Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou eh, ik stap hier nou op.....

Als ik al op het wachtbankje van maart mag plaatsnemen ben ik al blij....

7 februari een gesprek met de arts. Het is de laatste tijd zo'n rommeltje wat mijn lijf betreft (zie handtekening)... Ze konden zo effe niet wat zeggen toen ik vanmiddag belde. Ik wil heel graag dat het allemaal heel zorgvuldig gebeurt, maar ik moest wel even heftig slikken dat het gesprek pas dan kon. Ik wordt steeds meer 40+, en ik heb deze laatste poging al steeds moeten verschuiven. En aan de andere kant... als het een zwangerschap zou gaan opleveren heb ik dat er natuurlijk meer dan voor over.... Maar ondertussen wordt de spanning wel steeds groter... Gaat het nog lukken of niet....

Groetjessssssssssssss

• Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh, Hildever ik lees het nu pas. Niet samen op het bankje. Jammer meissie. Ben zelf niet zo veel op het forum, maar volg je op facebook hoor. Dikke knuf

Geplaatst

@Tas: leuk dat ik op t lijstje sta! Waarschijnlijk heb ik woensdag de punctie, maandag nog een laatste echo. De arts verwacht zo'n 12 eitjes, de follikels zijn nu tussen de 14 en 18 mm.

Heb jij morgen je punctie? Heel veel succes!!

Ikzelf vind trouwens die inwendige echo's al heel vervelend, maak me dus wel zorgen over de punctie. Ben namelijk helemaal niks gewend qua pijn! En ik kan maar erg moeilijk ontspannen met zo'n echo-apparaat... Iemand nog tips?

Geplaatst

Tips? Ja, pijnstilling vragen.

Had ik de eerste poging niet gedaan na heel pijnlijke echo's en heb daar heel erg spijt van gehad. De tweede punctie met pijnstilling was bijna een eitje.

Echt vragen hoor, je bent echt geen watje.

In elk geval heel veel succes bij de punctie. Hopelijk heb je een mooie oogst.

Zo, kan ik toch nog iets bijdragen aan het januari-bankje, terwijl ik er al afgevallen was voordat ik er ooit opzat. Mijn miskraam bleek toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en die moet ik nu eerst kwijt. Bleggghh, ik sta dus weer vreselijk stil.

Jullie allemaal heel veel succes, ik zie wat bekende namen voorbijkomen voor mij, en ik hoop dat jullie het aller groenste bankje ooit worden. Zet hem op dames!

Geplaatst

ok dankje, ik ga echt pijnstilling vragen!

Hoe gaat het met de andere dames? Veel sterkte en geduld allemaal!!

Ik hoor graag nog wat meer ervaringen van echo's en puncties...

liefs

Geplaatst

Oh Hildever, wat balen zeg! Zou 2 weken decapeptyl spuiten helpen tegen de cyste? Heeft bij mij de laatste keer geholpen. Ik duim voor je dat je toch snel zwanger mag raken!

@Doris: morgen heb ik inderdaad de punctie. Spannend! Gisterenavond de Pregnyl gezet en ben nu al de hele dag onwijs moe. Dat had ik de vorige keer niet, dus misschien komt het wel ergens anders van.

Ik loop in de VU, daar krijg je pijnstilling en dat is wel erg relaxed. Een prik met Pethidine in je bilspier en een halfje Dormicum. De vorige keer was ik zo stoned als een garnaal, dus vond ik de punctie erg meevallen. Maar goed, dat is bij iedereen anders. Hopelijk valt het morgen ook mee!

Geplaatst

Vandaag punctie gehad en het ging onwijs goed. Mede door de meds (Pethidine en Dormicum) weinig last gehad. En de opbrengst maar liefst 7 eitjes. Best veel met maar 1 eierstok vind ik. Nu hopen op mooie bevruchtingen.

Geplaatst

*HBB breekt weer ff in*

Limi mn duimen draaien overuren voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop met heel mn hart dat deze kanjer goed bij je blijft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ik hou je in de gaten ;)

En natuurlijk ook voor de andere meiden duim ik!!!!!!!!!!!!!

*HBB breekt weer uit*

Geplaatst

Hildever, jeetje wat rottig zeg! Hopelijk komt er iets uit het gesprek met je gyn!

Tips voor de punctie heb ik niet echt, bij mij was het echt een hel hahaha.. Maar ik deed ook mee naar een studie voor pijnstilling wat uiteindelijk niet echt bleek te werken.. En met ongeveer 30 eitjes om aan te prikken en geen verdoving, was het dus geen pretje!

Tas wat een super oogst! Wanneer mag je bellen voor de bevruchtingen? Spannend hoor!

HBB, dank je wel meis, je bent een schat!

Hier gaat het zo zn gangetje.. Gisteren laatste Pregnyl gespoten en nu nog 4 daagjes afwachten..

Verder de laatste 2 weken druk in verbouwing geweest boven en dat is nu zo goed als klaar.. Heb dus lekker wat afleiding gehad de afgelopen week.. Hetgeen we wilden doen is nu af, maar doordat uiteindelijk noodgedwongen de vloer eruit moest, moeten we de andere 2 kamers ook helemaal opknappen om vervolgens over de hele bovenverdieping een nieuwe vloer te laten leggen. Daar gaan we dus vanmiddag nog even voor op pad..

Geplaatst

Dag allemaal,

Tas, fijn dat je zo'n prettige punctie en goede oogst had, gefeliciteerd!

Mijn punctie staat nu opeens op losse schroeven... het gevaar op overstimulatie lijkt vergroot, en daarom wordt deze poging misschien wel afgeblazen... Zou echt stom zijn na al die spuiten en vervelende bijwerkingen, en vooral natuurlijk, de hooggespannen verwachtingen! Nou, nog even afwachten, vanmiddag mag ik bellen voor de bloeduitslag en dan hoor ik of 't door kan gaan...

Geplaatst

Oh Doris, dat meen je niet! Weet je al wat? Hopelijk gaat het alsnog door!

@Liminous: ik mag morgen bellen of er een terugplaatsing is.

Gisteren begonnen met Utrogestan en omdat ik de vorige keer een week na de terugplaatsing al begonnen ben met vloeien, heb ik gevraagd of Pregnyl ook niet extra ondersteuning biedt. Heb nu 3x 1500 ie Pregnyl meegekregen. Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Ohh spannend Tas! Hopelijk goed nieuws morgen :)

Jaa ik heb ervaring met het bijspuiten van 3x 1500IE Pregnyl.. Van de 4 cryo pogingen heb ik dit 3x moeten doen, waaronder deze ronde. Snap dan alleen niet helemaal waarom je Utrogestan én Pregnyl gebruikt.. Heeft beide namelijk dezelfde werking. Mss dat je dan kunt overleggen dat je mag stoppen met de Utrogestan?

Geplaatst

Heb vanmiddag de verpleegkundige gebeld, maar ik moet morgenochtend weer voor een echo en bloedprikken, dan weten ze hopelijk meer.

Er zijn wel een stuk of 20 eitjes leek het, ik heb t niet gevraagd, het probleem is dat de grootste nog niet rijp zijn en er te veel kleintjes nu achteraan komen, daardoor is de hormoonspiegel (oestradiol geloof ik?) erg hoog. Dat verklaart ook waarom ik ongeveer het hele weekend heb geslapen.

Tja, er kan vanalles tussen komen dus! Het leek allemaal zo volgens het boekje te gaan...

Ik ben nog jong, dus moet niet zeuren over een paar maanden wachten (hoewel ik natuurlijk wel heeel graag wil), en er is gelukkig geen zaad verspild.

@Tas spannend dat je morgen al hoort over een terugplaatsing! Ik duim voor mooie bevruchtingen!

Geplaatst

Hoi, vanochtend punctie gehad in vu. 8 follikels aan de rechterkant, 6 mooie eitjes. Woensdag mag ik bellen voor de eventuele terugplaatsing.

Geplaatst

Hoi allemaal,

@Otjes: goede oogst. Hopelijk worden er veel eitjes bevrucht.

@Tas: hetzelfde voor jou.

Vandaag had ik een uitgangsecho en ik moest ' s middags bellen voor mijn urinetest. Als deze positief was, hoefde ik niet terug te komen en moest ik wachten op het ontdooien van de eitjes. De test was negatief, dus ik moet woensdag weer terugkomen. Ze doen de tp in mijn gewone cyclus. Mijn eitje was 17.5 cm. Ik ben benieuwd woensdag. Ik moet nog twee dagen lang urine opsparen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr., Gorgi

Geplaatst

Helaas, ik ben weg hier, punctie gaat niet door vanwege verhoogde kans op ohss. Heb te veel kleine follikels en de bloedwaarden zitten ook tegen de bovengrens aan.

Dus ik moet nog een paar maanden geduld hebben, eerst moeten de eierstokken weer tot rust komen.

Heel veel succes allemaal, ik hou jullie in de gaten en hoop op een mooie groene lijst!

Liefs,

D.

Geplaatst

Oh jeetje Doris, verdorie! Wat onwijs balen voor je zeg! Hopelijk over een paar maanden meer geluk!

@Gorgi: waarom moet je urine opsparen?

@Liminous: de arts zei inderdaad dat dat Utrogestan en Pregnyl dezelfde werking heeft, maar dat beide gebruiken geen probleem is. Ben ik in ieder geval dubbel "beschermd".

En goed nieuws gekregen vandaag: morgen een terugplaatsing!

Geplaatst

Lieve Dames,

Na een paar dagen niet op het forum te zijn geweest ben ik weer helemaal terug. Toch wel ff lastig rood van het december/januari bankje vallen. Ik wilde jullie in iig ontzettend bedanken voor all lieve woorden en fijne steun!!! Het heeft mij heel veel goed gedaan!! Ik ga nu door naar wachtbankje februari en ik hoop jullie daar allemaal NIET tegen te komen en een super groen bankje te zien aan het einde van januari!!

Liefs,

Kris

Geplaatst

Wat een goed nieuws hier allemaal meiden!

Behalve voor Doris dan, sjee meid wat een domper!!! Heel veel sterkte...

Krisje, hopelijk mag de volgende poging wel beter uitpakken voor jullie :)

Hier nog steeds in spanning.. Gisteren begonnen met testen om te zien wat de Pregnyl doet.. Gister ochtend en avond getest en vanmorgen.. Testje lijkkkkktttt iets donkerder te worden maar dat kan ook gewoon gezichtsbedrog zijn. Mss zie ik wel gewoon wat ik wil zien hahaha.. Anyway, ik heb nog altijd geen duidelijkheid maar gelukkig hoef ik nog maar 2 dagen te wachten!

Geplaatst

Dames, ik ben zwanger!!!!!!

Bovenste test is van gisterochtend, maar kon nog vals zijn vanwege de Pregnyl die ik Zondag nog heb gespoten.. Onderste test is van nog geen uur geleden!!!

Start Prikken :av-2:

15 december Limburgsemeid

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

26 december Tas45

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

Uitgangsecho en 1e FM :toothy4:

3 januari Otjes, 1e FM

3 januari Tas45, 1e FM

3 januari Doris, 1e FM

? januari Michelle, 1e FM

6 Januari Rackster, uitgangsecho

9 Januari Essieislief, uitgangsecho

12 januari Suuska, 1e FM

12 januari Sandra, uitgangsecho

Punctie datum :icon_flower:

08 Januari Tas45

23 Januari Essieislief

Terugplaatsing :happydance:

22 december Sunsetesther, 2 cryo's

02 januari Liminous, 1 cryo

05 januari Herfst80, IUI

Testdatum gekruiste%20vingers%202.gif

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

13 januari Liminous

20 januari Herfst80

10 februari Essieislief

Geplaatst

Gefeliciteerd Liminous!!!

Ik heb vandaag punctie gehad en ik heb nu wel het aanprikken iets gevoeld, was een beetje vervelend gevoel maar voor de rest ging het wel. De oogst was goed , namelijk 8 eitjes!! Nu hopen dat ze allemaal bevrucht kunnen worden. Vrijdag heb ik de terugplaatsing, ben eens benieuwd hoeveel er teruggeplaatst worden, vorige keer waren het er 2 omdat er geen topper bij zat.

Start Prikken :av-2:

15 december Limburgsemeid

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

26 december Tas45

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

Uitgangsecho en 1e FM :toothy4:

3 januari Otjes, 1e FM

3 januari Tas45, 1e FM

3 januari Doris, 1e FM

? januari Michelle, 1e FM

6 Januari Rackster, uitgangsecho

9 Januari Essieislief, uitgangsecho

12 januari Suuska, 1e FM

12 januari Sandra, uitgangsecho

Punctie datum :icon_flower:

08 Januari Tas45

11 Januari Limburgsemeid

23 Januari Essieislief

Terugplaatsing :happydance:

22 december Sunsetesther, 2 cryo's

02 januari Liminous, 1 cryo

05 januari Herfst80, IUI

13 januari Limburgsemeid

Testdatum gekruiste%20vingers%202.gif

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

13 januari Liminous

20 januari Herfst80

10 februari Essieislief

Ik heb mezelf weer in het lijstje erbij gezet, ik stond er namelijk niet meer op.

Geplaatst

Beste meiden,

Allereerst:@liminous:gefeliciteerd!!!! Wow, jij geeft goede hoop. Heb jij een tp gehad van 1 cryo?

@Tash: ik moet urine sparen, zodat ze kunnen zien wanneer mijn eisprong komt. Ze gaan dan opzoek aar de stof LH en dat betekent dat je eisprong eraan komt. Ik had vandaag mijn 2e echo en moest weer 2 potjes urine meenemen. Mijn ei was nu 19 mm en mijn baarmoeders.ijmvlies was goed dik. Ik werd ' s middags gebed en kreeg weer te horen dat er geen LH was in mijn urine. Nu moet ik vanavond pregnyl prikken en ik hoor dinsdagochtend of het ontdooien is gelukt en dan heb ik 'smiddags de tp. @liminous: hoe ging dat bij jou?

Ik vind het wel spannend en probeer positief te blijven, maar ik merk bij mezelf dat ik dat moeilijk vind. Ik heb niet zo veel zin in het hel proces: wachten, negatieve uitslag, jezelf weer oppakken en doorgaan...., maar oké, jullie hebben daar niets aan. Ik merk dat de negatieve uitsag van de verse 1e IVF poging mij toch meer heeft geraakt dan dat ik zou willen. Is dt gek?

We houden elkaar op de hoogte.

Gr., Gorgi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden