het korte protocol en moest dus toen toch de pil slikken. Toen was de cyste nog niet weg en na 2 weken decapeptyl was hij de laatste keer wel weg.

Wel balen voor je joh. Hopelijk heb je straks meer geluk!

Geplaatst

Hey Tas,

Nou eh, ze wilden het nu juist met de Flare up doen, omdat ze hoopten zo de eieropbrengst te verhogen. Hiervoor heb ik 2 pogingen met het lange protocol gehad. De cysten in november zijn geconstateerd toen ik voor controle ging na een kijkoperatie aan een bloedende eierstok. Dus dat was niet voor een poging. Toen ben ik een maand aan de pil geweest, waardoor ze weer zijn vertrokken. Nu een maandje geen pil, en daar was er weer 1. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen. Bij de poging voor mijn dochter zat er uiteindelijk (toen de follikels gingen groeien, niet bij de uitgangsecho) ook een cyste.

Tja.... Ik baal... maar aan de andere kant moet het vooral deze keer heel zorgvuldig gebeuren, want het is onze laatste poging!

Laat januari een heel groen bankje worden meiden!!!

Geplaatst

Ja ik loop ook in het VU.

Heb bij de eerste ICSI poging wel een verse tp gehad (geen vocht te zien) zie onderschrift.

Helaas heb ik geen keizersnee gehad (dan had ik nu al een kindje gehad) er is geen reden waardoor het zou kunnen komen, de enige reden zou kunnen zijn door de hormonen die je gespoten heb.

Pompje is een nieuwe methode om de embryo terug te plaatsen, ze zijn het aan het onderzoeken of het beter werkt (schijnt dat de embryo zo minder last heeft van de snelheid,en wordt dus op dezelfde snelheid teruggeplaatst) als ik het goed heb.

Ma ja aangezien het bij ons de eerste keer "bijna,, gelukt is twijfel ik dus of ik de terugplaatsing op de "normale,, manier zal doen??????? Want bijna is niet helemaal natuurlijk.

Wat raar dat ze niet iedereen vragen om aan het onderzoek mee te doen, er zijn helaas nog geen uitslagen bekent, maar het kan geen kwaad voor de emmy in ieder geval.

Geplaatst

En ik kan mezelf ook op rood zetten.......

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

26 december Tas45

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

3 januari Tas45, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

05 januari Herfst80, IUI

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

16 januari Liminous

20 januari Herfst80

10 februari Essieislief

Geplaatst

Sunsetesther, welkom hier! Zie in je onderschrift dat je negatief getest hebt deze maand L Wat ontzettend rot! Het nieuwe jaar zou positief moeten beginnen! Hopelijk kan je snel weer verder en mag je binnenkort toch komen melden dat je zwanger bent!

Tas, ook welkom hier! Hopelijk gaat alles volgens plan en test je uiteindelijk positief! Ohh, zie net dat er vocht in je baarmoeder zit? Ben hier niet mee bekend maar hoop voor je dat dit mee zal vallen en dat je na de punctie ‘gewoon’ een terugplaatsing krijgt!

Herfst, hoe is de inseminatie gegaan gisteren? Had manlief genoeg zwemmers? Nu weer op dat vreselijke bankje! Ik schuif wel een eindje op J

Belladonna, jij dus ook een verplichte rustmaand L Ik had het ook de vorige keren.. Kon in Oktober niet verder en ook November was het nog te druk. Toen moest ik verplicht aan de pil tot 15 December, dus uiteindelijk 2,5 maand verplichte rust gehad.. Ze hadden me wel gezegd dat de drukte in Januari over zou zijn, toch gek dat ik nu van meer mensen hoor dat ze nu weer moeten wachten L Heel veel sterkte in elk geval en succes volgende maand!

Faye, ook jij heel veel succes op het volgende bankje!

Limburgsemeid, hoe is je FM gegaan?

Krisje, ook welkom hier! Zie dat vandaag je testdag is maar dat je een paar dagen terug al bloedde.. Is het definitief over?

Hildever, ook welkom! Toch nog net op de valreep op het juiste bankje zie ik! Das mooi, want dit bankje moet groen, groener, groenst worden!! Hahaha

Ohh meis, zie nu net dat je toch een maand moet wachten L Wat ontzettend ***** Geen leuk begin van het nieuwe jaar!

Gorgi, spannend maandag de eerste echo! En wat bedoel je precies met urine opsparen? Ben daar niet mee bekend..

Saba, ik zit idd bij de VU. En voor zover ik weet is de tp gewoon op de normale manier gedaan.. Wist eerlijk gezegd ook niet dat er iets anders was.. Doe aan meerdere studies en onderzoeken mee, maar dit wist ik nog niet.

Zie dat jij ook bent begonnen in het rkz, wij ook! Was voor jullie de indicatie ICSI om over te gaan naar de Vu? Ons hebben ze daar uitermate slecht behandelt. Ze hebben zelfs gelogen over de uitslagen van alle onderzoeken. Toen via een second opinion in de VU terecht gekomen J

Volgens mij ben ik weer een beetje bij. Tis erg druk hier, ondanks dat ik vakantie heb. We zijn aan het verbouwen boven. Gelukkig is het Zaterdag allemaal klaar, maar dan zit mn vakantie er helaas ook weer op!

Inmiddels zit ik op WD3. Ene moment ben ik heel rustig en heb ik er alle vertrouwen in en het andere moment maak ik mezelf weer helemaal gek met negatieve gedachtes. Alhoewel ik over het algemeen wel rustiger ben als de vorige keren. Het zal toch niet zo zijn dat je gaat wennen aan de wachtweken?

Ze hebben me overigens toch niet over het weekend heen getild met testen, dus mag Vrijdag de 13e al komen voor de bloedtest! Nog 1 week en 1 dag afwachten.

Geplaatst

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

26 december Tas45

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

3 januari Tas45, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

05 januari Herfst80, IUI

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

13 januari Liminous

20 januari Herfst80

10 februari Essieislief

Geplaatst

Dag allemaal,

ik ben net nieuw op het forum en pas in dit lijstje...

ik heb even een vraagje aan jullie dames: heb 3 januari een echo gehad waar aan 1 kant 6-8 follikels zichtbaar waren en aan de andere kant 'een stuk of 5'. Is dat niet wat weinig??

En nog een vraagje: hoe lang duurt de punctie? Wordt elk eiblaasje apart aangeprikt?

Lieve groeten en heel veel succes & geduld allemaal!

Geplaatst

Hoi,

Ik ben ook nieuw hier.

Ik had 2 follikels, mijn ene eierstok was inactief( wist niet eens dat dat kon)

De follikels worden stuk voor stuk aangeprikt. Hoelang: ligt eraan hoeveel volgroeide follikels je hebt. Bij mij was het zo gebeurt.

Succes.. groet Michelle

Geplaatst

Welkom Doris! 8 tot 11 follikels is juist eerder veel! Denk dat veel meiden hier jaloers er op zijn ;) Ikzelf had extreem veel eitjes maar dat komt door de PCOS. En ik zat tegen overstimulatie aan dus dat is ook geen pretje. Tenslotte gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit ;) Hopelijk gaat alles goed en mag je aan het einde van de maand mooi groen kleuren in het lijstje!

En hoe lang de punctie duurt is afhankelijk van het aantal eitjes.. Maar ook hoe goed ze er bij kunnen ed. Bij mij hebben ze over 25 tot 30 eitjes ongeveer een half uurtje gedaan.

Michelle ook welkom! Waar in het traject zit jij nu? Punctie al gehad?

Geplaatst

Dankjewel Liminous voor je antwoord, ben blij te horen dat het wel een mooi aantal is, nu nog hopen dat de kwaliteit ook goed is en dat het ingevroren zaad een beetje lekker ontdooit.

Je zult je eierstokken ook wel behoorlijk gevoeld hebben dan, met zoveel eitjes! Ik las dat je terugplaatsing goed was gegaan dus ik hoop op een goed bericht voor jou op vrijdag de 13e!

Ik heb die dag misschien de terugplaatsing.

Michelle, hoe is het verder gegaan na je punctie?

Geplaatst

@de nieuwe dames; welkom en succes ook voor jullie deze maand

@Sunsetesther; *** balen zeg....veel sterkte...

@Liminous; net terug..van tevoren en nu nog veel buikkramp in gehele onderbuik dus hoop op een mooie eisprong van twee follikels...12 mljn zwemmers per ml na de bewerking...schijnt heel goed te zijn...En nu dus het vreselijke wachten...jij nog een week...spannend..Die eerste week waarin er helemaal niks gebeurd vind ik de lastigste...de tweede week meer spannend, omdat dan het aftellen begint...

Geplaatst

liminous, ja klopt wij zijn in eerste instantie ook naar het rode kruis te gaan,om te kijken of er wat mis zou zijn, na een jaar zelf proberen. En zijn zeker ook NIET tevreden hoe we daar behandeld zijn!!! Krijg ik tot slot van rekening ook nog 2x onze eigen risico van het rode kruis grrrrr moet er natuurlijk ook nog voor betalen! En de onderzoeken waren in 2010 krijg ik de rekening van m'n ziekenfonds pas in December (lkkr met de feestdagen). Had dus gebeld waarom die rekeing zo laat was zegt ze : ja sorry het rode kruis is er zo laat mee!! Ma ja buiten dat, waren de onderzoeken helemaal niet goed, ik had een echo gehad op cd 10, zegt de gyn ja ik denk dat je je eisprong laat heb deze maand omdat hij een nieuwe zag groeien, 2 dgn later ongi. ik dacht huh hoe kan dat, wat blijkt (ik heb maar een cyclus van ongeveer 23/25 dgn) dat dat het nieuwe eitje al was. Dit had hij helemaal niet gezien!!! Terwijl hij wist van m'n korte cyclus. Ma ja voor de rest geen rare dingen bij mij. Maar ja werd dus een aantal weken later gebeld door dezelfde gyn over de uitslag van 't zaad van mijn vriend, die werd natuurlijk ook onderzocht, zegt hij : ja ik heb de uitslag binnen en hij heeft zeer traag zaad, ik adviseer dat jullie het nog maar 3 maanden proberen (grrrrr) na een jaar tijd en 't lukt al niet,en denkt hij dat t in 3 mnd wel zal lukken, en dat je vriend maar eerst afvalt en stopt met roken. En kom daarna maar terug. Wat denk je zelf,kom echt niet meer terug!! Heb ik een nieuwe afspraak gemaakt bij me huisarts en verteld hoe het gelopen was en gevraagd of ik een doorverwijzing voor het VU of AMC mocht hebben, dit kreeg ik gelukkig, en heb via dit forum gekozen voor het VU. Kreeg veel positieve reacties en we zijn ook erg tevreden, ondanks dat het nog niet gelukt is. Ma ja we gaan er weer voor!!!

Wat zijn jou ervaringen met het rode kruis dan??? Hoezo zijn de uitslagen vals???

Ja ik weet ook niet waarom ze niet iedereen de keuze geven voor de tp met het pompje??? Mischien bepaalde leeftijd categorien??? Ik ga denk me aankomende tp op de gewone manier doen,mischien dat het op die manier wel lukt......???

Mag ik vragen aan welke onderzoeken jij mee doet???

Geplaatst

@Sunsetesther wat ontzettend k.... voor je. Al zo lang bezig en ondanks je prachtige dochter vind ik het heel erg voor je dat je weer geen zwangerschap mag meemaken.

En weer een hoop nieuwe meiden. Ik heb het lijstje even aangepast en weet alleen niet van iedereen de startdata mbt prikken ed. Dat moet nog even aangevuld worden.

En ik heb mijn punctiedatum er op gezet! Als het goed is zondag! Het vocht was uit mijn baarmoeder verdwenen (heb gisteren ook spotting gehad, dus ik vermoedde het al) en ik had nu 5 grote en 3 kleinere follikels. Meer dan de eerste poging en aangezien ik maar 1 eierstok heb, geen slechte score denk ik. Vanmiddag ben ik gebeld dat ik vanavond ook nog moest spuiten en dat ik morgen de precieze tijdstippen van de punctie e.d. krijg. Spannend! Hopelijk groeien de 3 kleinere follikels nog even goed.

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

26 december Tas45

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

3 januari Tas45, 1e FM

3 januari Doris, 1e FM

? januari Michelle, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

08 Januari Tas45

23 Januari Essieislief

05 januari Herfst80, IUI

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

13 januari Liminous

20 januari Herfst80

10 februari Essieislief

Geplaatst

Herfst, oehhh laat ze maar lekker zwemmen!!! 12 miljoen per ml is zeker goed! (zou willen dat mijn ventje er zoveel had hahaha)

Saba, ohhh erg herkenbaar allemaal! Dan had jij vast en zeker Dr. R.? Aangezien dat de enige mannelijke fertiliteitsarts is daar? ;) Ik vind het een hork eerste klas. Manlief mocht niet eens mee naar binnen tijdens de HSG! Terwijl ik zowat van iedereen hoor dat je als man zijnde gewoon erbij mag zijn.

Maar goed, ik had een vrouwelijke arts. Drs P. Wat een ongelovelijke ****

Kwam bij de gyn omdat ik iedere keer hele heftige buikpijn had, wat al begon rond mn ''ovulatie''. Onderzoeken gehad, nee ik had niks. Cyclus paar keer bij meoten houden, allemaal prima. Echo's gehad, allemaal prima. HSG, prima.

Vriendlief moest zaadonderzoek.. Bleek niet optimaal te zijn. 3,4 miljoen zwemmers ongeveer. Mogelijk dat we voor IUI in aanmerking kwamen, maar dat zou een tweede zaadtest moeten bevestigen. Tweede zaadtest was nog iets slechter. 3 miljoen zwemmers. Nee hoor, IUI was niet nodig want we konden PRIMMAAAAA zwanger worden op de natuurlijke manier! Als het over een jaar nog niet gelukt was moesten we maar terug komen. Hoe bedoel je raar? Maar goed, doordat ik het zo raar vond heb ik een second opinion aangevraagd bij de VU. Dossier opgevraagd bij het RKZ en toen ik de zaaduitslagen zwart op wit thuis had gekregen, heb ik ze via via opnieuw laten analyseren door een labmedewerker van een ander zkh. Ik kreeg de analyse terug en die laborant had maar 1 conclusie: We konden helemaal niet op de natuurlijke manier zwanger raken, want vriendlief had zowat geen zaad!

Uiteindelijk een aantal nieuwe onderzoeken gehad bij de VU en toen bleek het met mij allemaal helemaal niet zo prima te zijn. Ik blijk PCO en endometriose te hebben en bij de laatste keer zaad inleveren zijn er slechts 55.000 zaadjes gevonden.

Dusja, op die manier hebben ze me voorgelogen ;) Blij toe dat ik mn gevoel heb gevolgd. En de VU is niet eens zoveel verder. Alleen doe er vanwege de file's op de A9 altijd wel een heel stuk langer over dan naar het RKZ. Maar dat hebben we er graag voor over ;)

Ik doe mee aan de Copper studie (Studie naar PCO) en naar een studie over de kwaliteit van de embryo's. Dan kijken ze niet perse alleen naar het aantal cellen maar ook naar een bepaalde stof. Maar goed, heb daar het afgelopen 3kwart jaar niets over weer gehoord. Heb ook meegedaan naar een studie omtrent pijnbestrijding tijdens de punctie. Die studie is inmiddels afgerond en ze laten het nu bij het oude. Datgeen ik heb gekregen tijdens de punctie heeft mij niets geholpen. Punctie was bij mij echt een hel.

Tas wat een supergoed nieuws dat het vocht verdwenen is! En het wordt nu toch wel heel erg spannend nu de punctie datum bekend is. Ik ga voor je duimen dat de 3 kleinere follikels ook nog een groei spurt krijgen!

Zoow, ik ga mn 2e 1500IE Pregnyl ff klaar maken en laten zetten door vriendlief...

Geplaatst

vandaag 2e FM gehad, rechts waren er 2 follikels van 15 te zien en links waren er 2 follikels van 15 te zien en er zaten nog wat kleintjes. Maandag 9 januari weer een FM en dan zal volgende week ook punctie en daarna terugplaatsing zijn.

Geplaatst

limonous : Ja inderdaad die arts hadden wij ook! We waren ook niet echt tevreden!!! Heel raar verhaal allemaal!! Ik kreeg me dossier ook mee,alleen wilde ze toch alle onderzoeken weer opnieuw doen, we waren eigenlijk al vrij snel weggegaan bij het RKZ. Ik vond die 3 maanden gewoon belachelijk!!!

En dat ze dat tegen jullie gezegd hebben, ook echt raar!!! Hoe kunnen ze dat nou niet zien ?????? en zeggen dat het op de gewone manier ook lukt....????? Na ja gelukkig zijn we nu in goede handen!!! En hopelijk komt ons wens ook uiteindelijk uit!!!!

Wij zouden in eerste instantie IVF krijgen (hadden ze als advies meegegeven via de polikliniek van het VU, gelukkig hebben ze bij het IVF centrum gezegd dat op de dag van de punctie gekeken werd hoe de kwaliteit van het zaad zou zijn om anders ICSI te doen. En werden ook aangemeld voor ICSI (is voor het lab natuurlijk meer werk) ze kunnen dan rekening houden met het aantal aanmeldingen, moet wel zeggen dat ik het iedere keer spannend vind als ik me aanmeld of ik wel aan de beurt ben, aangezien ik ook een maand heb moeten overslaan ivm drukte, en nu zag ik dat belladonna ook niet mocht komen voor de cryo, 't is altijd zo vervelend als je dat te horen krijgt,je wilt zo graag!!!

Ma ja hopelijk is dit de laatste aanmelding en voor jou geweest, en krijgen we over ong. 9 mnd een prachtig mooi kindje!!!

Ga voor je duimen!!!!!

Wat doe jij eigenlijk met je werk??? Ik ga lekker 2 weken vrij nemen, ik denk dat rust en niks aan je hoofd hebben zodat alle energie naar de beeb kan wel helpt.

Ik had me ziek gemeld tijdens de 1ste tp en was ik anderhalf week thuis,die was ook bijna gelukt (zie onderschrift) en de 2de tp ging ik na 4 dgn (inc weekend) al weer aan t werk, nieuwe afdeling dat wel en heel druk gehad,hecties, en na 7 dagen was mijn cryo tp al mislukt! Dus vandaar ik nu lekker thuis blijf.

En las dat jij ook pregnyl mag spuiten, ik heb vandaag me recept weer opgehaald heb 10.000 E opgehaald, is dat allemaal voor de tp??? Mag je daar om vragen?? Ik denk namelijk dat het wel helpt, heb wel gevraagd of ik de utrogestan bolletjes mag gebruiken,aangezien ik dat bij de verse tp ook gedaan had, vind ik het raar dat ik bij de cryo tp niks kreeg.

Wat is het verschil eigenlijk tussen de pregnyl en utrogestan???

Liefs saba

Geplaatst

Hoi, wat een rarigheid bij sommige ziekenhuizen zeg.

Ik heb 11 follikels rechts. Nog nooit zoveel gehad. Vandaag nog Menopur gespoten en morgen nog een Deca. VU belt me morgen wanneer ik de Pregnyl kan zetten. Maandag punctie. Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden